Нова общинска приумица в яслите

  • 4 697
  • 70
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 24 467
Именно понеже съм чела и линка и синът ми е правил такова в занималнята считам, че за бебета това е неприложимо. Радвам се дащеря ти, Vache, дано все така върви. Само че аз винаги съм си мислила, че определящи са интересите на средностатистическите граждани и че за да нарисуваш охлюв не са ти нужни нито учебници, нито тетрадки, дори и детето ти да е на 5 години. Моят син като се научи да говори на две години не съм натискала в яслата за часове по журналистика със задължителен абонамент за вестник.
Мис Бу, ако искаш и и обядвай "на темата". Приятен апетит ти желая!

# 31
  • София
  • Мнения: 13 206
Само искам да знам да си взимам ли пуканките или отлагате женския бой за по-късно? Grinning

Не, не ги взимай! По-добре се включи.. колоритно да стане  Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

# 32
  • Мнения: 146
Не съм виждала въпросното портфолио и нямам мнение за него. Но като цало децата ни имат нужда не само от грижи за хигиената, а преди всичко от грижи за емоционалното им и умствено развитие. Всякакъв вид стимулация още от пренатална възраст е от огромно значение за тях.

# 33
  • Мнения: 1 172
А какви теми дискутирахте на първата родителска среща?

Ако проблемът е в начина, по който ви карат да закупите книжката - поискайте среща и кажете, че не може по този начин да става изборът на помагала, че искате активно да участвате и одобрявате преди да плащате. Но за да има смисъл, трябва да сте много добре подготвени - да знаете какви алтернативни помагала се предлагат, на какви цени, защо са по-добри и т.н.

Ако проблемът е в уменията на децата - какво толкова ще стане, ако 1год. дете не успее да нарисува нещо си. Няма да свърши света. По-вероятно е обаче, покрай големите и то да иска да прави същото (лепене, рисуване, редене), това също е стимул да се развива. И след 1 година да е много по-напред в тези си умения от връстниците си.

Има деца на 3 години (1ва група), които не са виждали пластелин, или пък лепило и материали за апликации. Да не кажа, че повечето родители не знаеха, че има обезопасени ножички за деца, докато учителките в градината не ги "светнаха", но са бяха претенции и компетентни мнения колкото си щеш.

Аз пък се изненадах от тяхната незаинтересованост. От 20 човека присъстващи, не повече от 3-4 имаха идея какво включват книжките, които ще купуваме, повечето първо питаха за цената, после прелистиха "на вентилатор" и заключиха, че децата им са малки за тези занимания. А една от майките ме изгледа недоверчиво, като й казах, че никак не са малки, защото синът ми има едната книжка и с голямо желание се занимаваше по нея още преди 3-4 месеца. 

# 34
  • Мнения: 296
ето малко по подробно какво съдържа
http://www.izkustva.net/jasla.html

срещу скромната сума, която заплатихме получихме Детското портфолио, за другите 2 "неща" които са в комплекта нищо не се спомена, та мисля да попитам в издателството какво всъщност включва комплекта.
   Ако кажа, че след много подробен преглед, съм силно разочарована ще е меко казано. Не го разбирам аз това помагало. Не му разбирам нито съдържанието, нито цената , нито защо всяко дете трябва да го има. Част от листите са с картинки, които само се гледат. (Лист 1- едно нарисувано момиченце и стихче...-дали се очаква детето да си чете само стихчето, щото на момиченцето не виждам какво може да му се прави...). Има Много хубави книжки за деца дори и на тази възраст- да не звучи като реклама Първи стъпки има една поредица на издателство ПАН, там има книжки да се познават предмети . животни(снимки, не рисунки), има въпроси към картинките- ако са разумен брой деца все си мисля че с 2-3 подобни книжки на група, не на дете, могат да научат много повече рационални неща. За апликирането и рисуването- ами има си педагози- по 1 бял лист и да им показват на децата или една учебна книжка с идеи за педагога и да дерзае, ако искат да лепят листа, ако искат да им изрязват човечета.
П.С. Ако някой ги сканира моля да ми каже, че аз нямам скенер под ръка, а от време на време искам да контролирам какво става  Embarassed.

# 35
  • София
  • Мнения: 13 206

Има деца на 3 години (1ва група), които не са виждали пластелин, или пък лепило и материали за апликации. Да не кажа, че повечето родители не знаеха, че има обезопасени ножички за деца, докато учителките в градината не ги "светнаха", но са бяха претенции и компетентни мнения колкото си щеш.

