Как се стигна до тук или защо няма да се решат проблемите в образованието

  • 4 232
  • 118
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 22 867
Ей, Бабче, мислех, че никога няма да мислим еднакво по тези проблеми. Нали затова някои ентусиастки, / smile3501 на тях!/ се опитват да обяснят, че повишението на заплатите ще даде възможност да се привлекат повече млади и способни, а защо не и и по-възрастни, разочаровани като твоята позната, добри учители и да се прави по-добър подбор при учителските кадри. Защото сега, кой откъде хартисал, /нямам предвид кадърните хора в училище, те за радост са повече от другите/ се урежда на държавна работа, защото, може и малка да е заплатата, но я дават, вървят си осигуровки и др. подобни и човекът си кюта там, чакайки пенсия и му е все едно какво става. И не само некадърниците искат повишение, напротив, добрите учителите знаят, че това е начин за повишаване на качеството в училище. Иначе рибата отдавна се е вмирисала откъм главата, няма как надолу да са идеални нещата. Нали затова надигат глас и се борят хората. Иначе, и аз съм в положението на твоята позната, с тая разлика, че никой не ме гони, но не ми харесват точно тези същите нища, защото имам по-други схващания за работата в училище, и вместо да блъскам в стена с глава, защото не съм в състояние да променя нещата, просто си търся друга работа.

# 91
  • Мнения: 804
Labrex, целият спор започна от там, че покрай сухото гори и суровото. Не може говорещата на диалект госпожа Мърла и злобарката госпожа Комплексарка да има същите претенции и самочувствие, като тези на наистина качествения преподавател. Когато се предложи повишението да бъде диференцирано, според това което е преподавателя като като педагог и специалист в областта в която преподава кои ревнаха най-напред - госпожите Мърла и Комплексарка. Като се предложи да се закрият училищата в които учители и деца са по равен брой, кои ревнаха най-напред - затъпелите даскалици, дето така са се окопали в безделие и безхаберие, че не човек чак жално му става за децата. Не знам вече за кой път го казвам - тези хора рушат авторитета на учителите и докато няма механизъм по който те да бъдат отстранявани от системата на образованието, а не местени от училище в училище за да продължават да съсипват деца, обществото ще реагира така, както ние във форума реагирахме. Като се повишат заплатите, допускаш ли, че някоя от гореспоменатите "госпожи" ще освободи мястото си и ще допусне някой по-млад или по-добър да го заеме? Никога! Ще съди училището до дупка и ще се върне. И така ще се въртим в омагьосан кръг - свестни хора и тъпаци ще протестират заедно за по-високи заплати /тъпаците обикновено са в първите редици/, обществото ще запомня тъпаците и няма да подкрепя протестите...

# 92
  • Мнения: 343
Labrex, целият спор започна от там, че покрай сухото гори и суровото. Не може говорещата на диалект госпожа Мърла и злобарката госпожа Комплексарка да има същите претенции и самочувствие, като тези на наистина качествения преподавател. Когато се предложи повишението да бъде диференцирано, според това което е преподавателя като като педагог и специалист в областта в която преподава кои ревнаха най-напред - госпожите Мърла и Комплексарка.

Във всяка професия има некадърници. И не само в България е така. Това е идиотско оправдание да се държи на ръба на социалния минимум цяло едно съсловие. Ако това продължава, скоро няма да остане и един свестен учител. Едва ли само проблемите с безпринципните колеги са причина за гурбета на ихтиманската учителка по литература. Може би ще изкарва повече пари, монтирайки електроблокове в Чехия?
Оценката на учителския труд съдържа значителна доза субективизъм и това прави иначе хубавата идея за диференциация задача с повишена трудност.  Не казвам, че е невъзможно, но е много трудно. Бабче, ти по какви точно критерии определяш коя е госпожа Мърла, коя е госпожа Комплексарка и кой е наистина качествен преподавател? Не се заяждам изобщо, наистина ми е интересно.

