Аутистичен спектър - обединена тема

  • 141 908
  • 806
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 126
[desi]Гентамицина е от групата на аминоглюкозидните антибиотици, които съдържат в себе си базични олигозахариди и е много силен антибиотик. Той е ото и вестибуларно токсичен. При малки деца е възможно да нанесе необратими поражения в областта на средното ухо, където се намира слуховия нерв и вестибуларния апарат. Самият гентамицин засяга нервните окончания. При деца със слаба имунна система може би е един от причинителите за дисфункция на невроните в мозъчните клетки. Тук при нас го използват за лечение на какво ли не, дори и при бронхит, понеже много бързо пресича инфекцията, която е причина на заболяването. Чувал съм, че при малки деца употребата му е удачна само когато става въпрос за бърза намеса /животоспасяващо/. При моя случай го свързвам с проблема, защото вестубаларния апарат не е напълно добре. Като върви ръчичките му не се движат лява ръка/десен крак, а са свити в лактите. Като тича имам чувството, че всеки момент ще падне. Изглежда че посттоянно залита. Иначе досега не е падал.
NikiFin Не да е по-лошо киселото мляко от НАН, но НАН-а съдържа пълния комплекс от витамини, минерали, микро- и макроелементи, макар че 50% от състава на адаптираните млека е синтетика.

# 751
  • Мнения: 5 692

Аа определено като проговорят май става по-лесно поне да разбреш какво искат. Зачудих се какво общо има киселото мляко - според мен не е по-лошо от НАН. При вас значи всичко е било в релсите в началото, така ли да го разбирам?
При нас специално от самото начало май си е прблема. Или е генетично или е увреждане от бременност, раждане или кой знае....

 FlutterКакво се разбира под в началото. До към едната годинка според мене се развиваше напълно добре физически, т.е. пълзеше си, седеше си седнал от 6 месечна възраст, проходи на 1.1 г., но.... има едно но. Точно тогава почна да ми прави впечатление, че откъм говор хич го няма - нямаше ги гуканията, нямаше ги "мама", "баба" и изобщо тези първи думички, които неговите връстници произнасяха. Постепенно с времето виждахме, че не ни обръща внимание и не разбира това което му говорим. Абе общо взето така се гледахме и лутахме до 3 г. Тогава вече отидохме най-напред на аудиограма /според много доктори детето ни не чуваше, защото не обръщаше внимание на нищо/. Е чува си прекрасно. После бяхме на 4 километър. Правиха ни и скенер и ЕЕГ. Всичко е наред. Изписаха ни  Ноотропил. Абсолютно по никакъв начин не ни въздейства. Записахме го на логопед. Есента започнахме диетата и оттогава насетне започна да ни обръща внимание и да откликва на това което му се казва. Така че проблема не е само говора. А и възприемането.

# 752
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 540
Докато си пусна отговора и ме изпревариха трима Shocked Grinning

Адаптираните млека точно затова се наричат адаптирани, защото са преработени така, че да се усвояват по-лесно белтъците на кравето мляко. Антибиотиците намалят съпротивителните сили на организма и унищожават полезната микрофлора на стомаха. За съжаление някога са наложителни.
Моето дете също има всички предпоставки за поява на разстройство от аутистичния спектър - увреждане ан ЦНС, раждане 2 месеца преди предвиденото, 2 антибиотика непосредствено след раждането, хранене с адаптирани млека от самото раждане, ваксина...Има и генетична предразположеност заради автоимунните ми заболявания. Sad

Ники, това с бягането и блъскането си е съвсем в реда на нещата, просто има различни деца, ти явно не си виждала много бясове Wink И моят син не спира, непрекъснато тича, пипа, събаря, блъска, обожава ефекта от чупенето и блъскането, самия той не е особено чувствителен на болка (не плаче като падне и от инжекции) и си упражнява силата върху всеки и всичко, котката е най-потърпевша и моите уговорки и викове нямат ефект, а на пляскането отвръща с удар, ефект нулев. Дъщеря ми беше съвсем друго нещо, въпреки че и тя не беше от кротките. Твоето дете е МАЛКО!!! Не очаквай да се държи като възрастен. Тепърва ти предстои периода на отрицание (след навършване на 2г) - всичко е НЕ и НЯМА , ако ще и в негов ущърб да е. Дори и да има някакъв проблем детето, това, което прави си е нормално за възрастта му. За неестествено такова поведение се приема чак след третата година, мен ако питаш децата се очовечват чак след четвъртата.

rainov, това с ходенето е заради СИД - сензорно интегративна дисфункция.

