Тема за бързи въпроси и отговори ~ Всичко за нашите деца ~ Училищен блиц ~ Тема №6

  • 44 404
  • 625
  •   1
Отговори
# 585
  • София
  • Мнения: 8 667
Аз се включвам леко по темата с върнатите контролни Laughing Сега му изпразвах раницата и намерих няколко контролни по математика. Две са със среден резултат, госпожата писала да решава повече текстови задачи, геометрични задачи беше объркал. Нищо не ни се казва-нито от ученика, нито от учителката и реално тънем в затъмнение с баща му(който е фанатик за математиката Unamused ). В Школо съм виждала само отзиви, че не е подготвен, но не и такива оценки.
А сутринта детето ме попита какви са тези книги със задачи по математика и обясних, че се наричат сборници, та ме помоли да му купя(явно заобиколно иска да пробва да подобри нещата, без да разбирам, че има трудности) и обещах.
 
Някой има ли идеи за хубави сборници по математика за 3 клас? С текстови задачи, логически, по геометрия. Явно ще трябва да порешаваме вкъщи, макар вече учебната година да е към края си.
Уточнявам, че детето е с дисграфия и има малко проблеми със следването на инструкции, разбирането на дълъг текст. Ходи на логопед, който помага, но смятам, че такъв сборник ще е от полза за допълнителна работа поне понякога.

# 586
  • София
  • Мнения: 2 725
Разглеждам проекта на държавен план прием /София/ и се опитвам да разбера разликите между паралелките. Гледам интензивно изучаване /ИИ/на език, но някои са профил чужди езици, други - природни науки например. Разбирам, че програмата за ИИ е една и съща, каква е разликата в тези профили - за 11 и 12 клас ли ще се прояви, за избор на 3 и 4 профил? А 1 и 2 профил ще са още сега в 8-9 клас, първи и втори език?

# 587
  • София
  • Мнения: 6 154
До десети клас всички учат едно и също, е, с разликата в езика и интензивно, разширено изучаване. В 11 и 12 си учат двата профила и избират и трети/четвърти.

# 588
  • София
  • Мнения: 12 114
Всички профили се изучават във втори гимназиален етап, в първи няма разлики. Първите два профила се определят с ДПП, а 3-ти и 4-ти  се избират в 10 клас. При паралелките с профил "чужди езици" първите два профила са двата чужди езика, при паралелките с профил "природни науки" - обикновено химия и биология. И при двата вида паралелки с ИИ на чужд език, чуждият език ще се изучава еднакво в първи гимназиален етап. Във втори гимназиален етап паралелките с профил чужди езици ще ги изучават задължително като профил, а паралелките с профил природни науки - само ако ги изберат за 3-ти и 4-ти профил.

# 589
  • София
  • Мнения: 2 725
Благодаря! Ориентирам се горе долу. Доста различно е гимназиалното образование от това по мое време, няма обикновени гимназии, намерих и в сайта на Дидева за ПП https://dideva.alle.bg/%D0%B3%D0%B8%D0%BC%D0%BD%D0%B0%D0%B7%D0%B … 0%B5%D1%82%D0%B8/
Дъщеря ми няма конкретни желания и интереси засега и мисля, че ако детето няма конкретни желания, не е добре да се избират професионални паралелки, гледах някои учбни планове на проф. паралелки, много са специализирани и, ако човек няма интерес и желание, гимназиалното образование насила ще е голяма мъка...

# 590
  • София
  • Мнения: 2 725
Потърсих повече информация за профилите, попаднах на това в сайта на МОН, актуално ли е, пише уч. година 2020/21, всяка година ли се издава заповед за профилите?
https://www.mon.bg/obshto-obrazovanie/uchebni-planove-i-programi … irana-podgotovka/

# 591
  • София
  • Мнения: 12 114
Актуални са учебните програми. Не се издава всяка година заповед.

# 592
  • София
  • Мнения: 2 725
Благодаря!
Друго - прави ми впечатление, че много училища предлагат профил предприемачески, сякаш идеята е всички да стават предприемачи /ако изобщо стигнат 11-12 клас/ кой го преподава този профил, има ли изобщо подготвени предподаватели?

