ПСИХОЛОГ В ДЕТСКАТА ГРАДИНА (хайде да го осъществим)

  • 7 273
  • 60
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 78
А вие предприемате ли все още някави действия по осъществяване на плана или смятате, че повече нищо не може да се направи?

# 31
Подкрепям да има педагогически съветник с квалификация психолог.Особено нужен в детските градини.Защо педагогически съветник?-защото в процеса на възпитание грешат  не само родителите и се нуждаят от помощ,но и учителите, а те са двете страни с най висока значение във възпитанието на детето..Той ще съветва и учителя и директора и родителя,за да се намери най доброто за  детето.Ще работи с децата.В първите седем всичко започва  като начало, не е никак лесно,затова е необходима помощ ,така че детето да влезе здраво и изправено в училище ,а не на "куц крак"Тези специалисти са изключително необходими.Подкрепям Ви!!!!!!!! Не се лъжете с длъжност психолози,да при тях се ходи само по желание на родителя,докато пед,съветник може да извика родителя,учителя,директора и да ги съветва,ще работи с децата.Възхищавам се на СНБМ -Успех

# 32
  • Мнения: 2 070
Подкрепям да има педагогически съветник с квалификация психолог.Особено нужен в детските градини.Защо педагогически съветник?-защото в процеса на възпитание грешат  не само родителите и се нуждаят от помощ,но и учителите, а те са двете страни с най висока значение във възпитанието на детето..Той ще съветва и учителя и директора и родителя,за да се намери най доброто за  детето.Ще работи с децата.В първите седем всичко започва  като начало, не е никак лесно,затова е необходима помощ ,така че детето да влезе здраво и изправено в училище ,а не на "куц крак"Тези специалисти са изключително необходими.Подкрепям Ви!!!!!!!! Не се лъжете с длъжност психолози,да при тях се ходи само по желание на родителя,докато пед,съветник може да извика родителя,учителя,директора и да ги съветва,ще работи с децата.Възхищавам се на СНБМ -Успех

Благодаря ти!!!   bouquet
А би ли се представил/а?

А вие предприемате ли все още някави действия по осъществяване на плана или смятате, че повече нищо не може да се направи?

Инициативата за разработване на стратегия е на Столична Община, отдел Образование и Култура. СНБМ бяхме поканени да участваме и да изразим мнение. В работната група имаше главен експерт от самия отдел, няколко директорки и аз и Мария от Сдружението. Аз самата отделно участвах в семинар за разработване визия за тази стратегия.  Касае столичното образование и детските градини. Максималното, което можехме да направим като сдружение мисля, че го направихме и го правим, благодарение на нас в този план залегнаха неща, за които не се бяха сетили. От отдела са изключително добре настроени и отворени за взаимодействие. Асоциация "Родители" също активно контактуват с тях.
Не сме казали, че нищо повече не може да се направи, но не сме в крайна сметка ние тези, които взимат решения за броя на персонала, за квалификацята му и за финансите, които ще се отпускат. Бъди сигурна, че има натиск от нас като гражданско общество, но ние нямаме правомощия за повече! Темата за детската агресия също разисквахме, в плана заляга и идеята да има преквалификация на кадри, съобразяване  нови изследвания в областта на психологията и т.н.

Лично мнение - имаш ли специалист в градината - било то пед.съветник или просто много добър педагог, който си познава децата - веднага би видял проблема и би говорил с родителите. Ако пък се види, че проблема е от страна на родителя би могло да сигнализира съответно отдел закрила на детето или да говори със самия родител и да го подтикне към работа по проблема. При крайно сериозен проблем родител едва ли би разчитал на училищния психолог.. предполагам ще се допита до няколко терапевта, ще потърси различни гледни точки. Факт е, че психоаналитици, в този смисъл на думата, за който ти говориш - в бг има много малко...

# 33
  • Мнения: 78
Поздравявам ви за работата, която сте свършили.   bouquet
Обнадеждаващо е ,че от държавната администрация са се допитали до хора, които са в центъра на нещата.
Аз не държа толкова на титлата психолог, колкото на човек ,който да има регламентирани задължения - не да се разчита на добрата му съвест или на отговорността на родителите.
Тези съветници биха били от полза не само за родителите, които осъзнават ,че имат нужда от помощ, а и за хората, които имат погрешно разбиране за възпитанието.
Можеш ли да ми изпратиш координати на проекта, по който сте работили, ако е възможно разбира се.

