Как се стигна до тук или защо няма да се решат проблемите в образованието

  • 4 220
  • 118
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 1 076
Вместо отговор предлагам следната виртуална реалност:

Вие сте млад специалист в нова фирма и ви натоварват да правите презентации и да обучавате персонал, който да знае всичко за продуктите и да прави страхотни продажби.Обучението е в рамките на една седмица за 20 часа по 4 на ден.
Вашата презентация трябва да бъде максимално добре изградена, проверете колко време ще ви отнеме да се подготвите за тази една седмица обучение. Вие, обаче, правите презентация на хора, от които искате после на свой ред да продават добре продуктите на фирмата и да правят блестящи (като вашата) презентации пред други продавачи. Затова им давате задачи, по които да работят вкъщи и ги карате да научат съдържанието на презентацията. На втория и всеки следващ ден ги карате да седнат и да ви напишат всичко, което са разбрали от предния ден. Хората са 26, вие се прибирате и четете всяка работа, като внимавате на всеки по отделно да напишете забележка до колко се е справил.

Материалът е доста сложен и обемен. На втория ден забелязвате, че хората нещо не ви слушат. Започвате да мислите как да привлечете вниманието. В един момент се оказва, че през цялото време мислите само за това. Измисляте игри, визуални материали, ситуации от практиката. Трябва да ги представите убедително, защото иначе нищо няма да подчертаят, а само ще ви направят смешен.

Курсът приключва и се оказва, че вие чудесно сте се справили с работата. Фирмата постепенно просперира благодарение на вас. Шефът се съгласява, че за да работите добре ви трябва време за подготовка, не може да е във фирмата, защото нямат необходимите материали. Заплатата ви е горе-дилу като на останалите, но хората ви виждат на работа само 4 часа на ден.
Минава време. Шефът се е сменил. Заварва чудесно положение (защото вие вече сте обучили добри продавачи). Изведнъж забелязва, че всички работят по 8 часа, а вие - само 4. Решава че е несправедливо и ви намаля заплатата. Вие сте обидени, унизени, но хората във фирмата чудесно знаят на кого се дължи просперитета и ви показват все още уважението си.

Фирмата се разраства. Обучаващите вече са няколко, всичките обаче са минали през вашето обучение, всички стари служители знаят на какво равнище сте. Сравняват ви с младите колеги, естествено не в тяхна полза. Коментират. Шефът чува. Решава че нивото е паднало и намалява заплатите. Младите обучаващи обаче знаят с каква репутация се ползвате вие, виждат как всички се отнасят към вас и решават, че като се обучат и напреднат ще ги забележат и оценят.
Идва трети шеф. Заварва вас, вече пред пенсия. Дразните го, защото изисквате от него да ви уважава, а той изобщо не разбира за какво. Фирмата вече толкова се е разрастнала, че може да си позволи много персонал, съответно - няма време за добро обучение. Нищо, на пазарен принцип ще сменят служителите ако трябва и всяка седмица. Стратегията е за нови завоевания, поне репутацията на фирмата е стабилна. Отдел обучаващи са забутани в най-тъмните и лоши стаи, за да не пречат. Новият шеф с неохота се съгласява все пак да ги остави на пълен щат. Защо ли, пита се той.

Минават няколко години. Валят жалби от клиентите, продажбите спадат. Останали са няколко обучаващи, все стари, защото на никой не му се става такъв - нали виждат гадните стаички, в които работят и знаят, че парите са малко. Решават че може и без тях, защото онези, които са добри продавачи, са платили частно да бъдат обучени по-добре от другите. Защо не, хем им се връща после всичко научено в пари, хем не са с тълпата заедно по 26 души да ги обучават.

Оказва се че фирмата хич не върви на добре. Търсят виновните. Персоналът е ниско квалифициран, никой не знае как да си върши работата. Започват да обвиняват обучаващите, че не обучават добре, че не разбират пазара, не са наясно с новите технологии. Започват да ги презират, унижават и да се вбесяват, че все пак си стоят там и нищо не вършат. Обучаващите отиват при шефа. Той казва, че не дава пари за заплати, нито за друго, докато не му се представят резултати. Но резултати няма. Новите кадри са чули, че тези тук обучават некачествено, дори не ги слушат. Не им харесват малките мрачни стаички, не вярват на опита на обучаващите, презират ги за ниските доходи.
Обучаващите отново отиват при шефа. Той обаче вече се е сменил и е от новото поколение. Сляп и глух, нищо не разбира. Размахва им пръст, казва - пари няма за вас. Пита ги защо, като не са доволни, не се махнат. Те са стъписани, не знаят какво да отговорят. Къде да ходят, защо да се махат, нали са учили пет-шест години за обучаващи, така ли се решават нещата?

Минават няколко години. Смазани от немотия и незачитане, голяма част напускат. Вече няма достатъчно кадри и всеки може да стане обучаващ. И наистина, някой го уволнили от някъде и идва. Недоволните са все повече. Нови млади кадри - един двама и те се чудят какво правят тук и защо никой не разбира стремежът им да са перфектни в работата си. Не, напротив, навсякъде знаят за некадърниците, защото им лазят по нервите. Със заплатите не се живее, обучаващите вият, че умират. Всички им се смеят.

След десет години. Всички стари са пенсионирани. Млади няма или са един двама. Фирмата фалира...

Последна редакция: чт, 21 юни 2007, 18:31 от Zanda Ksurik

# 1
  • DE
  • Мнения: 967
Тъжно!
Май трябва да го препратя на шефа ми! Laughing

# 2
  • Мнения: 25 664
Не е тъжно, а ужасно! Защото е вярно...

# 3
  • Мнения: 3 782
Не е тъжно, а ужасно! Защото е вярно...
Peace

# 4
  • София
  • Мнения: 3 099
Така е, защото загърбихме ценностите и етиката, а копираме примера на United States of Hypocrisy. Но зле го прилагаме.

# 5
  • Мнения: 3 423
Едно нещо не ми се връзва в този разказ.

От една страна,
Цитат
На втория ден забелязвате, че хората нещо не ви слушат.
Започвате да мислите как да привлечете вниманието.
В един момент се оказва, че през цялото време мислите само за това.

От друга обаче
Цитат
Курсът приключва и се оказва, че вие чудесно сте се справили с работата.
Фирмата постепенно просперира благодарение на вас.

Има нещо гнило. Вместо да преподавате, вие през цялото време
мислите как да привлечете вниманието. А правите ли го? Или само
мислите. Жалко е, че до втория ден хората не ви слушат. Жалко.
Ако презентацията ви е била добра, хората биха били грабнати
още с първите думи. Харизматични личности трябват за тая работа.

Иначе развитието на нещата не ме учудва.

# 6
  • Варна
  • Мнения: 1 306
Донякъде мога да се съглася. Но е вярно и това, че "старите обучаващи" трудно възприемат нови методики и не са склонни да се ъпдейтват, тъй да се каже.

# 7
  • Мнения: 1 799
Много добра парабола   bouquet

# 8
  • Сливен
  • Мнения: 1 022
Не знам от къде е копната тази безмислица, но бъка с грешни разсъждения и умозаключения  Grinning
като за почнеш от това, че млад служител е натоварен с обучителска дейност  Twisted Evil, която явно не му се отдава, щом служителите на втория ден вече го отсвирват  Whistling и им е скучно, та до това, че все пак служителите ги касае пряко факта да се научат, защото хипотетично от това ще зависи заплащането им и имат интерес да са активни. ... и т.н. Ако направя разбор на целия текст, ще се окаже, че единственото възможно е фирмата да фалира - с такъв обучител няма начин  Sick

Последна редакция: чт, 21 юни 2007, 16:29 от Ян Бибиян

# 9
  • София
  • Мнения: 1 076
От мен си е "копната".
А ако не схващаш подтекста, трудно бихме се разбрали по какъвто и да било въпрос.

# 10
  • Сливен
  • Мнения: 1 022
От мен си е "копната".
А ако не схващаш подтекста, трудно бихме се разбрали по какъвто и да било въпрос.
Напротив. Схващам го и смятам, че е най-добре да си гледаш преводите
и да не се мъчиш да писателстваш. Не ти се отдава.
Ако и учителстването ти е на това ниво  ooooh!

# 11
  • София
  • Мнения: 1 076
Аз мисля, че си невъзпитана, злобна, некомпетентна.
Желанието ти е да плюеш по всичко живо, но нищо конструктивно в теб няма. Със сигурност в МОЯТА тема няма да приветствам неуважение към мен, както изобщо смятам, че е признак на ниска култура и лошо възпитание да отправяш нападки към съфорумци, камо ли пък гилдии.

# 12
  • Мнения: 920
Толкова глупости на едно място не бях виждала.
Тая фирма никога няма да я бъде, а теб ще те уволнят на 2ия ден.

Последна редакция: чт, 21 юни 2007, 21:06 от Мадам Гоца

# 13
  • Сливен
  • Мнения: 1 022
Аз мисля, че си невъзпитана, злобна, некомпетентна.
Желанието ти е да плюеш по всичко живо, но нищо конструктивно в теб няма. Със сигурност в МОЯТА тема няма да приветствам неуважение към мен, както изобщо смятам, че е признак на ниска култура и лошо възпитание да отправяш нападки към съфорумци, камо ли пък гилдии.

 Mr. Green Mr. Green Mr. Green
Обожавам подобни изказвания. Особено квалификациите  Sunglasses

Толкова тлупости на едно място не бях виждала.
Тая фирма никога няма да я бъде, а теб ще те уволнят на 2ия ден.

 newsm53

# 14
  • Мнения: X
А кой обучи обучаващия?

# 15
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 390
Честно казано, не прочетох изобщо първия постинг  Crossing Arms Не чета нещо, по- дълго от десетина- петнайсет реда  Tired

А проблемите в образованието няма да се решат, докато учителите не започнат да се пенсионират на 50. Станеш ли на 50, чупката и път на младите  Close

# 16
  • Мнения: 599
В"учителски протести" не ви потръгна,та направихте нова тема.

# 17
  • Сливен
  • Мнения: 1 022
В"учителски протести" не ви потръгна,та направихте нова тема.

Нищо подобно.
Тук си тълкуваме опита за "литературна парабола", както каза някой нагоре.