# 753
  • Мнения: 3 591
rainov, моя син е бил на гентамицин много малък, но беше в критично състояние...  Едва ли някой тогава е имал време да мисли за последиците. Повече ги притесняваше това, че е спрял да диша за 3 минути, което при всички положения може да увреди мозъка много. За тровене с лекарства ние и стероиди сме пили много, и бронходилатори заради астмата... значи ли това, че от това му е увреден вестибуларния апарат точно от това и може ли това да се провери? Предполагам е необратимо. При нас има много въпроси, на които няма да намеря отговорите.
Но аз не ги и търся всъщност...по скоро търся отговор на въпроса какво да направим, за да го променим.

# 754
  • София
  • Мнения: 2 351
За Гентамицина - една лекарка от ИСУЛ ми обясни, че 80% - повтарям - 80% от децата с придобита глухота са с тази диагноза от Гентамицин.Педиатрите в провинцията и особено в северна България все още масово го изписват.Категорично този антибиотик уврежда слуха.

Кисело мляко наскоро четох, че се консумира след 6 месец, защото има опасност детето да развие алергия към млечния белтък.След 6 месец се предполага, че червата вече са готови да разграждат казеина.А моя милост захрани детето с домашно квасено мляко още на 4-5 месеца. Embarassed  и изобщо не споменах това пред джипито. smile3538  и съответно нямаше кой да ме срита по д...то.

# 755
  • Мнения: 126
[desi]Моят син също беше в критично състояние ,тоест както и при вас дишането му спря за около 3 минути.Увреждане на мозъка според лекарите от неврологията на 4ти километър в София няма, ЕЕГто и скенера показаха нормални резултати.Иначе и ние сме пили какво ли не като антибиотици дори вече не ги помня като имена.Бронходилатори също сме употребявали заради астмата. В последствие се оказа че астма може би няма,май имало някаква алергия ама била слаба.След като ни писна от недотам точни диагнози с мама Пепи минахме на алтернативни форми на лечение в смисъл изключихме някой храни от менюто на детето и засилихме други,е даваме и хранителни добавки купени от аптеката и приключихме с астматичните симтоми за около 2 месеца и сега сме добре.Гентамицина както писах по- горе е токсичен и при някой деца  прегаря слуховият нерв.Лекарите в ИСУЛ като чюят че дете е лекувано с гентамицин свиват устни и доста бързо се задействат,тоест изследването е готово до обяд, поне така беше при нас. Необратимо е действието на гентамицина върху слуха,върху равновесието също,зависи доколко е засегнал средното ухо.В детското УНГ в ИСУЛ и особенно аудиологията са много добри специалисти там се проверяват тия неща.А иначе отговорите на въпросите аз ги намирам като върна лентата назад и след хиляди преровени страници в енциклопедий,справочници,университетски учебници и интернет.Та така все още съм амбициран да открия бялата лястовица.

# 756
  • Мнения: 2 757
Ljuboznatelna , не съм чула при обикновените адаптирани млека белтъкът да е преработен по някакъв начин. Т.е. ако имаш предвид хидролизиран доколкото знам не е. Само дето са обогатени с витамини и е направен опит да се докара пропорцията на кърмата по отношение на белтъци, въглехидрати,мазнини витамини и минерали. Ако не съм права кажи къде греша.
Значи на панаира бяхме с една приятелка с момиченце, което скоро ще стане на 4 години. То беше пълна противоположност на Давид в държание. Разбира се е и по-голямо, но майка му каза, че от малка си е такава и не се е променяла. Това момиченце някои хора го обвиняват в аутизъм. За мен си е повече от нормално. За мъжът ми също. То  проявяваше интерес към играчки, опитваше се да разбере как се играе с тях и си седеше кротко в количката и се занимаваше. Пак повтарям - майка и каза, че от край време, преди да навърши годинка си е била такава, редила пъзели. Сега реди пъзели за по-големи деца от нея. Но понеже в яслата предпочита сама да си играе, което според мен е, понеже е прекалено умна и игрите на връстниците и може би не са и интересни, та някои даскалки решили че не е наред детето и само шашкат майката и я пращат по доктори.
Все пак не съм сравнявала Давид с нея, а с децата на неговата възраст, които бяха там по катерушките и изобщо навсякъде. Понеже с приятелката ми взаимно се убеждаваме, че детето на другата е съвсем нормално, а нашите собствени не са  Joy, все пак си мисля, че и на нея и направи впечатление най-после разликата в поведението на Давид и това на връстниците му. Каза, че според нея датските деца били прекалено спокойни и не знам си кво още, а моето явно си има български темперамент и това поведение за Дания може да не е нормално, но в БГ почти всички деца били така. Е - аз от как съм родила не съм ходила в БГ да заглеждам децата по площадките как се държат. Виждала съм единствено децата не сестра ми и те не са такива като моето,а са чисти българчета. И децата на др български семейства тук съм наблюдавала и пак не са такива бесове като моето.
Иначе ми харесва какво ми пишете с desi  и  тайничко ви вярвам и се надявам да сте прави. Но само времето ще покаже.  Peace