# 34
  • Мнения: 7 394
В градината, която посещават моите деца (8 ОДЗ) има психолог. При нужда той работи и с децата и с родителите им.
   Да се постави въпроса психолога ДА Е НА ПЪЛЕН РАБОТЕН ДЕН защото в момента е на половин и така може да обхване доста по-малко деца.Да се постави въпроса и във всяка ДГ да има ЛОГОПЕД,също на пълен работен ден.В ОДЗ 8 има такъв - за по няколко часа и това затруднява работата му.
                Необходимостта от тези двама специалисти става все по-голяма,защото има много деца с логопедични проблеми,които могат да се "изчистят" още на 3-4 години,а не да се чака до 6-7,както става в момента.А за психолога - виждам, проблема е все по-актуален.

# 35
  • Мнения: 25 655
Аз не мисля, че задачата на психолога в ДГ е да работи само с проблемните деца. Всяко едно дете би могло да получи помощ в необходимия момент - напр. дете, което е по-свито и чувствително от околните или дете, което по-болезнено преживява раздялата с майка си и плаче по-дълго от другите деца... В ежедневието има изобилие от поводи за намесата на психолог, даже не винаги е необходимо да се безпокои родителя.
Не случайно в яслите има психолог-педагог. Навремето такива кадри завършваха педагогика с допълнителна специалност - Психология на ранното детство. Не знам как стоят нещата в момента, но явно е крещяща нуждата от такива кадри днес. Не случайно старите хора казват, че дървото се превива, докато е младо. Ако не се обърне внимание на детските проблемчета, докато са малки, след време ще се превърнат може би в големи проблеми.  Thinking

# 36
Аз съм скептично настроена.
И кое ще спре психолога да не пие кафе по цял ден, а да обръща внимание на децата? Нали затова въведоха изискване всички учители да са завършили педадгогика? Какво означава "педагог" и какво се учи толкова години?
Или психолога ще обръща първо внимание на истерясалите госпожи, дето са със скъсани нерви от децата?
И как ще реагира майка, която 8 часа си е късала нервите с шефа си във фирмата, когато тичайки за градина психолога почне да и обяснява, че детето според нея имало такъв и такъв проблем, а майката си мисли примерно дали ако сложи да вари боб в 7 ще стане до 8, зада може детето да легне до 9ч, иначе няма да може да го вдигне на следващия ден за градина?
Виждала съм госпожа вечерта да казва на майка "и не водете детето болно на градина", майката да отговаря "ама то болно ли е" и на следващия ден пак в градината. Допускам и какъв отговор ще даде на психолог, ако реши да обърне внимание на поведението на НЕЙНОТО дете.

Аз имам друга идея - да има контрол в детската градина - някой, който да обикаля и да гледа за нередности в градината. Но не като градината да чака посещение от ХЕИ, а всекидневен контрол не само на кухните, а и на поведението на госпожите. Да не се занимава с организационни въпроси като директорката, а да изпълнява само контролни функции.

# 37
  • Мнения: 5 468
Попълних анкетата. Идеята е добра..., дано има и приложение.

# 38
  • където и да е,само да не съм сама
  • Мнения: 586
   Първо искам да се извиня,че не прочетох всички мнения по темата.
   С 2 ръце съм ЗА осъществяването на тази идея,макар че въпроса е много деликатен.
   Скоро ми беше даден съвет от госпожата в детската за консултация с психолог по др. повод,но на въпроса ми къде да се обърна и към кого,тя каза 4е незнае.А не са ли точно там хората с които трябва да работим заедно и да ни дават такива съвети...
   Децата ни са по-голяма част от деня с тях и педагозите имат по-точна представа за тях,т.к. нали са и специалисти.Наистина е вярно,4е ние родителите обръщаме много малко внимание на децата си погълнати от ежедневието.
   Според мен радикално въпроса няма да се реши,а ще е индивидуално за всяка градина.Ще зависи от инициативата на родителите,отзивчивостта на директора и намирането на средства за финансиране.
   Психологът дори да работи на пълен раб.ден няма да има възможността да набл'дава толкова много деца.Той по-скоро ще е консултант при нужда.
   Може би е добра идея всеки месец да има нещо като събеседване м/у него и родителите на всяка група,за да се намали дистанцията.
   аз съм отворена за консултации с психолог,но знаете ли колко родители схте реагират АГРЕСИВНО към него.....та децата ни нали гледат от нас....

