ДЕСЕТИ клас - Тема 2

  • 7 938
  • 167
  •   1
Отговори
# 90
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 070
При нас вървят изпитите за края на годината.
За неговия клас са изтеглени по-рано, защото 10 и 13 година са много важни, а тяхното е междинна оценка.
И ще имат време за преговори и затвърждаване.
Устройва ме. Simple Smile а май и него.
Три минаха, останаха още три и след това ще е пълна почивка според него, не чак толкова пълна - според мен.
Още сме на фаза "не знам кой университет ми харесва повече"
То и аз не знам, но лятото ще е късо да видим наживо всички в списъка.
Накрая ще се метна при Неси, ще пием шотландско троен препек и ще плашим туристите, а който иска да учи - да учи.

# 91
  • Мнения: 13 819
Бях на РС онзи ден и на нас ни казаха, че ще има повече задачи от ПИЗА, защото явно там ни куцало нещо...


Tестовете PICA oценяват практическата функционалност на децата. В светлината на съвременната  трактовка за различните интелигентности, вече не се залага толкова силно на академичните познания, а на практическите приложения на всичко научено, пренасянето на опита  от едно към  друго, самостоятелност, на функционалните умения и умения за автономия. За съжаление точно това показват и тези изследвания, че българчетата са натъпкани със знания но откъм функционалността много изостават, силно зависими са от родителите или въобще са нискоинициативни и нискоавтономни по една или друга причина. И до късно.
Разбира се темата не е толкова плитка, има многопластов контекст. нивото на Интелигентност по начина по който ние го познаваме се срива в световен аспект. Човечеството търси за какво да се закачи, какво да оцени, как да сравни този с онзи, как да живеят в това световно общество  интелигентните и не толкова интелигентните, кое е важно все пак - познанието в детайли на логаритмуване или умението да си купиш и изпържиш яйца. Темата е сложна...

# 92
  • Мнения: 2 989
Абсолютно съм съгласна с новия директор на IАЕГ за високите оценики, ако съдя по моя син. За целия 11 клас да е седнал 5 пъти да учи сериозно. Под сериозно имам предвид няколко часа да отдели, завърши с пълно 6. В 12 клас  започна да учи и то само по някои от предметите, от началото на втория срок и завършва отново с 6. За децата е добре, защото в бъл. университети се взима и дипломата за средно образование, но колко са реални тези оценки е друг въпрос.
При явно при випуска на детето не е така. Има доста сериозни и изискващи преподаватели и най-малката грешка се отразява веднага. По английски се поставят оценки със стотни, примерно 5,63 на тест и подобни. Да не говорим по физическо, почти 2/3 от класа бяха с 3 и 4 на нормативите. Явно искат да срежат надолу малко разходите за стипендии. Може при 11 и 12 клас с профилирането да не е така, ще видим.

# 93
  • София-Младост
  • Мнения: 23 357
MianaNia
О, за стипендиите от догодина, казаха че вероятно ще се дават на тези с успех над 5.75, заради големия брой деца, които ги получават, вдигат летвата.

# 94
  • Пловдив
  • Мнения: 1 268
...във връзка с написаното от _re_ge за Pisa, разговор отпреди малко с моя -
"той: изпитаха ме по философия. аз: и какво? двойка! тройка? не съм те видяла да учиш. той: то да учи всеки знае, важното е да можеш да се оправяш под стрес... най-вероятно ще имам шест"
Stuck Out Tongue Winking Eye

