Скъсан три пъти

  • 1 181
  • 19
  •   1
Отговори
  • Мнения: 4
Здравейте, аз съм на 20г. от Варна. Късат ме вече трети път и започвам да се съмнявам в уменията си. Не искам да се отказвам и много се старая да се подобрявам, но вече стават много разходите за такси.. Разговарях с майка ми и тя предложи да сменя инструктора, тъй като познавала някой който се има с ченгетата. Аз категорично отказвам да съм с купена книжка и да стана опасност на пътя.. Имам пълно доверие на инстуктора ми и не искам да го сменям. Знам, че е невъзможно да се вдене що за шофьор съм от блог в бгмама но все пак за контекст ще кажа как минаха трите ми изпита.
Първи- Изпитващият беше командирован от Шумен. Бяхме последни с едно момиче, което също е при моят инструктор. Карах около 20 минути със съобразена скорост. След един ляв завой прецених, че ще застана в лява лента, тъй като дясната лента беше и за завивашите в дясно от отдрещното платно. Не е фатална грешка, но ми писа три точки за ниска скорост. След това предполагам за да се махна от лявата лента завих надясно от ТИС север. Продължихме направо докато не ми даде посока надясно от светофара. Тук започнах да се притеснявам, защото знам че не е кръстовище, а светофар за пешеходци и пътя надясно е непознат за мен и между жилищни блокове. Той се усети и смени наскотата със завой надясно на следващия светофар. Тук вече стана странно. Продължих направо докато не стигнах г-образен път със стеснение и навлязох с висока скорост. Овладях автомобила малко късно и усетих как след това той блъска спирачката. Тук аз помислих, че ме къса, но той каза “Защо сега така рязко блъската спирачките? Не видяхте ли знака за стеснение?” Аз не осъзнах какво се случва и се издадох, че неговото поемане на контрол ме изплаши. Писа ми грешка за 3 точки вместо да ме скъса тук. След това продължих движението и ме вкара между блоковете срещу КАТ Варна. Тук спрях за да пропусна автомобил, тъйй като пътя беше тесен. При тръгване забелязах още един автомобил който бе решил да ме заобикаля, тъй като не сигнализирах с мигач потеглянето. Тук вече наистина ме скъса с доста силна спирачка.
Вторият път- Този си го помня много добре защото той мина най-гладко. Бях с Каракашев. Карах около 20тина минути с две дребни грешки, извърших всички маневри по норма освен обратен завой. Вкара ме на известния участък срещу мол Варна и не завъртях волана достатъчно. Усетих спирачката съвсем леко когато приближих паркиран отстрани автомобил. Г-н Каракашев ми направи забележка и каза да направя два последоватвлни обратни завоя на същото място, за да види, че мога. След това поздрави инструктора ми за добра подготовка, с изключение на несполучливия обратен завой..
Третия път беше кратък. Тъпа грешка. На кръстовището до ДАИ при напускане от пътя с предимство с ляв завой, създадох предпоставка за ПТП като отнех предимството на автомобил, продължаващ направо зад автомобил, завиващ на ляво. Не си спомням кой беше изпитвашият.
Съвети?

# 1
  • INFJ
  • Мнения: 9 359
Съветът ми е да продължаваш с часовете при инструктора и да се явяваш на изпита, докато не го вземеш успешно.
Докато шофираш с инструктора, допускаш ли много грешки, или всичко минава гладко? Възможно е да си прекалено напрегнат/а на изпитите и това да е причината да допускаш грешки.

Иначе, аз много се притеснявах на моят изпит, знаех, че или ще ме скъсат в първите 5 минути, или ще го взема. Скъсаха ме в първите 5 Joy Пожелах все пак да си изкарам изпита до край, защото знаех, че това малко ще отпусне напрежението. Карах си съвсем спокойно, без грешки, просто вече го нямаше страха, знаех си, че съм скъсана.

От вторият път го взех, бях много по-спокойна. Ти може да имаш нужда от повече време, за да се успокоиш.

# 2
  • Мнения: 1 399
Очевидно имаш нужда от още практика. Няма ли с кого да покараш, който да е опитен шофьор и търпеливо да ти обяснява когато правиш грешка? Някой приятел или роднина примерно?

# 3
  • Мнения: 1 427
Втория път защо те скъсаха, казваш, че изпитващия е бил доволен, даже е поздравил инструктора?

Може би е добре да смениш инструктора.... и не се влачи по таксита, като прекаляваш с тези разходи.

# 4
  • INFJ
  • Мнения: 9 359
Очевидно имаш нужда от още птактика. Няма ли с кого да покараш, който да е опитен шофьор и търпеливо да ти обяснява когато правиш грешка? Някой приятел или роднина примерно?

Това е незаконно, няма книжка, за да кара с роднини и приятели.

# 5
  • Мнения: 1 399
Добре де, не е задължително да е зад волана. Може и с думи да управлява. Шофьора кара по негови/нейни напътствия и ако някъде сгреши, да му/й обяснява защо.

# 6
  • Мнения: 4
Втория път защо те скъсаха, казваш, че изпитващия е бил доволен, даже е поздравил инструктора?

Може би е добре да смениш инструктора.... и не се влачи по таксита, като прекаляваш с тези разходи.

Имам предвид такси за изпити. Благодаря за съвета Simple Smile

# 7
  • INFJ
  • Мнения: 9 359
Не мисля, че е добра идея да го/я учи близък. Има си инструктори, ако с този не става, да търсят друг.

