Неразбираемо говорене

  • 9 170
  • 59
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 7 997
Бих изключила английския.

# 46
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 7 353
Всъщност детето Ви расте в двуезична среда. По принцип няма проблем да му се говори на три езика, познавам много семейства, в които родителите не са от една националност, живеят в трета страна и в дома им се говори на три езика, децата им говорят и трите. При вас английския ще отпадне в един момент, защото детето няма къде да го слуша и говори, докато немския и българския ще му станат водещи.

# 47
  • Мнения: 4 796
Синът ми е четириезичен - владее френски и английски на ниво роден език, защото учи в двуезично училище, а останалите два (български и немски) в различна степен. На български може да чете и пише, разбира общия смисъл на текст, разговор, филм, но не и дума по дума. Говоренето му е зле - ако се налага, говори, но с нежелание и си търси думите. На немски говори свободно, с грешки, но няма проблем да бъде разбран, сам се научи да чете, не може да пише.

Нито един от тези езици не е възприеман пасивно, например чрез екран. И на четирите езика на детето е говорено и четено.

Така че аз не бих махнала английския, но ако държите на него, е добре да намерите други начини за овладяването му. Не виждам голям смисъл единствено от гледане на детски филмчета на този език (или който е друг).

Какви толкова филмчета гледа на английски, че да не можете да намерите аналог на немски или български?

# 48
  • Лайпциг / Перник / София
  • Мнения: 1 036
Детските филмчета, които гледа ги има преведени на български, но епизодите не са пълни и когато му ги пусна на български и епизода свърши, след това той започва да си ги търси отново на английски.
Както казах попринцип мен не ме притеснява да учи английския език по този начин, но ми беше интересно да чуя и мнението на други родители в подобна среда.

# 49
  • Мнения: 6 166
Не бих го поправяла като каже нещо на английски. Ако каже грешно изречението бих го поправила да го каже правилно. И после същото да го каже на български и ако знаете немски и на немски.

Смесването на думите и изреченията идва от това, че му е слаба лексиката. Ако имаш време да поработиш с детето - направи го - да научава думички и изрази (чрез приказки) на български. Ако имате време и знания, четете приказки на английски.

С пепа пиг няма да стигне далеч с английският Wink

Последна редакция: чт, 13 май 2021, 11:29 от Елфичка

# 50
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 7 353
Имам една приятелка, детето й е на 9 години и говори много добър английски, научен от филми и игри. Детето обаче е зависимо от таблета и виси постоянно на него. Не желае да излиза навън и да играе и това е голям проблем, но това е модела в семейството като цяло (и родителите са на компютрите си постоянно). Иначе на всички ни децата са гледали филмчета и са научавали доста думи до един момент. После, ако не желаеш детето ти да виси с часове пред телевизор/ таблет, думите се забравят.

На вас сега ви е важен немския, английския е лесна работа, има си време за всичко.

Последна редакция: чт, 13 май 2021, 12:16 от 🌹 Mimi Rose 🌹

# 51
  • Лайпциг / Перник / София
  • Мнения: 1 036
Да, съгласна съм с вас, че смесването на думите на различни езици е следствие на слаба лексика поради възраста! На английски се случва рядко да го поправям, защото изговаря изреченията правилно, но го карам след това да ги повтори и на български.
Аз на немски му говоря, само когато сме в немска компания, но вкъщи му говоря на български.
Благодаря ви много за мненията и съветите! Получавам полезна информация от опита ви!

# 52
  • Мнения: 57
Нашите деца растат в триезична среда. Баткото е на три и 5 м, но не говори добре на нито един език. Пускаме филм чета и четем само на нашите родни два езика. Той обича и разни руски и италиански песнички, но не му ги пускам. Колкото повече езици, толкова по-трудно е за детето. Пепа пиг има цели епизоди на бг и на немски в ютюб. На бг има колекция от 4 часа Пепа... Има и книжки по темата, на немски имаме май 20+. На английски знае думички, но с него не говорим на английски, просто това е езикът, на който аз и баща му най-вече си общуваме. Българският му е най-силен, след това немския, защото аз най-амбицирано тормозя да говори. За някои думи на немски ползва софийски акцент като мен шпилпуац, например. Заради това се опитвам немски да не му говоря. Бебо на годинка и 3 м. проговаря май на немски, защото сочи и КАЗВА "да да да", което си го интерпретирам като "там".

