Дете с аутизъм в градината. Права?

  • 16 800
  • 110
  •   1
Отговори
# 90
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Всеки за всичко трябва да е обучен, щом желае да работи с деца

как да стане- освен кардинална промяна в образованието на бъдещите учители, тогава защо се назначават така наречените ресурсни учители?
Към Ресурсните центрове се организират модули за обучение на учителти за работа с деца със СОП.Всеки учител,който има желание,подчертавам-желание-винаги може да участва в такова обучение.Друг е въпроса,че според мен не трябва да е по желание,а задължително.Мога да дам и пример-на нашата госпожа в градината психологът и предлага материали,които може да прочете,за деца с аутистични проблеми.Тя казва,че няма време да чете. Rolling Eyes


http://dnes.dir.bg/2007/03/26/news1508105.html

Да и доста от тях са с образователен проблем. Не разбират нещата. А като не вникне родител, учител в проблемите на детето е детето се чуди към какво да посегне, я цигарки, я алкохолец, я наркотици. Ами защо да не избяга от проблемите, като никой не му помага. Да ама всички качествени и некачествени учители се наричат УЧИТЕЛ

# 91
  • Мнения: 4 586
Понякога сядаме със 18г ми син, аутист пред компютъра и четем заедно. Той е ученик в ХI клас в неелитно училище. Индивидуална форма на обучение в домашни условия, защото го отсвилриха от училището за нормални деца в VII клас. Какво научихме днес от една елитна учителка в елитна гимназия.
  Децата са два вида - елитни и неелитни.
  Елитните изучават китайски в елитна гимназия.
  Неелитните са останалите и са два вида.
  Здрави и болни.
  Здравите са си здрави, болните са два вида:
  Куци, кьорави и сакати.
  Аутисти, олигофрени и бавноразвиващи.

  п.с. Виж, госпожо в китайско-българския речник как се пише хаос, че те метнах в клюкарника, в "Бисри и правописни историй". Гадно копеле съм.

# 92
  • София
  • Мнения: 1 077
Тъй като всички дружно изместихте темата...
Дано аз да съм ви основният проблем в живота Wink))))
Тук, в тази тема очевидно са коментирали предимно родители на такива деца. Знам колко е трудно да се гледа детенце с различни нужди, в семейството имаме такова, така че колкото и да не ви се вярва имам определен опит с детето. Не съм имала намерение да ви обидя с мнението ми. Освено това, ако ми се роди такова дете мнението ми няма да се промени.
Смятам, че всеки е различен. Смятам, че децата са различни, а някои имат нужда от специални грижи. С това не откривам топлата вода - Държавата щом има стратегия по въпроса, вероятно има причини.
На вас какво ви се ще, да се върнем към килийните училища? С общи групи с по-големи обучаващи по-малките ли? Ми няма да стане.
А трябва да има и елитни училища, отново колкото и да не ви се ще.
А пък и професорите, както каза една приятелка, защо пък и те да не изкарат курс по работа с аутисти или за други специфични потребности, защото току виж им се паднал студент аутист и те ще са задължени да работят с него?!???
Аз съм учител, възпитавам по моя воля, а не по длъжностна характеристика, така или иначе човечността, Милф, не се придобива, тя е вродена и старателно развивана. Моята работа е да обучавам по най-добрия начин на китайски език (или математика, физика, български, няма значение), всичко друго е допълнително и става по моя воля.
Аз не съм политик, не съм длъжна да си меря приказките когато имам мнение по даден въпрос. Вие вкупом решихте да опорочите каквото намерихте в думите ми. Ваша воля, дето се вика - ще ми накривите капата, хехе.
А за елитността, сори, елитна ми е паралелката и аз определено имам огромен принос да е още по-елитна Wink))
Лека нощ, родители. Пожелавам ви да намерите перфектния учител за вашето дете.

# 93
  • Sofia
  • Мнения: 2 474

В конкретния случай смятам, че на учителките не им се занимава. Е хубаво де, не е ли това професионално предизвикателство?! Ей това си мисля аз... Но не, по-лесно е никой да не ги вижда тези деца... А като учители не се ли замисляте, че деца със специфични потребности се развиват по-добре и имат напредък в нормална среда, защото за мен отделянето им на групи е ненормална среда!

Подкрепям те!!! Мисля, че трябва да бъдем по-толерантни и търпеливи към всеки по-различен в обществото ни!

