Пубертетът при момичетата - как да подготвим децата? - тема 20

  • 5 350
  • 100
  •   4
Отговори
# 15
  • вече Пловдив
  • Мнения: 1 976
Все още ми споделя, надявам се да продължи така.
Драмата със затварянето в стаята беше преди около 3 години, в 5-ти клас. Изживя го, и сега се затваря, но най-вече, когато пише домашни по математика.
Гледам да не съм обсебваща майка, досадно е!
П.С. за скоби или алайнери. Бела носи точно 2 години брекети, от октомври е с постоянни ритайнери. Не се свалят и слагат всяка вечер. Това е по-добър вариант за мен.

# 16
  • София
  • Мнения: 11 472
Здравейте,
Дъщеря ми е на 11,5, пети клас. Не желае да учи, не й пука от слабите оценки, когато взема аз да й разказвам урока - не слуша концентрирано, съответно не запомня. Уж сяда учи, но само ходи до кухнята или за храна, или за вода. Разсейва се. От другата седмица, за няколко седмици, ще остава сама до обяд (точно, когато трябва да учи, втора смяна е) и предполагам, като е сама, няма хептен да докосне учебник.... Има уроци по математика, съответно в някои от дните компютърът ще й бъде оставян. Отделно, ползва платформата уча. се, така че не може да е е съвсем без компютър. Друг е въпросът обаче доколко (проформа) я ползва тази платформа

Някакви препоръки? Мерси!

# 17
  • Мнения: 377
Тонка къде правихте това на зъбите.  И на дъщеря ми ще се наложи на един зъб има същото.
В нас е същото положение стои си в стаята с удоволствие . Петък и събота има по социален живот от родителите си. Трудно е ,но свикваме вече. Пораснаха децата.Понякога излизаме с родителите на приятелите й  и приятелите й ,тогава е най - добрия вариант.На море и  почивка  ходи с нас.

# 18
  • Мнения: 4 413
При втора смяна дъщеря ми си пише домашните вечер. Така помагам,  ако запецне някъде. Сутрин учи по разказвателните, но поне два дни по-рано. Т.е. ако днес има история, вчера и оня ден си учи урока.  Аз препитавам,  особено нелюбимите предмети. Да, вярно, не лягам навреме, ама се надявам още малко мъката ми да свърши.

# 19
  • София
  • Мнения: 23 097
Тонка къде правихте това на зъбите.  И на дъщеря ми ще се наложи на един зъб има същото.
В кварталната ни клиника я водих, но това вече е обикновена процедура и май навсякъде я предлагат. Толкова естествено стои, че никога няма да предположиш, че има покритие върху зъбите. Само дето отнема повечко време и й разчекнаха устата - два часа нон стоп й ръгаха разни джаджи, но издържа геройски в името на красотата.

# 20
  • Мнения: 377
Благодаря  за отговора, ще разпитам в клиниката ни. Два часа си и геройство да издържи на стола.

# 21
  • Мнения: 47
Здравейте,
Дъщеря ми е на 11,5, пети клас. Не желае да учи, не й пука от слабите оценки, когато взема аз да й разказвам урока - не слуша концентрирано, съответно не запомня. Уж сяда учи, но само ходи до кухнята или за храна, или за вода. Разсейва се. От другата седмица, за няколко седмици, ще остава сама до обяд (точно, когато трябва да учи, втора смяна е) и предполагам, като е сама, няма хептен да докосне учебник.... Има уроци по математика, съответно в някои от дните компютърът ще й бъде оставян. Отделно, ползва платформата уча. се, така че не може да е е съвсем без компютър. Друг е въпросът обаче доколко (проформа) я ползва тази платформа

Някакви препоръки? Мерси!

Здравейте, при нас помогна воденето на диалог. Когато учите заедно опитвайте да не разказвате урока, Задавайте въпроси по урока. Ако не знае  накарайте детето да потърси отговора в учебника. Търсете обяснения на теорията чрез примери от живота/ ежедневието. По математика обръщайте внимание на правилното разчитане на условието на задачите, на това какво се търси и какво трябва да се намери. Готова рецепта няма, но ангажиране на детето чрез диалог, често пъти поражда заинтересованост и желание за справяне с материала. На Вас ви пожелавам търпение и спокойствие, защото знам, че не е лесно, а критики на по- висок тон също не погат.

Последна редакция: чт, 11 апр 2024, 15:22 от MaryGe

# 22
  • Мнения: 6 452
Подкрепям последното мнение. Така помагате на детето да изгради собствен работещ модел за учене , анализиране на информация и запаметяване. Иначе просто вършите това вместо него, смилате му информацията и  му давате отговорите. Механично запаметяване, а не осъзнато учене.