# 18
  • Мнения: 920
Ако можеш, пиши по-кратко и ясно.
Най- ме е дразнило, когато се връщам скапана от работа и госпожата 1 ч. ми говори глупости.

# 19
  • София
  • Мнения: 1 076
Ако можеш, пиши по-кратко и ясно.
Най- ме е дразнило, когато се връщам скапана от работа и госпожата 1 ч. ми говори глупости.

 newsm78
Каква госпожа? Кой те кара да четеш? Имам си теза - изказвам си я. Пиша си есе за учителите, от ясно по-ясно, който иска - чете, който не иска - прав му път.

# 20
  • Мнения: 642
Буквоядите са явно отново "първа пушка"... Винаги разбрали-недоразбрали, чели-недочели... Да се изплюят, ах! пардон! засегнах ли ви? добре,де - да се изкажат - това не е за пропускане. А това, че един ден НАШИТЕ деца ще ги учат "пишман" учители изобщо не им е грижа - да, наистина ще останат "учители" само онези , които наистина им се вижда, че "то туй да си учител е  голяма далавера - 260 кинта бруто, 2 месеца лятна ваканция... кеф!".
Важното е, че не бива да се вниква в подтекста и а, да! на учителите си им стигат заплатите, я стига са се глезили! Да възпитават, да изслушват децата - проблемите и радостите им, да комуникират с родителите , контролни да проверяват, да измислят нови методи за по-добро усвояване на материала, да ходят на обучение за доп. квалификация, а някои и дори да живеят под заплаха за ръкопашни разправии... Хм, глезльовци такива, по-високи заплати искали, щели да стачкуват... Как така ще взимат по-висока заплата от продавачките в магазин "Дрехи - внос от Европа", или от лелята, която мие  2 пъти седмично нашия и съседния вход...

Аз смятам, че много хубаво го е написала авторката   bouquet .  Никой не ви кара да четете или да коментирате дали щяла да "фалира фирмата" на 2-я ден или  на 15-я.


Материалът е доста сложен и обемен. На втория ден забелязвате, че хората нещо не ви слушат. Започвате да мислите как да привлечете вниманието. В един момент се оказва, че през цялото време мислите само за това. Измисляте игри, визуални материали, ситуации от практиката.

Да, децата (обучаващите се) лесно се разсейват, бързо им доскучава и то именно, когато материалът е ДОСТА СЛОЖЕН И ОБЕМЕН. Именно затова добрият, харизматичният учител ще направи всичко възможно и ще мисли денонощно как да "привлече вниманието"... Но това вас не ви засяга, защото всъщност не ви интересува особено що за учители ще имат вашите деца  Crossing Arms, нали така? Дали ще усвоят сложния и обемен материал е без значение  Naughty - ще търсите добър учител за частни уроци, така си е, нали? ДОбрите учители скоро вече ще са изключително рядко явление в училищата - те бягат от там. Вашето дете ще взима частни уроци при учител, който не преподава в държавно училище защото има наглостта да има висока самооценика - да оценява труда и знанията си на повече от 260 лева брутна заплата и 2 месеца лятна отпуска.

Много се радвам, че стана дълъг постинг.
Така имам шанс Тарталета да не ме прочете  Mr. Green Mr. Green Mr. Green

Поздрави от една бивша (макар на 28 години) учителка с 3 години стаж в държавно училище и колкото и нескромно да е - считаща себе си за "призвана" за тази професия, но оценяваща това, което прави на повече от 260 лева и 2 месеца ваканция, и която не желае да се върне в системата защото не умее да се пести, а се раздаваше от сърце и душа за учениците си, та чак не й стигаха силите за да се прибере у дома, където също я чака дете (сега вече 2) което да изслуша, да възпитава, да поиграе с него, да нахрани... с унизителната си заплата.

# 21
  • Мнения: 25 664
Занда и Игси, напразно се потите.
Когато народът е стадо, винаги говедарите ще са по-ценени и по-високо платени от даскалите. Така е било и така ще бъде, още от бая ни Славейков, та до наши дни. Овцете нямат нужда от просвета. Иначе няма да са овце.
Вълците и лисиците си изучават децата в чужбина, да се учат как се стрижат до голо тъпи Овци.

Последна редакция: пт, 22 юни 2007, 08:51 от Как`Сийка

# 22
# 23
  • Мнения: 14 654
"Не ти прочетох темата, но не мога да не се изплюя..."
Много вярно е разказчето ти, но когато човек си има "твърдо" мнение по даден въпрос и с разказчета и с обяснения като за малоумен пак няма да му отвориш очите. Съжалявам ужасно, че отношението към училището като институция и към учителките е пренебрежително и присмехулно. Щом родителите си позволяват да не уважават учителите (най-меко казано)- как да го правят децата им, които се налага да обучавате...

# 24
  • Мнения: 804
Толкова глупости на едно място не бях виждала.
Тая фирма никога няма да я бъде, а теб ще те уволнят на 2ия ден.
newsm10
Когато народът е стадо, винаги говедарите ще са по-ценени и по-високо платени от даскалите. Така е било и така ще бъде, още от бая ни Славейков, та до наши дни. Овцете нямат нужда от просвета. Иначе няма да са овце.
newsm11
Е това вече направо ме разби!

# 25
  • Мнения: 25 664

Цитат
Когато народът е стадо, винаги говедарите ще са по-ценени и по-високо платени от даскалите. Така е било и така ще бъде, още от бая ни Славейков, та до наши дни. Овцете нямат нужда от просвета. Иначе няма да са овце.
newsm11
Е това вече направо ме разби!

Що? Да не е лъжа?  newsm78
Ако мислиш, че е, ще ти бъда много благодарна, ако ме разубедиш и ми докажеш противното!

# 26
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 390
Много се радвам, че стана дълъг постинг.
Така имам шанс Тарталета да не ме прочете  Mr. Green Mr. Green Mr. Green

Печелиш. Четох на диагонал какво си написала  Crossing Arms

# 27
  • Мнения: 1 494
Занда и Игси, напразно се потите.
Когато народът е стадо, винаги говедарите ще са по-ценени и по-високо платени от даскалите. Така е било и така ще бъде, още от бая ни Славейков, та до наши дни. Овцете нямат нужда от просвета. Иначе няма да са овце.
Вълците и лисиците си изучават децата в чужбина, да се учат как се стрижат до голо тъпи Овци.

Силни, но абсолютно верни думи за съжаление. По-ясно и красноречиво не може и да бъде. Много ще се обидят, но по-далеко няма да стигнат. Че то и как ли?!!

Някой каза, че по-грозна тема, от темата за учителите не бил чел. Абсолютно вярно! И както се казва- Няма нищо случайно в този свят...Мноого тъжно.

# 28
  • Мнения: 1 799
Толкова глупости на едно място не бях виждала.
Тая фирма никога няма да я бъде, а теб ще те уволнят на 2ия ден.
newsm10
Когато народът е стадо, винаги говедарите ще са по-ценени и по-високо платени от даскалите. Така е било и така ще бъде, още от бая ни Славейков, та до наши дни. Овцете нямат нужда от просвета. Иначе няма да са овце.
newsm11


Точно обратното мисля аз.
Как' Сийка го е казала много добре. И за жалост е вярно казаното.

# 29
  • Мнения: 804
Макар и темата да е за учителите, а не за говедата - говеда са всички, които се чувстват такива, държат се като такива и се нуждаят от говедар. Ако и "даскалите" се чувстват като част от стадото и се държат като такива, логично е говедарят, който ги пасе да е с по-висока заплата.  Няма да разубеждавам никого  и да доказвам нищо. Ако си се родил теле - умираш като възрастно говедо bouquet

# 30
  • Мнения: 2 386

Овцете нямат нужда от просвета. Иначе няма да са овце.
Вълците и лисиците си изучават децата в чужбина, да се учат как се стрижат до голо тъпи Овци.

Оха, заигравка  Laughing  Whistling
 
Иначе си напълно права.
 Дори отговорите в темата са представителна извадка..

# 31
  • Мнения: 920

Овцете нямат нужда от просвета. Иначе няма да са овце.
Вълците и лисиците си изучават децата в чужбина, да се учат как се стрижат до голо тъпи Овци.

Оха, заигравка  Laughing  Whistling
 
Иначе си напълно права.
 Дори отговорите в темата са представителна извадка..


Напълно си права. Аз никъде не съм включила животинския свят - явно ми куца зоологията. Не съм обидила народа, защото се мисля за част от него, а не за нещо повече.
Не съм нарекла никого - злобна, некомпетентна....не съм казала, че някой се е изплюл в темата, нито че министърът сере глупости.

# 32
  • Мнения: 184

Овцете нямат нужда от просвета. Иначе няма да са овце.
Вълците и лисиците си изучават децата в чужбина, да се учат как се стрижат до голо тъпи Овци.

Оха, заигравка  Laughing  Whistling
 
Иначе си напълно права.
 Дори отговорите в темата са представителна извадка..


Напълно си права. Аз никъде не съм включила животинския свят - явно ми куца зоологията. Не съм обидила народа, защото се мисля за част от него, а не за нещо повече.
Не съм нарекла никого - злобна, некомпетентна....не съм казала, че някой се е изплюл в темата, нито че министърът сере глупости.
Май не ти куца само зоологията

# 33
  • Мнения: 2 386
Хора, какво ви става?

  Nature Sunny smile3517

Всеки с всеки се заяжда и току долитат някакви неидентифицирани обекти и се намесват... Вече 3 теми са така.

Слънцето е виновно, казвам ви!

