Има ли адвокати или банкери? СПЕШНО!!!

  • 5 653
  • 61
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 1 517
Добре де, като си е откривала сметката, не е ли подписала, че при такъв погрешен превод, ще върне сумата, това е задължителна точка  newsm78

Не знае къде и е договора, май не го пази  ooooh!
А и аз нямам спомен като съм си откривала банкови сметки да съм чела подобни клаузи  newsm78

Последна редакция: ср, 14 мар 2007, 23:34 от Delta

# 46
  • Мнения: 391
Със сигурност ще си потърсят от нея сумата.Ако не ги върне сама -ще я осъдят.
Не става въпрос дали сумата е малка или голяма. Открили са грешката в счетоводството и няма как да я прескочат. Иначе отговорността ще се разпростре и върху други служители в банката ,не само върху прекия нарушител и приятелката ти.

По-добре  е да върне парите и да забрави.

# 47
  • Мнения: 4 300
Belinda, точният термин не е сторниране, неточността е моя, а "служебно искане за директен дебит " ( или още служебно искане за инкасо както се наричаше преди 05.06.06:)
Аз също работя в банка, грешки с преводи стават доста често и обикновено това е начин за коригирането им.
А white_r, искам да ти кажа че извлечението по сметка се счита за уведомление и клиента за уведомен, без значение дали е дошъл до банката да си го вземе или не. Банката има задължение за го предоставя, да обявява тарифата си, общите си условия и т.н. Ако някой не се интересува - проблемът си е негов. На принципа че непознаването на закона не отменя действието му.

# 48
  • Мнения: 664
r0ksi -абсолютно вярно;
и в случая, както писах не се изисква подпис или разрешение на клиента за дебитиране на сметката му.

# 49
  • Мнения: 1 517
Аз пък, без да съм на найна страна, започнах да се дразня. Чувала съм, че стават грешки, човешко е, но обикновено се поправят веднага. В един и същи ден на моя позната влиза и след няколко часа излиза известна сума. Причината е ясна - грешка в превода и веднага корекция. А тук става въпрос за цели 3 месеца  #Crazy Егаси блеенето...

# 50
  • Русе
  • Мнения: 7 794
И аз да се намеся.
При мен ситуацията беше следната:
Внасям парички  в същата банка,посписвам се без да погледна ордера и духвам(малкия вече беше разрушил офиса на банката).Вечерта проверявам по интернет - няма ги парите.Изчаквам една седмица,мислейки че не си обновяват сайта,но при теглене от банкомат установявам че парите наистина не са влезли.На бегом до банката и след хиляди обеснения се оказва че е грешка на служителката която ми превела паричките на предната си клиентка.Обади й се и я помоли  да дойде до банката да се разпише че ми връща парите.Жената се оказа човек   bouquet
Това се случва по времето когато банката започва да плаща сметките ми и ако не се бях обадила те нямаше да ми ги платят и аз щях да си плащам после лихвите и загубите от това. #2gunfire
Та въпроса ми е: неудобството което те ми причиниха и евентуалните загуби кой би ги платил?(добре че се усетих на време)
Даже не ми се извиниха #Cussing out

# 51
  • Бургас
  • Мнения: 702
Аз пък, без да съм на найна страна, започнах да се дразня. Чувала съм, че стават грешки, човешко е, но обикновено се поправят веднага. В един и същи ден на моя позната влиза и след няколко часа излиза известна сума. Причината е ясна - грешка в превода и веднага корекция. А тук става въпрос за цели 3 месеца  #Crazy Егаси блеенето...

