СИД - Сензорно интегративна дисфункция. Сензорна интеграция.

  • 92 850
  • 198
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 4 412
Деси, аз не искам да намирам специалните упражнения и съм на мнение, че сензорните стимулации са индивидуални и не могат да се пренасят написани от едно дете за друго. За моето дете няма да посмея да прилагам нещо спомената от специалната терапия на друго дете.
Но има едни общи правила, като в клипчето, които могат да дадат още идеи, например по крака, по гръбчето как да се правят. Предполагам има и общи правила, например казвали са ми, че масажа се прави винаги към ставата /т.е. имаше някаква правило за посоката/, никога по гръбначния стълб.
Знаете, сега проучвам разни програми от чужди детски градини и виждам в праграмите им модул Sensory, може би са общи упражнения, които стимулират децата.

# 76
  • Мнения: 3 591
Имам 20тина рецепти на пластенили - миришещи, лепкави, трърди, меки, грапави, гладки .... те дават много добра стимулация на децата и е лесно да се работи с това у дома. рецептите са с домашни продукти, лесни, някои се пекат, други сурови, някои се ядът, други са отровни(с шампоан), трети с пясък, овесени ядки, канела и т.н. ит.н. за да се стимулират всякак децата.

Другото което мога да ти дам са насокоте и идеите за сваляне/повишаване на сетивността на устата. Това което имам е за злояди деца, но вярвам, че си е добра стимулация за всички. Много общо написани - както ти искаш - неща които важат за всяко дете. Към тях ние получаваме и индивидуална програма с упражнения - всяка седмица е различно - показват ми какво точно да правя у дома.

Само трябва да ги сканирам...ама в момента имам шеф и няма как ... Crazy


Иначе идеи за стимулиращи игри днес имам 2 нови от терапията - завиваме детето на руло в спален чувал(или някакво одеало) и после бавно го "развиваме" като дърпаме едната страна на спалния чувал нагоре. Не се прави повече от 2 пъти, защото може да му стане лошо на детето.
Другото - затискаме едната страна на спалния чувал(одеалото) с нещо да не може да се движи и караме детето да изпълзи под чувала от едната до другата страна. като докато пълзи затискаме свободната(противоположната на затисната в началото страна) плътно до детето - така че да му е трудно да се движи и да трябва да залепене като ваденка на пода за да пълзи....
Това може да се прави с дрехи, с по-малко дрехи, на килима, на мокета, на паркета, на грапав плат и т.н. и т.н.  Примерно по 10 изпълзявания в двете посоки като "доза" от упражнението.
Трябва да му слагате нещо да прави като изпълзи, или да получава някаква награда. на всяко следващо изпълзяване затискате завивката малко повече...може да започнете без да затискате завивката всъщност. По-малко дете може ида се плаши - тогава му надигайте края и му показвайте светлинаата в тунела...

# 77
  • София
  • Мнения: 4 412
Деси, благодаря за предложението за общите насоки, ще бъде много полезно Hug

Аз искам да се похваля, днес моето дете каза съзнателно на друго дете нещо. Приятелчето й се затича към пътя с колите и тя му каза "Ивчо, върни се" и го повтори няколко пъти. Това го пиша и като благодарност към Господ и към всички, които са работили за детето  bouquet

