Отговори
# 45
  • Мнения: 583
Здравейте, надявам се да е по правилата на темата!
Вероятно няма еднозначен отговор, но за кола втора употреба от голямо значение ли е пробега?
Неопитен шофьор съм и ще си купувам първата ми кола, за да се науча да шофирам в градски условия (да паркирам и тн). Искам малка кола, не ми трябват и екстри. Живея в малък град. Няма да обикалям цяла България и Европа с нея. Харесах си Пежо 207, но е на малко над 200хил км и познати ме разубеждават точно заради това. Според вас от особена важност ли е да търся по-малък пробег за целта, за която ми трябва? То под 140-150хил почти няма за бюджет до 8-9 хиляди лева.
Километражите на нововнесените коли са много често манипулирани. Ако е дизел, 200 хиляди не е проблем, за бензиновите двигатели е множко. Пежо се славят с много добри дизелови двигатели. Мога да го потвърдя и от собствен опит. Скоро се возих на едно такси пеженце 206. Километражът му показваше 480 хиляди км. Шофьорът каза, че всичките лично той ги е навъртял. Ако трябва да избирам кола втора ръка за себе си, бих се огледала в обявите за някоя с регистрация тук, а не нов внос. Но ако няма друга възможност, бих се консултирала със сервиз относно състоянието на двигател и ходова част преди да я купувам.

# 46
  • Мнения: 345
Бензин е. Гледах от частни лица, но в околността не намерих такова, каквото ми трябва/харесва. Харесах и един Ситроен С3 пак бензин, на 160хил км.

# 47
  • Мнения: 2 902
Няма съществена разлика в здравината между бензин и дизел при съвременните коли. Това с по-големият пробег на дизелите е мит от преди 20 години, когато дизела беше предпочитан за служебени коли, които се карат основно междуградско.
Малките градски коли и без това рядко са дизели, а с новите "еко" ограничения е и по-добре да се избягва дизел за тази цел конкретно.

# 48
  • София
  • Мнения: 303
Стар дизел за неопитен шофьор не е добър вариант. Добре сте се насочили към бензин.
Пежото е добър вариант, за този бюджет с малко пазарене би трябвало да намерите добър екземпляр.
Новия внос коли имам наблюдение, че са една идея по-добро състояние от обслужваните тук, поради разликата в качеството на части и майстори.
Друг е въпроса за колите от Германия/Австрия/Швейцария - възможно е по-бърза поява на корозия по купето, но и това зависи от начина на експлоатиране.
При възможност направете тест с опитен придружител, който може да улови зрителни и слухови аномалии и действайте смело Blush
Успех!

# 49
  • Мнения: 583
Стар дизел за неопитен шофьор не е добър вариант. Добре сте се насочили към бензин.
Пежото е добър вариант, за този бюджет с малко пазарене би трябвало да намерите добър екземпляр.
Новия внос коли имам наблюдение, че са една идея по-добро състояние от обслужваните тук, поради разликата в качеството на части и майстори.
Друг е въпроса за колите от Германия/Австрия/Швейцария - възможно е по-бърза поява на корозия по купето, но и това зависи от начина на експлоатиране.
При възможност направете тест с опитен придружител, който може да улови зрителни и слухови аномалии и действайте смело Blush
Успех!
Че какво му е по-различното на дизеловия двигател? Даже напротив. Бензиновият двигател е по-капризен, изисква повече внимание към маслото и редовната смяна. Точно на смазващото свойство на дизела се дължи по-големия пробег на двигателите. Друг е въпросът, че маслени, горивни филтри за дизелите са по-скъпи от бензиновите. И как ще познаете дали една кола, нов внос, е оправяна в оторизирани сервизи или е удряна, с усукана геометрия и закърпена в някой арабски сервиз, колкото да се домъкне до Източна Европа? Спомням си преди няколко години в един автосалон как се опитваха да пробутат на един приятел горяла кола, поизлъскана, нагласена, ама не сменени някои вътрешни уплътнения. Иначе колата била от южна Италия и там от силното слънце "прогоряла" тук-там боята Simple Smile

Последна редакция: пн, 08 яну 2024, 20:03 от Smulan

# 50
  • София
  • Мнения: 303
Че какво му е по-различното на дизеловия двигател?
Общото им е, че имат свещи, глава, картер, маховик, колянов вал, разпределителен/разпределителни валове... и още няколко неща. Всичко останало е разлики Blush
А както казах, зрителни и слухови аномалии се улавят с опитно око и ухо.

