Кръгла маса за Превенция на дискриминационните практики в образованието.

  • 17 527
  • 68
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 278
Йосариан защо се отлагат нещата? Какво стана? Много се замислих пак ли бюрократски проблеми и нежелание.  Thinking

# 46
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
Причините са комплексни, но си мисля, че трябва да се подготвим по- добре- проблемите са повече, от колкото си мислехме. А, че момента е назрял е видно. Но ще трябва да изчакаме излизането на няколко нормативни документа преди да обсъждаме каквото и да било. До тогава е добре да си водим дискусията, защото дали ще го наречем Кръгла маса или Дискусия - същността е ясна- трябва да се говори за проблемите. Тук ни се изясняват доста неща, защото диалогът е отворен, не е в рамките на ден. Ако направим по- широка кампания тя трябва да е с широка подкрепа, разбиране и приемане. А това е възможно, ако се приобщят повече хора към обществена дискусия. Това зависи от всички вас. Насочете всеки, който има поглед върху нещата в тази дискусия и нещата могат да се случат по- добре.

# 47
  • Мнения: 1 710
Това е темата, в която за енти път можем да си зададем нерешените казуси. Така ще имаме по-пълна картина какво точно е добре да се включи в кръглата маса, на какво да се наблегне....
Не знам дали ще се решат проблемите, но едно е ясно, като не ги говорим пък хич няма как да стане.

# 48
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Мая защо не я оставите тази тема застопорена, защото ще кажа и на начални учители и те да се включат, но все пак не са от форума и ще им е трудно да я потърсят.

# 49
# 50
  • Мнения: 4
Това което сте решили е страхотно моето братче е с епилепсия и преди 2 години учителките в масовото училище което учеше направиха всичко възможно за да ни принудят да си го държим в къщи!Кажете ми ще има ли развитие по този начин?Никакво!
Ходихме,ядосвахме се ,карахме се ,но смисъл никакъв!
Държавата трябва да помага на тези деца не да ги отхвърля!

# 51
  • Мнения: 278
Лоло радвам се, че си споделила и твоя случай. Ние пишем от доста време и всеки от нас се е сблъсквал с тая "стена", ще трябва да си търсим правата по-настойчиво, явно на тия хора им трябва по-здраво подсещане, че не са богове и че не те ще решават, кой може и кой не може да ходи в масово училище. Законите са еднакви за всички, всеки има право да живее и да получава човешко отношение.  Peace

# 52
  • Мнения: 4
проблемите са за да се споделят и за да можем да си помагаме!благодаря ти zorysv!наитина някой учители и училища си мислят че са богове а хората с болни деца какво да правят да ги изхвърлим на боклука ли?????тте са наши деца и ние ги обичаме каквото и да им има!

# 53
  • София
  • Мнения: 9 887
Това е темата, в която за енти път можем да си зададем нерешените казуси. Така ще имаме по-пълна картина какво точно е добре да се включи в кръглата маса, на какво да се наблегне....
Не знам дали ще се решат проблемите, но едно е ясно, като не ги говорим пък хич няма как да стане.
Точно така е!
Аз примерно много бих искала да се повдигне въпроса с прословутия ТЕЛК.Както съм казвала,мен в градината ме задължават да стоя отвън,докато Буби е вътре.Казват,че щом в ТЕЛК-а пише с придружител,това означава че майката е длъжна да е винаги с детето.Което не е вярно.Обаче те си вярват,ето това е най-лошото,сигурни са ,че са прави.Както с Мая веднъж си говорихме-това означава,че всъщност всички интегрирани деца трябва да ходят на училище и на градина с майките си. Rolling Eyes
Другото,което живо ме вълнува-учителките в детската градина идея си нямат как се работи с такова дете,всъщност не само как се работи,а и как трябва да се държат с него.Не е ли добре да минават задължително на някакво обучение.Казвам "задължително",защото доколкото зная,поне при нас,на учителките е предлагано да ходят на обучение в Ресурсния център,но те нямали време.Недопустимо е това според мене.

# 54
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Ами много ми интересно това – до 18 год или нещо подобно до колкото знам дете поначало не се оставя никъде без придружител или да има кой да се грижи за него. Сам нямаш право да го оставиш дори в къщи / отговаряш пред закона/. А придружителя не е казано, че е майката.

# 55
Разбрах, че в Ресурсните Центрове и РИО са получили новия проект на Наредба 6 за запознаване с нея и обсъждане. Интересно защо не е публикуван този проект, за да може и ние родителите да се запознаем с него. Нима ние не можем да изказваме мнения и да даваме предложения. Зашо всичко отново се прави задкулисно?

# 56
  • Мнения: 108
Разбрах, че в Ресурсните Центрове и РИО са получили новия проект на Наредба 6 за запознаване с нея и обсъждане. Интересно защо не е публикуван този проект, за да може и ние родителите да се запознаем с него. Нима ние не можем да изказваме мнения и да даваме предложения. Зашо всичко отново се прави задкулисно?

Да излезе проект на Наредба 6 - в нашия ресурсен център го разгледахме, преди шефката ни да замине за София. Вчера и днеска  всички директори на Ресурсни центрове са в София за раглеждане на проекта на Наредба 6.
Имам проекта на Наредба 6, ако ми бъде разрешено, тъй като не знам дали имам право,  ще го кача тук за да го разгледате.

# 57
Защо Министерството трябва да разреши, за да бъде публикуван проекта. Това означава, че пак ограничен кръг ще решава съдбата на нашите деца. От това става ясно, че отново ще се правят половинчати реформи. Защо Ресурсните центрове са на едно място с Помощни училища?Необходимо ли е съществуването на Помощните училища? Не е ли редно деца с лека и умерена степен на умствена изостаналост, децата с физически и сензорни увреждания да бъдат в нормалните училища, обхванати от ресурсните специалисти. Само деца с тежки множествени увреждания и умствена изостаналост трябва да се обучават в Образователни звена към Ресурсните центрове. Скривайки този проект вече няколко месеца министерството явно отново обмисля как да остави Помощните училища.

# 58
  • Мнения: 485
Новата Наредба 6 ще бъде публикувана със сигурност доста преди да бъде обнародвана  и ще има възможност за даване на мнения и предложения. Проектът е готов, но претърпя промени и вероятно още го променят, преди да стане достояние на всички (преди 1 месец четох един проект, а сега има други промени). Това, което е предвидено за помощните училища: там да се приемат само деца с умерена и тежка степен на интелектуално затруднение, а тези с лека степен задължително да се интегрират. Което не означава, че щом едно дете е с умерена степен, трябва непременно да е в помощно училище.

# 59
От този проект за наредба 6 нашата ресурсна не беше особено очарована за лично не съм я чела още.
Каза че според нея, индивидуалната програма за деца с СОП се изготвя от директора и класния , ресурсния учител няма тези права, а всички знаем че обикновените учители си нямат и най малка представа за работа с тези деца. #Cussing out
И това им отваря още работа и занимания а те не са особено мотивирани.Това ще ги накара да се противопоставят на приема на тези деца.
Защо тези хора не питат специалисти преди да пишат наредби #2gunfire

Общи условия

Активация на акаунт