Тормоз в училище – от страната на агресивното поведение

  • 23 229
  • 159
  •   1
Отговори
# 120
  • София
  • Мнения: 922
http://www.neg-goethe.org/index.php?option=com_content&view= … d=193&lang=bg
Това намерих като линк за
МЕХАНИЗЪМ ЗА ПРОТИВОДЕЙСТВИЕ НА ТОРМОЗА И НАСИЛИЕТО В
ИНСТИТУЦИИТЕ В СИСТЕМАТА НА ПРЕДУЧИЛИЩНОТО И
УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ , не е пълен документа, за това препоръчвам да се свали от гугъл, за съжаление дректно ми го свая на pdf и не мога да го кача, но тук се споменава Координационен съвет:
2.1. Създаване на координационен съвет с ясни функции и делегирани отговорности, който да отговаря за планиране, проследяване и координиране на усилията за справяне с насилието и тормоза. Съветът се ръководи от заместник директор и/или друг педагогически специалист, определен от директора, и включва в състава си училищен психолог/педагогически съветник, учители, деца и родители.
Разгледайте тези точки:
2.4.2. Дейностите за превенция на ниво клас/група включват: ...
2.5.2. Дейности по интервенция на ниво група/клас – отнасят се до всички ситуации на насилие и тормоз според приетата класификация (Приложение 1). ...
3. Работа с родители
и др.

Последна редакция: вт, 13 мар 2018, 01:30 от selena6

# 121
  • София
  • Мнения: 922
Ето я http://ruo-sofia-grad.com/%D0%BD%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%82%D … 0%B2%D0%B5?page=8 или Заповед № РД 09-611/ 18.05.2012. за утвърждаване на механизъм за противодействие на училищния тормоз между децата и учениците в училище и приложение към него

# 122
  • Мнения: 12 463
Макурела, ако детето ти е психически стабилно продължавай да го водиш на училище. Нямат право да му откажат достъп.
Свържи се с адвокат.
Ако ти откажат достъп до училище, подай сигнал до ОДЗ, че детето ти е възпрепятствано от ръководството да посещава учебни занятия.
Иво има право на образование. Още повече, казваш, че е добър ученик.
Имай готовност да се обърнеш към медиите, че детето ти е нежелано, защото е ... бедно, дете на самотен родител /отглеждаш го сама, без подкрепата на бащата/, ... Подай и жалба в КЗД на това основание - детето ти е дискриминирано, по ..... признак.
Има наредба за приобщаващо образование.
http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=119142
Тръсни им я на масата. Тя е за надарени деца, както и за деца, които изпитват образователни затруднения или имат различни заболявания.
Дете с проблемно поведение, не може да бъде наказвано, ако проблемите са в резултат на заболяване.
Пишеш, че свекърите ти са стари софиянци с връзки и влияние. Обезателно ги алармирай, че в училище тормозят и са нарочили внука им. Нека пуснат връзките си в действие, тогава в училище друга песен ще запеят.
Ако другото дете твърди, че е научило цинизмите от твоя син, откъде твоя син ги е научил? (От баща си вкъщи, докато сте живели заедно или в училище?)