# 757
  • Мнения: 3 591
pepi_r , моя неговорещ юнак е 2 месеца по-малък от вашия. И ние имаме проблем с разбирането, сега това което най-вече сме наваксали от терапията е точно пасивния речник. И активния се развива, ама само у дома. Много е хубаво когато детенцето може да каже какво иска...
Защо не го научите да общува с картите?

# 758
  • Мнения: 5 692
[desi] Пример от вчера: Тримата сме в спалнята пред компютъра. Аз се обръщам към Мири и му казвам - Мири, вземи си бисквитка. Той веднага хуква към кухнята и си взема, но знае точното място от където да я вземе. Връща се, изяда си я. Аз пак му казвам, но друга команда - Мири, донеси ми на мене бисквитите. Отиде в кухнята и се забави. Чувам го само , че шумоли. През това време си повтарям командата от спалнята. Баща му искаше да отиде да го види, аз го спрях. И ето ти го Мири, пристига с бисквитите и ми ги подава, т.е. и двете команди ги е разбрал. Но ако прословутите бисквити ги бях прибрала в някой шкаф примерно и да му кажа да ги донесе от там, нямаше да ме разбере. Първо трябва да разбере, че определената покъщнина е шкаф и тогава да го пращам. Примерно хладилника си го познава. Като го отвори, ако му кажа не и го затваря. Ако му кажа - вземи си каквото искаш и си се рови и си взема това за което е отворил. Проблеми с общуването нямаме - лошото е, че е монолог. Не водим диалог Sad
Той е в спалнята, аз в кухнята. Сложила съм му ядене и го викам - Мири хайде да папаш. Веднага оставя всичко пристига, дърпа си столчето, сяда и почва да се храни. Сам.
За кои карти ми говориш - за тези с картинките на определените предмети и действия ли? Имаме книжки с нарисувани предмети на тях - като почнеш от дрехи, храни, различни предмети от банята, кухнята, животни. Като я разглежда и почва да ми сочи определено нещо от книжката и аз трябва да го назова. Но той още не го прави Sad .Надявам се и това да стане.

# 759
  • Мнения: 3 591
Да, за тях.(PECS)  С тях лесно ще го научите да прави изречения от рода на "Искам това", "искам онова" ...  Когато разбере, че е хубаво да си иска, ще започне да се радва на това, че общува. И когато по-късно дойдат думите ще му е много по-лесно да се научи да говори и с по-сложни изречения.
Направи първо карти на нещата които харесва - шоколад, храни които харесва, играчки, дрехи - наснимай ги  и ги направи на карти. Да се научи да ви ги дава, когато ги иска.

Застани пред него с 2 неща - примерно сладолед и шоколад, а таткото зад него. Попитай го шоколад ли иска или сладолед. Той вероятно ще посочи какво иска. Тогава таткото който е зад него му слага в ръчичката картата с избраното (сладолед да речем) и с неговата ръка я слага в твоята. Тогава ти казваш - Добре, ето ти сладоледа (или каквото е там).
По същия начин с бисквитките ти ще искаш - като му казваш да отиде в кухнята за бисквитка ще му я даваш. /картата с бисквитката/

Аз оначало бях сложила и картинки на хладилника да ми покаже какво иска. Може да наслагаш и по шкафчетата /за играчки/ и по гардеробите /за любими дрешки/.

