МОН - промените продължават (5)

  • 70 234
  • 767
  •   2
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 1 111
Написах да има цедка на края на първата година и то солидна.  Примерно ако приемат 1000, на края на първата година да останат 200.

# 61
  • София
  • Мнения: 62 595
И на мен ми се вижда разумно да се взема матурата по български, именно защото това е всъщност целият зрелостен изпит за всички в страната и е еднакъв за всички и дори не е особено труден. Един отличник спокойно може да изкара оценка, близка до пълна шестица. Ще ми се на мрънкащите тук да кажа да си помислят колко ли щяха да пищят, ако при нас беше като в едни други държави, в които държат обща матура по всички предмети и оценката от нея е вход за държавните вузове.

# 62
  • Мнения: 1 145
И аз не смятам, че оценката от ДЗИ по БЕЛ трябва да се взема при кандидатстване за медицина. По тази логика можем да я въведем при кандидатстване за всички специалности и по този начин да премахнем спецификите на всеки отделен предмет.
Не съм съгласна и че който е добър по БЕЛ, е задължително добър по математика, биология, физика и ще стане отличен математик, лекар, инженер и т.н.
Впрочем не мисля и че матурата по БЕЛ е супер лесна и без усилие може да се изкара оценка, близка до 6,00. Както и че въобще на този изпит се оценява грамотността и мисленето на детето.

# 63
  • София
  • Мнения: 17 322
Абсурдно е да е балообразуваща, защото тогава със сигурност ще се налагат уроци/курсове за последните 5 стотни, както е обикновено при такъв тип изпити. Като толкова искат, да сложат условие, че за да ги допуснат до кандидатстване, трябва да имат над 5,50 на матурата и толкоз.
Ейй, много силно ще излезе това лоби на учителите по БЕЛ!!

# 64
  • Варна
  • Мнения: 44
А аз не виждам какъв е проблема всяко дете (чиито родители са проспали промените последните 5 години, защото децата им не са виновни) да се яви на ДЗИ по биология и химия в 12 клас и с тази оценка да кандидатства където реши, независимо дали е профил или не


Матурата по БЕЛ мери капацитета, но не и индуктивността и съпротивлението Joy
А и да ги мереше, така се измерват характеристики на пасивни елементи Joy

Колко вериги можете да направите без пасивни елементи?

Последна редакция: сб, 28 авг 2021, 10:10 от mmns

# 65
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз говоря не само за медицината, а за вземане на оценката от матурата по български за всички кандидатстващи българи в български вузове, независимо от специалността. Иначе е срамота.

Последна редакция: сб, 28 авг 2021, 13:00 от Andariel

# 66
  • Мнения: 1 692
Стига с тези частни уроци. Познавам деца с пълна шестица по български без да са ходили на уроци. И обикновенно тези които имат високи оценки по Бел имат и такива и на другите матури. Матурата по Бел е еднаква за всички и е редно да си взема като балообразуваща. Все пак си има и изпити по Био и Химия, така че няма как да те приемат в МУ без да си наясно какво е Био или Химия. Говорим за балообразуваща оценка все пак. Матурата по Бел е важен критерии и еднакъв за всички. Не може на едни така , а на други иначе. Балообразуване  с матура по Бел и изпити за всички

# 67
  • Мнения: 6 944
Какви са тия нелепости? С бел да се става инженер, лекар, химик, програмист и филолог? Ок, нека да има изискване човек да е грамотен, за да следва висше образование, т.е. да има над 5 по бел, но не и да е балообразуваща за специалности, където съвсем други качества са нужни.

# 68
  • София
  • Мнения: 62 595
Впрочем, моите за последно ходиха на курсове по български в седми клас. Матурите си ги взеха без уроци, а с ученото в гимназията.

Защо да не е балообразуваща оценката от матурата по български? Ако не може една шестица по български да изкара какъв инженер ще бъде или какъв лекар? Него го чакат много по-сложни неща за учене от материала по български за матурата. Най не понасям неграмотни хора и с бедна езикова култура. Досега всички кадърни хора, които съм срещала в професията си, все са били с много добра езикова култура и грамотни.