Най-вероятно не става дума за блеене, а фирмата получател, след като чака контрагента си 3 месеца да благоволи да си плати, го е поканила да го направи като в противен случай ще си търси парите по съдебен ред. И това е станало повод да се разровят нещата. Това, че са минали 3 месеца, не е причина да бъдат оставени така, както са.
Можете да сте сигурни, че жената ще възстанови сумата. Независимо дали доброволно (т.е. излезе човек) или по съдебен път.
Аз също работя в банка и, вярвай ми, водили сме дела и за суми под 200 лева. В края на краищата е ясно, че всички съдебни разноски ще ги плати длъжникът, както и лихвите и други разходи, свързани с писма и друга кореспонденция, нотариална покана и т.н. Така че банката нищо не губи. Текстът на исковата молба е почти стандартен. Трябва само да се попълнят имената, дати, сумата и др.  и юристът на банката, който и без това ходи в съда, ще я входира. Така че занимавката за банката е никаква, пък и 1000лева изобщо не се малка сума.

# 52
  • Мнения: 1 002
Даже не ми се извиниха #Cussing out
можеш да подадеш жалба , с входящ номер , да опишеш случая , от банката  ще ти се обадят и ще ти кажат какви мерки са взели ( ако се взели ) .

# 53
  • Русе
  • Мнения: 7 794
Няма смисъл от жалба защото в момента в който се обадих оправиха нещата.Предполагам че все пак са смъмрили служителката,знам ли?
Въпросът е докога ще стават такива грешки и дали банката би компенсирала клиентите си по някакъв начин ако са претърпели загуби по нейна вина?
И да внеса яснота:аз не искам компенсация защото успях навреме да се усетя.Но ако има такива които са претърпели,каква ще е позицията на банката? newsm78

# 54
  • Мнения: 4 300
И аз да се намеся.
При мен ситуацията беше следната:
Внасям парички  в същата банка,посписвам се без да погледна ордера и духвам(малкия вече беше разрушил офиса на банката).Вечерта проверявам по интернет - няма ги парите.Изчаквам една седмица,мислейки че не си обновяват сайта,но при теглене от банкомат установявам че парите наистина не са влезли.На бегом до банката и след хиляди обеснения се оказва че е грешка на служителката която ми превела паричките на предната си клиентка.Обади й се и я помоли  да дойде до банката да се разпише че ми връща парите.Жената се оказа човек   bouquet
Това се случва по времето когато банката започва да плаща сметките ми и ако не се бях обадила те нямаше да ми ги платят и аз щях да си плащам после лихвите и загубите от това. #2gunfire
Та въпроса ми е: неудобството което те ми причиниха и евентуалните загуби кой би ги платил?(добре че се усетих на време)
Даже не ми се извиниха #Cussing out
Банката няма как да материализира и оцени неудобството ти:)
Във всички общи условия, които съм виждала досега, пише че банката има право да си събира служебно вземанията ( т.е. без подпис на клиента), което трябва да опровергае за пореден път и white_r.

# 55
  • Русе
  • Мнения: 7 794
Roksi,управителя на офиса задължи служителката да се обади на другата клиентка ,да й обесни ситуацията и да я помоли да се разпише някъде си(т.е. че е съгласна да ми върне парите).
Ако може банката да си събира служебно вземанията защо я накраха да дойде? newsm78

Ясно е че няма как да компенсира неудобството но ако имах материални загуби?

Досега съм нямала работа с БГ банки и оставам потресена от всички неща които чета а и от самите банки #Crazy затова се интересувам
  bouquet

# 56
  • Мнения: 1 002
На бегом до банката и след хиляди обеснения се оказва че е грешка на служителката която ми превела паричките на предната си клиентка.Обади й се и я помоли  да дойде до банката да се разпише че ми връща парите.Жената се оказа човек   bouquet
ето го същия случай ,
защо  молят предната клиентка да дойде и да подпише и са благодарни , че се е оказала човек , а не й ги дръпнат сами ?Wink -
защото нямат право да теглят .

вземане служебно е примерно такса за обслужване на сметката , ако има такава , което се взема автоматично ...ама да теглиш пари без подпис на клиента , знаеш ли кога...аз съм имала проблеми за едни 6 лева ( и то без клиента да е несъгласен  ) , казаха ми , че ако той иска може да се заяде и то с пълно основание , въпреки , че е безпределно видно защо съм ги дръпнала .