В стаята има ли камери? Ако да, това е доказателство как се случват нещата. Ако не, заший в дзрехите на детето подслушвателно устройство. Записите не биха могли да се използват в съда вероятно, но пък медиите...
За какво ще пускат искова молба в съда и срещу кого? Училището ще съди детето ти за лошо поведение? Това са глупости. Ако има противообществени прояви се подава сигнал в ДПС (детска педагогическа стая), те изват на проверка, събират документи, прокурорът решава дали да повдигне обвинение или да предаде случая на градската комисия и да насочат детето за работа с психолог. Детето ти няма 14 години и не подлежи на наказателна отговорност, дори и да набие някое дете.
Могат да подадат сигнал до ОЗД, че синът е неглижиран, че не полагаш грижи за нуждите му... Бла, бла. - Нищо няма да направят - детето ти е обгрижено, имаш нормален дом, работиш, детето ти ходи чисто и поддържано в училище, добър ученик е, дори ходи на психолог (при това платен), спортува организирано. Това, че сама го отглеждаш не е причина да ти го отнемат. Не се отнема толкова лесно дете от майката, още повече обгрижено дете. Ако детето има проблем само в училище, значи е здраво и проблемът е в училището, а не в детето.
Детето ти имало ли е проблеми с поведението си в ДГ?(не ми се връща да чета отначало)
Къде учат децата от неговата група? Има ли приятели от ДГ и къде са те сега? Има ли приятели в класа? Свържи се с родителите им и ги помоли да разпитат децата си какво точно се случва в класната стая, кой започва пръв, защо някои деца "не обичат/ харесват" Иво. Ако има деца, които предизвикват и дразнят по някакъв начин сина ти, за да ги напсува, бутне и т.н кои са те, как се справят? Възможно е майката/ майките, които са срещу Иво да са срещу него, ващото той е по-добър от техните деца и те да не могат да преглътнат такава конкуренция (златото на мама трябва да е най-добро или поне да не е засенчвано). Синът ти какво казва в своя защита, когато го попиташ защо е направил нещо? Трябва да има някакво обяснение. Едва ли просто снове в класната стая и си търси с кого да се заяде.

Последна редакция: вт, 13 мар 2018, 04:46 от Mama Ru

# 123
  • София
  • Мнения: 62 595
Уиш, в един момент вече няма значение кой какво е направил, защото конфликтът и страните в него вече толкова са си повярвали, че могат да изгубят здрав разум. Да не пренебрегваме опиянението, което дава усещането да си част от групата - сега някои са си направили групичка и "много сме - силни сме", и се държат арогантно. Е, аз път, на мястото на авторката, няма да си преместя детето, щом ще ме правят на идиот и искат да ме стъпчат! Те разчитат на това тя да се уплаши. Вече няма значение за тях кой крив и кой прав, те просто са нарочили детето и майката и толкова!  Мисля, че е крайно време авторката са прояви едно здравословно дебелоочие и да каже "няма да си преместя детето". Всички сме виждали какво се прави - отказ от комуникация и съдействие и останаллите щат-нещат, мирясват. Да, идеята за адвокат е много добра - на него това му е работата, дасе погрижи за клиента си.

# 124
  • Мнения: X
Анди, права си, но все пак има значение дотолкова доколкото би помогнало в новото училище детето да не изпадне в същото положение. Защото, ако се озове в ролята на вечния гастрольор, който всяка година сменя училище, ще е много зле.

В тази ситуация, по-добре да го премести. На 7 години е твърде малко за подобни войни. Тя няма да даде да я стъпчат, но детето ще бъде смачкано или, по-лошо, ще стане наистина утвърден агресор. Няма нужда от такава цена на "победата".

# 125
  • София
  • Мнения: 62 595
Подкрепям да го премести, но да е в също добро училище, а не просто да го премести. Така или иначе остават два месеца до края на учебната година, едва ли точно сега е подходящо да се местят. Със сигурност ако тя самата скръцне със зъби, включително на класната, че ще заведе тя срещу нея жалба за психически тормоз над детето, ефект ще има. Учителката не иска да си подритва трудовата книжка и да се занимава с жалби персонално към нея. А и аз подобна попара съм сърбала като отношение от учител, но тогава беше не защото детето създава проблеми, а защото "все всичко  знае, твърде много знае", което се казваше в клас, пред всички деца и те започнаха да се настройват отрицателно,  и изрично се срещнах с училищния психолог и говорих с него да предаде на учителката да не общува с детето и да не го коментира нито с добрро, нито с лошо, а ако ще го ипитва да го изпитва и да му пише оценка. Това беше  в начална степен. Та, зная много добре как един учител може да подклажда и дори лично да провокира конфликт между дуцата и родителите. Затова ми се струва, че е крайно време да се спре с хооденето по гайдата на учителката и на родителите. На родителите не им дреме - те са никои и за тях няма никакви последствия, обаче учителката е на работа и ако тя се държи непрофесионално, хич няма да й е сладко да се занимава с жалби.