# 93
  • Мнения: 804
Бабче, ти по какви точно критерии определяш коя е госпожа Мърла, коя е госпожа Комплексарка и кой е наистина качествен преподавател? Не се заяждам изобщо, наистина ми е интересно.
Ами веднага ще ти дам пример - учителката ми по литература, беше безкрайно взискателен, много сериозен и авторитетен човек. Ангажираше изцяло вниманието ни, караше ни да мислим и разсъждаваме, не приемаше да пишем с наизустени от учебника фрази, като подчертаваше, че е важно не да научим какво са казали критиците, а да почувстваме дадено произведение и да умеем да изразим тези чувства грамотно. Не си позволяваше да обиди и иронизира никой от нас, дори тези, които се справяха посредствено. Приемаше, че всеки има своите дарби и не може всички да бъдат еднакви. Учителката ми по история беше госпожа Комплексарка - добър историк, но лош преподавател. Тя не се стремеше да направи предмета интересен и да ангажира вниманието ни, тя непрекъснато подчертаваше, че има нещастието да среща само тъпаци, които не са на нивото й, че е безпредметно да казва каквото и да било допълнително, защото все едно ние не можем нито да го разберем нито да го запомним. Беше сърдита на целия свят, че не са я приели право, че не е станала асистент или сътрудник в БАН и си го изкарваше на нас, като непрекъснато обиждаше и мачкаше. Учителката ми по химия беше Мърла. Изпяваше си урока, драскайки с досада по дъската или зяпайки през прозореца. Въобще не я интересуваше дали нещо сме разбрали, при въпрос относно материала отговорът беше "пише го в учебника". Нямаше никакви изисквания и никакъв авторитет. Когато изпитваше или правехме контролно, забиваше глава в едно списание и всички можехме да преписваме на воля. Това е то. Мога да ти дам още конкретни примери, но мисля че и тези са достатъчни.

# 94
  • Мнения: 22 867
Не разбирам само какво предлагаш,  babche  newsm78. Да стоят учителите на сегашната никаква заплата и да чакат госпожа мърла, комплексарка и не знам каква си да отпаднат от само себе си и в училище да останат само интересните, добрите, авторитетните, взискателните, с една дума - истинските учители. И тогава ще им вдигнем заплатите и всичко ще е о.к. newsm78 newsm78 newsm78 Четох, четох - само критики. Предложения - йок! Пък то от критикуването по-лесно няма, ама и ползата е никаква.

# 95
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
Какво значи учител използващ диалект?  newsm78 newsm78 newsm78 Такива нямат ли право да са учители? Между впрочем, баща ми ( по стечение на обстоятелствата ) е трябвало да учи в Лом. Учителите ( с ломски диалект, явно! ) са били прекрасни професионалисти.

Това, че в дадена професия трябва да работят само най-добрите е УТОПИЯ. Има малко и много можещи продавачки, доктори, работнички в завод, учители, адвокати и т.н. Специално при учителите е трудно да поставиш за всички един критерий, защото един учител може да е отличен математик, но да не го бива в отношението му към децата. А друг може и да е отличен по отношение на работа с деца, но да е некадърен по отношение на предмета си. Майсторството е да научиш един бъдещ учител да открие най-доброто в себе си и да му вдъхнеш хъс да започне да се развива и да продължи да се развива до пенсионирането си.

Ако има лоши учители, то вината в някакъв % е в тях, но тя не е 100%.

# 96
  • Мнения: 1 810
babche, а как прецени, че точно тези два типа госпожи били начело на стачката, а не типът прекрасен преподавател например. Откъде разбра, че това са "тъпите даскалици"?
Аз не съм запозната толкова подробно със стачката, по медиите нямаше  широко тръбене за нея. Дано поне лекарите да получат удовлетворение на своите искания, тъй като символичните им протести продължават.
И се надявам да се чуе пак нещо и за учителски такива.

# 97
  • Мнения: 343
Бабче, разбирам те напълно, подобни примери и аз мога да дам безброй - и за добри, и за посредствени преподаватели, и за такива, на които въобще не им е мястото в училище. Но въпросът ми беше не за примери, а за твоята идея за КРИТЕРИИ за диференциация на заплащането. Това са две различни неща. Според мен тези критерии трябва да са плод на дискусия, в която да участват всички засегнати от проблема -ученици, родители, учители, управляващи. Тоест - цялото общество. Беше направен вече такъв опит за съставяне на списък с критерии, но той се оказа тотално неприложим. Честно казано, аз не смятам, че въобще е възможно изготвянето на действащи критерии. И причината не е в мързела и некомпетентността на учителите, а в тъжния факт, че за много от нас знанието вече е на доста заден план в класацията на приоритетите. Дано не е прозвучало патетично или прекалено обобщаващо, но за съжаление моите наблюдения са такива. А когато едно дете не е мотивирано от родителите си да учи /акцентирам - да учи, а не да изкарва бележки/, задачата на учителя се превръща в "мисия невъзможна".