# 34
  • София
  • Мнения: 1 076

Овцете нямат нужда от просвета. Иначе няма да са овце.
Вълците и лисиците си изучават децата в чужбина, да се учат как се стрижат до голо тъпи Овци.

Оха, заигравка  Laughing  Whistling
 
Иначе си напълно права.
 Дори отговорите в темата са представителна извадка..


Напълно си права. Аз никъде не съм включила животинския свят - явно ми куца зоологията. Не съм обидила народа, защото се мисля за част от него, а не за нещо повече.
Не съм нарекла никого - злобна, некомпетентна....не съм казала, че някой се е изплюл в темата, нито че министърът сере глупости.

Аха, аз го казвам.
А, да, мисля, че съм нещо повече от средностатистическия българин. Към това съм се стремяла винаги и това съм постигнала. Не виждам обаче кого обиждам с това. Не разбирам също защо битува мнението, че учителите следва да са като сиви мишчици - завряни в някой кът, да си трайкат, да не отстояват себе си и да са с най-ниското самочувствие от всички българи.

Важното в случая е, че вместо да употребя наученото изцяло и само за себе си, съм готова да го споделя, за разлика от ВСИЧКИ останали китаисти. Колегите ми не се главоболят дали да стават учители или не. Отговорът е еднозначно отрицателен.

# 35
  • София
  • Мнения: 1 076
Хора, какво ви става?

  Nature Sunny smile3517

Всеки с всеки се заяжда и току долитат някакви неидентифицирани обекти и се намесват... Вече 3 теми са така.

Слънцето е виновно, казвам ви!

Учудващо, нали Wink
И показателно...

# 36
  • Мнения: 804
Аха, аз го казвам.
А, да, мисля, че съм нещо повече от средностатистическия българин. Към това съм се стремяла винаги и това съм постигнала. Не виждам обаче кого обиждам с това. Не разбирам също защо битува мнението, че учителите следва да са като сиви мишчици - завряни в някой кът, да си трайкат, да не отстояват себе си и да са с най-ниското самочувствие от всички българи.

Важното в случая е, че вместо да употребя наученото изцяло и само за себе си, съм готова да го споделя, за разлика от ВСИЧКИ останали китаисти. Колегите ми не се главоболят дали да стават учители или не. Отговорът е еднозначно отрицателен.
Сигурно си права, ние наистина не познаваме естеството на твоята работа. Лично за мен китайският език е нещо "ненаучимо". Ползвам три езика освен българския, но с китайски не бих се осмелила дори да се захвана. Никой не оспорва важността на твоята професия, но начинът по който го заявяваш е твърде високомерен и може би това дразни хората. И още нещо истински богатият духом, ерудиран човек и интелектуалец никога не демонстрира превъзходството си пред хора които са под неговото ниво. Това обикновено го правят комплексирани хора, които ужасно се страхуват да не би някой да си помисли, че са средностатистически.

# 37
  • София
  • Мнения: 1 076
Аха, аз го казвам.
А, да, мисля, че съм нещо повече от средностатистическия българин. Към това съм се стремяла винаги и това съм постигнала. Не виждам обаче кого обиждам с това. Не разбирам също защо битува мнението, че учителите следва да са като сиви мишчици - завряни в някой кът, да си трайкат, да не отстояват себе си и да са с най-ниското самочувствие от всички българи.

Важното в случая е, че вместо да употребя наученото изцяло и само за себе си, съм готова да го споделя, за разлика от ВСИЧКИ останали китаисти. Колегите ми не се главоболят дали да стават учители или не. Отговорът е еднозначно отрицателен.
Сигурно си права, ние наистина не познаваме естеството на твоята работа. Лично за мен китайският език е нещо "ненаучимо". Ползвам три езика освен българския, но с китайски не бих се осмелила дори да се захвана. Никой не оспорва важността на твоята професия, но начинът по който го заявяваш е твърде високомерен и може би това дразни хората. И още нещо истински богатият духом, ерудиран човек и интелектуалец никога не демонстрира превъзходството си пред хора които са под неговото ниво. Това обикновено го правят комплексирани хора, които ужасно се страхуват да не би някой да си помисли, че са средностатистически.

Съвсем не е така, бабче Wink
Виж братята американци, към които сме тръгнали, хехе. Там високомерието и показността са издигнати в култ. А за истинския богат духом и т.н. е, ти пък, никой не е перфектен. Как всъщност ще разбереш, че е такъв, освен ако не си приказвате? Особено, ако наистина е такъв, със сигурност ще се почувстваш унизена, че не си на неговото равнище. Някои се озлобяват, други се стремят да наваксат. Аз съм от вторите.

Мисля, че самочувствието е основната липса в нашето общество. Опитвам се да внушавам такова на децата, като им показвам колко е хубаво да си различен. Какви са изгодите, но и какви са задълженията. Личният пример, както знаем, е най-важен.

Вместо самочувствие си имаме нахалство и откровена наглост. Е, в този случай, по-умните наистина премълчават. Във форума обаче сме се събрали да говорим. Не гледай толкова формата, а съдържанието на изказванията.
Не се и съмнявам, че има много, които не са достойни да ги наричат учители, особено ярко е това на фона на други, които блестят с подхода и знанията си. Но това е болестта, която трябва да излекуваме. А за да я лекуваме е нужна правилна диагноза, не нападки.

# 38
  • Мнения: 1 937
Да попитам, някой спомена ли министър Вълчев, че го харесвам, и ако да, с какви чувства  Mr. Green

Мисля, че самочувствието е основната липса в нашето общество. Опитвам се да внушавам такова на децата, като им показвам колко е хубаво да си различен. Какви са изгодите, но и какви са задълженията. Личният пример, както знаем, е най-важен.

Това е най-смисленото в темата, според мен!

# 39
  • Мнения: 293
Вместо самочувствие си имаме нахалство и откровена наглост. Е, в този случай, по-умните наистина премълчават. Във форума обаче сме се събрали да говорим. Не гледай толкова формата, а съдържанието на изказванията.

За мен пък - това. Но тъй като не съм в час с учителските протести - си траех.

За всеки случай четох първият постинг, така че моят спам е по-малък от спама на този, дето нямал желание да чете, но пък се из..казал.

# 40
  • Мнения: 804
Мисля, че самочувствието е основната липса в нашето общество. Опитвам се да внушавам такова на децата, като им показвам колко е хубаво да си различен. Какви са изгодите, но и какви са задълженията. Личният пример, както знаем, е най-важен.

Вместо самочувствие си имаме нахалство и откровена наглост. Е, в този случай, по-умните наистина премълчават. Във форума обаче сме се събрали да говорим. Не гледай толкова формата, а съдържанието на изказванията.
Не се и съмнявам, че има много, които не са достойни да ги наричат учители, особено ярко е това на фона на други, които блестят с подхода и знанията си. Но това е болестта, която трябва да излекуваме. А за да я лекуваме е нужна правилна диагноза, не нападки.
Да, с това просто не мога да не се съглася. Но като цяло и в двете теми свързани с учителите се разменят основно нападки, а това не води до никъде. Именно подобно нещо казах и аз в началото, вече не помня в коя тема, да не се обобщава, че видиш ли всички учители са прекрасни, лошите се броят на пръсти и за хала на образователната ни система са виновно невъзпитаните деца, родителите които не уважават учителите и ниските доходи на последните.

# 41
  • Мнения: 920
Само че, поне за мен, самочувствието не се изразява в това да се тупаш по гърдите и да викаш Колко съм велик. Немейте средностатистически. Аз имам достатъчно самочувствие, за  да уважавам и простия заварчик.

# 42
  • Мнения: 2 759
...Щом родителите си позволяват да не уважават учителите (най-меко казано)- как да го правят децата им, които се налага да обучавате...
                    Едно време уважението трябваше първо да се заслужи. Сега купува ли се  newsm78?

                    Бтв, по-забавни бяхте, когато обиждахте по-фино - шлосер, зидар, простак... Ако обиждате народа като цяло, какво уважение ще търсите после? Учител май скоро ще стане мръсна дума. Или вече стана  Sick?

# 43
  • София
  • Мнения: 1 076
А защо изобщо трябва да се обиждаме? Кой печели от това?
Мисля че дискусията за мен беше много полезна. Виждам почти само и единствено добри преподаватели, което изобщо не означава, че няма некадърни и несъзнателни. Очевидно е, че има много проблеми, очевидно е - повече не може така да продължава.

Нещото, което трябва да знаете е, че има хора, които, слава Богу, бдят над децата и над техните интереси. Докато от МОН не разберат обаче, че всяка новост следва да минава през широко обсъждане и задължително с участието на учителите, ще бъде невъзможна истинска промяна. Пренебрегвани сме като мнение, нищо че аз лично съм връчвала в ръчичиките на Вълчев 4 страници писмо с проблемите на моята и останалите източни паралелки. Нямаше отговор, само ми съобщи, че не сме му важни. В прав текст, пред всички, които се бяхме събрали. Докато на държавно равнище има подобни "разсъждения", онези, които държим на новото и нестандартното, ще бъдем сами. Да са живи и здрави китайците, че ни дадоха учебници и техника поне, че и това нямахме.

И така:
Проблем с главата, проблем в управлението на средствата, недостатъчно средства.
Проблем с незнанието на обществеността за съдържанието на работата на преподавателите, от там - неразбиране, дори презрение.
Проблем с връзката родител - учител.
Проблем основно със съдържанието на средното ни образование или какво трябва да знаят младите, за да им е полезно и да оцелеят в този свят. От тук проблем в междупредметните връзки. От тук още проблем за дългото образование - на практика 13 години с предучилищните паралелки, което не учи дори на правилен правопис и ненужно усложнено откъм най-разнообразни предмети.
Проблем с различните деца и желанието да им се помогне, да са в обикновени паралелки. Хубаво е това, но няма обучени кадри. Въпрос - възможно ли е изобщо да се обучат всички?
Проблем с техническата база.
Проблем с възможността за обучение през целия живот на учители и изобщо на всички.
Проблем с класовото разслоение и влиянието на бедността върху съзнанието на всички...