# 69
  • Варна
  • Мнения: 44
Те и реакторите на МУ мислят като Вас🤣.
Ако могат да се явят само профилирани - ще кандидатстват примерно 200 кандидатстуденти - х 70 лв. на изпит, х 4 изпита (2предварителни и 2 редовни). 280 лв от човек.
Ако могат да кандидатстват всички - примерно 500 х 280. (те много добре знаят, че пак само първите 200 ще влязат)
Че кой ВУЗ бяга от тия пари 🤣

Ей затова образованието ни е такова, защото всеки иска промяна според своите нужди. И пишещите тук и ректорите на Вузове, всички. Образованието е традиции, непроменяни с години (не говоря за уч. материал)

Последна редакция: сб, 28 авг 2021, 10:55 от mmns

# 70
  • Мнения: 1 692
За всеки университе си има изпити. Бел е основна матура и е редно да се включи като балообразуваща оценка. Ще се повторя, но който си го има , матурата по Бел няма да го спре. Моята дъщеря има 6 на матурите по Химия и математика , 5,81 по Физика и 5,76 на тази по Бел.Без никакви уроци. Ако беше решила да стане доктор съм сигурна, че и на изпитите щеще да се справи.  Не е редно само защото си някакъв профил да имаш предимство при кандидатстване. Изпит - еднакъв за всеки и балообразуваща оценка от матура еднаква за всички т.е матурата по БЕЛ
Не може да има двоен стандарт , за едни така а, а за други иначе. За всички трябва стандарта да е един и изпитите едни и същи

# 71
  • Варна
  • Мнения: 44
Моята дъщеря има 6 на матурите по Химия и математика , 5,81 по Физика и 5,76 на тази по Бел.Без никакви уроци.

Каква е била идеята за толкова ДЗИ?

# 72
  • Мнения: 6 944
Впрочем, моите за последно ходиха на курсове по български в седми клас. Матурите си ги взеха без уроци, а с ученото в гимназията.

Защо да не е балообразуваща оценката от матурата по български? Ако не може една шестица по български да изкара какъв инженер ще бъде или какъв лекар? Него го чакат много по-сложни неща за учене от материала по български за матурата. Най не понасям неграмотни хора и с бедна езикова култура. Досега всички кадърни хора, които съм срещала в професията си, все са били с много добра езикова култура и грамотни.
Глупости! Тук не става въпрос за Вашите или за моето, въпросът е принципен. Моето пък нито за пети, нито за седми клас е ходело на уроци и какво от това, може да стане добър лекар, защото може да пише грамотно и да смята вярно? Аз пък не мога да пиша есета (за лис да не говорим), изразявам се кратко и ясно и на матура по бел вероятно не бих изкарала добра оценка, нима това ме прави слаб инженер, нима не съм си взела всички специални и сложни предмети с 6? Никъде не ми е потрябвало да пиша ЛИС. Като ще говорим небивалици: защо пък да не направят математиката задължителна втора матура, за да видим могат ли всички да мислят логично, освен да пишат лис и това да е балообразуващо за всички специалности...
Тази тема се разводни с небивалици. Нямаше ли тема за празни приказки на тема образование?

# 73
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако не можеш да пишеш есета за една проста матура по български, как ще пишеш доста по-трудните курсови работи? Да, въпросът е принципен - не виждам как една матура по български е този ужасен изпит за един иначе умен и подготвен младеж, който има качества за медицина, инженерство, право и т.н. Да, небивалици са тези оправдания от типа "аз не мога да пиша есета, а ме карат". Моля, това са оправдания за първокласници!

# 74
  • Варна
  • Мнения: 44
Ако не можеш да пишеш есета за една проста матура по български, как ще пишеш доста по-трудните курсови работи? Да, въпросът е принципен - не виждам как една матура по български е този ужасен изпит за един иначе умен и подготвен младеж, който има качества за медицина, инженерство, право и т.н. Да, небивалици са тези оправдания от типа "аз не мога да пиша есета, а ме карат". Моля, това са оправдания за първокласници!
Мисля, че е по-добре да не се излагате повече🤣

Общи условия

Активация на акаунт