Аз пък се изненадах от тяхната незаинтересованост. От 20 човека присъстващи, не повече от 3-4 имаха идея какво включват книжките, които ще купуваме, повечето първо питаха за цената, после прелистиха "на вентилатор" и заключиха, че децата им са малки за тези занимания. А една от майките ме изгледа недоверчиво, като й казах, че никак не са малки, защото синът ми има едната книжка и с голямо желание се занимаваше по нея още преди 3-4 месеца. 


Е, чудесно си го казала!!!! Тази незаинтересованост тръгва още от яслата... всичко се драматизира сакън децата да не се научат на нещо... Искам, обаче да подчертая, че родителите в нашата група са заинтересовани какво учат децата  Wink

Judy
Цитат
определящи са интересите на средностатистическите граждани

Далеч съм от мисълта, че детето ми е гениално и изключително...  Laughing То на близо 5 г. знае 5 букви само  Laughing Когато нарисува охлюва други деца от яслата имаха по-добри умения от нея в други области. Така че не подценявай така 2 годишните. Попрегледай и някои теми в Нашите деца. Ще останеш учудена колко неща могат да правят децата на година и половина-две. Ще попитам снаха ми, чиито син ходи на ясла в Канада и макар да не съм я питала досега съм 99% сигурна, че имат учебна програма, съонразена с възрастта им. Извинявай, ама дъщеря ми на 3 г. и половина цъкаше успешно в "дечица" като сама си намираше иконата на десктопа. Защо да не е имала достатъчно акъл в яслата да се занимава с подходящи учебни занимания. Не забравяй, че децата УЧАТ от както се появят на бял свят Wink

nasya , по-добре ще ти обяснят педагозите и другите специалисти. Пак казвам, че това за мен лично е най-добрата програма. Сега от тази тема разбирам, че има и за яслата и се радвам за децата, които ще учат по нея! Сега като я разгледах си е напълно съобразена. Ние имаме книжките на Сутеев, в частност "Под гъбата", която е спомената от както дъщеря ми е била в яслата. Специално Сутеев е много подходящ за деца в яслена възраст. Римушките както там са ги написали също се учат в яслата. Листата, които се гледат... ми нима светът не се възприема от малките деца основно чрез очите  Grinning А защо всяко дете трябва да го има ли? Ами защото то прави разни неща по листа или гледа докато слуша стихчето. После ти носи листа и ти можеш да видиш какво е учило и да му помогнеш, да преповториш. Разбира се нещата за яслата са елементарни. На нас и в 1 група и сега във втора госпожите ни обясниха накратко какво се учи през годината. Каки умения трябва да придобият децата на тази възраст. Макар и на доста по-елементарно ниво същото е и за яслата.
За лепенето и белия лист.... За разлика от градината заниманията с педагог в яслата са 1 път седмично. Нали се сещаш, че идеята не е педагога да лепи и да реже, а децата да гледат. В яслата се учи да ползват молив без да излизат от листа например... Апликации се правят в по-късна вързат. Книжките на ПАН ги имаме. Чудесни са, но и те са за индивидуални занимания. Как си представяш цяла група деца м/у 1 и 3 да седят по 3 пред книжка и да гледат. Ми не става...  Crazy

П.С. И в обобщение честно казано се чудя как може да се негодува с/у това децата да научат нещо. Или проблема е финансов? Щото ако е финансов, не знам какво ще правите в градината. За втора група ни излиза 19 лв, защото са поръчани и допълнителните неща за музика Wink И като чувам една колежка е дала 30 лв за "Моливко" за 3-та група Е, никой не ни изнудва. Който не може да си позволи не го купува... ама нали се сещате, че после няма да си позволи учебника по английски примерно.. но децата ни пък ще бъдат изтупани по последна мода... Wink

Последна редакция: чт, 15 ное 2007, 23:16 от Vache

# 36
  • София
  • Мнения: 13 206
А по отношение на програмата на Изкуства и Моливко можете да видите тук
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=239491.40

Вярно, не е за яслата, но поне може да видите отзивите за програмите на Изкуства. Едва ли ясленото портфолио прави изключение  Wink

# 37
  • София
  • Мнения: 17 592
Бебенцето ми е малко, не ходи на детски заведения, но аз лично не бих дала пари за подобен боклук. И непременно бих помолила да ми покажат къде точно, с кой нормативен акт и на коя институция, е установено такова задължение. Ако няма такъв, бих предложила да обсъдят родителите дали и какви помагала да бъдат закупени. Подозирам силно, че част (вероятно 20%) от тези пари отиват у възпитателката, която ги закупува, като търговска отстъпка поради голямата бройка поръчани книжчици. Затова е толкова задължително и необходимо.