# 78
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 540
"Втория профил, по рядко срещан. Търсенето не е част от профила, както в профила свръхреагентност, където има търсене на стимулация в регулиращите системи или в изключените системи при шатдаун. Търсене, като самостоятелен профил. Профилът е тежък и е труден за терапия.
(Веднага ще кажа, че още не съм тествала нито едно дете с такъв профил. Всичко, което пиша е само теория).
Детето се намира в постоянно активно търсене на стимулация. Това е някаква постоянна потребност, която не се поддава на удовлетворение.Търсенето е безмислено, напразно, просто стимулация заради самата стимулация. Безцелно, няма план и няма резултат. По-голямата част от времето е заета с търсене на сензорна стимулация.
За разлика от предишния профил, където сензорното търсене в регулиращите системи води до успокоение и подобряване състоянието на детето, търсенето тук води към влошаване. Стимулацията води до пренатоварване на системата, но детето не може да спре само, пренатоварването се изразява в още по-голямо  търсене, крайна свръхактивност, безпричинен смях и т.н.
Търсенето е не само в регулиращите системи, но и в други. Което е много важно - има тенденция към СПИРАЛНА стимулация, например:
Детето се върти на въртележка, върти се и не може да спре, системата е пренатоварена и то се върти все повече и повече.Качеството на неговото въртене става по лошо, в моторен смисъл.Изобщо - в което и да е търсене на този профил, качеството се влошава все повече и повече, колкото повече стимулация има, има ефект на спиралност.Никога не спира сам, понеже не може. Бъдете радостни , ако успеете да го спрете.
Търсенето е много силно и във всички системи.
Има проблем с границите - и тялото и душата. Постоянно проверява границите. Успокоява се, когато разбира, че границите поставя възрастния.Тези деца понякога биват определяни като OCD (oppositional condust disorder). В зряла възраст - обичат да служат в армията, където има ясни, спуснати отгоре граници - и на чиновете и на поведението. Тези деца се чувстват лошо в свободни и гъвкави рамки, защото не умеят да си поставят граница.
Как изглежда това?
Постоянно бягат, скачат, включват музиката и телевизора прекалено силно, обичат силната, ярка, цветна, бързо сменяща се визуална стимулация, привличат ги силните миризми и вкусова, могат да опитат на вкус всичко. Искат възбуждащи стимулации - всякакво въртене, най-добре с главата надолу, висене с главата надолу,силно , активно проприо падане, сблъсъци, скокове.
Силна, движеща се визуална стимулация, силни звуци,остри миризми и вкусове, гризане с предната част на устата.
Поведенчески особености - агресивност, повишена раздразнителност, взискателност,ниска самооценка, постоянно безпокойство. Сънят е нормален, но е трудно да ги сложиш в леглото.
Трудно е да се отличат от ADHD - нужна е помощ от специалист."

# 79
  • Мнения: 3 591
ето ви и обещаната информация:

Съвети за "злоядо" дете - това е дадено специално за моето дете, диагностицирано със СИД и в частност със Oral Defensiveness.  Написаното започва с това, че това състояние е почти винаги водещата причина за "злоядството"

Съвети за "злоядо" дете част 1ва
Част втора


Ето и рецептите за различните видове пластелини.
те пак са дадени за моето дете - за стимулиране на фина моторика, функциите на ръчичката, координацията око-ръка, усещането  за допир и миризма, стимулира въображение и т.н. и т.н. Simple Smile

рецепти част 1ва
рецепти част 2ра
рецепти част 3та


ако някой му се превежда моля да го направи, мисля, че много майки биха се възползвали.... аз нямам това време на разположение  Embarassed.

Последна редакция: пт, 29 фев 2008, 15:43 от [desi]

# 80
  • Мнения: 1 434
Рецептите  ще ги преведа аз.Утре ще  започна да ги превеждам .  Hug

# 81
  • София
  • Мнения: 4 412
Деси, много благодаря.  Hug Аз също ще се опитам да преведа нещо, ще преведа за храненето

# 82
  • Мнения: 2 084
Записвам се да следя. Много полезни съвети открих.

# 83
  • Мнения: 1 434
Page One

Рецепти за пластелин и повече .

Тук има  голяма колекция от рецепти за пластелин.вие можете да правите с вашите деца.
Пластелина помага за :
Развитие на  двигателните  умения(ловкост,сръчност)
Развитие  и подобряване  функционирането на ръцете- докосва пипане  стискане и тн
Развитие  на  координацията   очи - ръка
Стимулиране  на сетивността с докосване и помирисване.
Стимулиране на креативността(творчеството),развиване на  въображението.

1.Суров  Пластелин

3/4 чаша брашно
3/4 чаша сол
3/4 чаша  до  1 чаша вода .Желателно е да прибавите  боя за готвене (безвредна за деца ) за оцветяване на пластелина.
1 супена лъжица олио

Сместа се разбърква.Тестото  се омесва докато се получи  гладка консистенция.След това се покрива за да се запази.,Ако не се използва   се съхранява в хладилника.

Готвен  пластелин

1 чаша брашно
1/2 чаша сол
2 супени лъжици  крем тартар  или  лимонена киселина
1 чаша боя  прибавете  боя за  готвене   за да се оцвети пластелина в желания от вас цвят.
1 супена лъжица олио
Смесете всички  компоненти,гответе на среден огън,докато      придобие  форма на топка,и има  прозрачен цвят  а не млечен
Оформете пластелина и го приберете в хладилника.


