Пуститят маркетинг

  • 1 542
  • 18
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 1 680
Работя в сферата на маркетинга, но съм решила да си сменям работната място. Това, което ме притеснява е, че на много места под маркетинг разбират или само "продажби" или "директен маркетинг" или "реклама", въобще какви ли не странни тълкувания съм срещала.  Crazy
Искам да си намеря съвременна компания, където знаят какво е маркетинг и могат да оценят такъв специалист. Затова въпросът ми към всички практикуващи колеги е:
"Какво разбират във вашата фирма под думата МаРкЕтИнГ?"
Ще съм благодарна ако споделите в коя фирма работите или пък евентуално ако ми препоръчате фирма, където да кандидатствам за работа. Може и на лични.

# 1
  • Мнения: 3 423
А ти какво разбираш под маркетинг?
И в коя от сферите му се подвизаваш?
Защо искаш да сменяш работното място?
Целта на въпроса ти в червено понамирисва.
Дали пък просто не събираш информация...

# 2
  • Мнения: 1 107
Samsara, напълно те разбирам. Аз пък си търся нова работа в областта на ПР-а и като видя обява, в която се търси примерно специалист "Връзки с обществеността и реклама" с изброени 10 различни задължения отдолу, ми е ясно, че във въпросната фирма не се прави разлика между ПР, реклама, маркетинг, организация на събития и т.н.
Най-добре си пусни едно общо мотивационно писмо до агенциите за подбор на кадри, където можеш по-подробно да обясниш и очакванията си. Агенциите обикновено обслужват по-големи, международни клиенти, които правят разлика между маркетинг, реклама и т.н.
В същото време нищо не пречи да походиш по интервюта във фирми, които си търсят "Маркетинг" - може да ти хареса нещо Peace

# 3
  • Мнения: 1 680
А ти какво разбираш под маркетинг?
И в коя от сферите му се подвизаваш?
Защо искаш да сменяш работното място?
Целта на въпроса ти в червено понамирисва.
Дали пък просто не събираш информация...

Ами най-малкото четирите Р: Place,price,promotion,product. Иначе най-много ми допада тази дефиниция: The process of planning and executing the conception, pricing, promotion, and distribution of ideas, goods, and services to create exchanges that satisfy individual and organizational objectives.

Работя в сферата на международната търговия.

Защото искам да се развивам като професионалист, а тук нямам тази възможност.

Ами разбира се, че събирам информация - нали задавам въпроси.

# 4
  • Германия
  • Мнения: 8 099
Вааа болната ми тема, защото онзи ден писах изпит по маркетинг.
Според това, с което ни тъпчат главиците тук (теоретично) са 4-те П-та; всъщност вече сама си го казала. Защо не опиташ някъде, където се занимават основно с маркетингови проучвания например Thinking Т.е. колкото по-профилирана фирмата, толкова по-голям шанс да правиш само това, което ти е на сърцето..

# 5
  • Мнения: 1 680
колкото по-профилирана фирмата, толкова по-голям шанс да правиш само това, което ти е на сърцето..
Добра идея!

# 6
  • Мнения: 7 837
Няма значение, какво пише в учебниците на Котлър, всяка фирма сама си прави тълкуванията и си определя разликите.
Дори и в някоя от големите рекламни агенции да отидеш, пак няма строга дефиниция на длъжността и професията.

# 7
  • Мнения: 3 423
Няма значение, какво пише в учебниците на Котлър, всяка фирма сама си прави тълкуванията и си определя разликите.
Дори и в някоя от големите рекламни агенции да отидеш, пак няма строга дефиниция на длъжността и професията.


Е, те това е истината!!!!!

# 8
  • Мнения: 1 680
Няма значение, какво пише в учебниците на Котлър, всяка фирма сама си прави тълкуванията и си определя разликите.
Дори и в някоя от големите рекламни агенции да отидеш, пак няма строга дефиниция на длъжността и професията.


Това ми е пределно ясно. Само, че аз не искам да попадна във фирма, в която и идея си нямат какво е маркетинг, но думичката им харесва и са решили да я ползват вместо друга не така заинтригуваща.

# 9
  • Мнения: 2 556
Samsara,  аз съм работила в две големи ИТ фирми и в двете под маркетинг се разбираше чисти продажби. Когато бях ПР в едната, се занимавах с много от нещата, които правех и в маркетинга (освен продажбите) - организация на семинари, партита и всякакви други събития, грижех се за отразяването им в ИТ медиите, списвах вътрешен вестник за по-добра комуникация между отделите, купувах подаръци, когато се налагаше водех чуждестранните партньори по ресторанти и дискотеки и т.н. Но основното в маркетинга си бяха реализираните продажби, другите задължения, с които после се занимавах като ПР, бяха един вид допълнителни. Според мен всяка фирма има свое виждане за Маркетинг отдела си, а доколкото то е адекватно и маркетинга е ефективен  е друг въпрос. Confused

За съжаление в момента съм в съвсем друга сфера и не мога да дам адекватен съвет за подходяща за теб фирма.