Последна редакция: пн, 26 мар 2007, 22:54 от alegra

# 94
  • Мнения: 14 654
Какво научихме днес от една елитна учителка в елитна гимназия.
  Децата са два вида - елитни и неелитни.
  Елитните изучават китайски в елитна гимназия.
  Неелитните са останалите и са два вида.
  Здрави и болни.
  Здравите са си здрави, болните са два вида:
  Куци, кьорави и сакати.
  Аутисти, олигофрени и бавноразвиващи.
защо е нужно да се иронизира  учителката по китайски?
странно, аз не видях това нещо в нейните думи, явно всеки пречупва нещата през собствения си мироглед.
просто не може да се очаква винаги и при изключителни ситуации всеки да може да се справи с всичко- нали за да получиш определени умения се обучаваш години, затова има профилиране - учителката по китайски език се опита да ви обясни, че за да върви един обучителен процес трябва да има определено темпо, а не от учителя да се очаква да работи много повече с едно определено дете, за сметка на колектива- не е нито длъжна, нито е учила за това!
сърдете се на държавата, че не полага нужното, за да даде на децата с проблеми това, което бихме искали, че не подготвя необходимите кадри, които да присъстват навсякъде и да работят , а не да минават за 15 мин на ден
ритнете чиновник по гъза, но не търсете вина в обикновените неспециални учители

# 95
  • Мнения: 2 563

Тук, в тази тема очевидно са коментирали предимно родители на такива деца.

 Grinning Тц. Което е хубавото в цялата тема.

# 96
  • София
  • Мнения: 13 217
Радост...
държавата, това са хората в нея. Държавата е тесногръда, защото хората са такива. Ти също не си изключение.. вижда се от последното ти мнение.
А защо така реагират родителите на децата със специфични потребности... Питаш защото не си такъв родител. Аз също не съм, но не съм и застрахована... опитах се да се поставя на тяхно място, макар това да е невъзможно, защото само те знаят какво им е в действителност... И почнах да си мисля като чета темата... бе аз ли съм идиот или другите наистина не разбират!!! Въртите се все около това обучение... обучение на учители трябва да има...Ама я ми кажи колко учители искат да се занимават, респ. обучават, м? Не, всеки си шади нервите, всеки гледа да се свре в своята си кочинка и да не вижда нещата около себе си... Не знам как не можа да вникнеш в това, че децата имат нужда да растат с деца... Децата, със специфични потребности имат нужда да растат сред другите деца, да се учат от и заедно с тях, а повярвай ми и нашите деца ще научат много...
Бе как може, просто не мога да проумея що за хора сте...

# 97
  • Мнения: 4 586
http://www.autism.org/temple/inside.html

http://iautistic.com/autism-myths-the-curious-incident-of-the-do … he-night-time.php

http://prerainmanautism.blogspot.com/2007/02/autism-lieing.html

Съжалявам, че в медийното пространство се зашумя по аутистите. Сеньср Моралес, филмът "Монк", центърът за работа с деца аутисти. Сега сред обидните думи в българския език луд, психар, олигофрен, навлезе и аутист. В други общества отдавна са изчислили, че е по-изгодно различните деца да се интегрират в обществото. Фирмите ползват преференции при назначаване на инвалиди на работа. При нас, за да не бъде задържан устремния напредък на елитните деца, битува мнението различните да си учат отделно, да не ги виждаме, че ни е гнус. Само че те порастват и стават инвалиди, които си стоят в къщи, получават инвалидни пенсии от данъците на работещия елит. Това пък е една от причините заплатата на елитна учителка да е ниска. Все повече деца страдат от аутизъм. От 4на 10000 стигнаха до 1 на 150.


Цитат
Ваче, едно е глухо дете, сляпо дете, дете в инвалидна количка, друго - аутист или умствено изостанало.

странно, аз не видях това нещо в нейните думи, явно всеки пречупва нещата през собствения си мироглед.
   Аха, щом аз не съм видяла нещо, значи не съществува. Следователно всички останали не са добре със зрението.

# 98
Радост, така се е получило, защото въпросната Zanda Ksurik се е опитала да защитава нещо, което много отдавна е загубило статуса си на важна обществена дейност/професия - говоря за "учителя" като цяло. Няма да "разкрия" тайна като кажа, че 90% от постъпилите да се обучават като някакви педагози в университета са тези, които не успяват да влязат в другите "по-желани" специалности. Как искате тези хора да обучават деца!!! smile3507 В повечето случаи, те не понасят професията си и това, с което са принудени да се занимават за да си изкарат насъщния, камо ли да научат за нови методи или да се занимават с проблемни деца. Развиват едни специфични "характеристики" - вманиачват се на тема "нова дрешка" или  комплексарски изпълнения от рода "ама аз съм умна, завърших с отличен, обаче, не ми стигна 0,0001 % за да стана ядрен физик" smile3514. Съжалявам, че се стига и до това да се обвинява държавата в какво ли не. Една огромна част от гражданите на това общество живеят трудно и са принудени да се справят както могат. На фона на това състояние да крещиш по два пъти в годината как ти заслужаваш повече от другите, защото се занимаваш с деца и в същото време да "менторстваш", че не можеш да се грижиш за индивидуалните потребности на ученика за сметка на темпото на колектива е меко казано "противоречие". Учителите са ДЛЪЖНИ да се занимават и следят за самостоятелното развитие на поверените им деца. Родителите са ДЛЪЖНИ  да съдействат на учителите в този процес. Всички ТРЯБВА да настояват да им се помага от страна на държавата, щом е предвидила начин за това, НО без да се елиминира който и да било член на това общество СЪС или БЕЗ увреждания, още повече, че по света отдавна са открили различни начини за справяне с проблема (касаещи точно методиката на обучение). Как ще се научат децата ни да бъдат толерантни и състрадателни, отзивчиви, добронамерени ... ако не виждат, че има по-различни от тях, които имат нужда от помощ или внимание. Кой трябва да им показва как да се справят с това? Не е нормално всяка година да се "пръкват" 180 педагози (предучилищни, начални, сурдопедагизи) само от един университет и накрая да НЯМА специалисти. Имали по 30 деца в група - ами вместо да се организират само когато искат повече пари, да го направят и когато закриват градини, ясли, училища. Тогава да обясняват, че не е норамално да се грижиш за 30 деца в една група. Те се чудят как да се прецакат един друг, после имали много деца и било трудно. Ами трудно е, как ще е лесно, то за едно е трудно, та какво остава за 30!! Директорите трябва да се занимават не само с това как да рекетират родителите, а как да осигурят нормални условия за работа на учителите си. Нали знаете приказката "Бебето ако не реве, никой няма да разбере, че е гладно"

# 99
  • Мнения: 14 654
странно, аз не видях това нещо в нейните думи, явно всеки пречупва нещата през собствения си мироглед.
   Аха, щом аз не съм видяла нещо, значи не съществува. Следователно всички останали не са добре със зрението.
не, изобщо не казвам това - ти преиначи думите на занда така, както на теб ти звучат!
аз влагам друг смислъл в тях, написах какъв
ваче, прочела си последното ми мнение, върни се и прочети другите ми 2 мнения в темата, където казах, че тези деца трябва да се интегрират и това трябва да се направи с участието на подготвени педагози, които знаят как се работи в такива случаи, а не да се поставя учителката в нова ситуация и тя да е виновна за всичко- кой друг ако не учителката!
а озлоблението на  повечето, които са  взели отношение по темата сигурно е основателно

# 100
  • Мнения: 4 586
Добре дошла, Деси. На мен навярно не си леля.

# 101
  • Мнения: 667
Дискусията, породена от темата, ме обнадеждава, че има светлина в тунела.  За това сме общество, за да подадем ръка на хората, респ. децата със специални нужди и да им помогнем да бъдат част от това общество.
Vache, подкрепям те напълно.

Zanda Ksurik, темата звучеше по доста неприемлив начин, как едно дете застрашава градина, беззащитната госпожа се страхува да изведе децата да играят в двора и още по-беззащитната директорка, която е оставила нещата да стигнат до там, че родителите да търсят информация. Горката детска градина, горките госпожи - кой ще им защити правата /само не разбрах какви права/. 
Жалко, защото ми се струва че става дума за липса на професионализъм и компетентност. А ти доста горещо се впусна да ги защитаваш,  при положение, че никой не оспорва твоите качества. За мен стана ясно, че ги притежаваш.
И аз  възнамерявах  да те метна в Бисерите, че за такава елитна даскалица не подхожда да има проблем със запетаите. Но Wolf го е направил вече.
Желая ти леко раждане и здраво дете.  Дори си мисля, че след появата му, би отговорила по друг начин.

Кенга, надявам се да си намерила отговор. Моят съвет е да не се страхуваш от неизвестното, а се опитай да го опознаеш.

# 102
  • София
  • Мнения: 9 884

а озлоблението на  повечето, които са  взели отношение по темата сигурно е основателно
Защо смяташ,че това е озлобление?!Само защото сме написали мнението си по тема,която живо ни интересува!Ти го наричаш озлобление,по-нагоре госпожата по китайски го нарече "болни амбиции".Вие давате ли си въобще сметка за какво иде реч?За това,че всяко дете има право да ходи на градина и на училище,ако то и родителите му желаят това.Това е право,а не амбиция.
Радост,по-нагоре ти писах,но ти не го коментира.Ще ми е интересно да чуя мнението ти,затова повтарям.Всеки учител може да премине през модул на обучение за работа с деца със СОП.Това става в Ресурсните центрове.Изисква време и желание,нищо друго.Лошото е,че много малко учители се възползват от това.Отговори си сама защо.Моят отговор е,че нямат желание.Разбира се,че има и съвестни учители,никой не го отрича.

# 103
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 541
Според мен госпожите просто са намерили начина да шантажират родителите с това неизвеждане навън, за да прехвърлят после на тях отговорността да вземат решение ще се обучава ли детето в градината или не. Големи хитруши, няма що!
А за вземането по-рано нищо не мога да кажа, защото си зависи от самото дете. Надявам се родителите да са отговорни хора, които не искат да се освободят от големия товар , който носят, за възможно по-дълго време. Моето дете например не би могло да бъде приспано от някой друг, освен от мен, и това си е един ритуал, който не може да се нарушава, затова и не бих я оставила следобяд. Друг проблем, който би могъл да съществува е евентуална агресия, но щом нещата опират само до "бягството", значи няма и нищо такова.

Според статистиката в САЩ и Канада, всяко 1 на 160 деца е с нарушение от аутистичния спектър. Звучи страшничко,а?

# 104
Здрасти Wolf, благодаря!
Чета този форум от скоро, защото едва от около 6 месеца си имаме бебе - племенницата ми.  Може снощи да съм попрекалила малко в начина си на изказване, но не се отказвам от същността. Присъствала съм на достатъчно случаи, свързани с децата на мои приятелки, при които съм ставала неволен свидетел на такива глупости от страна на "учителки с доста стаж" или поне претенции в достатъчно количество, че ми настръхва косата. Знам, че една част от обяснението е свързано със системата, но пък в края на краищата системата си я правим ние. Аз също имам като допълнителна квалификация педагогика, но дори за момент не съм си помисляла да работя нещо свързано с това - знам, че ще направя повече поразии, отколкото добрини   Wink. Мисля, че мога да върша достатъчно други неща, които да ме изхранват и няма да си позволя (поне вярвам в това) да опропастя нечие дете.  Съвсем наскоро имах подобен случай като този с детето-аутист, но ставаше въпрос за дете в начален курс - и то в класа на моя позната. Много бях разочаровата когато чух от нея почти същите неща като тези на "елитната учителка по китайски". На нея не й се занимаваше с проблемното дете под предлог, че щяло да пречи на учебния процес на другите, а и трябвало да се работи и след училище. Каза ми за системата - ресурсни учители, но това също било свързано с време и внимание. В същото време, реши, че е супер страхотно да учи втора магистратура "приложна психология", което пък я ангажира почти всяка събота и неделя. Няма лошо - иска й се, ок. Но при положение, че ще й се налага все по-често да работи с проблемни деца, не е ли по-добре да посещава някакви други форми на обучение, свързани със сурдопедагогиката или нови методи на обучение? Още повече, че постоянно обяснява, как много си обича професията и винаги е искала да стане учителка! Според мен, другите дисциплини ще са й в по-голяма помощ, защото с тази магистратура тя не може да стане нито квалифициран психолог, нито да научи нещо кой знае какво в полза на работата й, защото това са само 4 семестъра. Да ще си "начеше крастата", а това ще я направи ли по-добър учител - дълбоко се съмнявам, защото този тип магистратури са създадени за да запълват определени финансови и бюджетни потребности на университетските катедри. Просто работя в тази сфера и съм наясно с това. То, иначе, всички сме страхотни когато работим със спокойни или много любознателни деца. Naughty

Общи условия

Активация на акаунт