Аз в ясла не съм ходила, но пък бях на градина. Където не сме имали индивидуални книжки и май най-"учебното" нещо, което сме правили, е било подготовка за празници - 8 март, Нова Година и подобни. Родителите ми са ми купували тези книжки, които аз съм искала, или които те са преценили. И познай: четях без проблеми (и до сега съм маниак на книги) в първи клас, при все, че в градината не сме учили букви, а играехме, нито пък родителите ми са ме насилвали или са имали време да играят с мен на учене нито веднъж по време на следването ми или работата ми в БАН не ми е залипсвала книжката на Моливко... С това не искам да се заяждам с родителите, които си мислят, че като купят най-скъпата джунджурия на децата си и те ще станат учени и преучени. Опитвам се да обясня, че отговорността за уменията на децата в предучилищна възраст е на родителите, не на възпитателите в детските заведения. Основното и май почти единственото, което следва да усвоят там децата, е тайната на общуването. С връстници, с възрастни и всевъзможни други хора. Да станат общителни, комуникативни, да станат членове на обществото. Е, малкото, но и това е достатъчно. Учи се в училище, затова там от децата се изисква да съблюдават тишина, не да контактуват помежду си по време на учебен час. Работата на малките е да играят - това за тях Е учене. И ако някой родител го мързи да обърне внимание на детето си, а за сметка на това разполага с излишни средства, може би е по-добре да му наеме частен възпитател, който да поеме родителските му задължения.

Напълно подкрепям изразеното отношение на авторката на темата към подобни дейности.


И още нещо. Трябва ли да изолираме децата, притежаващи поради физиологични причини по-малки възможности за възприемане и обобщаване на абстрактни идеи още от детската ясла? Примерно децата с дислексия, които биха имали затруднения в училище и в не малко случаи би им се наложило да търсят допълнителна помощ, но за сметка на това нямат никакви проблеми с общуването. Трябва ли да насаждаме чувство за малоценност у тези деца още от яслата? Или може би следва просто да ги изгоним от там, за да могат "нормалните" деца да си учат по учебниците за 1 годишни?

Последна редакция: пт, 16 ное 2007, 00:36 от katiABV

# 38
  • Мнения: 2 956
В нашата ясла имаше онзи ден родителска среща. Нищо не ни казаха и на нас за книжка. "Само" за по около 15-20лв за играчки. Даже се сформира родителски комитет  Rolling Eyes от 3 майки,които да съберат парите, да купят играчките и да ги занесат  Mr. Green

Като гледам книжката обаче ,предполагам,че би била интересна и занимателна за повечето дечица  Thinking Но пък не съм убедена,че трябва чак да е задължителна за яслата. За толкова малки дечица по-скоро би трябвало да е свободен избор на родителя дали да я купи и да се занимава в къщи с нея.

# 39
  • Мнения: 296
Малко сложно взе да става.
Истината е , че никога не бих възнегодувала срещу купуването на книги, както се казва, типичен пример съм на "Може да не ям, ама за книги ще има" и за себе си всеки месец купувам поне по 1-2 макар и не точно художествена литература. Негодуванието ми идва от това, че се прехвърля отговорността за развитието на децата върху "нещо", което може да се купи, а сестрите и лелките на дъщеря ми са крайно незаинтересовани. Няколко пъти ги питам с какво се занимават какви песнички им пеят, четат ли стихчета да ги повтаряме в къщи и отговорът от няколко души от персонала по различно време питани е " ами ние само ги гледаме, има си педагог, който се занимава с тези неща" , а самия педагог не мога да го издиря. С директорката разговора протича горе долу по същия начин. Та така, обидно ми е, че на нищо не ги учат до сега и изведнъж - хоп, идеална книжка, дай 10 лева, и мога да се обзаложа, че няма да я използват пълноценно.
Иначе Михаела е на година и 10 месеца и знае 20 тина букви коя на кой е(някои и като звуци вече си ги казва) отваря книги за големи и почва да "чете" коя буква каква е, сглобява пъзели, супер интересни са и за разглеждане книжките на ПАН, особено със животинките няма пропуск и това е само по нейно желание. И тъй като се занимавам с нея-играем, разглеждаме, пеем си мисля, че и аз имам някаква сравнително точна преценка поне за моето дете, кое ще му хареса и кое не.
Не съм против учебните програми, напротив, но първо дразнещо е да ти казват, че "вече са в склада и само трябва да ги платите", второ - лелките да не могат да кажат 1 стихче и да разчитаме, че ще ни образоват децата с "портфолио" трето въпросното според мен не е подходящо за деца на 1 година, кой каквото иска да ми разправя.