# 95
  • Мнения: 744
Това, че оценките от НВО в 10.клас се включват в дипломата, го казаха и при нас. Останах малко озадачена, друго знаех, но може и да има промяна. А и деца, и родители  си мислят, че точно тези НВО-та са без значение и съответно никой не се напряга. Ако е истина и е нововъведение, ще е, меко казано, голяма изненада и удар под кръста
Сигурно съм много досадна, но в удостоверението за завършен първи гимназиален етап се записват
средноаритметичните оценки и хорариума на предметите в раздел А и раздел Б,
изучаваните предмети с хорариума в раздел В и резултатите от НВО в точки.
 Резултатите от обучението, вписани в Удостоверението за първи гимназиален
етап, се вписват и в дипломата за средно образование, но не участват при
формиране на общия успех
.
Изменение в ЗПУО, Наредби 10 и 11 в тази част няма. Може да дишаме спокойно Simple Smile.
Аз нямам нищо против НВО-то в 10 клас, за мен ще е една добра обратна връзка за нивото на обучение и реалността на оценките при набора. Re_ge, имаш 100 харесвания от мен на поста ти за PISA.
Толкова е остаряла и непрактически насочена образователната ни система. Принудих се да купя Христоматия, в която са обяснени значенията на думите, за да може Малчо да разбере смисъла на "Хайдути", а и на други произведения. Защо продължават да мъчат тези деца, а накрая да излизат функционално неграмотни?

Последна редакция: пт, 19 апр 2024, 20:20 от silan

# 96
  • София
  • Мнения: 2 660
Ре-ге е права за повечето неща, после обаче с допълнителния коментар за остарялата ни система не мога да се съглася. Тридесет години я променяме и твърдим, че не се променя. Уви, промени се драстично. Взираме се в БЕЛ, математика или друго, в което се целят амбициите ни, докато децата не могат (от там и не знаят) елементарни неща. В колко училища шият с игла, а с машина? В кой клас? Колко деца до 7 клас са виждали пила за дърво и метал? Колко са работили с шевна машина, пирограф, резци за линолеум?  На първо четене звучи отживяло, но тези дни ми попаднаха коментари, че децата не познават професиите (като съдържание). СТЕМ училище с ЛЕГО... Жива да не бях. Те не виждали винт и отвертка, ще стават инженери с лего... (Но отвертка и ножица, пирограф и игла са оръжия в съвременното училище, за по-тежка техника в масовото школо и дума да няма).
Функционална грамотност се получава като "функционираш", а не като цъкаш с мишка върху измерващи някаква форма на интелигентност задачи.

Последна редакция: пт, 19 апр 2024, 18:54 от magi_sveta

# 97
  • София
  • Мнения: 1 885
silan, точно участието на това НВО във формирането на успеха на дипломата визираха, аз и затова изцъклих очи Joy А и защото моят син е на вълна "вятър ме вее на бял кон" Joy

# 98
  • София
  • Мнения: 8 283
MianaNia, Марти, голям отворко новият директор, да си беше избрал да директорства в училище без отличници и всичко щеше да му е наред ....
Като ученичка не помня да съм учила по "разказвателните предмети" в къщи, за какво са междучасията и имах еднообразни оценки, учебниците ги ползвах за бързо заспиване при следобедния сън

Magi_sveta, не съвсем,.... защо не са виждали отвертка/пирограф/игла?! ножицата е ясно, че я знаят ....'що пак училището да е виновно.
Какви ли не проекти са имали в училище, е не точно като нашите, но това е реалността.
Скрит текст:
Няма да забравя един онлайн Ковиден урок по ТъПъ. Правят коледни картичка - режат, лепят, показват, обясняват и  съученик на девойката казва: "ние направихме...."
Г-жата,, ледено, с усещащо се възмущението в гласа: "кой ти помага, мама ли?“, а той: " не, малкото ми братче, поиска да правим с мен"Joy

За разлика от баткото, наборката и е шила, и е готвила в периода 5-7 клас, затова пък той отдавна проявява интерес към приготвянето на храна, тя едва наскоро. Тя може да ползва игла от училище, от мен и ю тюб, а той скоро сигурно ще е по-добър от нас с иглата, вярно не върху плат.
Той не знае от коя страна се държи отвертката (едни икейски щайги отлежават повече от месец чакайки го да ги сглоби, "не ми трябват още, няма какво да държа в тях"), а тя на 3 г. си сменяше батериите на играчките (помните, че капачетата бяха с винтчета), беше открила къде стоят. На 2 г. си чупеше сама бадеми с гранитно паве 6*6*6 см... явно й в било спешно яденето, а дядо й, който я обслужваше, не бе наблизо... Ужасих се да видя какво прави малката ръчичка, но преди да реагирам, почистеният бадем беше в устата й ....
В този същият период  ремонтираше процепите на паркета или дупките в мебелите с пластелин Joy, ..тогава не ми беше забавно Joy

