Ще повтаряме яслата

  • 2 619
  • 52
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 536
Мислих, мислих и това измислих-все пак летоброенето за това е измислено, броят се дни, години.И така сме приели тук-да се приемат набори.Набор 2003 са деца с разлика от няколко дни до 1 година/например родени януари 2003 и декември 2003./Тези 12 месеца в този набор са по-голяма разлика отколкото тази при деца родени декември 2003 и януари 2004, така е.Но така е зимислено-приеми по набор.Иначе летоброенето се обесмисля някак си.Бива ли за няколко месеца да си го слагаме на сърцето толкова.Все пак самите деца ще покажат как се чувстват и къде добре.Има възможност за взимане на няколко години за една.Стига детето да го иска, ще го направи и само-без да го пращаме по-рано на училище.Моята ще я пратя там на повече от 7г и половина.Ако иска-да си взима години наведнъж.Имах една такава съученичка-това нищо не промени в живота и, същата е като нас.Та мисълта ми беше-не се косете толкова, детето ако е супер много напредничаво-само ще се побутне напред.Иначе-за мен е чудесно време за игра, което ще и дам за тези няколко месеца. Hug
Така се случи, че дадох дъщеря си много малка на ясла - на 1,6г - просто нямаше кой да я гледа. Още преди да я дам на ясла и бях махнала памперса(на 1,4г). На 1,11г проговори свободно. Миналата есен бях изправена пред избор  - пак ли да повтаря яслата където ще е с деца който още са с памперс и се учат да говорят и да, нейният набор(до 1 година по-малки) или да е с деса от 2 седмици до 1 година по-големи от нея, но с които разликата им е по-малка що се отнася до умения. Записах я на градина. Още първите седмици госпожите започнаха да я хвалят, че е една от малкото които се обуват и обличат сами! От госпожата по английски многократно получавах похвали, че детето се справя отлично(вкъщи не се сещам да обръщам внимание на английския, учи го само в градината). Знае материала за първа група, има си приятели. И сега какво - да я повтаря с нови деца, които тепърва се учат да се обуват и обличат(но нейният набор) и тепърва ще учат формите на предметите и цветовете? С нови учителки?! А ще и е интересно ли?! Не е ли най-важно на детето да му е забавно, да не се отегчава, да учи нови неща? А сегашните му приятелчета? Ако детето ми не се справяше, повярвай ми, въобще нямаше да искам да го мъча и щях да я пусна пак с 1ва група. Но случаят не е такъв! А до училище има много време. Ако през следващите години и стане трудно, защото и в градините се учи, ще я пусна с нейният набор. Защото моята цел не е да си мъча детето. Поздрави  bouquet
И още нещо колкото по-малко е детето, толкова повече разликата в месеците си личи. Ако сега дъщеря ми няма проблеми, защо да има когато разликата от половин година ще е направо смешна?! И още - групата се приравнява по най-несправящият се в нея. А Лора в момента е сред справящите се.

# 46
  • Мнения: 7 391
И още - групата се приравнява по най-несправящият се в нея.
    Прощавай,но какво значи това? newsm78

# 47
  • Мнения: 536
И още - групата се приравнява по най-несправящият се в нея.
    Прощавай,но какво значи това? newsm78
Ами това значи, че ако някое дете неможе да се научи на нещо, това ще се повтаря и потретя от госпожите докато го научи и то(тези които го знаят - скучаят).

# 48
  • Мнения: 536
Сега незнам как е, но мисля, че по мое време децата родени до 31.03(не съм сигурна за месеца) можеше да избират кога да тръгнат на училище - с предния или със своя набор. Реално това, че са родени в началото на годината означава, че каквото и да изберат, те ще имат еднаква възрастова разлика със съучениците си - максимум 1 година. Така в зависимост от възможностите на детето и желанията на родителя можеше да се избере най-доброто за съответното дете.

# 49
  • Мнения: 7 391

Ами това значи, че ако някое дете неможе да се научи на нещо, това ще се повтаря и потретя от госпожите докато го научи и то(тези които го знаят - скучаят).
                     И аз така си го изтълкувах,ама рекох си,че нещо не съм разбрала.Толкова години съм учител и за ПЪРВИ  път чувам,че трябва да се съобразяваш с изоставащото дете.Практиката е да развиваш всички в групата така,че да няма изоставащи,а ако има за това е ИНДИВИДУАЛНАТА  работа.Какво значи да повтаряш до припадък,че то и на учителката ще и писне да повтаря,че това е червен домат например.Къде ходите на ДГ?                                                         Имаше и такъв период ,за какъвто говориш.Само ,че децата от 1 юли 2002 до 30 юни 2003 тръгваха на училище заедно.Нещо не се получи и въведоха отново набора - 1 януари до 31 декември в съответната година.Пък като помислиш то разликата между първите и последните пак е една година.  bouquet

# 50
  • Мнения: 9 990
Не всички деца са толкова надарени, като твоето. HugТакива дечица има, да, за тях компромис е повече от нормално да се прави, има си начини и причина.Говорим за масата.На една група може да има едно такова по-будно и по-бързо развиващо се дете, но не и цялата група.И все пак-от наблюдението ми до момента-на тази възраст става въпрос за игри, не за учение, че да има повтаряне някакво докато и най-изостаналите го научат/ ясла/.И още едно наблюдение имам-когато едно по-малко дете попадне сред по-големи/ или развити/ то неминуемо дърпа напред.Обратното е в много редки случаи-да дръпне назад в развитието си.

