Ами аз затова съм объркана. Аз немога да го нарека регрес в речта защото моето дете никога не е говорело. Но сочеше с пръст, после почна да сочи с моята ръка, после почна да пищи като иска нещо. Сега с терапията комуникацията поне е на ниво желание за такава, което аз определям като голям прогрес. Иначе речта е на ниво 2- 2.6 години(ниво 3 го водят тука езиковите ни терапевти).А Аспергер децата обикновенно нямат проблем с говора въобще/или не е така?/.
искам да питам според теб може ли всичките аутистични черти които едно дете проявява да са само в следствие на СИД /която при нас е потвърдена/..нещо не ми се вързва обаче това, че примерно той не иска да гледа в очите хората и че загубва говор, мимиките си, и привидно всички чувства, ако наоколо има човек който той не познава.
Аз всъщност днес исках да ви питам как си учите децата да реагират на похвали примерно. Като е направил нещо добре - примерно наредил пъзел и му кажеш - БРАВО. МНОГО ДОБРЕ и детето да се зарадва и да го покаже. Незнам дали това може да се възпита