Хрумват ми още към милион. Не виждам как ще се решат без единна стратегия на обществото и пари.

Последна редакция: пт, 22 юни 2007, 16:35 от Zanda Ksurik

# 44
  • София
  • Мнения: 1 076
И какво? Да си чешете езиците можете, а да кажете какво искате - не.

# 45
  • Мнения: 3 423
Нещо се омаза тази тема.
Доколкото разбрах, става дума не за обучаване
на деца, а за фирмено обучение. Тоест предаване
на знания и умения между възрастни хора с мотивация.
Изведнъж чета учители, родители, какво ви стана?
Занда, аз ли бъркам, или какво?

# 46
  • Варна
  • Мнения: 1 306
Лиске, метафора е туй, ама ти с твоя принцип за директност, не хващаш  Laughing

# 47
  • Мнения: 920
Нещо се омаза тази тема.
Доколкото разбрах, става дума не за обучаване
на деца, а за фирмено обучение. Тоест предаване
на знания и умения между възрастни хора с мотивация.
Изведнъж чета учители, родители, какво ви стана?
Занда, аз ли бъркам, или какво?

Лиске, много си сладка с това вечно не разбиране.

Последна редакция: нд, 24 юни 2007, 07:58 от Мадам Гоца

# 48
  • София
  • Мнения: 1 076
Ох!  ooooh!
Ама, Лиске, ти пък!

# 49
Ако си тарикат винаги можеш да изплуваш. Образованието няма нищо общо защото аз от 1 лева правя 10 за един ден, а хората от 1 правят 50 стинки. Това е разликата, бейби.

# 50
  • Мнения: 642
Ако си тарикат винаги можеш да изплуваш. Образованието няма нищо общо защото аз от 1 лева правя 10 за един ден, а хората от 1 правят 50 стинки. Това е разликата, бейби.

Нещо хич не ми звучи учител - тарикат... Да, учителите не могат да изплуват точно защото НЕ са тарикати и не им влиза в длъжностната характеристика да правят от 1 лев - 10 лева. Мисля, че  всяка жаба трябва да си знае гьола - бизнесмена (тарикат) да си прави от 1 лев - 10, а учителят да си обучава и възпитава учениците и в края на месеца да си получи дължимото - достойно възнаграждение, което отговаря на реално положения от него труд.
ИНтересно ми е, ти как би се чувствал и дали ще продължиш да се занимаваш с дейността си, ако тя вместо от 1 лев-10 лв ти носи от 1 лев - 0,50 лв??? Сигурна съм, че ще направиш опити да промениш положението (Аналогично този опит за промяна са учителските протести.) и ако все пак години наред нищо не се получава вероятно ще се откажеш от дейността си и ще се преориентираш.

# 51
  • София
  • Мнения: 1 076
Ако си тарикат винаги можеш да изплуваш. Образованието няма нищо общо защото аз от 1 лева правя 10 за един ден, а хората от 1 правят 50 стинки. Това е разликата, бейби.

Разликата с кое?  newsm78
Необходимо ли е да започнем учителите да се занимаваме с далаверки? Нещо не ти схващам логиката.

# 52
Ако си тарикат винаги можеш да изплуваш. Образованието няма нищо общо защото аз от 1 лева правя 10 за един ден, а хората от 1 правят 50 стинки. Това е разликата, бейби.

Разликата с кое?  newsm78
Необходимо ли е да започнем учителите да се занимаваме с далаверки? Нещо не ти схващам логиката.

Когато не ти достигат парите може би не е редно да протестираш за щяло и нещяло. Ако искаш хем да си учител хем да си милионер можеш спокойно да го постигнеш - преподавай в Харвард. Същото важи за всяка професия. Не, че има смисъл да го обяснявам, разбира се. Някои неща не могат да бъдат обяснени на някои хора и така ще бъде винаги. Мерзавецът прави излишни усилия.

# 53
  • София
  • Мнения: 1 076
Да, наглостта ти е очевадна. Определено не си ти, Жоро, човекът, който да ми държи сметка дали, кога, къде и на кого преподавам. Слава Богу, още съм с акъла си. Нищо, и твоето дете един ден ще ми падне в ръчичките  Mr. Green

# 54
  • Мнения: 920
Нищо, и твоето дете един ден ще ми падне в ръчичките  Mr. Green

Пу, пу. Да не дава Господ.

# 55
Да, наглостта ти е очевадна. Определено не си ти, Жоро, човекът, който да ми държи сметка дали, кога, къде и на кого преподавам. Слава Богу, още съм с акъла си. Нищо, и твоето дете един ден ще ми падне в ръчичките  Mr. Green

Казвам се Мирослав Велинов, викат ми Мерзавеца.

Децата ми няма да попаднат в ничии ръчички тъй като съм въоръжен и често безразсъден. Не си мисли, че каптагонът ми убягва.
Децата ми ще учат в Уест Пойнт. Това е американската военна академия. В края на учението излизаш нинджа, но имаш и златно пръстенче за респект. После и учител да решиш да станеш все ще е във Харвард. Надявам се, че ме разбра.

# 56
# 57
  • Сливен
  • Мнения: 1 022
Нищо, и твоето дете един ден ще ми падне в ръчичките  Mr. Green

Пу, пу. Да не дава Господ.
Чукам три пъти на дърво. Пупу да пази бог

# 58
  • Мнения: 14 654
Пу, пу. Да не дава Господ.
Чукам три пъти на дърво. Пупу да пази бог
[/quote]
Превземате се вече

# 59
  • Сливен
  • Мнения: 1 022
Пу, пу. Да не дава Господ.
Чукам три пъти на дърво. Пупу да пази бог
Превземате се вече
[/quote]
Да.
Абсолютно в стила на безмислената тема  Mr. Green
Чешем си клавиатурите.

# 60
  • Мнения: 2 759
Нищо, и твоето дете един ден ще ми падне в ръчичките  Mr. Green

Пу, пу. Да не дава Господ.
                     Плюв, да не дава Whistling!...

# 61
  • Мнения: 109
Занда, чудесно си описала проблемите в БГ-образованието. Напълно подкрепям точната преценка на как Сийка, мненията на Игси, Ивонска и т.н. Изпитвам само съжаление към онези, съдържанието на чиито постове се изчерпва с една дума - плюене. И се сещам за една реплика от Библията: "Господи, прости им, защото те не знаят какво говорят".

# 62
  • Мнения: 22 867
Занда, чудесно си описала проблемите в БГ-образованието. Напълно подкрепям точната преценка на как Сийка, мненията на Игси, Ивонска и т.н. Изпитвам само съжаление към онези, съдържанието на чиито постове се изчерпва с една дума - плюене. И се сещам за една реплика от Библията: "Господи, прости им, защото те не знаят какво говорят".

Подкрепям, за да не пиша горното  втори път. Някои хора наистина не схващат за какво става въпрос, но това не им пречи да ръсят плюФки.
Zanda Ksurik , харесвам борбените хора, които отстояват позициите си!  bouquet Още повече, когато са прави!

# 63
  • Сливен
  • Мнения: 1 022
Занда, чудесно си описала проблемите в БГ-образованието. Напълно подкрепям точната преценка на как Сийка, мненията на Игси, Ивонска и т.н. Изпитвам само съжаление към онези, съдържанието на чиито постове се изчерпва с една дума - плюене. И се сещам за една реплика от Библията: "Господи, прости им, защото те не знаят какво говорят".

Подкрепям, за да не пиша горното  втори път. Някои хора наистина не схващат за какво става въпрос, но това не им пречи да ръсят плюФки.
Zanda Ksurik , харесвам борбените хора, които отстояват позициите си!  bouquet Още повече, когато са прави!

 Joy Joy Joy
Тъкмо се чудех, кога ще намесите и библията  Sunglasses

# 64
  • София
  • Мнения: 1 076
Броих дните, не се мина и седмица и вече забравиха, че учителите стачкуват...
Толкова по въпроса за гражданското ни общество и мисълта за бъдещето.
Следващия път, на есен да речем, когато отново се чуе нещо, пак ще се чудят как така за 15ти път учителите стачкуват, какво ОЩЕ искат и ще са забравили, че нищо не е било постигнато отново.

# 65
  • Мнения: 9 865
В общи линии темата е много сложно зададена, като Нескафе - едно нещо, води към друго.
Аз съм учила в елитни училища с мързеливи учители, много мързеливи, високомерни и комплексирани, с много изисквания и никакво покритие.
Оставам с впечатлението, че единственото, което правят учителите с пламъче в очите е да стачкуват.
Не мисля, че е редно да се говори за говеда и говедари при положение, че всички сме един народ, ако ли не, даскалите са не по-малки говеда от тези, на които преподават.

# 66
  • Мнения: 804
Броих дните, не се мина и седмица и вече забравиха, че учителите стачкуват...
Толкова по въпроса за гражданското ни общество и мисълта за бъдещето.
Следващия път, на есен да речем, когато отново се чуе нещо, пак ще се чудят как така за 15ти път учителите стачкуват, какво ОЩЕ искат и ще са забравили, че нищо не е било постигнато отново.

И защо пак гражданското общество е виновно? Ами те май самите учители забравиха, че стачкуват и за какво стачкуват.  Нямаха единни виждания, нямаха единни искания, нямаше и единни действия. Едни шестици пишат, други плашат с нулева година, трети на шествие с лекарите от Пирогов... Както в учителската стая болшинството от тях основно клюкарстват и се занимават с маловажни битови проблеми, потънали в лениво безхаберие, така и сега със стачката. Профсъюзният Ви лидер борави с речника на партиен секретар от седемдесетте, а и такава визия има. Няма авторитет нито в обществото, нито пред учителите. Това, че ти си интелигентен човек и умееш да формулираш ясно и мотивирано вижданията си за съжаление не се отразява на учителските протести. Обществото запомни факта че вие искате по-високи заплати, че ги сравнявате с тези на шофьорите и заплахите за нулева година и шестици /което не е в интерес на учениците/, а това е много далеч от изложеното от теб в темата. Така че вместо да се обвинява обществото е по-добре първо да се видят собствените грешки.