# 40
  • Мнения: 494
 Понеже "сърце не трае" питах вчера в яслата на по-малкия ми син за какво става дума. Както май споменах, и лелите , и директорката са ми познати. Казах, че имало такива такива неща ("портфолио"), но не са задължителни. При нас ги няма. На родителската среща решихме да купим по един скицник и едно гланцово блокче, както и сухо лепило, с което лелите помагат на децата да лепят разни шарени неща, изрязани от гланцовите блокчета(, с което,разбира се, се занимават главно лелите-децата само лепят,ако успеят Grinning). Събрахме пари и купихме 3 комплекта за рисуване(без бои,разбира се). И казаха, че стигат напълно за цялата година. Всеки родител донесе по една книжка с дебели корици(аз взех от въпросните книжки " първи стъпки"-тази с животните). Четат им приказки, играят разни музикални и най-елементарни словесни игри, пеят много, свирят им на акордеон, строят с едни големи кубчета, лелите им носят от вкъщи разни каталози, които се радват на "огромен успех" сред децата, които ги разглеждат в унес Laughing и така...Не мисля,че са лишени от нещо. Всеки ден ни казват какви занимания са имали, ако ни интересува-последно бяха пели песнички за зеленчуците и с пластмасови подобия бяха се опитвали да ги познават. Малчо от вчера е болен и е в къщи днес, но ми казаха, че ако оздравее до другата седмица, ще се "включи" в правенето на украса за яслата за коледното тържество. Доколкото разбрах, от гланцовите блокчета ще им изрежат някакви лесни фигури, които с помощта на лелите щели да слепят и да закачат, а имат и едни табла на стените, на които ще налепят топчета от най-обикновен памук, като снежинки.Та така...
  Разказах това, само да поясня, че въпреки, че нямат "помагала" се занимават пълноценно, да не говорим, че директорката е убедена, че те са излишни (,а аз и имам доверие).

# 41
  • Мнения: 1 172
Малко извън темата за помагалата: За всички, които не вярват във възможностите на децата си, ще разкажа една много интересна и показателна случка, на която станах свидетел в нашата градина.

Водим сутринта децата. Една майка от нашата група преобува детето си и казва "Стой тук, сега ще ти обуя панталона и пантофите". Учителката тактично се намесва "Ама тя може и сама, всеки ден сами се обличат". При което майката отговаря "Не е вярно! Сигурна съм, че не може сама да се облича! Бъркате я с друго дете! " Учителката надълго и нашироко започна да обяснява, че всички деца в групата се обличат сами за обеден сън, няма шанс да става грешка. Майката само се врътна и повтори, че детето й е прекалено малко, за да може да се облича само.

Не винаги това, което показват вкъщи е реалното ниво на техните познания и умения  Wink Май отвреме навреме ни работят - кой с обличането, кой с яденето, кой с нещо друго...

В градините и яслите, освен общуването, трябва да изградят и някои навици и умения - от чисто хигиенни, през режим на хранене, та до умение да се концентрират.

# 42
  • София
  • Мнения: 529
Вече взех да се дразня наистина...да повторя пак та дано този път се изясни напълно: Въпросът не е дали изобщо да има някаква програма в  яслите. Въпросът е дали споменатото портфолио е изготвено реално за нуждите на децета в яслените групи или е поредната отбивка на номера. Едва ли има има родител, чието единствено желание е детето му по цял ден да се въргаля в яслата без да прави нищо. Но пък и не съм съгласна да ми пробутват разни измишльотини и аз да си затварям очите, с убеждението, че ще са полезни. Още миналата годината, когато записах Дани в яслата, първото нещо което занесох, беше диск с близо 70 детски песни и приказни. На тях децата се учиха да играят хорце, да пеят и т.н. Пиша го не за да се изтъкна, а за да стане ясно, че не съм родител, който просто оставя детето си в групата от 8 до 5, без да се интересува какво става. Сега мислех да предложа да съберем пари за едно двд - има образователни филмчета, ако щете дори и анимационни. Само че, ще почака - за много родители ще е множко и книжка и двд заедно. Още веднъж ще повторя: винаги ще съм ЗА всякакви новости в обучението и образованието на дедето ми, стига да са наистина полезни!