и друго съм забелязала - излязат ли пари отнякъде трудно се връщат , да не кажа хич .

# 57
  • Мнения: 4 300
Roksi,управителя на офиса задължи служителката да се обади на другата клиентка ,да й обесни ситуацията и да я помоли да се разпише някъде си(т.е. че е съгласна да ми върне парите).
Ако може банката да си събира служебно вземанията защо я накраха да дойде? newsm78

Ясно е че няма как да компенсира неудобството но ако имах материални загуби?

Досега съм нямала работа с БГ банки и оставам потресена от всички неща които чета а и от самите банки #Crazy затова се интересувам
  bouquet
Не ми се спори.
Но пък ще ви разкажа една смешна случка отпреди някоко години.
По времето когато нямаше кредитни карти в България един клиент на банката, в която работех, доста заможен, реши да подари на жена си екскурзия до европейска столица за нова година. Жената си има международна карта, издадена от чуждестранна банка. За да й подсигури приятна екскурзия й превежда пари в тази кредитна карта. Добре, но на цялата галимация някой обърква превода и вместо в кредитната карта на дамата парите се озовават някъде другаде. Грешката е открита в последствие в банката и оправена. Но междувременно в новогодишната нощ дамата остава сама , на нa n километра от дома, без никакви пари. Мъжът й хваща самолета й отива да си я прибере. Естествено в първия работен ден след новогодишните празници връхлита в банката, бесен коклото си иска, и търси обяснение. Едно момче от охраната, цивилен в него ден, най авторитетно му заявява " Да, аз съм шефа на служителя Х, запознат съм със случая, той е вече уволнен". А въпросният служител не е както се досещате:)
Та така с това, което ви казват директорите:)
Единственото валидно в случая е законът. И той дава право на банката при грешка да си вземе парите без подпис на клиента. Това че някой се е подписал е  дипломатичен ход най вероятно.
А иначе грешки стават и в чуждестраните банки, да не ви казвам че с месеци сме държали милиони преди другата банка да се усети за грешката си. Все пак има и нещо, наречено пазарно поведение.

Коригиране на грешки

Чл. 13. (1) Коригиране на грешки, наричано по-нататък "коригиране", се извършва в случай, когато грешка при превода и/или записванията по сметката е причинена от изпълняваща институция. Коригиране се извършва по искане на изпълняващата институция, която е причинила грешката, чрез коригиращо записване и/или превод.

(2) Изпълняващата институция извършва коригиращо записване и/или превод на същия или на следващия работен ден, на който тя е открила грешката или е била уведомена за нея. Коригирането се извършва безплатно за клиента.

(3) Ако по сметката на клиента няма достатъчно средства, коригирането се извършва за сметка на изпълняващата институция, причинила грешката. Отношенията между изпълняващата институция, за чиято сметка е коригирана грешката, и клиента се уреждат по общия ред.
(4) Правото на клиента да иска от изпълняващата институция коригиране на грешка се погасява в срок три години от извършване на грешката.

(5) Изпълняващата институция, която е причинила грешката, обезщетява клиента със законната лихва върху средствата за периода до извършване на коригирането.

(6) Обменът на информация между изпълняващите институции и между тях и техните клиенти във връзка с коригиране на грешки се урежда с наредба на БНБ.

(7) Задължението за опазване на банковата тайна и за защита на личните данни не се прилага при предоставяне на информация, необходима за коригиране на грешки.

(Sunglasses Коригиране не се извършва, ако грешката в преводното нареждане е била причинена от клиента.

# 58
  • Русе
  • Мнения: 7 794
R0ksi,   bouquet

# 59
  • Мнения: 1 517
Ситуацията е горе-долу следната:"
 мацката от небрежност и по погрешка е изхарчила част от пари, които не са нейни; знаейки вече, че останалата сума не е нейна, няма претенции към тези пари, просто в момента няма нужната за връщане сума и не иска да ги връща. "Нека и служителката да си бръкне в джоба, за неудобството, което ми е причинила".

Общи условия

Активация на акаунт