# 53
  • Мнения: 34
Синът ми е на 5 и половина години. Също има думи, които не изговаря добре. Изключително комуникативно и спокойно дете. Ходи на логопед 2 години. При двама различни логопеди. И двамата казаха, че няма проблем. Но имам чувството, че някои звуци го затрудняват. Говори доста бързо. Когато му кажа да повтори думата бавно я казва правилно. Но когато говори бързо изяжда част от звуците и не се разбира. Разказва много добре. Помни стихотворения бързо. Реди пъзели от 3 год. по 500 части. Не знам къде да го заведа. Може би при ортодонт?

# 54
  • Мнения: 6 166
При психиатър за обследване за високофункциониращ аутизъм Wink

# 55
  • Мнения: 34
Високо-функционалният аутизъм при децата има редица поведенчески характеристики: Проблеми с речта. До една година децата трудно ходят, до две години речникът е не повече от 15 думи, след три години способността да се комбинират думи се възпрепятства. Децата не могат да обобщят и използват лични местоимения. Те говорят за себе си в третото лице. Слаб или напълно липсва емоционален контакт с другите. Децата не гледат в очите, не питат за ръце, не се усмихват в отговор на усмивка. Те не разпределят родителите, не отговарят на лечението. Трудности в социализацията. В средата на другите хора силно функционалната форма на аутизъм в пациента се проявява от дискомфорт, желание да се прегражда, да се отдалечава, да се скрие. Възрастните аутористи чувстват страх или безпокойство в безсъзнание. Изблици на агресия. Всяко недоволство предизвиква аутизъм, агресия или истерика. Пациентът може да удари или да хапе. Често агресията е насочена към себе си, това се наблюдава в 30% от случаите. Децата с изключително функционален аутизъм почти не се интересуват от играчките. Те не са способни на въображение и не разбират какво да правят с играчките. Но може да има силно привързаност към една играчка или към някакъв предмет. Твърда сфера на интереси. Способността да се постигат резултати в една посока. Наблюдение. Необходимостта от завършване на започналата работа. Стереотип в поведението. Склонност към определен ред на действията. Атипичният високо функционален аутизъм, подобно на общата форма на аутизъм, е придружен от повтарящо се повторение на същата дума или действие. Освен това пациентите подчиняват живота си на строг ред. Всяко отклонение води до несигурност или агресия. В този случай е много трудно да се преодолее агресията.
източник: https://muzruno.com/zdrave/182367-visoko-funkcionalen-autizm-har … kteristiki-i.html
Синът ми няма нито едно от тези симптоми. Единствено  замяна на някои съгласни в думите. Ш,Щ,С, К. Например вместо КОН казва ТОН. Но при забележка се поправя и казва КОН

# 56
  • Мнения: 4 796
След като ходи на логопед, даже два, те как обясняват неправилното изговаряне на думите? Дори тук не става въпрос просто за неправилно изговаряне, а за замяна на звук. Да бърка ‘с’ и ‘ш’ е ок в смисъл, че е възможно да не може да произнесе ‘ш’ и да каже ‘с’. Тогава от контекста се разбира дали детето не може да произнесе звука само или цялата дума не му е ясна. При ‘тон’ и ‘кон’ обаче проблемът надали се дължи на лошото произнасяне на звука.

На ваше място вероятно бих говорила с детски невролог като начало и поне още един логопед. Казвам го от опит. Синът ми изкара доста време при един логопед. Отиде на логопед със сериозни проблеми и след обследване с психиатър, психолог, невролог, УНГ, логопед - на три години и половина трудно правеше изречения, повече от две последователни думи не казваше ясно, правеше сериозни граматически грешки на ежедневни думи като ‘къща’, ‘кола’, ‘животно’. В продължение на две години и половина всичко това беше изчистено и за първи клас беше тип-топ. Там други проблеми се появиха.

С днешна дата детето говори четири езика, от които два на ниво роден. И все пак, предъвкването на думи си остава и до днес. Често го карам да ми повтори и потрети това, което казва. Често говори много бързо и тогава изяжда много звукове. Когато има презентация в училище, а има много, едно от нещата, които упражняваме у дома, е бавното и ясно говорене.