# 593
  • Мнения: 19 330
Деси, как тънете в неведение, след като контролните са оценени и върнати? По тях не се ли виждат има ли пропуски и какви са те?

# 594
  • София
  • Мнения: 8 667
Ние не знаем, че има контролни. Съответно детето набутва листа някъде и аз го откривам, като си върне раницата(евентуално). Раниците стоят там през седмицата и уж ги връщат в петък, ако има нещо за довършване уикенда. Но детето трябва да я върне-само да се сети или да му се каже. Беше я върнал преди коледната ваканция, после чак преди пролетната. Никой не пише кога имат контролно, няма съобщения тип- правихме контролни, дала съм листовете за подпис. Почти никаква комуникация няма с учителите, като пиша съобщение в школо тази по математика не отговаря, по БЕЛ-само ако я питам нещо, тя пуска съобщения за някой празник(а се е случвало и за това да не съобщят).
То, че моето дете е ужасно разсеяно, а може и да се притеснява да не му се скараме...така е. Но и няма никаква информация в Школо. Имат почти всеки ден някакви отзиви и оценки от работа- всички те са отлични, много добър и добър. Като уточнявам, че оценките са ок, има разнородни отзиви(разсеян, неподготвен, отличен, старателен), а на детето в клас се говори, че е разсеян, не се справя, неорганизиран, родителите му са еди какви си, не заслужава това и онова. Т.е. ми се струва, че за Школо-оценки и комуникация, се държи едно ниво, в което да не се вижда нищо нередно и да няма "следи".
 Едното контролно беше със Среден, т.е. въобще не е отразено в системата, защото той няма такава оценка. Нито явно чака подпис на родител, защото ако е чакала и не е получила, си мисля, че е трябвало да пише съобщение"Правихме контролно и вие трябваше да се подпишете, но ***** не е върнал нищо".
По математика се справяше доста добре до края на първи срок тази година, но с усложняване на материала вече му става трудно с някои типове задачи. Той е с дисграфия и трудности с разбирането, логическата мисъл. Почти не получава подкрепа в училище, затова и го виждам, че се е умърлушил, често се жалва за предмета и учителката(с нея имаме и други проблеми) и сам си поиска сборник...явно осъзнава, че има проблем и търси помощ. С учителката съм разбрала вече, че не можем да се разберем. Ще се пробваме сами, заедно с логопеда през ваканцията и евентуално ще търсим отделен учител(ще се налага и по БЕЛ, защото там има големи трудности, но поне тази в училище е що годе разбрана) от началото на 4 клас. За трета година и ще се чудим дали да го преместим, защото от самото начало има проблем с двете му класни. Не го местим досега, само защото той не иска.

# 595
  • Мнения: 12 207
Дези, кой електронен дневник/бележник използвате? При нас, в началото на срока се качва графика за всички контролни и класни до края му и се знае предварително кога и по кой предмет.

# 596
  • София
  • Мнения: 12 492
Здравейте,
В петък изписаха сина ми от болница и казаха, че ще извинят отсъствията. Все още не са извинени. Сутринта звъняхме в болницата и казаха, че те са ги извинили. Нормално ли е да се бавят толкова, нали е електронно?

# 597
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 7 386
По принцип бележката не пристига на секундата, трябва някаква административно време в зависимост от това кога е пусната реално от болницата и кога е приета от училището. Бележката се вижда в Школо, а отсъствията се извиняват от класен, не става автоматично, т.е. може да има бележка, а класния още да не е извинил отсъствията.

# 598
  • Мнения: 29 712
А кое те притеснява? Учителите знаят, че детето е било болно. Ще извинят отсъствията, не е  проблем.

# 599
  • Мнения: 600
Ако още не са извинени, аз бих звъннала на класната или бих й писала в школо, може да има някакъв технически проблем.

Общи условия

Активация на акаунт