първи работен ден-пустият му ЕС, върна ни в първи клас

  • 5 493
  • 77
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 2 491
Някой разрешил ли следния казус, в който се намира нашата фирма в момента  Grinning
Та значи - имаме стока пристигнала на 30.12.2006 от Германия. За нея още тогава е платено ДДС и   мита. Вече 3-ти ден не може да си я взезем от Митница аерогара София. Обяснението е, че стоките пристигнали до 31.12.2006 ще се третират както е било до тогава. Обаче новата система на митницата разпознавала стоки идващи от държави извън ЕU само. Старата система за обмитявания не работи вече разбира се...та така..хем имаме стока идваща от ЕU хем не може да си я вземем, защото няма как да мине митница(която пък вече не съществува за стоки от ЕU)  Crazy


Нещо не ми стана ясно, щом сте палтили мито и ДДС значи стоката вече е с Европейски статут и може да се вземе свободно

# 61
  • Мнения: 5 647
Някой разрешил ли следния казус, в който се намира нашата фирма в момента  Grinning
Та значи - имаме стока пристигнала на 30.12.2006 от Германия. За нея още тогава е платено ДДС и   мита. Вече 3-ти ден не може да си я взезем от Митница аерогара София. Обяснението е, че стоките пристигнали до 31.12.2006 ще се третират както е било до тогава. Обаче новата система на митницата разпознавала стоки идващи от държави извън ЕU само. Старата система за обмитявания не работи вече разбира се...та така..хем имаме стока идваща от ЕU хем не може да си я вземем, защото няма как да мине митница(която пък вече не съществува за стоки от ЕU)  Crazy


Нещо не ми стана ясно, щом сте палтили мито и ДДС значи стоката вече е с Европейски статут и може да се вземе свободно

И аз нещо не мога да разбера. Първо за стоката един път е платено ДДС-то, защото е пристигнала преди приемането ни в ЕС, второ, след 01.01 тя е със статут на общонстна и не би трябвало да ви я задържат.

# 62
  • В средата на времето
  • Мнения: 2 444
Значи - ДДС-то и митото(има мито поради факта че в пратката като цяло освен стоки с произход Германия има и такива с произход Индия. А изпращача е фирма от Германия) са платени в трите работни дни между празниците, когато се очакваше да пристигне и пратката. (тук колегата, който се занимава с тези въпроси може би избърза с плащането). Само че пратката идва на 30.12 - вече почивен ден и от тогава стои в склада на спедиторската фирма.. и вече 3-ти ден ни мотаят, защото и на самата митница митничарите не са наясно как точно да процедират с такива пратки.

Това, което разбах от колегата е че пак се е наложило да пише митническа декларация, която обаче не може да се вкара въобще в програмата, защото новата програма е за стоки идващи от страни извън Европа, а на нашата митническа декларация пише произход - Германия..бе много объркано ми изглежда всичко..а иронията е, че вероятно ще се наложи да платим и магазинаж за пратката.. Crazy

Та с всички тези объркващи постинги исках да знам дали има и други като нас (пристигнала стока от Европа до 31.12.2006) и как са процедирали, за да си я вземат?

Последна редакция: пт, 05 яну 2007, 13:42 от Izida

# 63
  • София
  • Мнения: 1 626
Искам да попитам тези от вас, които вече пускат фактури на клиенти с програма.
Редактирахте ли в данните на клиентите ИН по ДДС?

# 64
  • Мнения: 521
Последно как е? Новите фактури от номер 1 ли започват или може да се продължи със старата номерация? Какъв е критерия?  Praynig

# 65
  • София
  • Мнения: 1 626
За номерация на фактурите от 1 - може!
Не е ясно може ли да продължат старите номера. Затова давай от 1 да няма проблеми!

Моля ви кажете ми!
Трябва ли да редактирам всички контрагенти, или да си пише BG само на данните на нашата фирма?

# 66
  • Мнения: 521
Току що говорих с една одиторска фирма и ми казаха, че се продължава старата номерация на фактурите.

Не зная вече какво да правя!!! Цитирайте моля ви, къде в закона за ДДС го пише. newsm78

# 67
  • София
  • Мнения: 2 958
.....
Моля ви кажете ми!
Трябва ли да редактирам всички контрагенти, или да си пише BG само на данните на нашата фирма?

Аз лично ще корегирам данните ,в момента на пускане на фактура.Няма да го правя предварително....та то иначе  ще трябва да спя в офиса. Crazy
Ние до 10-ти няма да пускаме ф-ри и засега инструкциите са ,ф-рите да започват от № 1.