# 67
  • София
  • Мнения: 346
Броих дните, не се мина и седмица и вече забравиха, че учителите стачкуват...
Толкова по въпроса за гражданското ни общество и мисълта за бъдещето.
Следващия път, на есен да речем, когато отново се чуе нещо, пак ще се чудят как така за 15ти път учителите стачкуват, какво ОЩЕ искат и ще са забравили, че нищо не е било постигнато отново.

И защо пак гражданското общество е виновно? Ами те май самите учители забравиха, че стачкуват и за какво стачкуват.  Нямаха единни виждания, нямаха единни искания, нямаше и единни действия. Едни шестици пишат, други плашат с нулева година, трети на шествие с лекарите от Пирогов... Както в учителската стая болшинството от тях основно клюкарстват и се занимават с маловажни битови проблеми, потънали в лениво безхаберие, така и сега със стачката. Профсъюзният Ви лидер борави с речника на партиен секретар от седемдесетте, а и такава визия има. Няма авторитет нито в обществото, нито пред учителите. Това, че ти си интелигентен човек и умееш да формулираш ясно и мотивирано вижданията си за съжаление не се отразява на учителските протести. Обществото запомни факта че вие искате по-високи заплати, че ги сравнявате с тези на шофьорите и заплахите за нулева година и шестици /което не е в интерес на учениците/, а това е много далеч от изложеното от теб в темата. Така че вместо да се обвинява обществото е по-добре първо да се видят собствените грешки.
Напълно подкрепям  Peace

# 68
  • Мнения: 3 423
В общи линии темата е много сложно зададена, като Нескафе - едно нещо, води към друго.
Темата била метафора. Ай, стегнете се, бре.
Ако искате да бъдете чути, че и разбрани,
забравете тая китайска калиграфия, дето е
много красива, за да я съзерцаваш, обаче ти
трябва преводач, за да я разбереш. Ако искате
да постигнете нещо, назовавайте нещата така,
както майка им ги е нарекла. При министъра сте
ходили... Ако и там сте трупали дума след дума с
ясното съзнание, че говорите с намеци, хич и не
се учудвам, че човекът не е и понечил да ви кимне.
Много ясно. Маската "Думам ти, дъще, сещай се, снахо"
е много удобна. Защото винаги има начин да не бъде
разбрана или да бъде разбрана погрешно. Така, както
и тази тема. Искаш ли да ядеш хляб, не казвай, че просто
си гладен. Кажи си, че искаш да ядеш хляб. За да не ти дадат домат.

# 69
  • Мнения: 804
Темата била метафора. Ай, стегнете се, бре.
Ако искате да бъдете чути, че и разбрани,
забравете тая китайска калиграфия, дето е
много красива, за да я съзерцаваш, обаче ти
трябва преводач, за да я разбереш. Ако искате
да постигнете нещо, назовавайте нещата така,
както майка им ги е нарекла. При министъра сте
ходили... Ако и там сте трупали дума след дума с
ясното съзнание, че говорите с намеци, хич и не
се учудвам, че човекът не е и понечил да ви кимне.
Много ясно. Маската "Думам ти, дъще, сещай се, снахо"
е много удобна. Защото винаги има начин да не бъде
разбрана или да бъде разбрана погрешно. Така, както
и тази тема. Искаш ли да ядеш хляб, не казвай, че просто
си гладен. Кажи си, че искаш да ядеш хляб. За да не ти дадат домат.
Абсолютно подкрепям думите на Лиска. Голяма част от учителите имат едно много странно качество, /не знам дали го придобиват в следствие професията/ - мазнят се. Пред директора, понякога и пред родителите мяу-мяу, зад тях джаф-джаф. Ако и пред министъра сте мънкали, за да не ви изстине мястото, обществото не е виновно.

# 70
  • София
  • Мнения: 1 076
Опростяването не е най-добрият начин да се защити човек. Имайки предвид, че исканията са ни предадени на властимущите, които се предполага да са образовани и да са поне на някакво интелектуално равнище, не виждам причина да говорим в стил: "По-висока заплата = оцеляване + по-качествен труд".
Ако на теб, Лиске, ти се ще да чуеш това, не си намерила човека и съсловието.

# 71
  • Мнения: 804
Занда, ти си идеалист! Какви власимеющи, какво интелектуално ниво, какво образование...За нашите ли говорим или просто хипотетично за въобще властимеющите?

# 72
  • Сливен
  • Мнения: 1 022
И защо пак гражданското общество е виновно? Ами те май самите учители забравиха, че стачкуват и за какво стачкуват.  Нямаха единни виждания, нямаха единни искания, нямаше и единни действия. Едни шестици пишат, други плашат с нулева година, трети на шествие с лекарите от Пирогов... Както в учителската стая болшинството от тях основно клюкарстват и се занимават с маловажни битови проблеми, потънали в лениво безхаберие, така и сега със стачката.

Ами защото е по-лесно да се мрънка, отколкото да се действа  Mr. Green
Ако бяха единни и убедени в правотата си, точно сега е момента да протестират.
Имат цяло лято на разположение. С всякакви средства - без да се намесват децата.
Тъкмо до септември ще са уредили финансовите си проблеми и "На есен с песен" - както се казва  Mr. Green
Ама нали идат ваканции ... що да се хабят сега ...  отпускЪт ще иде на кино ...

Манталитета ... манталитета ... от това оттърване няма

# 73
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967

Ами защото е по-лесно да се мрънка, отколкото да се действа  Mr. Green
Ако бяха единни и убедени в правотата си, точно сега е момента да протестират.
Имат цяло лято на разположение. С всякакви средства - без да се намесват децата.
Тъкмо до септември ще са уредили финансовите си проблеми и "На есен с песен" - както се казва  Mr. Green
Ама нали идат ваканции ... що да се хабят сега ...  отпускЪт ще иде на кино ...

Манталитета ... манталитета ... от това оттърване няма

Как се протестира и постига успех,когато обществото не те подкрепя, защото нали не го засяга него. Ама същото това общество може би ще протестира утре и ще чака да бъде подкрепено ( и от учителите ). Бедна България!

# 74
  • Мнения: 804
Как се протестира и постига успех,когато обществото не те подкрепя, защото нали не го засяга него. Ама същото това общество може би ще протестира утре и ще чака да бъде подкрепено ( и от учителите ). Бедна България!
Извинявай, ти чете ли написаното по темата до тук? Ако съм права, а не гузна, ще протестирам до дупка и няма да ми пука дали обществото ме подкрепя. Ще протестирам, но няма да отправям заплахи от рода нулева година, пълни шестици и подобни....
И за да съм патетична и близо до стила ти: Бедни, бедни дечица вие отново ще сте изкупителните жертви  на нереализирани гении и титани на мисълта, намерили топло местенце в някое училище.

# 75
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
Следя темата, така че не ми дръж назидателен тон дали съм чела или не.
Както и преди казах: съжалявам учителите, че трябва да възпитават и обучават деца в такива условия ( не материални, а  духовни ).

Потресена съм ( за пореден път ) за злобата,назидателният и подигравателен  тон, с който някои се изразяват по тази толкова тъжна тема.

# 76
  • София
  • Мнения: 1 076
Бабче, ти си толкова против учителите, че не си даваш сметка какви ги приказваш. И в друга тема ти казах, че от образование не разбираш. Аз разбирам и от образоване на деца и от възпитание, което няма нужда да подкрепям с каквито и да е доказателства, просто защото не си от родителите чиито деца възпитавам. Когато ти дойде някой близък в моята паралелка ще си говорим. Но да говориш наизуст как се било протестирало, какво трябвало да направят учителите, хм.
През тези години се е пробвало всичко, което е могло да се изпробва, за да се подобри положението. Никой от учителите не е искал никого заложник да прави, нито да занимава другите със себе си. Стигна се до там обаче, че започнаха да не ни приемат насериозно, затова децата ще страдат сега, за да не пострадат утре и те и техните деца. Това е положението.
Не мисля, че е далече до разбиранията ти, че един протест за да е успешен, е необходимо да се използват определени лостове. Тъй като родителите не подкрепят протеста, съдейки по постовете на неучителите по другите теми, налага се да прибегнем до най-неприятния начин, тъй като и проблемите са огромни. Това е. Може да не ни харесва, но нещата следва да се променят и явно от само себе си няма да стане.

# 77
  • Мнения: 343
Занда, направо ти се възхищавам на търпението да се опитваш да обясняваш очевАдни неща на хора, които смятат, че метафората е намек и че училището е топло местенце. Не могат да те разберат, защото още не са си преодолели пубертетските комплекси на тема училище и учители. Извинявам се, ако тази констатация е прозвучала грубо, но аз иначе не мога да си обясня цялата тази злоба към хората, на които всички дължим много. 

# 78
  • София
  • Мнения: 1 076
Дали си го мислят наистина  newsm78

# 79
  • Сливен
  • Мнения: 1 022
Ами няма и да ви приемат на сериозно, защото както народа го е казал
"Кой каквото прави - за себе си го прави"
Тези заплахи за нулева година ги слушам от има няма 15 години - и какво?
Ако наистина искаха да протестират учителите защо до сега не направиха една нулева година?
Ето шофьорите казаха - блокираме столицата и го направиха ..
Зърнопроизводителите изкарах тракторите и правителството направи някакъв жест /колко е достатъчен това е друг въпрос/.
А вие "Учители" - какво направихте за 15 години?
Нищо. Едно голямо нищо.
Защото е по-лесно да си мижитуркаш, да клюкариш в учителската стая, да пишеш 3 и 4 само и само да не ти намалят класа, защото тъжната картинка е, че повечето не умеят да вършат нищо и ще бъдат сдъвкани и изплюти на пазара на труда.
И спрете да повтаряте като латерни, че само вие разбирате от образование.
Надценяването е част от манталитета, но я си представете, че другите пък разбират повече, а?