ПП Ако познавате принципа на запалване на двата двигателя и отношението на всеки от двата начина към времето/износването, много въпроси ще отпаднат Blush

Последна редакция: пн, 08 яну 2024, 20:15 от Exter

# 51
  • Мнения: 583
Че какво му е по-различното на дизеловия двигател?
Общото им е, че имат свещи, глава, картер, маховик, колянов вал, разпределителен/разпределителни валове... и още няколко неща. Всичко останало е разлики Blush
А както казах, зрителни и слухови аномалии се улавят с опитно око и ухо.
Така е, по-сложен е дизеловият двигател, освен всичко друго и зимата трябва да се внимава каква нафта се сипва, обаче аз ако трябва да си купя кола с неизвестен пробег, бих предпочела дизела Simple Smile

# 52
  • Мнения: 2 902
Модерните бензинови двигатели не са по-прости от дизелите. И те са с турбо (а може и няколко) и с филтър за твърди частици.
Но все пак мисля, че тя няма да си ремонтира колата сама пред блока, че да я вълнува това. А и при търсената категория коли и без това дизела е рядкост.

И още веднъж да повторя, че с новите "еко" ограничения, които въведоха в София, а скоро и в другите големи градове, дизела става лош избор за градска кола. Дизеловите двигатели са приравнени на 10 години по-стари бензини, независимо от техническото състояние.

# 53
  • Мнения: 4 572
+1 за бензин и от мен. Имахме дизел - чак с удоволствие я пратихме за скраб при повреда, която щеше да излезе към 2000 лв. за поправка. При това е купена от човек, който не е превъртал километраж, не е прикривал нищо и не е фалшифицирал. И в добър сервиз беше поддържана, но за последните й две години отидоха пари за ремонти, колкото самата кола не струваше. Опел, ако има значение.

За пежо - позната има такова, бензин, не знам нейна ли е вината, но постоянно нещо се чупи. Вярно, че жената не качва по-висока скорост и се кара най-много на трета (сериозно), но почти всеки месец нещо изниква да се сменя и поправя. Или е много лош късмет, или нещо дават много дефекти.

Ситроен С4 имам, не знам има ли голяма разлика с С3, но не го препоръчвам, ако имаш избор.

Старата ми кола е Опел, бензин, 1997 г. и при добро поддържане, още се кара и доста добре върви. Не разбирам какво повече изисква - маслото се сменя на определени километри, периодично проверявам нивото му. На всяка кола консумативите трябва да се сменят навреме.

# 54
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 295
Ние току- що купихме една стара трошка за първа кола на дъщеря ми. Имам предвид, че колата е 2002, поочукана, за тукашните стандарти си е баш трошка. Бензин. Масла и филтри са сменяни навреме, с нови гуми е, съединителят е сменян преди 2 години, не видяхме по справките други сериозни проблеми. Далеч съм от мисълта, че кола на 150 000 км( малко за годините й) няма да прави проблеми, но докато се понаучи детето да кара, ще й свърши работа. Hyundai Getz е. На смешната цена от 1000 евро. Тя застраховката й е почти 300 ...
Бензин в последните 10 години не съм карала. 4 коли имахме през това време, все дизел. А, скутерът ми е на бензин.

# 55
  • София
  • Мнения: 303
...обаче аз ако трябва да си купя кола с неизвестен пробег, бих предпочела дизела Simple Smile
Респект, аз съм на обратния принцип- ако ще купувам чисто нова кола, тя ще е дизел. Ако е стара, на неизвестни километри, то задължително на бензин Blush

# 56
  • Мнения: 375
Кола след 2005 г. бих взела задължително дизел. Нито един ремонт на толкова стара кола не би компенсирал разликата в разхода, който е плчти двоен..

# 57
  • Мнения: 2 902
Кой разход? Градския, извънградския, планинския, магистралния?
За магистралания мога да се съглася, че обикновено разликата е голяма в полза на дизека, макар и определено не двойна. При градския обаче обикновено е обратното.

# 58
  • Мнения: 1 596
И аз така знам - нова - може и дизел, но стара - бензин. Газовата инсталация се изплаща за 10000 км.

# 59
  • Мнения: 375
Коя бензинова кола харчи градско по-малко от дизела ? Дори 1.6 бензин в града е поне 10, а дизел 2.0 градско около 6. Да не говорим че бензина докато набере да изпревариш може са станеш за подстригване.  Според мен няма бензинова кола под 1.8 без турбина на която може да се разчита да направиш адекватно изпреварване и да пътуваш нормално със скорост над 50. Моята е дизел и на магистрала разходът е 4-5 , колко  ще бъде на бензиновата - 8-9 най-малко , а на изкачване 5% едва качва баира и се влачат зад камионите щото просто не върви…

Общи условия

Активация на акаунт