# 126
  • Мнения: 12 463
Това едва ли е единственият първи клас в това училище, нали? Не може ли първо да се види между другите учители в първи клас дали няма някой по-читав, който да приеме детето до края на годината и да пробва да го адаптира в класа? Вероятно детето има познато дете или приятелче в друг клас, особено ако занималнята е смесена от 2-3 първи класа както е в нашето училище. Идеята на цялата тази промяна с приема беше точно да се даде шанс на децата, които не са от "елитни" семейства, но живеят до елитно училище да учат в най-близкото училище, без да са измествани от връзкарите от други райони. Дасе мести детето в друго училище е нарушаване на правото му да учи в най-близкото такова. Преместването в друг клас в същото училище до края на годината вероятно е по-лекият вариант, а лятото вече да се мисли за друго, ако се налага. Ако в новия клас нещата потръгнат да си остане там.

# 127
  • София
  • Мнения: 62 595
Има и нещо друго, което пропуснах да напиша като фактор. В момента си мисля, че е добре авторката просто да постигне успокояване на страстите и класната и родителите да се кротнат. Ако трябва да излъже, че обмисля преместване, но като свърши учебната година, за да могат всички да се успокоят и да "дадат отсрочка". А до догодина всичко може да се промени, включително децата ще пораснат, родителите ще се успокоят, все пак лятната ваканция е дълга. Щом толкова искат да победят - да получат обещание за победа. Нито е първият, нито последният случай, в който в първи клас има проблеми, а след една година вече всичко е различно. В момента конфликтът е заради самия конфликт.

# 128
  • Мнения: 8 311
macurella прегръщам те!
Не се обвинявай, че не се справяш. Не обвинявай и класа. Това са деца. Щом учителката и директорката не могат да се справят, значи мястото на детето ти не е там. Явно е, че детето има проблем. Дете на 7 не псува освена ако няма лош пример около себе си. Дете на 7 трябва да е наясно, че боя и удрянето не са допустими в училище. Това с подстрекателството е добро извинение но до време. Ако детето го дразни ученик от 7 клас и детето го удари а седмокласника го размаже кой ще е виновен?
Детето се чуства добре в класа, просто защото няма база за сравнение. Когато човек се чуства добре не се бие, нито псува. Поговори да остане до края на годината. И започни да търсиш училище с малки класове и тип не най-желано. Най-желаните училища приемат много деца и се опитват да постигат ниво в ученето. Това ниво без дисциплина не става.  В малките класове по-лесно се работи с децата като твоето. Естествено е и лятото да работи с психолог. Иииии наесен с песен!

# 129
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 317
На мен ми е интересно какво пък толкова е направило 7 годишно дете за да се стигне до съд.Много ясно,че не могат да съдят детето,но могат да съдят майката.
Значи трябва да има много сериозна причина да го направят.





# 130
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Освен псувните и грубо отношение, не съм чула синът ви да е пребил някой, причинил рани.....ако просто обижда и се бута, е неприятно, но не е престъпление...

Навремето, когато на моя син му разбиха два пъти носа в известно наше ЧУ, в единият случай е стоял шест часа с униформена блузка, подгизнала от кръв пред погледите на ужасени деца и родители. Тогава класната дори не намери за нужно да ми се обади да ми каже да прибера детето и да го закарам на лекар. Вместо това в края на деня ми го връчи в този ужасен вид с думите "нищо му няма, сестрата го прегледа".
По-късно ми се разясни, че детето побойник е на известни родители и не могат с пръст  да го бутнат. "Да му дадем шанс", ми каза тя.
Само че това дете бе със сериозни психични проблеми (вашето не мисля, че е такъв случай) и дори психоложката в училище каза, че не е от нейната компетенция. Накрая броят на пострадалите -ритнати с крак в лицето нарастна и когато след няколко месеца родители видяха как въпросното агресивно дете влачи за косата по земята момиченце в коридора, нещата нямаше как да се прикриват повече, а аз поставих на класната ултиматум да преместят детето, или половината ни клас напуска.

Говорим за сериозни телесни повреди и рани срещу напълно случайни деца, без грам провокация от тяхна страна, ритане в корема и други. Никога не бих постъпила така за псувни или просто грубо поведение, блъскане и други. Във втория случай бих търсила разговор с родителя на детето, дори със самото дете.
Според мен тези майки не осъзнават , че липсата на дисциплина е проблем колкото на детето, толкова и на учителя.