# 39
  • Мнения: 2 070
В градината, която посещават моите деца (8 ОДЗ) има психолог. При нужда той работи и с децата и с родителите им.
   Да се постави въпроса психолога ДА Е НА ПЪЛЕН РАБОТЕН ДЕН защото в момента е на половин и така може да обхване доста по-малко деца.Да се постави въпроса и във всяка ДГ да има ЛОГОПЕД,също на пълен работен ден.В ОДЗ 8 има такъв - за по няколко часа и това затруднява работата му.
                Необходимостта от тези двама специалисти става все по-голяма,защото има много деца с логопедични проблеми,които могат да се "изчистят" още на 3-4 години,а не да се чака до 6-7,както става в момента.А за психолога - виждам, проблема е все по-актуален.

Izvinete me za ldtinicata. I dvata vuprosa sa postaveni i se deistva po tqh.

# 40
  • Мнения: 78
Didia , Как`Сийка напълно съм съгласна с вас  Hug
Ina78 специалистът би могъл да си сътрудничи с възпитателите от всяка група, които се предполага, че добре познават децата. Работейки заедно, няма да им е трудно да преценят кое семейство се нуждае от помощ. Иначе напълно подкрепям думите ти.
на Кронки жена му , от контрол няма никакъв смисъл, ако няма превенция. Проблемите трябва да се предотвратяват, а не да се решават пост фактум.
Това дали психологът или педагогическият съветник ще пие кафе, или ще работи до голяма степен зависи от общественото мнение по отношение на необходимостта му. Това се опитвам да установя с анкетара. Досега резултатите са положителни и все пак трябва да се отбележи, че анкетата включва само ползватели на нет. Т. е. не е ясно как биха реагирали на идеята тези, които не знаят или не могат да си позволят интернет.

# 41
Имаше една много хубава статия, писана от психолог, а не от родител. Та там беше изказано мнение, че безнаказаното насилие, което се покзва отвсякъде доголяма степен определя и агресията. Това ми направи впечатление - безнаказаното. Интересна беше и друга констатация за нещо, което е минавало пред очите ми, но не е било възприемано правилно от мен. Това, че в почти всички детски филми главния герой побеждава лошите отново чрез проява на насилие, независимо дали оправдано или неоправдано.
Така че от таказанието трябва да се почне.
На поредната родителска среща на голямото ми дете отново е станало въпрос за дисциплината. Но отново нищо няма да се промени. Имат един проблемен ученик в класа, от когото всички учители се оплакват. На срещата обаче е станало ясно, че учителите само това правят - оплакват се, а не взимат никакви мерки да накажат. Разчитат друг да им свърши работата. Добре де, това става по време на училище, не когато детето е в къщи... И така си продължава - агресия над другите, оставаща безнаказана, за какво ли да спира като вижда, че по този начин доминира дори над учителите, ма на тях какво им пука, нали си взимат заплатите, а като дойде родителска среща само се оплакват.

# 42
  • Мнения: 2 070
Цитат
Oh Sanie, vse pak bi li se predstavila i bi li kazala s kakvi celi q pusna tazi anketa. Vsichko dotuk mi zvuchi kato da si pishesh nqkoq kursova ili diplomna rabota v NBU i polzvash foruma da nabirash informatori. Losho nqma, nikoi ne podcenqva tova, che iskash da pomagash. No v kraina smetka spodeli kakvo shte pravish sled kato suberesh informaciqt i q analizirash. Ti ili NBU zastavate li zad nqkakuv proekt svurzan s agresiqta, ili prosto si pishesh neshtata. Tui kato veche kontaktuvame mnogo dobre sus Stolichna Obshtina, nqmam nishto protiv da predstavq na vnimanieto im rezultatite ot anketata, stiga da se ubedim, che e seriozna i momichetata ot sdrujenieto da odobrqt.  Budi sigurna, che vsi4ki - ot otedla do lelite v qslite i gradinite, sa ubedeni ot nujdata ot specialist, znaqt kakvi sa problemite, kazah vi i che dosta obsujdahme ochi v ochi vuprosa s agresiqta. Ne te napadam, prosto  kakvo predlagash ot tuk natatuk da se pravi, sled kato veche imash rezultati?
Ох Сание, все пак би ли се представила и би ли казала с какви цели я пусна тази анкета. Всичко дотук ми звучи като да си пишеш някоя курсова или дипломна работа в НБУ и ползваш форума да набираш информатори. Лошо няма, никои не подценява това, че искаш да помагаш. Но в крайна сметка сподели какво ще правиш след като събереш информацията и я анализираш. Ти или НБУ заставате ли зад някакъв проект свързан с агресията, или просто си пишеш нещата. Тъй като вече контактуваме много добре със Столична Община, нямам нищо против да представя на вниманието им резултатите от анкетата, стига да се убедим, че е сериозна и момичетата от сдружението да одобрят.  Буди сигурна, че вси4ки - от отдела до лелите в яслите и градините, са убедени от нуждата от специалист, знаят какви са проблемите, казах ви и че доста обсъждахме очи в очи въпроса с агресията. Не те нападам, просто  какво предлагаш от тук нататък да се прави, след като вече имаш резултати?