# 68
  • Мнения: 6 390
Какво сте се ошашкали бе хора? Всичко ще си дойде по-местата. Аз от вчера правя и износ и внос за ЕС и няма проблеми! Митници са опустели защото митничарите нямат много работа. Аз износа си го правя с CMR и фактури и като натовари камиончето направо тръгва-единственото допълнение е една таблица-дневник ИНТРАСТАТ, която се попълва при всеки внос/износ от и за ЕС, в нея се пише каква е стоката, държава на получаване и тем подобни и накрая на всеки месец се изпраща в Националната агенция по приходите. Фактури също издаваме от вчера, няма вече данъчен номер, новото е само че пред Булстата се слага BG.
И аз не разбирам какво толкова има за шашкане, много добре е обяснила ГАЛИ Wink

# 69
  • Мнения: 1 417
Мацки, моля ви кажете как стоят нещата с ДДС по внос и най-вече с бързото възстановяване / това, което беше 30 дни/ сега ще има ли такова нещо или ще се приспада в 3мес. срок?
Счети съвсем се е ошашкала, тя и преди не беше много в час, ама ми казва че имало много промени в закона по внос/износ.

# 70
  • Мнения: 479
Мацки, моля ви кажете как стоят нещата с ДДС по внос и най-вече с бързото възстановяване / това, което беше 30 дни/ сега ще има ли такова нещо или ще се приспада в 3мес. срок?
Счети съвсем се е ошашкала, тя и преди не беше много в час, ама ми казва че имало много промени в закона по внос/износ.
Миши, ако внасяш от ЕС сделката е ВОД/вътреобщностна доставка/, ако изнасяш за ЕС е ВОП/вътеобщностно придобиване/. ДДС-то се начислява от фирмата, която придобива стоката, на мястото на придобиване, като това става не на митницата вече /за стоки от ЕС/ а с прочутия Протокол, който е нещо като фактура за ДДС-то, всъщност и фигурира в дневника за продажбите и покупките едновременнно, като по този начин всъщност сами си начислявате и отчислявате ДДС-то. Така се получава  всъщност описания в Закона двустранен протокол.

# 71
  • Мнения: 479
За номерация на фактурите от 1 - може!
Не е ясно може ли да продължат старите номера. Затова давай от 1 да няма проблеми!

Моля ви кажете ми!
Трябва ли да редактирам всички контрагенти, или да си пише BG само на данните на нашата фирма?
Трябва да ги коригираш, не може да фигурират контрагенти във ф-рата без ИН по ДДС. Ние ги коригираме в процеса на работа
Номерата на ф-рите започват от 1-ца

# 72
  • Мнения: 1 417
Мацки, моля ви кажете как стоят нещата с ДДС по внос и най-вече с бързото възстановяване / това, което беше 30 дни/ сега ще има ли такова нещо или ще се приспада в 3мес. срок?
Счети съвсем се е ошашкала, тя и преди не беше много в час, ама ми казва че имало много промени в закона по внос/износ.
Миши, ако внасяш от ЕС сделката е ВОД/вътреобщностна доставка/, ако изнасяш за ЕС е ВОП/вътеобщностно придобиване/. ДДС-то се начислява от фирмата, която придобива стоката, на мястото на придобиване, като това става не на митницата вече /за стоки от ЕС/ а с прочутия Протокол, който е нещо като фактура за ДДС-то, всъщност и фигурира в дневника за продажбите и покупките едновременнно, като по този начин всъщност сами си начислявате и отчислявате ДДС-то. Така се получава  всъщност описания в Закона двустранен протокол.
Ally McBundy много си любезна, благодаря   bouquet Накрая и някой лев за консултации ще трябва да ти дам Mr. Green
Моля, те обясни ми само за последно, pls на кого ще привеждам ДДСто /преди беше на митницата/ и от кого ще си го вземаме обратно, става въпрос за внос от EU?Или това е само фиктивно, т.е на документи, нещо не мога да вдяна Confused

# 73
  • София
  • Мнения: 1 626
Ally McBundy и StaM, благодаря!
Аз снощи за последно като разглеждах програмата, видях че има бутонче "Попълване на ИН по ДДС" на контрагентите. И програмата сама маха данъчния номер и слага булстата с БГ-то отпред. Жалкото е само че става едно по едно, в смисъл не променя данните на всички контрагенти наведнъж.
Добре, че не разпечатах фактурите дето ги написах вчера!

# 74
  • Мнения: 521
Вижте какво пише в Правилник за прилагане на Закона за данък върху добавената стойност

Глава петнадесета.
ДОКУМЕНТИРАНЕ НА ДОСТАВКИТЕ чл. 78 (3) Номерацията на документите не зависи и не се нарушава при изтичането на календарната година. При изчерпване на възможните номера лицето/клонът, след като писмено уведоми териториалната дирекция на Националната агенция за приходите, започва номерирането отново от "0000000001".

След това има изменение, което гласи: § 14. (Нов - ДВ, бр. 101 от 2006 г.) Номерирането на документите по чл. 78, издадени след 1 януари 2007 г. включително, започва от "0000000001".

Ето и линк към самия правилник: http://odit.info/?s=2&i=596

Най-накрая сама си отговорих Simple Smile

Последна редакция: сб, 06 яну 2007, 12:44 от Синьорина Ломбарди

Общи условия

Активация на акаунт