Последна редакция: пт, 29 юни 2007, 11:51 от Ян Бибиян

# 80
  • Мнения: 2 759
...Тези заплахи за нулева година ги слушам от има няма 15 години - и какво?
Ако наистина искаха да протестират учителите защо до сега не направиха една нулева година?...
                    Защото цяла България ще се вдигне срещу тях. И ще стане страшно.

# 81
  • Мнения: 804
Бабче, ти си толкова против учителите, че не си даваш сметка какви ги приказваш. И в друга тема ти казах, че от образование не разбираш. Аз разбирам и от образоване на деца и от възпитание, което няма нужда да подкрепям с каквито и да е доказателства, просто защото не си от родителите чиито деца възпитавам. ....
Тъй като родителите не подкрепят протеста.....
Занда, какво те кара да мислиш, че само учителите разбират от образование? Ти какви деца възпитаваш и от къде знаеш какъв родител съм аз? Ето мило момиче, ти си един млад, явно интелигентен човек, но не умееш да водиш спор без лични нападки. Да наистина ти не би преподавала нито на децата нито на внуците ми, защото изучаването на китайски и доста екзотично и за мен ненужно начинание, а и интересите на моето семейство са в друга насока. Високомерието с което водите спора е показателно за отношението към деца и родители, как очаквате тогава отношението към вас да е добро?

Следя темата, така че не ми дръж назидателен тон дали съм чела или не.... съжалявам учителите, че трябва да възпитават и обучават деца в такива условия ( не материални, а  духовни )
Когато един дебат загуби добрият си тон, той вече е кавга. На този етап на спора, би трябвало да замълча, но все пак - протестът на учителите не беше за спасението на духовността, а за заплатите!

# 82
  • Мнения: 109
Бабче, образование и възпитание са две различни понятия. Ти защо смяташ, че всеки е компетентен да дава съвети за образованието? Занда, завиждам ти на борбеността - аз отдавна съм се уморила да обяснявам на хора, които не искат да се вслушат в чуждо мнение и смятат единствено себе си за прави. Явно образованието не е приоритет не само на управляващите, ами  и на обществото, че по-конкретно и на семейството. Щом мамите говорят с такава злоба и омраза, какво да се очаква от децата? Крушата не пада по-далеч от корена си. И още - каквото посеем, това ще пожънем - всички заедно, родители, учители и деца. Е, как виждате бъдещето?

# 83
  • Мнения: 2 759
                       Добре де, Рали, стига с това мрънкане за уважение вече. На какво отдавате тази липса искам да знам? Що така никой не ви разбира? Всички разбират лекарите, всички разбират шофьорите, а вас - никой, уви. Не се ли поне малко замисляте?

# 84
  • Мнения: 109
                       Добре де, Рали, стига с това мрънкане за уважение вече. На какво отдавате тази липса искам да знам? Що така никой не ви разбира? Всички разбират лекарите, всички разбират шофьорите, а вас - никой, уви. Не се ли поне малко замисляте?
Аз не мисля, че лекарите всички ги подкрепят, особено като гледам и протестите на "Пирогов", макар че почти никой не отрича, че там са едни от най-добрите специалисти.  А шофьорите имат възможността бързо да създадат масово неудобство и се възползват от това. Това е отговорът ми на въпроса ти. Повече ме интересува друг въпрос - какво трябва да се направи, за да се промени ситуацията в българското образование.  Давайте конструктивни предложения.

# 85
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
babche ,
Въобще не си разбрала какво исках да кажа.

Здравето и образованието са 2 различни неща. С първото човек е свързан много по-интензивно и често, отколкото с второто. Затова и и разсъждава по- различен начин кое е по-важно.

Какво да се направи? Смяна на начина на образование при студентите, които учат за учители в началните училища. Практически насочено образование, с много стажове. Който иска теоретично: магистърска степен, но след теоретичното образование.
За средното училище:  Практически насочено образование за училищата, а не филология ( примерно )  с малко практика, много теория  и след това диплома, че си учител.

Създаване на екипи ( може и от 2 човека да е) от специалисти ( логопеди и други) , които заедно с учителите да се занимават с проблемни деца.

Дисциплина в училищата и спазването й.

Наблягане на развитието на детето индивидуално, с негово темпо, а не масата и зубренето и не само в теоретична насока, а прилагане в практически условия.

Много може да се направи, но това в много малка степен зависи от учителите, тъй като  образованието е процес, в който в единият край са децата и родителите, учители, директори, инспектори, специалисти по различни  проблеми, министри и в другият край въобще  цялото общество.   

# 86
  • Мнения: 804
Калинка, благодаря ти за оценката, ще се постарая да чета по-внимателно. Аз за здравето не съм говорила, защото в болница съм била два пъти, когато раждах. На лекар не съм ходила от мноого години защото децата ми пораснаха и детските болести са вече само спомен, и за там наистина нямам наблюдения и не съм свързана нито интензивно нито често. С образованието обаче съм свързана - общо 36 години - 12 като ученик /в които срещнах, и имах удоволствието да бъда обучавана от прекрасни преподаватели и педагози/  и 24 като родител. Не слагам в това число прекараните 2 години на работа в училище. Все пак обаче, благодаря, че се опитваш да ми обясниш разликата между здраве и образование.

Какво да се направи? Смяна на начина на образование при студентите, които учат за учители в началните училища. Практически насочено образование, с много стажове. Който иска теоретично: магистърска степен, но след теоретичното образование.
За средното училище:  Практически насочено образование за училищата, а не филология ( примерно )  с малко практика, много теория и след това диплома, че си учител.
Създаване на екипи ( може и от 2 човека да е) от специалисти ( логопеди и други) , които заедно с учителите да се занимават с проблемни деца.
Дисциплина в училищата и спазването й.
Наблягане на развитието на детето индивидуално, с негово темпо, а не масата и зубренето и не само в теоретична насока, а прилагане в практически условия.
Много може да се направи, но това в много малка степен зависи от учителите, тъй като образованието е процес, в който в единият край са децата и родителите, учители, директори, инспектори, специалисти по различни  проблеми, министри и в другият край въобще цялото общество.   
Това което си написала никой нормален човек не би оспорил, всеки родител би приел с благодарност и би подкрепил такива мерки. Ама защо не се случва? Защо само си го говорите по форумите? Защо в училище е различно? Защо в протестите ви става дума само, че шофьорите получават повече? Ето това не мога да разбера. Сигурно се дължи на възрастта ми. То аз здраве и образование обърквам, как ще разбера такива сложни неща.

# 87
  • София
  • Мнения: 1 076
                       Добре де, Рали, стига с това мрънкане за уважение вече. На какво отдавате тази липса искам да знам? Що така никой не ви разбира? Всички разбират лекарите, всички разбират шофьорите, а вас - никой, уви. Не се ли поне малко замисляте?

Прочети ВНИМАТЕЛНО първия пост, ще разбереш защо преди учителите са ги уважавали, а по-късно - не.
Учението е насилие върху собствената ти воля, а учителят е насилник и винаги ще си остане такъв. Така, както добра гравюра не се получава без резец, така и отношението към учителите винаги ще е двояко: докато сме в училище, те ни мъчат и сме бунтарски настроени, а като завършим - осъзнаваме техния принос. Онези, които нямат афинитет към учението като цяло, никога няма да могат и да разберат ролята на учителя в създаването на една личност.

# 88
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
babche,

Частта за здравеопазването не беше насочена към теб. Освен да се чудиш за какво да се хванеш, защо да не чуем твоята гледна точка какво и как да се направи в образованието???
Защо не се случват такива мерки? Защото по върха,от където могат да се случат такива мерки и трябва да се започне, 80 % ( ако не и повече ) са връзкари или хора, които си мислят, че сами могат да открият топлата вода. Да ме поканят мен за съветник ( или някой друг българин работещ в тази сфера от чужбина ) и  ще видиш действие. Ама не съм детето на .....или племенницата на ..... Тази порочност е и в училищата и в детските градини, и в цялото общество.

Последна редакция: пт, 29 юни 2007, 21:15 от Kalinka

# 89
  • Мнения: 804
Защо не се случват такива мерки? Защото по върха,от където могат да се случат такива мерки и трябва да се започне, 80 % ( ако не и повече ) са връзкари или хора, които си мислят, че сами могат да открият топлата вода. Да ме поканят мен за съветник ( или някой друг българин работещ в тази сфера от чужбина ) и  ще видиш действие. Ама не съм детето на .....или племенницата на ..... Тази порочност е и в училищата и в детските градини, и в цялото общество.
Това за съжаление е факт. Виждала съм с очите си какви неща ходят из Министерство на образованието. Чувала съм как разговарят и какви бисери раждат главите им... жалка картинка. Не мога да отрека, че кадърни и можещи хора не могат променят нещата, колкото и да искат, защото не ги допускат. Не мога да отрека, че преподаватели опитващи се да направят нещо и да променят нещата срещат стени от тъпотия и накрая се отказват, проумели, че не могат сами да се противопоставят на това което става с образованието ни.
Преди няколко дни се срещнах с моя близка, учителка по литература от Ихтиман, която само защото държи на децата и предмета си, защото е забранила на колежките си да продават козметика на ученичките й  и защото си е позволила на съвет да каже, че не може преподавателите да влизат в час с по 10 минути закъснение е черната овца в "сплотения колектив". Директорката и колегите й я докараха до решението да напусне и сега заминава на работа в Чехия. Ще монтира електроблокове в заводите Шкода, а е прекрасен преподавател, влюбена е в професията си и никога не е и мечтала да работи друго!!! Точно хора, като тези нейни колеги визирах в гневните си писания, защото те не са само в онова училище. Те са навсякъде и именно те най-много крещят и искат заплати. Не искам да се впускам в изреждане на всичко, което съм видяла, защото няма смисъл да си говорим в пристъп на логорея и да не можем да променим нищо. Единственото в което съм сигурна обаче е, че трябва да има нетърпимост към учители, които съсипват авторитета на професията и са попаднали в училище случайно, просто за да работят някъде.