Последна редакция: пт, 15 дек 2006, 11:58 от Ellypr

# 43
  • Мнения: 78
Напълно си права, deshtovidi, идеята ми възникна по повод написването на стратегия, която ще защитавам в УНСС. НБУ няма нищо общо.
Тъй като съм майка и детето ми расте в България, този проблем наистина ме интересува. Направих си труда за анкетата и обработването на резултатите не заради това, което ще пиша, а защото смятам, че психическото здраве и възпитание на децата би могло да промени обществото ни като цяло в бъдеще. Може би съм прекален оптимист и по-емоционална, отколкото трябва, но именно това са причините да правя анкета.
Вие явно сте много по-запознати от мен по въпроса и по-реално гледате на нещата. Приемам всякакви критики.
Моята идея на този етап е инициативата да се популяризира по всякакви начини, за да получи възможно най-голяма подкрепа. Ако във всики градини се заговори за това и бъдат информирани повече родители, има вероятност да се заинтересува и обществеността.
Да се получи нещо като шума около майчинството и детските добавки.
С това изказване съм сигурна, че скептиците ще станат още повече, но предпочитам да съм искрена.
И се надявам да се намерят повече хора, които да вярват, че промените зависят и от нас.

# 44
  • Мнения: 463
Аз не мисля, че задачата на психолога в ДГ е да работи само с проблемните деца. Всяко едно дете би могло да получи помощ в необходимия момент - напр. дете, което е по-свито и чувствително от околните или дете, което по-болезнено преживява раздялата с майка си и плаче по-дълго от другите деца... В ежедневието има изобилие от поводи за намесата на психолог, даже не винаги е необходимо да се безпокои родителя.
Не случайно в яслите има психолог-педагог. Навремето такива кадри завършваха педагогика с допълнителна специалност - Психология на ранното детство. Не знам как стоят нещата в момента, но явно е крещяща нуждата от такива кадри днес. Не случайно старите хора казват, че дървото се превива, докато е младо. Ако не се обърне внимание на детските проблемчета, докато са малки, след време ще се превърнат може би в големи проблеми.  Thinking
Peace Peace Peace
Ето например пресен случай:
Снощи бях на първия открит урок на Лора в ДГ и ми беше изключително полезно. Научих за детето си неща, които не съм подозирала, и то само наблюдавайки.
Според учителките, Лора е прекрасно дете, нямат никакви проблеми с нея, справя се перфектно със задачите, участва във всичко с желание и т.н., нямали оплаквания....
Тя самата е отворено дете, не много свита, танцува пред публика, обича да й "ръкопляскат".
Ето наблюденията ми от снощи:
Всичко, което чух ( стихчета, песнички, игри), беше съвършенно ново за мен. Лора никога не е споменавала и думичка от тези стихчета, нито мелодия от песничките, а иначе пее из къщи постоянно ... Нищичко!!! А ги знаеше всичките на урока...
Не търсеше изява, без да страни, гледаше да не се бута много много, така от страни, ако може метър да мине....
Извод:
Детето ми явно има Детската градина за "работно място" и след края на работното време, вратата е затворена, темата е приключена и край, не желае да коментира какво се случва там. Иначе ходи  с желание...Но не споделя нищичко от това, което се случва там.
 Предразполагам я - разказвам как е минал моя ден, бля, бля.... и пак нищо.
А съм чувала деца в съблекалнята, само докато види родителя и започва " А пък мамо днес това и това, така и така..."
И се замислих снощи newsm78
Лелеее, това ако продължава, ще стане интересно в малко по-голяма възраст!

Наистина трябва специализирана помощ, дори само за съвет и при децата, които не са "проблемни"!!!

И въпреки че съм учила детска психология в норма и в патология 4 семестъра, все още съм в дълбока чуденка newsm78
Разводних темата, май Embarassed, sorry

Общи условия

Активация на акаунт