Отговори
# 75
  • Мнения: 11 988
Всъщност наистина е важен самият напредък.За жалост, никъде не се отчита.
Ако едно дете е с капацитет 20 точки, да кажем, което е пропаст от незнание или не успяване, а "на финала" изкара 50 т,с постоянен труд, училищни консултации и тн, то това дете е много по-успешно от дете, тикано от ПГ по школи и състезания, подплатени с хиляди левове за уроци и от пробен до реален изпит минало от 80 на 90 точки. Но тези неща никой не гледа.

В много наборните теми се обсъждат "леките" или дори прекалено "леките" НВО. Да, но зад тези "леки" НВО (по скоро БЕЛ коментирам) какво би стояло, ако извадим уроци, школи, "разпечатах му", "купих му", "връчих му" (поредното помагало), "записах го" и тн. Дали някой може да си представи, че има семейства, за които и един билет до областния град за пробен изпит и една такса за такъв, са финансов проблем. Камо ли, да се дават хиляди за уроци.

Хайде сега, ми обяснете с думи прости , как един учител по БЕЛ, ама не от школа с деца от немските гимназии, а от Рибново, Исперих, Момчилград, дори от родната ми Варна, в някои училища в крайната западна зона, ще обясни следното изискване към създаване на интерпретативно съчинение:
1.1.Интерпретира художествения текст като фикционална реалност Close

"Повеситься или утопиться", Както е казал гениалният майстор на иронията Алеко Константинов, макар и по съвсем друг повод.

# 76
  • Мнения: 29 910
Добре де, не, че омаловажавам труда на дадено дете и възможностите на семейството,  но надали в Рибново и Исперих се борят за 3те точки от 97 до 100, които ги делят от СМГ. И, докато там се влиза с НВО, истерия ще има.
Неслучайно има искания в МГ да се влиза с изпит, който ще разслои резултатите и тогава 1 т. няма да е решаваща.

# 77
  • Мнения: 12 492
Материалът за средностатистическото дете, което не ходи по школи и частни уроци и няма обучителни затруднения + майчин български е доста, без достатъчно време за упражнения и затвърждаване. Трябва да се тръгне от там - средностатистическо дете от средностатистическо квартално училище да може да усвои в клас преподадено, защото средностатистическите му родители нямат възможност да го пращат по школи и частни уроци или такива в малкото градче или селото няма дори. А СМГ пък и всяко друго МГ в страната, трябва да провежда изпит, който да открие тези с интерес и възможности в математиката. Но не можем да очакваме от всяко дете да ходи на школи и уроци и да дава резултат 97 от 100 точки, нито борещите се за СМГ да са мерило. Учащите пък в МГ от пети клас, съвсем трябва да се явяват на отделно НВО, спрямо техния материал

# 78
  • Мнения: 6 845
Мама Ру, така пък съвсем ще се създаде елитарност. Още от 4 клас децата ще са разделени на "умни" и "глупави".
Учител, който иска да работи само с надарени и амбицирани деца за мен не е добър. Много е лесно така.

# 79
  • Мнения: 19 349
.
В малкото градче не са нужни 97т, така че не е нужно да ходят на школи. Това е масово само в големите градове, и даже само в трите-четирите най-големи.
Аз не разбирам кое му е многото на материала до 4ти клас и защо не може да се усвои, въпреки че децата масово ходят на занималня, тоест прекарват в училище точно толкова време, колкото и децата от частните училища. Какво правят в тая занималня, нямам идея, но явно само си губят времето. За прогимназия съм съгласна, че става мазало с малкото часове.

# 80
  • Мнения: 41 645
Всъщност наистина е важен самият напредък.За жалост, никъде не се отчита.
Ако едно дете е с капацитет 20 точки, да кажем, което е пропаст от незнание или не успяване, а "на финала" изкара 50 т,с постоянен труд, училищни консултации и тн, то това дете е много по-успешно от дете, тикано от ПГ по школи и състезания, подплатени с хиляди левове за уроци и от пробен до реален изпит минало от 80 на 90 точки. Но тези неща никой не гледа.

В много наборните теми се обсъждат "леките" или дори прекалено "леките" НВО. Да, но зад тези "леки" НВО (по скоро БЕЛ коментирам) какво би стояло, ако извадим уроци, школи, "разпечатах му", "купих му", "връчих му" (поредното помагало), "записах го" и тн. Дали някой може да си представи, че има семейства, за които и един билет до областния град за пробен изпит и една такса за такъв, са финансов проблем. Камо ли, да се дават хиляди за уроци.

