Отговори
# 30
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
Ето още едно предложение. Днес бях на родителска среща в яслата на Мими. Оказва се, че е много голям проблем практиката на детските градини да приемат само деца от първи септември. Така деца, които навършват три години през януари не могат да бъдат изписани от детските ясли както са длъжни по закон да направят, поне до май месец. Така не се освобождават места за които чакат деца, които са точно в ясленска възраст и имат пълно право да заемат мястото на подлежащото на изписването дете. Директорите на Градини са заявили на работни срещи, организирани от районния кмет, че приемат деца целогодишно- нещо, което съм абсолютно сигурна, че не е вярно, защото съм свидетел с очите и ушите си.
Не знам дали се изразих правилно, но идеята ми е да се помисли по този въпрос - да се приемат деца в Детска градина в момента на навършване на три години.

# 31
  • На края на вселената!
  • Мнения: 2 825
Деца се приемат през цялата година, стига да има свободно място. Ако няма място в градината, ми се струва по-добре да не го изписват детето от яслата. А иначе си тръгва с набора септември на градина (пак ако има място за него там). Правихме опити за прием на деца 2 пъти годишно - пролет и есен. Но това значи до пролетта да има свободни места в ДЗ, да има и излишен персонал, да чакат да дойдат деца на пролет. Ако намериш свободно място в ДГ съм почти сигурна, че ще приемат детето. Но по-големия проблем се оказват местата в ДГ, отколкото в ДЯ. Всички искат на градина, но поради болести някои не си дават детето на ясла. Или го дават за да пази място в градината - ходи на ясла 5 дни в месеца, а останалите било "болно", по домашни причини и т.н. Но пази място за градината.

# 32
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
Това е може и да е практика на ОДЗ, където децата и в ясленска и в детско градинска възраст са си техен контингент. В ЦДГ обаче изобщо не стоят така нещата. Директорки на няколко ЦДГ ми казват- ОК- подайте сега документи, но при нас децата се приемат в началото на новата учебна година.

# 33
  • Реъкйавик
  • Мнения: 380
Да се настоява за втори присъстващ педагог (не леля и не ресурсен учител или рехабилитатор) в групи с деца с увреждания. Невъзможно е в група от 30 деца с една учителка и един прелитащ ресурсен да говорим за пълноценна интеграция.
Професионалисти с подходящо образование и прибавям към тях логопед, ментален терапевт, окупейшън терапефт. и то достатъ4но на брой за да има за всяко нуждаещо се дете. Също прибавям и подходяща обстановка за да може да се работи и в група с детето и самостоятелно.

# 34
  • In a surreal moment!
  • Мнения: 2 038
Здравейте - да си кажа и аз болката - ресурсен учител съм .От скоро посещавам 3 деца с проблеми в ДГ - какво намирам за най- нередно :
1 . Липсата на място където спокойно да работя с децата
2. Неадекватността на персонала към проблемите на децата
Това ако можете да постигнете ... Знам , че не е малко и не всичко е от компетенцията на Общините . Но трябва да е ясно , че не само ние специалните учители сме задължени да се информираме и учим в движение - трябва да се помогне , дори да се заставят , курсове да им се заплатят , но колегите детски (и не само ) учители трябва да се обучат . След първото ми занятие с едно от децата учителката ме попита пред останалите деца (съвсем несъзнателно предполагам) - "От него нищо няма да стане ,  нали?" Занемях , не може така , това е невежество , ама как да го кажеш , без да обидиш , нали цяла година ще се гледаме ... Да им се помогне да разширят хоризонта ! И да се изисква от директорките да правят методически обединения по въпросите , да им се втълпят основни неща като спазване на личното достойнство на детето с уреждане - без коментари пред децата - чуват , попиват , разбират и се обръщат и ти казват - "Защо го вземаш , той не може нищо ?!" - дечица на по 4-5г.

# 35
  • Мнения: 588
       Дъщеря ми от тази учебна година е интегрирана в масова детска градина. От ресурсния ц-р в нашия град /Добрич/ ни отпуснаха ресурсен учител, логопед и психолог. Дотук добре, но проблема е, че ресурсните учители не достигат, тъй като децата са много и специалните педагози посещават и други градове и села в област Добрич/напр. в гр.Балчик няма Ресурсен ц-р и ресурсния учител посещава деца и в този град, който е към област Добрич/. Поради тази причина нашата ресурсна учителка ще посещава детската градина 1 път седмично по 3 часа, псохолога ще я посещава 1 пък седмично по половин час, а логопед ни отпуснаха от Помощното у-ще в нашия град, тъй като и логопедите от Ресурсния ц-р не достигат, тъй като имат да посещават много деца.
      Моите искания са следните:
      1. Увеличаване на щата от специалисти/специални педагози, псохолози и логопеди/ в Ресурсните центрове в провинциалните градове, като по този начин ще посещават по-често децата ни в масовите ДГ и масовите у-ща. Peace