# 90
  • Мнения: 22 867
Ей, Бабче, мислех, че никога няма да мислим еднакво по тези проблеми. Нали затова някои ентусиастки, / smile3501 на тях!/ се опитват да обяснят, че повишението на заплатите ще даде възможност да се привлекат повече млади и способни, а защо не и и по-възрастни, разочаровани като твоята позната, добри учители и да се прави по-добър подбор при учителските кадри. Защото сега, кой откъде хартисал, /нямам предвид кадърните хора в училище, те за радост са повече от другите/ се урежда на държавна работа, защото, може и малка да е заплатата, но я дават, вървят си осигуровки и др. подобни и човекът си кюта там, чакайки пенсия и му е все едно какво става. И не само некадърниците искат повишение, напротив, добрите учителите знаят, че това е начин за повишаване на качеството в училище. Иначе рибата отдавна се е вмирисала откъм главата, няма как надолу да са идеални нещата. Нали затова надигат глас и се борят хората. Иначе, и аз съм в положението на твоята позната, с тая разлика, че никой не ме гони, но не ми харесват точно тези същите нища, защото имам по-други схващания за работата в училище, и вместо да блъскам в стена с глава, защото не съм в състояние да променя нещата, просто си търся друга работа.

# 91
  • Мнения: 804
Labrex, целият спор започна от там, че покрай сухото гори и суровото. Не може говорещата на диалект госпожа Мърла и злобарката госпожа Комплексарка да има същите претенции и самочувствие, като тези на наистина качествения преподавател. Когато се предложи повишението да бъде диференцирано, според това което е преподавателя като като педагог и специалист в областта в която преподава кои ревнаха най-напред - госпожите Мърла и Комплексарка. Като се предложи да се закрият училищата в които учители и деца са по равен брой, кои ревнаха най-напред - затъпелите даскалици, дето така са се окопали в безделие и безхаберие, че не човек чак жално му става за децата. Не знам вече за кой път го казвам - тези хора рушат авторитета на учителите и докато няма механизъм по който те да бъдат отстранявани от системата на образованието, а не местени от училище в училище за да продължават да съсипват деца, обществото ще реагира така, както ние във форума реагирахме. Като се повишат заплатите, допускаш ли, че някоя от гореспоменатите "госпожи" ще освободи мястото си и ще допусне някой по-млад или по-добър да го заеме? Никога! Ще съди училището до дупка и ще се върне. И така ще се въртим в омагьосан кръг - свестни хора и тъпаци ще протестират заедно за по-високи заплати /тъпаците обикновено са в първите редици/, обществото ще запомня тъпаците и няма да подкрепя протестите...

# 92
  • Мнения: 343
Labrex, целият спор започна от там, че покрай сухото гори и суровото. Не може говорещата на диалект госпожа Мърла и злобарката госпожа Комплексарка да има същите претенции и самочувствие, като тези на наистина качествения преподавател. Когато се предложи повишението да бъде диференцирано, според това което е преподавателя като като педагог и специалист в областта в която преподава кои ревнаха най-напред - госпожите Мърла и Комплексарка.

Във всяка професия има некадърници. И не само в България е така. Това е идиотско оправдание да се държи на ръба на социалния минимум цяло едно съсловие. Ако това продължава, скоро няма да остане и един свестен учител. Едва ли само проблемите с безпринципните колеги са причина за гурбета на ихтиманската учителка по литература. Може би ще изкарва повече пари, монтирайки електроблокове в Чехия?
Оценката на учителския труд съдържа значителна доза субективизъм и това прави иначе хубавата идея за диференциация задача с повишена трудност.  Не казвам, че е невъзможно, но е много трудно. Бабче, ти по какви точно критерии определяш коя е госпожа Мърла, коя е госпожа Комплексарка и кой е наистина качествен преподавател? Не се заяждам изобщо, наистина ми е интересно.

# 93
  • Мнения: 804
Бабче, ти по какви точно критерии определяш коя е госпожа Мърла, коя е госпожа Комплексарка и кой е наистина качествен преподавател? Не се заяждам изобщо, наистина ми е интересно.
Ами веднага ще ти дам пример - учителката ми по литература, беше безкрайно взискателен, много сериозен и авторитетен човек. Ангажираше изцяло вниманието ни, караше ни да мислим и разсъждаваме, не приемаше да пишем с наизустени от учебника фрази, като подчертаваше, че е важно не да научим какво са казали критиците, а да почувстваме дадено произведение и да умеем да изразим тези чувства грамотно. Не си позволяваше да обиди и иронизира никой от нас, дори тези, които се справяха посредствено. Приемаше, че всеки има своите дарби и не може всички да бъдат еднакви. Учителката ми по история беше госпожа Комплексарка - добър историк, но лош преподавател. Тя не се стремеше да направи предмета интересен и да ангажира вниманието ни, тя непрекъснато подчертаваше, че има нещастието да среща само тъпаци, които не са на нивото й, че е безпредметно да казва каквото и да било допълнително, защото все едно ние не можем нито да го разберем нито да го запомним. Беше сърдита на целия свят, че не са я приели право, че не е станала асистент или сътрудник в БАН и си го изкарваше на нас, като непрекъснато обиждаше и мачкаше. Учителката ми по химия беше Мърла. Изпяваше си урока, драскайки с досада по дъската или зяпайки през прозореца. Въобще не я интересуваше дали нещо сме разбрали, при въпрос относно материала отговорът беше "пише го в учебника". Нямаше никакви изисквания и никакъв авторитет. Когато изпитваше или правехме контролно, забиваше глава в едно списание и всички можехме да преписваме на воля. Това е то. Мога да ти дам още конкретни примери, но мисля че и тези са достатъчни.

# 94
  • Мнения: 22 867
Не разбирам само какво предлагаш,  babche  newsm78. Да стоят учителите на сегашната никаква заплата и да чакат госпожа мърла, комплексарка и не знам каква си да отпаднат от само себе си и в училище да останат само интересните, добрите, авторитетните, взискателните, с една дума - истинските учители. И тогава ще им вдигнем заплатите и всичко ще е о.к. newsm78 newsm78 newsm78 Четох, четох - само критики. Предложения - йок! Пък то от критикуването по-лесно няма, ама и ползата е никаква.

# 95
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
Какво значи учител използващ диалект?  newsm78 newsm78 newsm78 Такива нямат ли право да са учители? Между впрочем, баща ми ( по стечение на обстоятелствата ) е трябвало да учи в Лом. Учителите ( с ломски диалект, явно! ) са били прекрасни професионалисти.

Това, че в дадена професия трябва да работят само най-добрите е УТОПИЯ. Има малко и много можещи продавачки, доктори, работнички в завод, учители, адвокати и т.н. Специално при учителите е трудно да поставиш за всички един критерий, защото един учител може да е отличен математик, но да не го бива в отношението му към децата. А друг може и да е отличен по отношение на работа с деца, но да е некадърен по отношение на предмета си. Майсторството е да научиш един бъдещ учител да открие най-доброто в себе си и да му вдъхнеш хъс да започне да се развива и да продължи да се развива до пенсионирането си.

Ако има лоши учители, то вината в някакъв % е в тях, но тя не е 100%.

# 96
  • Мнения: 1 799
babche, а как прецени, че точно тези два типа госпожи били начело на стачката, а не типът прекрасен преподавател например. Откъде разбра, че това са "тъпите даскалици"?
Аз не съм запозната толкова подробно със стачката, по медиите нямаше  широко тръбене за нея. Дано поне лекарите да получат удовлетворение на своите искания, тъй като символичните им протести продължават.
И се надявам да се чуе пак нещо и за учителски такива.

# 97
  • Мнения: 343
Бабче, разбирам те напълно, подобни примери и аз мога да дам безброй - и за добри, и за посредствени преподаватели, и за такива, на които въобще не им е мястото в училище. Но въпросът ми беше не за примери, а за твоята идея за КРИТЕРИИ за диференциация на заплащането. Това са две различни неща. Според мен тези критерии трябва да са плод на дискусия, в която да участват всички засегнати от проблема -ученици, родители, учители, управляващи. Тоест - цялото общество. Беше направен вече такъв опит за съставяне на списък с критерии, но той се оказа тотално неприложим. Честно казано, аз не смятам, че въобще е възможно изготвянето на действащи критерии. И причината не е в мързела и некомпетентността на учителите, а в тъжния факт, че за много от нас знанието вече е на доста заден план в класацията на приоритетите. Дано не е прозвучало патетично или прекалено обобщаващо, но за съжаление моите наблюдения са такива. А когато едно дете не е мотивирано от родителите си да учи /акцентирам - да учи, а не да изкарва бележки/, задачата на учителя се превръща в "мисия невъзможна".

# 98
  • Мнения: 804
Мили учителки, уморих се! Няма да споря повече по тази тема. Предавам се!
Ние родителите сме виновни, че сме Ви поверили такива тъпи и не ученолюбиви деца.
Ние сме виновни, че те нямат стремеж към знание, а се интересуват само от оценки.
Справедливите Ви протести се оглавяват от колоси на мисълта като г-жа Янка Такева, /все ми напомня за други такива колоси - Пеко Таков, Мако Даков.../.
Съгласна съм и приемам в училище да има лоши учители, щом Вие техните колеги ги приемате толкова толерантно, коя съм аз да не ги приемам?
Съгласна съм от моите данъци да Ви плащат на всички по равно и на добрите и на останалите по 2000 лева например.
Съгласна съм да Ви плащам и за частни уроци, защото осъзнах, че вината не е във Вас - децата са тъпи, мързеливи и зле възпитани от нас техните родители. 