# 98
  • Мнения: 804
Мили учителки, уморих се! Няма да споря повече по тази тема. Предавам се!
Ние родителите сме виновни, че сме Ви поверили такива тъпи и не ученолюбиви деца.
Ние сме виновни, че те нямат стремеж към знание, а се интересуват само от оценки.
Справедливите Ви протести се оглавяват от колоси на мисълта като г-жа Янка Такева, /все ми напомня за други такива колоси - Пеко Таков, Мако Даков.../.
Съгласна съм и приемам в училище да има лоши учители, щом Вие техните колеги ги приемате толкова толерантно, коя съм аз да не ги приемам?
Съгласна съм от моите данъци да Ви плащат на всички по равно и на добрите и на останалите по 2000 лева например.
Съгласна съм да Ви плащам и за частни уроци, защото осъзнах, че вината не е във Вас - децата са тъпи, мързеливи и зле възпитани от нас техните родители. 

# 99
  • Мнения: 1 494
Кой има полза от такова опростяване...?!

# 100
  • Мнения: 1 426
Отвсякъде ме втрещихте с тази тема.
Имаше и още една друга наскоро - май в Нашите деца беше: дали не е педофил новопоявилият се мъж-учител в детската градина на дъщеря ми?! (Темата беше формулирана другояче, но смисълът беше този)
Господи, докъде се докарахме! Или ни докараха? Или какво става!?
Ние абсолютно заличихме светостта от понятието учител.
Следващото поред понятие е майка.
За да стигнем до понятието бог накрая...
Пречи ли ни нещо?

# 101
  • София
  • Мнения: 1 077
О, Невада...
Бог отдавна го няма тук. Първото, което изчезна бе Църквата и мястото й сред миряните - корумпирани, неясни. Проблемът е, че много хора не отличават Църква от Бог, от там и сама виждаш каква вяра, смирение, морал, достойнство царят в нашето общество. Мама също отдавна не е толкова почитана, колкото преди. Сега децата на 20 отлитат и повече не се сещат, а може и мъничко да се посбият за някое наследство и да те пратят в старчески дом например.

Учителите виждаш са плюти, поругавани. Те не знаят, не разбират от предмета си, нищо не вършат, безотговорни са, печелят много пари от частни уроци и точно затова не желаят да преподават добре. Участват в далаверки, съюзили са се срещу родителите и, естествено, най-вече срещу децата, които им служат само за да си извоюват поредните привилегии. Ходят неприлично облечени (това от друга тема), пият кафенца, пушкат цигарки (по време на час) и си бъбрят по мобилния.
Какво още  newsm78 Добавяй, Бабче, че от помия ми се замая главата и не мога да различа по-малко гнусното от абсолютните миазми. Ти си спец.

# 102
  • Мнения: 804
Какво още  newsm78 Добавяй, Бабче, че от помия ми се замая главата и не мога да различа по-малко гнусното от абсолютните миазми. Ти си спец.
Занда, Занда, какъв език, какъв полет на мисълта! На китайски как ли би звучало?
И това от друга тема:
Мисля че обществото е в огромен дълг пред учителите, социалните работници, медицинските сестри, лекарите и всички, които вършат най-важната работа за съществуването на нацията.
Прилича повече на изказване на митинг, разводнено и безсмислено. Очевидно, подготвяте се за дълги митинги.
На последния митинг обществото се засрамва Embarassed.
Засрамено спира да изисква и приема с благодарност да го лекуват грубо и некомпетентно.
Приема хора завършили как да е да обучават децата му как да е.
Приема социално да го обгрижват отнасяйки се към него като към беден натрапник.
Приема социално да крадат от бедните и изоставени деца.
Приема да го изнудват и рекетират държавни чиновници и полицаи.
Приема да го съдят заобикаляйки закона…
Обществото засрамено приема всичко...  Embarassed Hug
Следва HAPY END – мощно ура, митингуващите се разотиват и държавата се закрива.    bouquet

# 103
  • София
  • Мнения: 1 077
Теб ти е крив денят май.
Защо така говориш, мисля че досега не сме имали някакъв идеен спор?
Аз знам, че има лоши учители, лекари, шофьори, метачи, политици...
Това означава ли, че трябва да търпя социалната несправедливост, която ми налага моят Министър председател, моят Министър на образованието, моят родител, чието дете обучавам, родителят, чието дете не обучавам, моят съсед, моят работодател?
За полет на мисълта не говорим, напротив, вкарали сме магарето в калта, давай да мислим как да го изкарваме.

# 104
  • Мнения: 1 426
Синът ми завърши гимназия тази година. Втора английска с успех 5.83.
Иска да става учител па математика...
Сега отиде в СУ да подава документи... Каза, че на първо желание ще пише Математика и информатика (това за непросветените е педагогическият профил).
Горкото ми дете...
Как ще си издържа семейството...
Как ще издържи на всичкото това грачене...
Като гледам Zanda Ksurik как я блъскате отвсякъде заради това, че не се срамува, че е учителка...

Общи условия

Активация на акаунт