# 131
  • Мнения: 3 075
....... Днес едно момченце го е обидило с цинизми, но не е направило нищо лошо, защото на въпрос от къде я чу тази дума: от Иво. И ето Иво е виновен?! Не мога да повярвам, че така постъпват с децата. ....

Rage Боже, това в някой учебник ли им го пише да го правят?!?!??! Виждам го при всички учители, които сме срещнали. Детето А казва: Госпожо, Б не си преписа упражнението. Учителката яко нахранва Б, за радост и поощрение на А. Вместо в случая да му обясни, че тя е там, за да гледа кой е написал и кой не и щом то си написало да не се занимава с другите.
Каква среда създава това?

Какво казва психологът, с който работи детето. За пред другите няма да послужи, защото Вие й плащате, но Вие да сте наясно.

Детето явно е във враждебна среда. В такава и възрастен като се озове не винаги реагира адекватно. Какъвто и да е проблема на детето, от това, което прочетохме за учителката ......

Hope for two, уважавам правото ти на мнение и мението ти, ама ще го посоча, като пример за добронамерено отношение, в което издаде доста присъди. Ако и учителката така е подходила към майка и дете, резултатът просто е бил неизбежен. Децата всичко усещат - и и тормозещите и потърпевшите. Кой както се вижда? А децата на "победителките", какъв урок получават, как мислите?

# 132
  • Мнения: 8 311
solnichka единственото което искаш да кажа на авторката, че мястото на детето й не е в това училище.
Присъди не съм издавала. Моето дете се биеше в училище. Това беше неговият начин да се наложи.
Никога не сме поощрявали това поведение. Независимо дали някой го е провокирал или обидил. Това не е начин...за мен. Помните ли момиченцето което почина в училище в Бояна. Беше ритнато от друго дете.
Ужаса е за всички.
Ако не искаме нещо такова да се случи , трябва да се прекрати в началото.
Удряне, блъскане , бой и псуване нямат място в училище.

Колко от вас са ходили на училище където мнението на учителката е било миродавно. В днешно време учителите почната да стават виновни за всичко. Е в случай като този учителката не може и не желае да се справи. Авторката като родител , трябва да направи най-доброто за детето си. В този случай според мен това не е настоящето училище.

# 133
  • София
  • Мнения: 62 595
Понякога си мисля, че главната задача, която учителите си мислят, че имат, а и много родители си мислят, че имат учителите е да "овладяват класа". Тоест нещо като целта оправдава средствата. Е, какво да очакваме, че учител няма да се възползва от класическите форми на манипулация? Много е лесно да има винаги поне един виновен, дори когато не е винован - хем учителят е рахат, хем децата, защото всичко могат да стоварят на него. Властта е страшно нещо - тя показва човек на какво е способен. Донякъде ми е жал и за учителите, защото в един момент започва на никого да не му пука за останалото, освен да е тишина. И децата започват да се опитват по свой начин да се харесат на властта. Аз искам да е мирно и кротко, но и не мога да приема да се стоварва винаги всичко на едно или две деца и така да си измиват всички ръцете.

# 134
  • Мнения: 48 056
Виждала съм с очите си овладян по нормален начин клас, и обратното- настройване от учителя. Виждала съм и интересен феномен, клас обединен заради безхаберна класна. Във всички случаи важен е учителя и това е. Съд, психолог и прочие дават ефект на хартия и след много време. Аз закъснях с 3 години да си преместя детето от глупави предразсъдъци, а дори бяхме само от публиката, не от основните действащи лица. Ами на 2 ден се " родихме" и се чудихме защо сме чакали. Но! Жестоко проучване на учители. Не търсех първенство в тестове и " елитност", а свестен и съвестен човек. Най-добрите важните качества на учителя не могат да бъдат дефинирани и вменени от никой закон или наредба и не става насила. Щом детето ми не е окей в някаква среда, местя и това е. Не мога тепърва да превъзпитам цялото училище.

Общи условия

Активация на акаунт