Виж, има една ИТ фирма, която не бих препоръчала и на врага си, но това е друга тема  Simple Smile

# 10
  • Мнения: 5 647
Няма значение, какво пише в учебниците на Котлър, всяка фирма сама си прави тълкуванията и си определя разликите.
Дори и в някоя от големите рекламни агенции да отидеш, пак няма строга дефиниция на длъжността и професията.


Това ми е пределно ясно. Само, че аз не искам да попадна във фирма, в която и идея си нямат какво е маркетинг, но думичката им харесва и са решили да я ползват вместо друга не така заинтригуваща.


Аз също съм завършила маркетинг и в учебниците както знаеш пише едно, но в действителност се оказва съвсем различно. Аз също подкрепям, че в практиката няма точно определение на това какво е маркетинг, а и действително повечето компании под "маркетинг" разбират точно продажби и реклама, но пък високото ниво на  продажби не е ли следствие от успешна маркитенгова кампания? Ти какво разбираш под маркетинг и как го интерпретираш?
PS Темата е интересна и може да обменяме опит. Въпреки че се водя маркетинг специалист  работата няма нищо общо с това, което съм чела по учебниците на Котлър и сие. Интересите ми са насочени към международната търговия, логистика и спедиция и се радвам, че имам възможност да се занимавам с това.

# 11
  • Мнения: 412
Можеш да зададеш въпроса си и тук   bouquet http://www.yvox.net/

# 12
  • Мнения: 5 647
Можеш да зададеш въпроса си и тук   bouquet http://www.yvox.net/

И там имам регистрация, и доста интересни неща пишат вътре.

# 13
  • Мнения: 1 680
Можеш да зададеш въпроса си и тук   bouquet http://www.yvox.net/
Интересен сайт. Благодаря.

# 14
  • Мнения: 412
Даа - маркетолог до маркетолога  Mr. Green
Цитатче оттам (маркетинг в бг вариант) - "Нема ли МОИ, нема и ROI"  Wink

# 15
  • България-Швейцария
  • Мнения: 2 535
Защо не опиташ някъде, където се занимават основно с маркетингови проучвания например Thinking
Като работеща в сферата, с ръка на сърцето мога да кажа, че няма такова място.

За да оцелеят на пазара агенциите, които се занимават с проучвания са принудени да правят какво ли не и точно маркетологът им е последна грижа. Търсят се предимно статистици, социолози и компютърни специалисти (за предпочитане не програмисти); за чистия програмист нашата работа идва изключително скучна и не на последно място - по-зле платена. Поръчките на двете големи чужди агенции - ACNielsen и Gfk са такива, че основно се изпращат данни, анализите си ги правят в централата на място, маркетингов специалист им е излишен. Дори да има опция за назначаване на такъв, през по-голямата част от времето ще трябва да отлежава и ще се занимава с един куп странични неща, нищо общо с основната дейност, за която е там.

В тоя ред на мисли е по-добре да се насочиш не към агенциите за проучвания, а към клиентите им - големите производствени компании (български или чужди, с представителство тук). Другият вариант са рекламните агенции, но от организацията на тяхната работа пък си нямам и грам представа.

# 16
  • Германия
  • Мнения: 8 099

Като работеща в сферата, с ръка на сърцето мога да кажа, че няма такова място.

За да оцелеят на пазара агенциите, които се занимават с проучвания са принудени да правят какво ли не и точно маркетологът им е последна грижа. Търсят се предимно статистици, социолози и компютърни специалисти (за предпочитане не програмисти); за чистия програмист нашата работа идва изключително скучна и не на последно място - по-зле платена. Поръчките на двете големи чужди агенции - ACNielsen и Gfk са такива, че основно се изпращат данни, анализите си ги правят в централата на място, маркетингов специалист им е излишен. ....

....
Точно за GfK си мислех, като писах предишния постинг, куп колежки мечтаят да влязат там на стаж поне  newsm78

# 17
  • Мнения: 215
Работя в международна фирма, в която под маркетинг се разбират дейностите, присъщи на продуктовия мениджър, което няма НИЩО пряко свързано с продажбите.
Маркетингът (като отдел) пише бюджети, т.е. планира дейности и разходи, които да обезпечат продукта и развитието му на пазара, като отчита промените във външните и вътрешните елементи на пазара и то в краткосорчен и дългосрочен план.
Преценява какви "пречки" съществуват, какви промени са нужни в съзнанието на потребителите и как могат да се постигнат.

Маркетинговите проучвания са елемент на пазара.

# 18
  • България-Швейцария
  • Мнения: 2 535
Точно за GfK си мислех, като писах предишния постинг, куп колежки мечтаят да влязат там на стаж поне  newsm78
Длъжността, която се връзва донякъде с дейността на маркетинговия специалист е т.нар. рисърчър, но специално в нашата фирма това е доста широко понятие - освен с анализи той се занимава и с всички други елементи, касаещи едно проучване, от съставяне на въпросника до организиране на груповите дискусии, ако има и качествен елемент в изследването. Ако поръчката е за данни, каквито са повечето, основната част от работата по изследването се поема от компютърния отдел. Има известни различия в организацията на различните агенции, но масово е такъв принципът.

Общи условия

Активация на акаунт