# 36
  • Мнения: 434
Аз съм майка на дете с ДЦП на 5,5 години. Тя не седи самостоятелно и не ходи самостоятелно, но говори, и е достатъчно умна. Има силни двигателни ограничения. Но контакта с децата е изключително важен стимул за нея. Мисля, че присъствието на различни деца в ДГ ще направи интеграцията -истинска, Всички деца ще имат полза от нея. Защото общуването с другия и разбирането на проблема му ни прави ИНТЕГРИРАНИ ДЕЦА, РОДИТЕЛИ, ХОРА, ДЕТСКИ ГРАДИНИ.

добавям следното:
 1. Както писаха и др - няма нужда от специализирани уреди. Велоергометър? Абсолютно скъпо и неприложимо.
Басейн с топки - Да

2. След като срещата е със Столична община - моето предложение "Социален асистент" на всяко дете, което има нужда от подпомагане в елементарните дейности - обличане, хранене, придвижване. Този човек да е с детето през целия му престой в ДГ.

3. Просвета на персонала за проблемите на децата, за да се научат, че за всеки проблем има адекватна грижа. Понякога това е само повече търпение.

# 37
  • Мнения: 604
Присъединявам се към мнението на Firebird, Ieppe и повечето майки, че основното е да има информираност и желание на персонала за реална интеграция на нашите деца. Писала съм в темата за помощните училища, но и тук ще обърна внимание, записах дъщеря си в помощно училище /предучилищна група/, защото никъде в близост до дома ни нямаше свободни места в детските градини /по 30 деца в група/ и никаква възможност за ресурсен учител, понеже няма други деца със специфични нужди. Направих компромис, заради това да й се обръща индивидуално внимание, да има седмични занимания с логопед и психолог, но реално тя цяла година няма да се интегрира. И ще бъде на занималня, където дечицата не спят, а тя има нужда и така е всикнала... Т.е. идеалния вариант би бил детска градина, с по-малка група и ресусен учител и логопед, но уви.

# 38
  • София
  • Мнения: 9 864
След първото ми занятие с едно от децата учителката ме попита пред останалите деца (съвсем несъзнателно предполагам) - "От него нищо няма да стане ,  нали?" Занемях , не може така , това е невежество , ама как да го кажеш , без да обидиш , нали цяла година ще се гледаме ... Да им се помогне да разширят хоризонта ! И да се изисква от директорките да правят методически обединения по въпросите , да им се втълпят основни неща като спазване на личното достойнство на детето с уреждане - без коментари пред децата - чуват , попиват , разбират и се обръщат и ти казват - "Защо го вземаш , той не може нищо ?!" - дечица на по 4-5г.
Ох,това като го прочетох,направо ми се дорева,ама не да плача,а да вия ми идва.Мило Другарче,предполагам колко ти е трудно.При нас е същото.Миналата година ресурсната ни беше толкова всеотдайна,много.Но госпожите реагираха по абсолютно същия начин като тези,които описваш.Вече се чудя да не си ти нашата ресурсна Laughing.Жената се опитваше и с добро,и с не толкова добро да накара госпожите да променят това си отношение,но не!И съответно детето така и не се отпусна пред тях.а при ресурсната,при логопедката в градината,при психолога в градината,както и при логопедката,която идва у дома,детето ми е съвсем различно.Показва все нови и нови умения.и всички много ми я хвалят.Подтикват я да напредва все повече,дават кураж и на нея,и на мен.Но с госпожите не става и не става. Sad

# 39
  • Мнения: 249
Ако може и аз да се включа.
Аз смятам,че първо трябва да се започне от семейството т.е. родителите на децата от масовата градина да обяснят на децата си ,че различните деца не са толкова различни, а имат само по различни нужди.След това персонала да се научи да приема тези деца и да помогне да другите да ги приемат. И най-накрая да интегрираме децата си. Първо всички останали трябва да се интегрират и след това нашите деца.
Хората около мен се научиха да приемат детето ми без задръжки , научиха и децата си.Затова са около мен. Малката ми дъщеря която сега ще направи 3 год. приема безрезервно различните и смятам,че ако в групата и има дете с проблем тя ще му помага.
Затова казвам,че първо се започва от семейството , като не искам да обиждам никого. Може би ,ако нямах дете с проблем и аз нямаше да съм толкова толерантна , но въпреки всичко винаги съм била първо човек и съм приемала различните и след това всичко останал.

Общи условия

Активация на акаунт