Разбирам гледната ти точка и споделям идеята като цяло, но не и в случая. Ти ако отидеш на лекар какъв специалист искаш - такъв, който с много помощ знае всичко, или такъв, който знае много по-малко, ама е тръгнал от ниско и много е напреднал? И на Олимпиадата не гледат кой колко е напреднал и при какви условия е тренирал, а гледат абсолютните постижения. Все пак НВО също е състезание.

Искането за по-труден изпит с нищо няма да навреди на въпросните деца, защото се иска усложняване на последните задачи, които и сега, и тогава все ще са нерешими за описаната от теб група.

# 81
  • Мнения: 24 642
И в математическите гимназии не е розово положението. Днес четох, че в СМГ има над 30 незаети места след 4клас. В друг голям областен град видях, че дете с 66т от матурата по математика в 4клас е прието в МГ Close

# 82
  • Мнения: 29 910
Мама Ру, разбирам гледната ти точка, тъй като знам, че си родител на дете с обучителни затруднения. Но не може всички да се равняват или да изчакват някое дете да усвои и да ги настигне. Тогава ще се тъпче на приказки и таблицата до 6 клас....
Затова има различни училища, различни програми, всеки да си намери мястото. За едно дете с дискалкулия не е подходяща МГ, но пък за други е точното място. И, ако с много уроци и заучаване, първото изкара добър резултат на НВО и влезе в МГ, за да "не хабим бала", после какво?!?

Рамацоти, нали се сещаш, че тези места не са от липса на желаещи, а, защото няма паралелно класиране в СМГ и НПМГ. Желаещи има и то не 30, дори не и 300, а поне още 700...

# 83
  • Мнения: 24 642
Желаещи има, но се съгласете, че с 66т не би трябвало да приемат. Защото след това, на матурата по математика в 12 клас, тези деца имат 3ка. Не би трябвало след 5г МГ да имаш 3 на общообразователни задачи. А аз познавам такива дете

# 84
  • Мнения: 29 910
Не знам за какви 66 т. става дума , но децата се класират според формиран бал от 4 състезания и дори и последното прието си е заслужило мястото и е на нивото на всички. Дори и много от неприетите също..... става въпрос за приема след 4 клас, за който има 30 места в момента.  Това е така, понеже децата не могат да сложат първо  второ желание, а родителите подават и на двете места документи.

# 85
  • Мнения: 19 349
Къде приемат с 66т? Ако е в СМГ или другите две мат.училища, изпитите са наистина трудни със състезателни задачи, които нямат нищо общо с изучавания материал.
Всяка година има свободни места след първо класиране, защото децата се разпределят между НПМГ, ПЧМГ и СМГ.
Заедно сме писали със Соул.

# 86
  • Мнения: 24 642
Написах, че в голям областен град има прието дете с 66т от матурата. Все пак София не е България. Нали темата е за образованието, не конкретно в най- елитното СМГ

# 87
  • Мнения: 29 910
Хм, точно за СМГ ставаше въпрос,  но както и да е.
В друга МГ могат да приемат дете с 66 т. от НВО, ако няма други желаещи. Как ще учи след това си е негов проблем.

# 88
  • Мнения: 8 321
Написах, че в голям областен град има прието дете с 66т от матурата. Все пак София не е България. Нали темата е за образованието, не конкретно в най- елитното СМГ

Ами 66 точки по скалата за 4 клас е "много добър 5".
Което не е зле, като оценка. Гоненето на максимални резултати при кандидатстване най-вече от родителите е един от основните пробленми при матурите.

# 89
  • София
  • Мнения: 1 643
Идеята за това как се работи със средното ниво в класа е безумна, ощетяваща и двете категории деца - изпреварващи и изоставащи.
Децата със затруднения трябва да бъдат в адекватна среда, да им се отделя необходимото внимание, да се работи на скорост подходяща за тях. Никаква интеграция не е като покажеш на едно дете колко е "тъпо", слагайки го в един клас с деца, които не изпитват затруднения с материала.

По отношение на сложността и обема - съпоставяме и правим оценка на какво? Нека видим какво сме учили преди 20,30,40 години в тази възраст, какво се учи в други държави и тогава да правим заключения.
Все фокусът е в промени на програмите и учебниците /колко удобно и от това се прави пари/, а развитието, адекватната оценка и нивото на преподаване някак остава на заден план при поредните промени и генерални заключения за образованието.

Общи условия

Активация на акаунт