Последна редакция: вт, 04 окт 2022, 16:39 от Nedinka

# 57
  • Мнения: 923
Включвам се и аз в тема.Моследните два коментара ми станаха много интересни.
Ситуацията при нас на кратко:Девойката е на 5 години и 4м..Първата и диагноза беше ДЦП-десностранна хемипареза,като проблема е в крака главно,ръката е спорно дали има нещо,след 4 годишно ходене по мъките,изследване на 200 гена,митохондриално ДНК,метаболитни,ЯМР и тн., началото на тази година се откри мутацията в MTHFRT.Към днешна дата лекарите смятат,че когато тя е била на 5 м. при едно задавяне(по онова време те търсеха епилепсия),тя е получила инсулт.
Проблемът съм го видяла,още когато тя бе на 10м,а лечение се започна от 1г и 1-2м - рехабилитация и лечение на дефицита на Б12.Около 2 година вързаст беше с по-малък речников запас,но с добавки и много занимания навакса .Пак около 2 годишна вързаст се откри проблем с щитовидната жлеза,идващ по-скоро от хипофизата, съответно бе предпирето хормонално лечение.Преди 2 месеца е спряно лечението, за сега хипофизата наваксва (смята се че инсулта е засегнал самата хипофиза-по скоро са догадки,тогавашното ЯМР не е конкретно насочено към хипофизата).Пак в този пердиод около 2 започнахме работа с логопед 2 пъти седмично.Правени са и много тестове-мисленето,речниковия запас в много отношения минават възрастта и но говора  е доста по-назад.Тя също заменя букви примерно вместо "кок"-казва "коп",вместо "когато" -казва "като","сервитьорка"-"тетитьока" и тн.Съответно, когато я поправиш се старае и го казва правилно, но после пак старата песен на нов глас.Според логопедите (2ма различни работят с нея)-тя няма проблем със звуците и е просто навик от нейна страна,но за мен не е така.
Освен горния проблем тя знае да брой до 20,но бърка понякога цифрите,може да смята до 7,забравя имена на хора,бърка имена на хора(включително и моето),трудно запомня стихчета, песни,но умее да измисля такива, с буквите е до никъде-тук не говоря за писане,а това да запомни поредността(от 3 месеца се пробвам до буквата Ж,бъркането е още на б и в).До скоро финната и моторика беше по-назад(според мен)-не оцветяваше и рисуваше добре за възрастта,с доста работа последните 2-3 м. го навакса.Тича добре,от скоро се учи да скача с 2 крака, все още леко стъпва на пръсти с десния крак.
Повечето специалисти (невролог, ендокринолог, логопеди, рехабилитатори), казват ама тя е прекрасно дете радвай се,че сте постигнали толкова, знаеш ли колко деца без вашия проблем не могат това.Да, де но аз съм родител и това дете не е поредния случай за мен,а единствения.Аз виждам,че тя е на 95 % , защо да не и помогна да стигне 100%.Най-малкото,ако преди 4 години бях повярвала на диганозата ДЦП,тя сега щеше да е умствено изпостанала и с още няколко инсулта, защото дефицита на Б12 нямаше да се коригира сам.
Сега след приключване на летните почивки съм се заела да разнищя всичко и да и помогна, така че ще помоля за съвети, полезна литература и тн..Бяхме на УНГ, според него няма проблем със слуха, но по мое искане ми се дадоха координати за аудиометрия.Предстой да запазя час, както и час при невролог и друг логопед и евентуално смяна.

# 58
  • Мнения: 282
Nedinka, може ли да дадете малко повече детайли за кога са включени езиците, кога детето започна да използва думички и на какви езици. Гледала съм и съм чела за такива ситуации, но ме интересуват детайли. Ако е удобно, може и на лс.

# 59
  • Мнения: 4 796
Nedinka, може ли да дадете малко повече детайли за кога са включени езиците, кога детето започна да използва думички и на какви езици. Гледала съм и съм чела за такива ситуации, но ме интересуват детайли. Ако е удобно, може и на лс.

Ще ви пиша на лични, че да не оспамвам темата.

Общи условия

Активация на акаунт