Пясъчен пластелин


1 чаша пясък
1/2 чаша царевично   нишесте
3/4 чаша вода

Смесете продуктите в  тенджера гответе   докато    стане плътен   пластелин.Трябва да е достатъчно  твърдо   .Охладете  го  преди   да го използвате. Съхранение - в хладилник

Лесен солен пластелин

1  1/2  чаша   брашно
3/4  чаша сол
3/4  чаша вода
Разбъркайте компонентите в купа ако има нужда прибавете още вода

Омесете пластелина докато се получи мека топка.Забавлявайте се  докато играете  Grinning


Пясъчен пластелин

1 чаша  пясък
1/2 царевично нишесте
1 лъжица стипца
3/4 чаша   топла вода
желателно е да се прибави боя за  готвене

Смесете пясъка стипцата и нишестето в купа,прибавете топата вода и разбъркайте .Прибавете боята .Приготвя се на  среден огън  докато стане плътен пластелин.След това охладете.От пластелина може да правите  скуплтури   и  различни  форми  които     оставете за няколко дебна на слънце  за да се изсушат .Съхранение в хладилник

Пластелин

4 чаши брашно
1 чаша йодирана сол
1 1/2  топла вода
Смесете всички съставки в купа.Месете   пластелина 10 минути .Може да се използва за моделиране на фигури .Пече  се  на 140  градуса  във  фурната  докато станат  твърди след това охладете на въздух за няколко дни.

Последна редакция: нд, 02 мар 2008, 10:08 от bluevelvet

# 84
  • Мнения: 3 591
Само да напиша крем - тартар не е сос, ами нещо като лимомената киселина на кристали...същото което се ползва за разбити белтъци.potassium acid tartrate   - ако нещо ви говори...ползва се във винената промишленост и за правене на белтъци на сняг  newsm78
Може да го замените спокойно с лимонена киселина на кристали.

# 85
  • Мнения: 1 234
Отдавна никой не е писал по тази толкова хубава тема. Искам да споделя с вас един линк към сайта на магазин в който се предлагат и пособия за психомоторика и сензорна терапия. 
http://bmb.bg/about.php

# 86
# 87
  • Мнения: 41
Здравейте. Виждам, че отдавна не сте споделяли развитието при децата си. На моя син скоро му поставиха това състояние СИД. Той се роди близо три месеца по рано от термина и ,както някои от вас знаят -дали преживели дали чули от познати ,мина почти всички усложнения, а  на края му  остана киста в мозъка. Явно тя е час от причината.
Та чудя се има ли подобрение при вашите деца.Възможно ли е ако нямат ДЦП или други тежки диагнози да минат този етап с минимум последствия.

# 88
  • София
  • Мнения: 4 412
Здравей margiiva,

Моето дете е родено преди да навлезе в 7-мият месец, сега е на 4 години. Имахме специфични проблеми от раждането, после рехабилитация за ДЦП, малко преди да навърши 2 години започнахме психо-моторна занимания. Подобно на вас няма ДЦП, мозъчните кръвоизливи към 6-тият месец ни казаха, че са се резорбирали.
Но през последните 2 години имахме много работа за преодоляване на СИД. Не мога да кажа, че сме преминали лесно, но има много положително развитие. Твоето дете на каква възраст е?

За тази тема се сетих, че се споменаваше Весела Банова, че има опит при деца със СИД. Тя вече не е държавен пост и може би има практика. Дали някой е ходил при нея?

И още нещо, ако на някое дете са му правили изследване на рефлексите като бебе - ние имахме много дълго време Моро, но в болницата по ДЦП, не ми казаха нищо конкретно за този рефлекс. А сега си мисля дали не е показател, че детето ще има сензорни проблеми и да се прилага ранна рехабилитация.

# 89
  • Мнения: 3 591
И нашето Моро си беше налично мнооооооооого дълго време след като трябваше да е изчезнало. Незнам да има връзка - моето дете има и други рефлекси липсващи когато трябва и налични на възраст която не е трябало да има.

Общи условия

Активация на акаунт