# 51
  • Мнения: 7 391
Не всички деца са толкова надарени, като твоето. HugТакива дечица има, да, за тях компромис е повече от нормално да се прави, има си начини и причина.Говорим за масата.На една група може да има едно такова по-будно и по-бързо развиващо се дете, но не и цялата група.И все пак-от наблюдението ми до момента-на тази възраст става въпрос за игри, не за учение, че да има повтаряне някакво докато и най-изостаналите го научат/ ясла/.И още едно наблюдение имам-когато едно по-малко дете попадне сред по-големи/ или развити/ то неминуемо дърпа напред.Обратното е в много редки случаи-да дръпне назад в развитието си.
  Пенелопа,аз не говоря за моето дете,а за децата,които са при мен в групата.Грешно е мнението ти ,че става дума САМО за игри.В ДГ обучението се провежда /особено в малките групи/ САМО под формата на игра.Всяка игра цели детето да научи нещо ново или да се развие определено качество.Безцелни игри няма.Освен всичко ако има надарени деца има и степен на трудност,която цели развитието им,а не повтаряне за да му стане скучно и безинтересно.Същото е и с изоставащите.Защо трябва да повтаряш с тези,които знаят нещо,когато има достатъчно време да "поиграеш" и да помогнеш без да отегчаваш цялата група.Ето един елементарен пример.Апликират зайче от готово изрязани форми.Учителите трябва да познават децата си и да очакват ,че Х ,У и др.ще се справят по-бързо от А,В, и тн. затова на тези деца се предлагат и други форми,с които да направят слънце,дърво и каквото се сетиш.Е,те лепят зайчето и продължават вместо да стоят на масата и да се чудят какво да правят.Тези,които не могат да се справят изпълняват основната задача и са доволни целта е да се апликира животинчето.А който съвсем не може да се справи след като децата станат има начин да си "поиграеш" с него без да го комплексираш и неговата мама да получи също зайче.Затова има добри учители и такива,които карат децата да "буксуват" на един и същ материал до безкрайност.Освен всичко когато нещо се повтаря,НИКОГА не се повтаря по един и същ начин и без съответната мотивация.Примера със зайчето-задачата обикновенно е да се комбинират готови форми и да се залепят,ами следващия път за да я изпълнят им се предлага да апликират мече.Задачата отново е същата-комбиниране и лепене.В яслата е същото.Да не говоря,че децата трябва да се разделят поне на две групи и навършилите 2 години да не са в една група с едногодишните.Ако има дете на 1 г 6 м ,което може повече от другите то се прехвърля при по-големите.Неправилно е да се постави трудна задача и да се комплексира детето.Както и по-леката не го развива.Ето ти още един пример:Конструират стълбичка и на децата са раздадени по 5 кубчета различни по големина и какво се получава едно от децата на масата е по-голямо и по-бързо реди и докато сестрата се обърне то е събрало кубчетата от всички деца на масата и си е измислило една каскада от стълбички ,а другите гледат втрещено.За да не се получи това на такива деца трябва да се предложи кутия с кубчета, от която да си вземат още,а не да приберат тези на другите деца.Мога да пиша още колкото щеш примери.В горния случай сестрата явно не е познавала добре децата или просто е подценила уменията на детенцето. Случая е от урок в ДЯ/.Не е лесно да се гледат деца и да се ОБУЧАВАТ целенасочено от малки и затова се казва,че учител не е само професия,а и призвание.  bouquet                                                                                                                                                                                                                                                   PS 
Пропуснах за детенцето,което попада при по-големи или "по-развити"дечица.Ако учителя не си е на мястото и му постави по-трудна задача при заниманията много лесно може да се получи и обратния ефект.В процеса на общуване то ще се учи от по големите,но в дадени моменти ако не получава помощта на възрастния пак не гарантирам положителен резултат.Например ако не може да се обува и големите са вече готови ,а то е все последно какво става ?Разбира се дискретно трябва да му се помага докато стане уверено .А,аз май ти изписах една лекцийка,сори,ако съм те отегчила.  bouquet

Последна редакция: нд, 25 юни 2006, 22:09 от Didia

# 52
  • Мнения: 9 990
Не става въпрос за градина, а за ясла и прехвърлянето в градина.... HugИначе аз знам, че в градината става всичко под формата на игра и се учи така.Когато децата са в яслата/ поне при нас/ те основно играят и учат песнички и стихчета, учат се да държат лъжицата и да си казват кога им се пишка.Строят с кубчета, да, учат се да държат молив и да направят кръгче с него.Това са учили нашите яслени дечица.Дори и да има по-малки, които едвам държат лъжица, камо ли молив-на него му се дава друго занимание.На мен ми беше обяснено, че тук се учат на самостоятелност и хигиенни порядки, за да са готови за градината, където вече ще учат и други неща WinkВ яслата се изгражда и умението за контакт според мен, както с по-малките, така и с по-големите.Т.е-моето дете се научи, че по-малките още не могат да говорят, още са са памперс, помага им и ги учи и се радва,че е полезна.По-големите са интересни, измислят нови игри и създават групички от приятели.

Последна редакция: пн, 26 юни 2006, 09:42 от пенелопа

Общи условия

Активация на акаунт