Последна редакция: пн, 07 май 2007, 09:38 от [desi]

# 760
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 540
Ники, белтъка на млякото не е преработен, но съставките на кравето мляко са преработени така, че да се усвои по-лесно. На мен ще ми е непосилно да го обясня, но това пише в учебника за технология на млякото (малко е старичък):

тук
тук
тук
тук
тук

# 761
  • Мнения: 26
betz, доколкото разбирам детето ти е с богат пасивен речник (думи които произнася и знае какво означават) При разстройствата от аутистичния спектър липсва необходимостта от комуникация или неумение да се комуникира. Дори и високофункционалните аутисти (напр. Синдром на Аспегер), които говорят много и се отличават с висока интелигентност, не знаят как да започнат и да поддържат разговор. Детето ти как споделя  емоциите си? Например разбираш ли кога е тъжен, кога е сърдит, или на тези неща реагира еднакво? Споделя ли нуждите си и как - например гладен съм, спи ми се, боли ме? Задава ли въпроси? Отговаря ли с Да или НЕ?
Моето дете идва при мен само ако иска нещо и го назовава - било то храна, напитка, книга. Има богат пасивен речник,състоящ се предимно от съществителни и някои глаголи, но говори със заучени фрази, повтаря думите ми , ако я питам нещо, понякога без да ги разбира. По-горе бях писала , че понякога изпадам в отчаяние, например от следната ситуация:
Тя: Искаш сок, добре
АЗ: Няма сок, има ябълка. Искаш ли ябълка?
Тя:Искаш ябълка
Аз: добре, ще ти дам ябълка
Тя: ще ти дам, ще ти дам
Аз(давам ябълка) :заповядай
Тя: Заповядай, заповядай (придружено с рев и бутане на ябълката)

Но пък когато й се спи вече не реве, а казва :" Да спим" или в по-добрия случай "Хайде да лягаме"

Предполагам, че диагнозата ви е Генерализирано разстройство на развитието.
Здравейте,извинявам се че чак сега се вклучвам,но оцъствах и затова!
Ще разкажа за моя син малко повече за да разберете къде ни е проблема и да ми дадете съвети ако можете.
Иво беше нормално бебе поне за мене,много кротко бебе.Едиственият ни проблем беше,че не искаше да спи т.е нямаше 2ч.сън 1ч.бодуване, храна и пак така.Той беше нон стоп буде но кротък.Преди годинката лежахме в болница заради бъбреците.Преди това казваше много ясно ДА-НЕ.След болницата мисля,че започна да дава на зад.Сравнително спокоен не ми се е тръшкал,но пък за сметка на това неможех да седна на кафе с него, не се спираше на едно място за секунда.
На 3г.необщуваше вообще облужваше се сам. Ако искаше сок вземаше чаша и сока и ми ги носеше.И сега е така но вече сам си сипва.Така сме и с яденето.Вадиси маргарина и хляба и даже се мъчи сам да си намаже.Може само хляб и салам да яде,но в градината го научиха да яде всичко и вече в къщи нямаме особенни проблеми.
Много обича да играе с деца и то да са по-големи.Прави това което и те,а да не казвам,че по-големите правят щуротии и той с тях.
В момента обича да слуша децки песнички и даже повтаря думичките на някои.Всъщност и това му е говора като повтаря това което му е казано,но не е точно като папагал.Също така играе сам на компютара с едната ръка управлява мишката а с другата натиска бутона.Играе игри от типа на:свири музикален инструмент и той трябва да го познае.Познаваги без грешка и даже назовава инструмента.Така и с плодове и зеленчуци.
Ами това се сещам в момента ако ви се сещата нещо питайте!  bouquet
Приятен ден на всички Hug

# 762
  • София
  • Мнения: 4 412
И на мен ми е интересно да науча нещо повече за тази малко странна самостоятелност на децата, и при моето го има това - отваря хладилника, взима каквото реши, после си намира лъжица и ми ги носи или започва сама да се мъчи да яде. Но не идва да каже или покаже, че иска ядене.

# 763
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 540
Аз не мога да споделя нищо по този въпрос, защото детето ми не може да се оправи само, случва се да си вземе нещо от хладилника или шкафа, но ядене не може да яде с прибори, бърка с ръце. Не ми е направило впечатление, защото за нейната възраст е нормално да търси самостоятелност, брат й например като иска да яде нещо си взима лъжица или вилица и идва да ми го поиска (защото не може да си го вземе)

# 764
  • Мнения: 26
Близо от 3г.се облужва сам и яде млякото сам с лъжичка.От извесно време взема сам нож за мазане на масло,а остър нож не пипа.Примерно хваща ме за ръка води ме до шкафа и ми показва да го взема да му нарежа салам.

Общи условия

Активация на акаунт