# 23
  • Мнения: 606
Аз пък много се радвам как пубертира (ега… думата) дъщеря ми! И пу пу (плюя си в пазвата) дано и по-нататък да вървят така добре нещата. Отдавна си стои в стаята и ние се въртим отпред като мухи без глави, но е безценно да виждаш детето си самостоятелно, със свое собствено виждане, със свой план и умеещо да отстоява.
Относно ученето:
Никога не сме учили и не сме помагали (освен веднъж по история и веднъж по математика). Бих съветвала да водите разговори за това до колко ученето е важно и защо, а не да разказвате уроци. Моята е малко единичен случай, защото още от първи клас си учи сама и си направи собствена “методА” как да учи и до сега се справя. Дъската над бюрото е отрупана с бележки, вчера залепила по гардероба древна Гърция работни листове и направила едни карти на боговете отпред име, а отзад на какво е бог, защото предстои класно по история. Аз съм мрънкащ за учене родител и си признавам, че ми се искат добри оценки. Сега съм се съгласила, че оценките не са на всяка цена, освен ако не са важни за бъдещите планове. Беше отличничка, сега смъкна нивото. Умишлено я оставям, защото много се ядосва на по-слабите си оценки и разчита на ученето в час. Очевидно е, че при сложен материал няма как да мине както до сега с учене в час и трябва вкъщи да се занимава. Първият срок мина с малко учене и успех 4/5. Сама стигна до извода, че трябва да учи. Сега съм я оставила да работи върху правилното разпределяне на времето. Не може след училище да почиваш 2 часа и да почнеш късно с домашните и вече в 21 да си преуморен. Не го разбира и си блъска главата. Оставям я. Само повтарям за правилното разпределяне на времето.
Малко се отплеснах.
Първо направете ученето интересно и съобразено с паметта: четене, или писане и преписване, или рисуване на карти и графики.
Обсъдете и разберете защо не иска да учи? Трудно е, скучно е, приятелките не учат също, не разбира ползата от ученето, просто я мързи ? … според това ще прецените какво да правите.
Най-вече я оставете да има свободно време и да получи няколко слаби оценки. Твърдоглавите учат само от собствен опит. Успех!

# 24
  • Мнения: 4 678
Поизостанах с постовете от предишната тема, но искам пак да ви върна на брекетите и пролапса Blush

Тонка, при кого водите детето? При нас е същата драма с голотата. Подсещаш ме, че трябва да записвам час за контролен преглед.

Дени, а на вас кой ви е ортодонта? Моята носи брекети от 3 години и 6 месеца, след няколко месеца казаха, че ще ги свалят и ще трябва после да спи с нещо.... не го разбрах точно какво е, но явно са тези алайнери/ритейлъри (или нещо подобно). Дали ще имаме право на избор или те си определят какво после да носи?

Благодаря ви Heart

# 25
  • Мнения: 9 363
аDream,
Аз съм в Германия. Дъщеря ми сложи брекети на 14 г. Носи ги около 2 години. Сега има ритейнъри на зъбите (тънки телчета от вътрешната страна на предните зъби, да държат захапката). Не се усещат и не пречат. В момента носи и шина само през нощта, която ще махне след няколко месеца и край. 
Нейни приятелки носеха алайнери вместо брекети. Някои бяха доволни, други- не. Не личат като брекетите, но при ядене трябвало да се свалят и после пак слагат. Трябвало да свикнеш с тях в устата и как да говориш, но при брекетите също има напасване и стягане.

# 26
  • София
  • Мнения: 23 097
Тонка, при кого водите детето? При нас е същата драма с голотата. Подсещаш ме, че трябва да записвам час за контролен преглед.
aDream, докторът ни е доц. Пенчо Кратунков (много яко име Blush) в Света Екатерина. Часове могат да се записват през Супердок. Нашата лична лекарка всеки божи път обърква направленията, но доцентът нито веднъж не пожела да заплатим прегледите. Изключително мил и човечен лекар, и най-вече доказан професоналист в детската кардиология. Съжалявам, че не преглежда и възрастни, иначе и аз бих се възползвала от услугите му.

# 27
  • Мнения: 606
Брекети, шини
На моята дъщеря (12 г) също ще слагат брекети. При нас първо на около 6 г. се наложи преждевременно вадене на млечни зъби защото бяха с големи кариеси. От тогава носи нощем една махаща шина за да се запази мястото свободно до поникване на постоянните зъби.
После се оказа, че има инфантилно преглъщане и езика при преглъщане натиска предните зъби и ги избутва напред. В резултат захапката леко се отваря. В България ѝ направиха шина с една преграда за езика да я носи само нощем. В Германия обаче ни казаха, че само това не е достатъчно и сега посещава логопед за да се научи и тренира езика да преглъща правилно. Според ортодонта затварянето на захапката ще бъде най-ефективно ако се сложат брекети и изчакваме да навърши 12 за да ги поставим.

# 28
  • Мнения: 7 754
Аз какво да кажа относно порасналите деца…
Моята госпожица съвсем скоро ще отлети от семейното гнездо… На нея самата ѝ е криво, на баща ѝ, за мен да не говорим. Близки сме си много и наистина първите месеци сякаш част от мен ще е откъсната- далеч и сама.
Наистина много се радвам за нея, да не говорим, че това е най- естественият развой на житейските  етапи, през които всички преминаваме, но дори пишейки всичко това сега, очите ми са пълни със сълзи. 😳
Нищо, че сутринта така ме ядоса въпросната, че още съм бясна! 👿

# 29
  • Мнения: 5 136
Защо се чака да стане на 12 год за слагане на брекети? Дъщеря ни това лято навършва 13 год, но на нея вече свалила брекетите, с които беше 2 год. Сега зъбките са подредени идеално.

Общи условия

Активация на акаунт