За да оцелеят на пазара агенциите, които се занимават с проучвания са принудени да правят какво ли не и точно маркетологът им е последна грижа. Търсят се предимно статистици, социолози и компютърни специалисти (за предпочитане не програмисти); за чистия програмист нашата работа идва изключително скучна и не на последно място - по-зле платена. Поръчките на двете големи чужди агенции - ACNielsen и Gfk са такива, че основно се изпращат данни, анализите си ги правят в централата на място, маркетингов специалист им е излишен. Дори да има опция за назначаване на такъв, през по-голямата част от времето ще трябва да отлежава и ще се занимава с един куп странични неща, нищо общо с основната дейност, за която е там.
В тоя ред на мисли е по-добре да се насочиш не към агенциите за проучвания, а към клиентите им - големите производствени компании (български или чужди, с представителство тук). Другият вариант са рекламните агенции, но от организацията на тяхната работа пък си нямам и грам представа.