Има деца на 3 години (1ва група), които не са виждали пластелин, или пък лепило и материали за апликации. Да не кажа, че повечето родители не знаеха, че има обезопасени ножички за деца, докато учителките в градината не ги "светнаха", но са бяха претенции и компетентни мнения колкото си щеш.

Аз пък се изненадах от тяхната незаинтересованост. От 20 човека присъстващи, не повече от 3-4 имаха идея какво включват книжките, които ще купуваме, повечето първо питаха за цената, после прелистиха "на вентилатор" и заключиха, че децата им са малки за тези занимания. А една от майките ме изгледа недоверчиво, като й казах, че никак не са малки, защото синът ми има едната книжка и с голямо желание се занимаваше по нея още преди 3-4 месеца. 


Е, чудесно си го казала!!!! Тази незаинтересованост тръгва още от яслата... всичко се драматизира сакън децата да не се научат на нещо... Искам, обаче да подчертая, че родителите в нашата група са заинтересовани какво учат децата  Wink


И вероятно голяма част от драматизма в темата щеше да бъде спестен ако пишещите бяха чели по-внимателно. В тяхна чест ще повторя...не, ще потретя: темата касае единствено въпросното портфолио, а не цялостната образователна система (или липсата на такава) в яслите.
Що се отнася до заинтересуваните родители - аз също се интересувам какво става с детето ми. Но моят интерес не се изчерпва с това да съм сигурна, че сме накупили тонове книжки, лепила, пластелини и т.н., а и дали те реално влизат в употреба и са полезни за детето ми.

# 43
  • София
  • Мнения: 13 206
Уфффф, добре...  Wink
Всеки си преценявам за детето. Само много се надявам моето да не се сблъсква с това, което прочетох тук. Много се радвам също, че родителите в групата ни са заинтересовани децата им да учат. Същите родители на същите деца от яслата ни са!

П.С. Медицинския персонал в яслата НЯМА задача да ОБУЧАВА децата. За това си има ПЕДАГОГ...  Laughing Не разбирам, защо очаквате, освен на добра воля медицинските сестри да обучават децата ви  Laughing
П.П.С. Много ви изплаши думата "портфолио"  Joy Joy Joy А тя означава "папка"  hahaha hahaha hahaha

.svetlanka. , не разбирам за какво се дразниш? Нали това си е твоето дете? Grinning Това, че си занесла 70 песни и приказки показва колко не познаваш материята  Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Децата на различна възраст усвояват опредлени мелодии. Поинтересувай се и ще разбереш, че е така. Аз също се бях засилила да им записвам детски песни. Музикалната педагожка ме спря Овреме  Grinning. Тя ми избра кои песни да запиша. Има песни, детски, които са неподходящи за разучаване от малки деца. За приказките е същото. Не може деца в яслата да слушат приказка по-дълга от 10 мин., щото дори и да е по-дълга тя не се слуша след десетата минута. Ето затова трябва програма, а не самоинициатива. Мисля, че вместо да се "закучвате" може да се вслушате в това, което казват миналите по тоя път  Wink Wink
А пък за ДВД... простоооо.. аз пък съм абсолютно против в яслата и градината, освен може би в предучилищната група (образователни филми) децата да гледат двд!!! За това съм категорична!

Цитат
И вероятно голяма част от драматизма в темата щеше да бъде спестен ако пишещите бяха чели по-внимателно. В тяхна чест ще повторя...не, ще потретя: темата касае единствено въпросното портфолио, а не цялостната образователна система (или липсата на такава) в яслите.
Що се отнася до заинтересуваните родители - аз също се интересувам какво става с детето ми. Но моят интерес не се изчерпва с това да съм сигурна, че сме накупили тонове книжки, лепила, пластелини и т.н., а и дали те реално влизат в употреба и са полезни за детето ми.

