Пуститят маркетинг

  • 1 538
  • 18
  •   1
Отговори
# 15
  • България-Швейцария
  • Мнения: 2 535
Защо не опиташ някъде, където се занимават основно с маркетингови проучвания например Thinking
Като работеща в сферата, с ръка на сърцето мога да кажа, че няма такова място.

За да оцелеят на пазара агенциите, които се занимават с проучвания са принудени да правят какво ли не и точно маркетологът им е последна грижа. Търсят се предимно статистици, социолози и компютърни специалисти (за предпочитане не програмисти); за чистия програмист нашата работа идва изключително скучна и не на последно място - по-зле платена. Поръчките на двете големи чужди агенции - ACNielsen и Gfk са такива, че основно се изпращат данни, анализите си ги правят в централата на място, маркетингов специалист им е излишен. Дори да има опция за назначаване на такъв, през по-голямата част от времето ще трябва да отлежава и ще се занимава с един куп странични неща, нищо общо с основната дейност, за която е там.

В тоя ред на мисли е по-добре да се насочиш не към агенциите за проучвания, а към клиентите им - големите производствени компании (български или чужди, с представителство тук). Другият вариант са рекламните агенции, но от организацията на тяхната работа пък си нямам и грам представа.

# 16
  • Германия
  • Мнения: 8 099

Като работеща в сферата, с ръка на сърцето мога да кажа, че няма такова място.

За да оцелеят на пазара агенциите, които се занимават с проучвания са принудени да правят какво ли не и точно маркетологът им е последна грижа. Търсят се предимно статистици, социолози и компютърни специалисти (за предпочитане не програмисти); за чистия програмист нашата работа идва изключително скучна и не на последно място - по-зле платена. Поръчките на двете големи чужди агенции - ACNielsen и Gfk са такива, че основно се изпращат данни, анализите си ги правят в централата на място, маркетингов специалист им е излишен. ....

....
Точно за GfK си мислех, като писах предишния постинг, куп колежки мечтаят да влязат там на стаж поне  newsm78

# 17
  • Мнения: 215
Работя в международна фирма, в която под маркетинг се разбират дейностите, присъщи на продуктовия мениджър, което няма НИЩО пряко свързано с продажбите.
Маркетингът (като отдел) пише бюджети, т.е. планира дейности и разходи, които да обезпечат продукта и развитието му на пазара, като отчита промените във външните и вътрешните елементи на пазара и то в краткосорчен и дългосрочен план.
Преценява какви "пречки" съществуват, какви промени са нужни в съзнанието на потребителите и как могат да се постигнат.

Маркетинговите проучвания са елемент на пазара.

# 18
  • България-Швейцария
  • Мнения: 2 535
Точно за GfK си мислех, като писах предишния постинг, куп колежки мечтаят да влязат там на стаж поне  newsm78
Длъжността, която се връзва донякъде с дейността на маркетинговия специалист е т.нар. рисърчър, но специално в нашата фирма това е доста широко понятие - освен с анализи той се занимава и с всички други елементи, касаещи едно проучване, от съставяне на въпросника до организиране на груповите дискусии, ако има и качествен елемент в изследването. Ако поръчката е за данни, каквито са повечето, основната част от работата по изследването се поема от компютърния отдел. Има известни различия в организацията на различните агенции, но масово е такъв принципът.

Общи условия

Активация на акаунт