# 99
  • Мнения: 1 494
Кой има полза от такова опростяване...?!

# 100
  • Мнения: 1 426
Отвсякъде ме втрещихте с тази тема.
Имаше и още една друга наскоро - май в Нашите деца беше: дали не е педофил новопоявилият се мъж-учител в детската градина на дъщеря ми?! (Темата беше формулирана другояче, но смисълът беше този)
Господи, докъде се докарахме! Или ни докараха? Или какво става!?
Ние абсолютно заличихме светостта от понятието учител.
Следващото поред понятие е майка.
За да стигнем до понятието бог накрая...
Пречи ли ни нещо?

# 101
  • София
  • Мнения: 1 076
О, Невада...
Бог отдавна го няма тук. Първото, което изчезна бе Църквата и мястото й сред миряните - корумпирани, неясни. Проблемът е, че много хора не отличават Църква от Бог, от там и сама виждаш каква вяра, смирение, морал, достойнство царят в нашето общество. Мама също отдавна не е толкова почитана, колкото преди. Сега децата на 20 отлитат и повече не се сещат, а може и мъничко да се посбият за някое наследство и да те пратят в старчески дом например.

Учителите виждаш са плюти, поругавани. Те не знаят, не разбират от предмета си, нищо не вършат, безотговорни са, печелят много пари от частни уроци и точно затова не желаят да преподават добре. Участват в далаверки, съюзили са се срещу родителите и, естествено, най-вече срещу децата, които им служат само за да си извоюват поредните привилегии. Ходят неприлично облечени (това от друга тема), пият кафенца, пушкат цигарки (по време на час) и си бъбрят по мобилния.
Какво още  newsm78 Добавяй, Бабче, че от помия ми се замая главата и не мога да различа по-малко гнусното от абсолютните миазми. Ти си спец.

# 102
  • Мнения: 804
Какво още  newsm78 Добавяй, Бабче, че от помия ми се замая главата и не мога да различа по-малко гнусното от абсолютните миазми. Ти си спец.
Занда, Занда, какъв език, какъв полет на мисълта! На китайски как ли би звучало?
И това от друга тема:
Мисля че обществото е в огромен дълг пред учителите, социалните работници, медицинските сестри, лекарите и всички, които вършат най-важната работа за съществуването на нацията.
Прилича повече на изказване на митинг, разводнено и безсмислено. Очевидно, подготвяте се за дълги митинги.
На последния митинг обществото се засрамва Embarassed.
Засрамено спира да изисква и приема с благодарност да го лекуват грубо и некомпетентно.
Приема хора завършили как да е да обучават децата му как да е.
Приема социално да го обгрижват отнасяйки се към него като към беден натрапник.
Приема социално да крадат от бедните и изоставени деца.
Приема да го изнудват и рекетират държавни чиновници и полицаи.
Приема да го съдят заобикаляйки закона…
Обществото засрамено приема всичко...  Embarassed Hug
Следва HAPY END – мощно ура, митингуващите се разотиват и държавата се закрива.    bouquet

# 103
  • София
  • Мнения: 1 076
Теб ти е крив денят май.
Защо така говориш, мисля че досега не сме имали някакъв идеен спор?
Аз знам, че има лоши учители, лекари, шофьори, метачи, политици...
Това означава ли, че трябва да търпя социалната несправедливост, която ми налага моят Министър председател, моят Министър на образованието, моят родител, чието дете обучавам, родителят, чието дете не обучавам, моят съсед, моят работодател?
За полет на мисълта не говорим, напротив, вкарали сме магарето в калта, давай да мислим как да го изкарваме.

# 104
  • Мнения: 1 426
Синът ми завърши гимназия тази година. Втора английска с успех 5.83.
Иска да става учител па математика...
Сега отиде в СУ да подава документи... Каза, че на първо желание ще пише Математика и информатика (това за непросветените е педагогическият профил).
Горкото ми дете...
Как ще си издържа семейството...
Как ще издържи на всичкото това грачене...
Като гледам Zanda Ksurik как я блъскате отвсякъде заради това, че не се срамува, че е учителка...

# 105
  • Мнения: 804
Синът ми завърши гимназия тази година. Втора английска с успех 5.83.
Иска да става учител па математика...
Не вярвам синът ти да попадне в такава ситуация. Нямам предвид тази на Занда, а тази на некадърните учители. Самият факт, че той поставя това си желание на първо място е показателен. Той иска да бъде учител, а не приема това защото другаде не са го приели. Дано докато завърши нещата не изглеждат така. Успех на момчето!

# 106
  • Мнения: 1 426
Бабче, Занда също е много кадърна учителка! Тя също е учителка по призвание и учениците й я обичат! 18-то училище не е много голямо, не са много в него учителите по китайски, които в момента са в отпуск по майчинство - така че тя не е трудно да бъде локализирана, което аз и направих в един момент, защото най-добрият приятел на сина ми завърши 18-то. Той е във възторг от нея! И не само той, всичките й ученици я обичат!
Но тук в няколко различни теми вие просто не я оставихте на крака! Както и откъдето можехте я събаряхте на земята... Защото се е осмелила да каже: да, аз съм учителка и си обичам професията!

# 107
  • Мнения: 22 867
Бабче, нали не мислиш, че некадърните, безотговорни, зле облечени учители далавераджии, с лошо отношение към родителите и печелещи от частни уроци, стремящи се единствено към привилегии, са послужили за пример на това дете? Децата имат много точно чувство за справедливост/докато възрастните не го убием в тях/ и могат да различават доброто от лошото. За разлика от някои във форума, дето са сложили всички под един знаменател.

# 108
  • София
  • Мнения: 127
Браво Невада! Кураж Занда! Щом си на хората в устата, знаеш къде не си!
Разбрах ти постинга и сравнението с проблемите в образованието.
Ти се опита да направиш невъзможното - да ги накараш да погледнат по-далече от носа си.
Е няма как... факт!!!

# 109
  • Мнения: 1 426
Между другото, забелязахте ли, направи ли ви впечатление, че в класацията на 100-те най-велики българи влезе и един учител от Немската гимназия? Ще кажете: тази класация не е меродавна, в нея влезе и Азис. Меродавна не е, но е показателна: за едни е велик Азис, за други - учителят им в училище...
И пак между другото, децата ми винаги са имали късмета да попадат на добри учители, започвайки още от лелките в яслата минавайки през детската градина, първата училищна учителка... и така - до последния звънец преди месец и половина.

# 110
  • Мнения: 804
Това, че Занда е харесвана от децата и е добър учител, не видях някой да оспорва, а и самият факт, че тя е преподавател в 18-то училище обяснява много неща. И аз имам близки чиито деца учат там, не отричам че там преподаването е на високо ниво. Невада, това, че сте имали щастието да попадате все на добри учители, не означава, че всички са такива.
Ако приемем, че в този форум пишат хора с различно образование и социален статус и ако ние самите сме приели да водим диалог помежду си, означава, че трябва да имаме търпението да прочетем чуждото мнение и ако намерим за нужно да отговорим без да квалифицираме инакомислещия и без да го причисляваме към каквито и да било групи и общности.
Ако се върнете назад в темата ще видите как думи от рода  "не схващаш", "невъзпитана", "злобна", "стадо"... Мненията на опонентите са "помия", "гнусни", "миазми"... Странно защо те са използвани от тези които защитават съсловието на онеправданите учители. Стигна се до глобализирани оценки за мястото на Бог, светостта на майката, намесихме и старческите домове... Даде се оценка на това кой до къде вижда и се оказа, че дори Пинокио е в по-изгодна позиция от нас инакомислещите. Накрая се включи някакво съмнително проучване за 100-те най-велики българи, което лично мен ме кара да се чудя каква съм - не познавам господина от немската гимназия и Азис не харесвам...
Колкото и да беше добро желанието на Занда, диалог не се получи. Като изключим някои есеистични напъни, просто си преливахме от пусто в празно.

# 111
  • Мнения: 14 654
Ако се върнете назад в темата ще видите как думи от рода  "не схващаш", "невъзпитана", "злобна", "стадо"... Мненията на опонентите са "помия", "гнусни", "миазми"... Странно защо те са използвани от тези които защитават съсловието на онеправданите учители.
Бабче, прочети си мненията подред и сама ще видиш защо точно тези думи подхождат идеално за тях, а и на доста други също.

# 112
  • Мнения: 804
Ако се върнете назад в темата ще видите как думи от рода  "не схващаш", "невъзпитана", "злобна", "стадо"... Мненията на опонентите са "помия", "гнусни", "миазми"... Странно защо те са използвани от тези които защитават съсловието на онеправданите учители.
Бабче, прочети си мненията подред и сама ще видиш защо точно тези думи подхождат идеално за тях, а и на доста други също.

Благодаря Ви за оценката госпожо учителко! Ако към децата и родителите им сте така цветисти в изразите си и с лекота определяте кой какъв е, не се чудете защо хората имат такова отношение. С непремерени думи се губят много поддръжници. Може и Вие да прочетете постовете ми.

# 113
  • София
  • Мнения: 1 076
Аз съм Даскал, Бабче.
Наричам нещата с истинските им имена, на това уча и децата.

Днес имам рожден ден, черпя виртуално всички   chef

# 114
  • Мнения: 22 867
Честито Zanda Ksurik ! Да си жива и здрава и, дай боже, повече такива, като теб, учители! С най-добри пожелания и огромно уважение !

# 115
  • Мнения: 109
Честит рожден ден и от мен! Не се отказвай да се бориш!

# 116
  • Мнения: 642
Честит Рожден Ден, Zanda!!! Винаги бъди себе си!

# 117
  • Мнения: 1 494
Честит рожден ден и от мен! макар и на патерици

  bouquet

# 118
  • София
  • Мнения: 1 076
Благодаря!!!
 smile3510
beer beer beer

Общи условия

Активация на акаунт