Доста неща можем с таткото, виждат, показваме, пък ако поемат.
Миналото лято умишлено се захванах със сглобяването на един диван и ги привлякох, отделно направиха  пълното разглобяването и сглобяването на едно икейско бюро.
Преди 1-2 г. на девойката се наложи да изключва фурната от бушона, за да предотврати потенциално късо/пожар. Обади се, казах й как се прави, как да се увери, че е изключила правилния - ползва хладилника за пробна лампа.
Какво като сме учили как се шие с машина, колко от нас го правеха сами, а днес казват "не мога" и плащат за елементарни шивашки услуги.
Харесваше ми да работя с резците за линолеум, но масово не се отдаваше на съучениците ми, първо със самото ползване, а когато се стигнеше до "печата" съвсем ясно ставаше че са си загубили времето.
Днес, ако ти харесва да правиш някакъв вид ръчно изкуство, има страхотни възможности - материали, инструменти.

# 99
  • София
  • Мнения: 4 048
А какво означава "задачи тип PISA"? Бях гледала преди някакви неща, давани на поредното проучване, но не мога да си представя как ще бъдат отнесени към материала по БЕЛ. Нещо като четене с разбиране ли трябва да е? Както езиковата част на SAT теста може би. Не мога да си го представя.

Само от любопитство питам. Наборът малко се интересува от такива дреболии. Той всичко си знае и всичко си може и само трябва да намести всякакви изпити, контролни и прочее учебни глупости между важните неща, а именно купони, спорт, музика и т.н.

# 100
# 101
  • София
  • Мнения: 1 885
Нещо се омотах, а уж ми беше ясно. За профилите става въпрос. Моят син е във 2 АЕГ с АЕ и Испански. Ако се избере профил Математика и География, то вторият ДЗИ ще е по един от тях, нали така? Т.е, първото ДЗИ си е БЕЛ, а второто - или по ПП Математика, География, АЕ или Испански. Бъркам ли?
Ако избере профил БЕЛ и История, то второто ДЗИ ще е върху АЕ, Испански или История - тъй като второто ДЗИ не може да е отново по БЕЛ.
Каша ми еееее

# 102
  • София
  • Мнения: 5 131
Точно така е.

# 103
  • София
  • Мнения: 4 048
Точно както си написала, Бебчо. Второ ДЗИ по профил, без БЕЛ. Може трето ДЗИ по желание: ако е профил върху ПП, ако не е- върху ООП.

Отворих втория линк на Ала-Бала и погледнах 1 задача:
https://elearn.uni-sofia.bg/pluginfile.php/1547990/mod_resource/ … minar_Chetene.pdf

Добре, де, тази задача е излично объркваща! Този начин на записване на хиляди, милиони и т.н. не е приет у нас. Поне аз като учех не беше. В чуждата литература е приет. Аз чета само на английски и там съм го срещала постоянно, не знам как е на френски, испански, немски, за тях не мога да говоря, но в англоезичната е така. Та ня мен ми беше странно, да не кажа трудно. Трябваше да помисля, да проверя, да го помисля пак, като за всеки случай сверя в общите стойности на населението (да не съм объркала някоя нула Simple Smile ). Пък аз съм с претенции, че мога да чета и да разбирам големи и сложни обеми текст. Еми, не е тривиална задача! Все едно този начин на записване на числата е нарочно, за да обърка. Ако си го срещал ежедневно, объркването е по-малко и ще се възприеме по-лесно. Не знам каква точно информация ще носи правилен или не отговор на така поднесена задача, странно ми е и не много по-различно от синекдоха и апосиопеза.

Последна редакция: сб, 20 апр 2024, 09:33 от aunt Ogg

# 104
  • София
  • Мнения: 5 131
Ученик може да се яви и на трето ДЗИ-ПП,  дори и да не е изучавал съответния предмет в училище. Това е така нареченото валидиране на компетентности.

Общи условия

Активация на акаунт