Иначе, нещо не разбирам тези удряния на спирачката по време на първият изпит. Ако изпитващият се намеси по какъвто и да е начин, край, скъсан си директно. Не знам защо изпита е продължил...
На вторият изпит е същото - изпитващият е натиснал спирачка, значи приключва и този опит.

# 8
  • Мнения: 1 127
Непрекъснато пипат спирачките и газта, особено ако се познават с инструктура. Ако искат да ти помогнат, дай им, не ги издегустирай на камерата като гледаш объркано и неразбиращо.

Вземи си още часове, работете над проблемите и стискай палци да ти се падне някой, който ще те пусне, защото винаги има за какво да се хванат.

# 9
  • INFJ
  • Мнения: 9 359
Непрекъснато пипат спирачките и газта, особено ако се познават с инструктура. Ако искат да ти помогнат, дай им, не ги издегустирай на камерата като гледаш объркано и неразбиращо.

Затова се трепят по пътищата после. Ясно, че този изпит се дава, а не се взима, но най-малкото трябва да минава по правилата.

# 10
  • Мнения: 1 127
Съгласна съм, но се трепят главно пренадъхани, които със сигурност са си взели изпита без грешка, защото могат да карат. Човек, който кара за първи път на курсовете и няма никаква практика - по-плах е, по-трудно му е, много внимава всичко да е 'по учебник' и инструкторите се изнервят на това, понеже не им се занима, обясняват ти как трябва да изпревариш някого - ти това никога не си го правил и ей такива случки. Grinning

# 11
  • Мнения: 601
И аз не разбрах защо си скъсан/-а на втория изпит? Аз бих взела часове при друг инструктор. Разбирам, че си свикнал/-а и му имаш доверие, но провалите на ученика са провали на учителя. Моят инструктор беше много приятен, много спокоен, но непрекъснато трепереше за новата си кола: чукваше ми спирачката, буташе ми волана. Имаше ситуации и места, където после си дадох сметка, че е можел много по-добре да ми обясни защо така точно го правим. Не ме оставяше аз да си усещам колата, а непрекъснато “сега намали, сега ускори, сега тази предавка, сега другата …” ти само изпълняваш. Накрая като го няма не знаеш какво да правиш, защото не си придобил усет. Както примерно престрояването в дадена лента и защо държим тази, а не другата. Помня, че имаше едно място около Проектантска, където за направо си в лявата лента, понеже дясната била само за на дясно. Във Варна е ужасно да се кара. Движението е лошо организирано и на места липсва маркировка. Взех си изпита по някакъв луд късмет без да направя грешка. Исках да съм втора. Момчето преди мен тръгна и се включи в движението без мигач. Изпита му приключи. Мен ме въртя на всички леви без секция и уличките зад Пфое мол. След това взех още няколко часа въпреки, че имах книжка при друг. Още помня като му зададох въпрос как се ориентирам като нито има табела за лентите на многолентов път, нито маркировка. Отговори “Ами, да. То тука е така. Мислено си чертаеш маркировката” … нямам думи. Опитай с друг ако има опция само часове за кормуване. Някои хора просто не могат да обясняват. На изпита не отлагай да си от последните. Смело минавай напред. Следи се знаците и внимавай на пътя. Не ги слушай какво си говорят. Слушай само него. Нещо много важно ми направи впечатление. Пишеш за непознати места или маршрути. Типичен страх. Не може да познаваш всички маршрути. Няма как. Трябва да знаеш на къде се движиш и на къде ще завиваш. После следиш дали правилно стоиш на пътя. Следи си винаги огледалата и скоростта. Не можеш да се движиш с 30 при разрешени 50. Успех и по-уверено!

Последна редакция: пт, 15 мар 2024, 23:47 от Di Soleil

# 12
  • INFJ
  • Мнения: 9 359
Усетих спирачката съвсем леко когато приближих паркиран отстрани автомобил.

Ето затова е скъсан/а на вторият изпит.

# 13
  • Мнения: 430
Изпитващите също могат да бъдат добри,помагат в нужда,когато виждат,че можеш,но си прекалено притеснен.
Изцепката от твоя страна пред камерата си е предпоставка за късане.
Съвет: Вземи си почивка 1,2 седмици или месеци,ако искаш сменяй инструктор,но работи върху грешките на 3-те неуспешни изпита.

Elunaria  Не! Трепят се по пътищата когато много си повярват.
Те едно време с рушвети като са си взимали книжките...
Дали е било по правилата?!
Има камери навсякъде,поне по отношение на корупцията,сам/а доказваш на какво са те научили.
Никой изпитващ няма да те пусне ако не може да караш!

Последна редакция: сб, 16 мар 2024, 02:35 от Tiffany Valentine<3

# 14
  • INFJ
  • Мнения: 9 359
И с 30 можеш да убиеш някой. Изобщо не е нужно да си уверен идиот, летящ с 200.
Изпитващите могат да се постараят да направят обстановката по-спокойна, и с това се изчерпва тяхната подкрепа.
Да ти набият спирачката, и да те пуснат, за мен е пълен абсурд, после когато се качиш да караш сам, сред всички останали шофьори, пешеходци, деца, няма кой да ти набие спирачката, ако ти сам не го направиш...
Дори изпита да е минал перфектно, стигне ли се до намеса от изпитващият, очевидно не си готов.
Курсовете включват престъпно малко часове в момента, в никакъв случай не излизаш научен шофьор от там. Та от една страна е хубаво, че кара допълнителни часове.

Общи условия

Активация на акаунт