Отговори
# 60
  • Мнения: 516
Здравейте, ще съм благодарна за насоки за следната задача за 7 клас (конкурсен изпит 2009 г.)
Решава се с допълнително построение, но не мога да го измъдря Sad
----
Даден е равнобесредн триъгълник ABC (AC=BC) с <ACB=106o. Точката D e във вътрешността на триъгълника, така че <DAB=30o и <ABD=23o. Да се намери мярката на <BDC.

# 61
  • София
  • Мнения: 18 115


Скрит текст:
Между другото - това построение научих по верига преди доста години по много любопитен начин.. Дъщеря ми пишеше в един форум за математика, видяла го приложено от преподавател в СУ (ако не ме лъже паметта, вече не е сред живите човекът)в  някаква задача,  в школата в  7-ми клас в някакъв момент й светнало да го приложи, сразила госпожата и последната я похвали на родителската среща точно преди НВО. Реших да разбера после вкъщи какво е това пусто построение и на дърти години научих нещо от 13 годишно дете..А днес "детето" е  вече на  26+, как лети времето.

Последна редакция: нд, 03 мар 2024, 21:28 от пенсионирана русалка

# 62
  • Мнения: 516
пенсионирана русалка,
Благодарности, е това построение нямаше да ми хрумне да го построя Simple Smile Това ако не е показвано на детето, трудно ще се сети само.
Едно време какви преподаватели имаше, не само в СУ, ами и отлични учители в провинциалните МГ-та (моите знания са от едно такова).

# 63
  • София
  • Мнения: 18 115
О, да, и тя не се е  сетила сама - видяла го, впечатлила се, запомнила го и  когато й потрябвало, се присетила да го ползва. Поне някои основни доп. построения да показваха в училище, ама не.. Sad. Те децата елементарно не се сещат да построят разстояние от точка върху ъглополовяща към рамо на ъгъл. И не защото са неможещи, незнаещи, а понеже не им е показано. Изключенията потвърждават правилото.

ПП Ако за някого представлява интерес (иначе няма да ровя излишно, понеже на НВО почти 100% няма да има според мен доп. построение   с прогресиращото опростяване на формата) - да свирне  и  ще се разтърся из бг мама. Някога дъщеря ми беше писала с мое позволение  тук от моя акаунт, за да пусне в един пост систематизирано линкове към задачи с доп. построения за 7 клас от въпросния форум.

Последна редакция: нд, 03 мар 2024, 21:58 от пенсионирана русалка

# 64
  • Мнения: 29 733
Моля за помощ...обяснете като за лаик, при това блондинка, какъв е принципът на решаване на задачи от типа:

Да се намерят последните две цифри на числото 78315

# 65
  • София
  • Мнения: 18 115
Моля за помощ...обяснете като за лаик, при това блондинка, какъв е принципът на решаване на задачи от типа:

Да се намерят последните две цифри на числото 78315

https://bodheeprep.com/find-last-two-digits-number

# 66
  • Мнения: 12 352
Моля за помощ за трета задача, тест 7 от сборник на Просвета за подготовка за НВО 7 клас.
Къде грешим, защото получаваме за а) - 0,12, за в) - 0,125, а за с) е дадено -0,12
а>в<с ?

# 67
  • Мнения: 6 786
Отговор Б. А е равно на С.

# 68
  • Мнения: 12 352
Динчо, благодаря. Аз приех по дефолт, че се сравняват последователно а, в и с, изобщо не видях, че може да се разместват.

# 69
  • София
  • Мнения: 1 891
Здравейте. Може ли помощ за тези 2 задачи за 7.клас, стигаме донякъде и после - нищо Blush

# 70
  • Мнения: 3 066
И за двете е едно и също. Триъгълниците на които ще намираме лицата са равнобедрени с бедра =1/2АВ.
Бедрата се явяват медиани в правоъгълните триъгълници ABD и АВС за първата и втората.
С дадените ъгли, на първата ще видим, че равнобедреният триъгълник има 30 градуса връх, на втората 150. (ъглите излизат от изразяване на ъглите на равнобедреният триъгълници, на които правоъгълния триъгълник се дели от медианата.)
Като пуснем височините, които са и медиани и ъглополовяща в равнобедреният триъгълници, ще видим, че търсените лица са сбор от лицата на два правоъгълни триъгълника с известни хипотенузи и ъгли 15 и 75.
Знаете основната задача, според която в такива правоъгълни триъгълници височината е 1/4 от хипотенузата.
Вече знаем всичко необходимо за лицата.

# 71
# 72
  • София
  • Мнения: 1 891
Много благодаря, solnichka, пенсионирана русалка Flowers Hibiscus

# 73
  • Мнения: 570
Моля за помощ за тази задача

# 74
  • Мнения: 3 066
22 2/9%=200/9%=(200/9)/100=2/9
28 4/7%=200/7%=(200/7)/100=2/7
Имаме 2/9.а=2/7.b
или а=9/7b
Заместваме в израза. 6/5 се получава

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт