Как се стигна до тук или защо няма да се решат проблемите в образованието

  • 4 231
  • 118
  •   1
Отговори
# 75
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
Следя темата, така че не ми дръж назидателен тон дали съм чела или не.
Както и преди казах: съжалявам учителите, че трябва да възпитават и обучават деца в такива условия ( не материални, а  духовни ).

Потресена съм ( за пореден път ) за злобата,назидателният и подигравателен  тон, с който някои се изразяват по тази толкова тъжна тема.

# 76
  • София
  • Мнения: 1 077
Бабче, ти си толкова против учителите, че не си даваш сметка какви ги приказваш. И в друга тема ти казах, че от образование не разбираш. Аз разбирам и от образоване на деца и от възпитание, което няма нужда да подкрепям с каквито и да е доказателства, просто защото не си от родителите чиито деца възпитавам. Когато ти дойде някой близък в моята паралелка ще си говорим. Но да говориш наизуст как се било протестирало, какво трябвало да направят учителите, хм.
През тези години се е пробвало всичко, което е могло да се изпробва, за да се подобри положението. Никой от учителите не е искал никого заложник да прави, нито да занимава другите със себе си. Стигна се до там обаче, че започнаха да не ни приемат насериозно, затова децата ще страдат сега, за да не пострадат утре и те и техните деца. Това е положението.
Не мисля, че е далече до разбиранията ти, че един протест за да е успешен, е необходимо да се използват определени лостове. Тъй като родителите не подкрепят протеста, съдейки по постовете на неучителите по другите теми, налага се да прибегнем до най-неприятния начин, тъй като и проблемите са огромни. Това е. Може да не ни харесва, но нещата следва да се променят и явно от само себе си няма да стане.

# 77
  • Мнения: 343
Занда, направо ти се възхищавам на търпението да се опитваш да обясняваш очевАдни неща на хора, които смятат, че метафората е намек и че училището е топло местенце. Не могат да те разберат, защото още не са си преодолели пубертетските комплекси на тема училище и учители. Извинявам се, ако тази констатация е прозвучала грубо, но аз иначе не мога да си обясня цялата тази злоба към хората, на които всички дължим много. 

# 78
  • София
  • Мнения: 1 077
Дали си го мислят наистина  newsm78

# 79
  • Сливен
  • Мнения: 1 022
Ами няма и да ви приемат на сериозно, защото както народа го е казал
"Кой каквото прави - за себе си го прави"
Тези заплахи за нулева година ги слушам от има няма 15 години - и какво?
Ако наистина искаха да протестират учителите защо до сега не направиха една нулева година?
Ето шофьорите казаха - блокираме столицата и го направиха ..
Зърнопроизводителите изкарах тракторите и правителството направи някакъв жест /колко е достатъчен това е друг въпрос/.
А вие "Учители" - какво направихте за 15 години?
Нищо. Едно голямо нищо.
Защото е по-лесно да си мижитуркаш, да клюкариш в учителската стая, да пишеш 3 и 4 само и само да не ти намалят класа, защото тъжната картинка е, че повечето не умеят да вършат нищо и ще бъдат сдъвкани и изплюти на пазара на труда.
И спрете да повтаряте като латерни, че само вие разбирате от образование.
Надценяването е част от манталитета, но я си представете, че другите пък разбират повече, а?

Последна редакция: пт, 29 юни 2007, 11:51 от Ян Бибиян

# 80
  • Мнения: 2 759
...Тези заплахи за нулева година ги слушам от има няма 15 години - и какво?
Ако наистина искаха да протестират учителите защо до сега не направиха една нулева година?...
                    Защото цяла България ще се вдигне срещу тях. И ще стане страшно.

# 81
  • Мнения: 804
Бабче, ти си толкова против учителите, че не си даваш сметка какви ги приказваш. И в друга тема ти казах, че от образование не разбираш. Аз разбирам и от образоване на деца и от възпитание, което няма нужда да подкрепям с каквито и да е доказателства, просто защото не си от родителите чиито деца възпитавам. ....
Тъй като родителите не подкрепят протеста.....
Занда, какво те кара да мислиш, че само учителите разбират от образование? Ти какви деца възпитаваш и от къде знаеш какъв родител съм аз? Ето мило момиче, ти си един млад, явно интелигентен човек, но не умееш да водиш спор без лични нападки. Да наистина ти не би преподавала нито на децата нито на внуците ми, защото изучаването на китайски и доста екзотично и за мен ненужно начинание, а и интересите на моето семейство са в друга насока. Високомерието с което водите спора е показателно за отношението към деца и родители, как очаквате тогава отношението към вас да е добро?

Следя темата, така че не ми дръж назидателен тон дали съм чела или не.... съжалявам учителите, че трябва да възпитават и обучават деца в такива условия ( не материални, а  духовни )
Когато един дебат загуби добрият си тон, той вече е кавга. На този етап на спора, би трябвало да замълча, но все пак - протестът на учителите не беше за спасението на духовността, а за заплатите!

# 82
  • Мнения: 109
Бабче, образование и възпитание са две различни понятия. Ти защо смяташ, че всеки е компетентен да дава съвети за образованието? Занда, завиждам ти на борбеността - аз отдавна съм се уморила да обяснявам на хора, които не искат да се вслушат в чуждо мнение и смятат единствено себе си за прави. Явно образованието не е приоритет не само на управляващите, ами  и на обществото, че по-конкретно и на семейството. Щом мамите говорят с такава злоба и омраза, какво да се очаква от децата? Крушата не пада по-далеч от корена си. И още - каквото посеем, това ще пожънем - всички заедно, родители, учители и деца. Е, как виждате бъдещето?

# 83
  • Мнения: 2 759
                       Добре де, Рали, стига с това мрънкане за уважение вече. На какво отдавате тази липса искам да знам? Що така никой не ви разбира? Всички разбират лекарите, всички разбират шофьорите, а вас - никой, уви. Не се ли поне малко замисляте?

# 84
  • Мнения: 109
                       Добре де, Рали, стига с това мрънкане за уважение вече. На какво отдавате тази липса искам да знам? Що така никой не ви разбира? Всички разбират лекарите, всички разбират шофьорите, а вас - никой, уви. Не се ли поне малко замисляте?
Аз не мисля, че лекарите всички ги подкрепят, особено като гледам и протестите на "Пирогов", макар че почти никой не отрича, че там са едни от най-добрите специалисти.  А шофьорите имат възможността бързо да създадат масово неудобство и се възползват от това. Това е отговорът ми на въпроса ти. Повече ме интересува друг въпрос - какво трябва да се направи, за да се промени ситуацията в българското образование.  Давайте конструктивни предложения.

# 85
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
babche ,
Въобще не си разбрала какво исках да кажа.

Здравето и образованието са 2 различни неща. С първото човек е свързан много по-интензивно и често, отколкото с второто. Затова и и разсъждава по- различен начин кое е по-важно.

Какво да се направи? Смяна на начина на образование при студентите, които учат за учители в началните училища. Практически насочено образование, с много стажове. Който иска теоретично: магистърска степен, но след теоретичното образование.
За средното училище:  Практически насочено образование за училищата, а не филология ( примерно )  с малко практика, много теория  и след това диплома, че си учител.

Създаване на екипи ( може и от 2 човека да е) от специалисти ( логопеди и други) , които заедно с учителите да се занимават с проблемни деца.

Дисциплина в училищата и спазването й.

Наблягане на развитието на детето индивидуално, с негово темпо, а не масата и зубренето и не само в теоретична насока, а прилагане в практически условия.

Много може да се направи, но това в много малка степен зависи от учителите, тъй като  образованието е процес, в който в единият край са децата и родителите, учители, директори, инспектори, специалисти по различни  проблеми, министри и в другият край въобще  цялото общество.   

# 86
  • Мнения: 804
Калинка, благодаря ти за оценката, ще се постарая да чета по-внимателно. Аз за здравето не съм говорила, защото в болница съм била два пъти, когато раждах. На лекар не съм ходила от мноого години защото децата ми пораснаха и детските болести са вече само спомен, и за там наистина нямам наблюдения и не съм свързана нито интензивно нито често. С образованието обаче съм свързана - общо 36 години - 12 като ученик /в които срещнах, и имах удоволствието да бъда обучавана от прекрасни преподаватели и педагози/  и 24 като родител. Не слагам в това число прекараните 2 години на работа в училище. Все пак обаче, благодаря, че се опитваш да ми обясниш разликата между здраве и образование.

Какво да се направи? Смяна на начина на образование при студентите, които учат за учители в началните училища. Практически насочено образование, с много стажове. Който иска теоретично: магистърска степен, но след теоретичното образование.
За средното училище:  Практически насочено образование за училищата, а не филология ( примерно )  с малко практика, много теория и след това диплома, че си учител.
Създаване на екипи ( може и от 2 човека да е) от специалисти ( логопеди и други) , които заедно с учителите да се занимават с проблемни деца.
Дисциплина в училищата и спазването й.
Наблягане на развитието на детето индивидуално, с негово темпо, а не масата и зубренето и не само в теоретична насока, а прилагане в практически условия.
Много може да се направи, но това в много малка степен зависи от учителите, тъй като образованието е процес, в който в единият край са децата и родителите, учители, директори, инспектори, специалисти по различни  проблеми, министри и в другият край въобще цялото общество.   
Това което си написала никой нормален човек не би оспорил, всеки родител би приел с благодарност и би подкрепил такива мерки. Ама защо не се случва? Защо само си го говорите по форумите? Защо в училище е различно? Защо в протестите ви става дума само, че шофьорите получават повече? Ето това не мога да разбера. Сигурно се дължи на възрастта ми. То аз здраве и образование обърквам, как ще разбера такива сложни неща.

# 87
  • София
  • Мнения: 1 077
                       Добре де, Рали, стига с това мрънкане за уважение вече. На какво отдавате тази липса искам да знам? Що така никой не ви разбира? Всички разбират лекарите, всички разбират шофьорите, а вас - никой, уви. Не се ли поне малко замисляте?

Прочети ВНИМАТЕЛНО първия пост, ще разбереш защо преди учителите са ги уважавали, а по-късно - не.
Учението е насилие върху собствената ти воля, а учителят е насилник и винаги ще си остане такъв. Така, както добра гравюра не се получава без резец, така и отношението към учителите винаги ще е двояко: докато сме в училище, те ни мъчат и сме бунтарски настроени, а като завършим - осъзнаваме техния принос. Онези, които нямат афинитет към учението като цяло, никога няма да могат и да разберат ролята на учителя в създаването на една личност.

# 88
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
babche,

Частта за здравеопазването не беше насочена към теб. Освен да се чудиш за какво да се хванеш, защо да не чуем твоята гледна точка какво и как да се направи в образованието???
Защо не се случват такива мерки? Защото по върха,от където могат да се случат такива мерки и трябва да се започне, 80 % ( ако не и повече ) са връзкари или хора, които си мислят, че сами могат да открият топлата вода. Да ме поканят мен за съветник ( или някой друг българин работещ в тази сфера от чужбина ) и  ще видиш действие. Ама не съм детето на .....или племенницата на ..... Тази порочност е и в училищата и в детските градини, и в цялото общество.

Последна редакция: пт, 29 юни 2007, 21:15 от Kalinka

# 89
  • Мнения: 804
Защо не се случват такива мерки? Защото по върха,от където могат да се случат такива мерки и трябва да се започне, 80 % ( ако не и повече ) са връзкари или хора, които си мислят, че сами могат да открият топлата вода. Да ме поканят мен за съветник ( или някой друг българин работещ в тази сфера от чужбина ) и  ще видиш действие. Ама не съм детето на .....или племенницата на ..... Тази порочност е и в училищата и в детските градини, и в цялото общество.
Това за съжаление е факт. Виждала съм с очите си какви неща ходят из Министерство на образованието. Чувала съм как разговарят и какви бисери раждат главите им... жалка картинка. Не мога да отрека, че кадърни и можещи хора не могат променят нещата, колкото и да искат, защото не ги допускат. Не мога да отрека, че преподаватели опитващи се да направят нещо и да променят нещата срещат стени от тъпотия и накрая се отказват, проумели, че не могат сами да се противопоставят на това което става с образованието ни.
Преди няколко дни се срещнах с моя близка, учителка по литература от Ихтиман, която само защото държи на децата и предмета си, защото е забранила на колежките си да продават козметика на ученичките й  и защото си е позволила на съвет да каже, че не може преподавателите да влизат в час с по 10 минути закъснение е черната овца в "сплотения колектив". Директорката и колегите й я докараха до решението да напусне и сега заминава на работа в Чехия. Ще монтира електроблокове в заводите Шкода, а е прекрасен преподавател, влюбена е в професията си и никога не е и мечтала да работи друго!!! Точно хора, като тези нейни колеги визирах в гневните си писания, защото те не са само в онова училище. Те са навсякъде и именно те най-много крещят и искат заплати. Не искам да се впускам в изреждане на всичко, което съм видяла, защото няма смисъл да си говорим в пристъп на логорея и да не можем да променим нищо. Единственото в което съм сигурна обаче е, че трябва да има нетърпимост към учители, които съсипват авторитета на професията и са попаднали в училище случайно, просто за да работят някъде.

Общи условия

Активация на акаунт