Именно!!! Ако беше чела по-внимателно щеше да видиш, че АЗ съм обсъждала ОСНОВНО портфолиото на Изкуства!!! А за това, че сте купили пластелин на 2 годишни деца.... ми не знам... Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes вие кажете защо сте го купили и дали ще им влезе в употреба. Така като гледам май никой не е наясно какви умения имат децата от 1 до 3. Вижда се от абсолютно хаотичните предложения с какво да се занимават децата в яслата. А това пък ЗАТВЪРЖДАВА мнението ми, че програма е необходима!! По-подходяща на тоя етап от тази на Изкуства аз не виждам...

# 44
  • Мнения: 24 467
Като чета написаното от вчера гледам, че темата се е изместила- още в първия си постинг, както и във всеки последващ нито аз, нито която и да било друга майка са писали, че децата не следва да "учат". Нека не поставяме проблеми, които не са дискутирани, нито да вмъкваме в изказванията идеи, които не са били изразявани.
Лично аз съм изразила категоричното си становище, което съм и мотивирала, че деца в ясленска група, където по нормативи се приемат от 3- месечни бебета до 3 годишни деца, т.е. такива с коренно различна степен на развитие в каквото щете отношение, следва да се обучават посредством метода на играта. Дала съм и цитат от книга на специалист по въпроса, на когото имам повече доверие, в сравнение с това, което пък нямам  към списвачите и разпространителите на литература за бебета. Ако желая- ще си купя книжки за бебето ми в къщи, но тогава, когато мога и такива, каквито искам, ще си избера и издателството, ще се съобразя и с цената. Мразя да ми се налага нещо само поради това, че то трябва да се продаде, особено когато това нещо не е изобщо наложително.
ПРОТИВ съм начина на разпространение на такава литература в яслите. ПРОТИВ съм създаване на такова задължение за родителите или поставянето им пред свършен факт. Още повече, че считам, че за бебета в яслата учебниците не са задължителен елемент от отглеждането и възпитанието на тези деца. Нагледала съм се на наложени идеи за закупуване на какво ли не в градини и училища, не само в посещаваните от големия ми син, а и от посетените от мен поради чистите ми професионални ангажименти, като работеща към РИО за няколко години. Същото положение е и във ВУЗ-овете, но да не се отклонявам. Повечето родители, най-вече поради ниското си самочувствие, дори не смеят да се обадят, когато въпросът се повдига, още по- малко смеят да шукнат, когато се заяви, че еди какво си е вече закупено и те следва да платят на човек по еди каква си сума. След това обаче настава вълна от недоволство. Редица хора едва намират пари да си платят таксите на децата, а когато настане сюблимният момент за заплащане и на поредните месечни "дарения" за консумативи направо изнемогват. Считам, че закупуването на нещо, което не е наложително и още повече- на грубото заставяне на хората да участват с лични средства за закрила на нечии лични финансови интереси, следва да се стопира. Та смехотворно е най- после ученическите учебници да са безплатни до ІV клас, а бебетата да учат /тази дума е неправилна за бебета, в същност/ по учебници, за които родителите заплащат.
Ако специалистите считат, че за тези бебета /децата в яслите в по- голямата си част са такива/ следва да се образоват и определят начина, нека се оборудват яслите, но посредством легални методи, с право на избор на система, на издателство, на метода, ако щете.
За мен обаче си остава напълно валидно становището на педагозите и авторите на специализирана литература за възпитание и отглеждане на бебета и малки деца, че на тази възраст обучението и възпитанието следва да стане посредством игрови процеси. И до тук никой не може да ме убеди, че едно дете, което на 2 години не рисува, а драска, се нуждае от учебник повече, от колкото просто от място, хартия, пастели и добро отношение. Предпочитам да дама не 10.00 лв., а 50.00 лв. дори и на децата да се закупят подходящи играчки, комплекти за рисуване, хартия, да се поставят весели картинки по стените, т.е. интериорът да се съобрази с възрастта и нормалните умения на децата съобразно нея. Както пише и Кrisal - ние също сме подарявали книжки в групата, но който има желание и възможности и за каквото и когато има желание и възможности. И съм съгласна с мнението на директорката на тази /нейната/ ясла /или ДГ/, напълно.  
Това, което мен ме дразни от "сблъскването ми" с тази тема е не личното мнение на участниците, то никога не ме е дразнило, дразни ме изнудваческата политика. В яслата е за 10.00 лв., в ДГ- за 40.00, в училище съм виждала "дарения" от по 100.00 лв., а за ВУЗ-овете  просто не ми се говори.

Общи условия

Активация на акаунт