За натоварването в училище

  • 6 834
  • 61
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 1 470
Много пъти съм пускала дори подобни теми.ДА натоварени са децата,и то не само защото имат много материал,а защото е поднесен и по безумен начин...ДА не могат да пишат четливо и вярно,а за красиво и дума не може да става,и това е защото от първи клас пишат диктовки,след диктовки...Да не могат да смятат правилно,и да мислят,защото от първи клас смятат с неизвестни...

Какво би станало ако отделят повече време на правописа и краснописа,и на основната математика?!Какво би станало ако учат интересни предмети,предложени по интересен начин,с възможност за дискусия в клас?!Биха станали не по малко умни,интелигентни и мислещи хора,от тези които зазубрят нещата,и препускат през материала разбрали,неразбрали.Биха станали дори по-добри,но на кого му трябва това?!

# 46
  • София
  • Мнения: 17 592
Детето ми е малко, нямам пряко наблюдение. Но това, което чух в предаването, наистина ме втрещи. Според дамата - май директорка на училище, или, във всеки случай, заета с учебния процес - съжалявам, нямах възможност да следя внимателно - е нормално децата да имат 2 класни в седмицата и по не повече от едно контролно на ден - с други думи, ВСЕКИ ДЕН от седмицата, ВСЯКА СЕДМИЦА да имат писмена форма на изпит. Ами, честно казано, аз лично на такъв темп не бих издържала.

# 47
  • Мнения: 118
Аз съм 7кл.,натоварването е голямо, но не се оплаквам,все пак искам да вляза в хубава гимназия.Повечето ми съученици са зарязали училището и ходят само на курсове,а сега в края на срока ще се явяват на изпит. Shocked И аз ходя на курсове,но не са ми проблем. Simple Smile

... ВСЕКИ ДЕН от седмицата, ВСЯКА СЕДМИЦА да имат писмена форма на изпит. Ами, честно казано, аз лично на такъв темп не бих издържала.
При мен е така,понякога и два теста на ден.Издържа се,просто трябва да имаш правилна стратегия.

Последна редакция: пт, 11 яну 2008, 19:43 от момиченце

# 48
  • София
  • Мнения: 62 595
Само за протокола да отбележа, че няма такова нещо като правилен език. Има езикови норми, които са възприети като официални в езика, с тези норми се работи в държавните институции и се смятат за признак на образованост. Тъй като езикът е "жива" система, то с времето е възможно да се промени начинът на изразяване и дори някои промени в ежедневната комуникация да се превърнат в норма или правило. Така е било с отпадането на падежи, окончания и др.
В този смисъл можем да говорим за грамотност, спазване на официалните езикови норми, а не за правилност или грешност на изразяване.

# 49
За правопис споменавам. Както отпадна кандидаствувам и се замени с кандидатствам и други подобни думи, нека да отменят официално и буквата "й". Имаше полемика около отпадането на пълния член при членуванвето, доколкото си спомням, но за "й" не съм чела нищо по този повод.

# 50
  • Мнения: 7 263
Много пъти съм пускала дори подобни теми.ДА натоварени са децата,и то не само защото имат много материал,а защото е поднесен и по безумен начин...ДА не могат да пишат четливо и вярно,а за красиво и дума не може да става,и това е защото от първи клас пишат диктовки,след диктовки...Да не могат да смятат правилно,и да мислят,защото от първи клас смятат с неизвестни...

Какво би станало ако отделят повече време на правописа и краснописа,и на основната математика?!Какво би станало ако учат интересни предмети,предложени по интересен начин,с възможност за дискусия в клас?!Биха станали не по малко умни,интелигентни и мислещи хора,от тези които зазубрят нещата,и препускат през материала разбрали,неразбрали.Биха станали дори по-добри,но на кого му трябва това?!

Шапчице ти не беше ли учителка или се бъркам със Занда?
Последният ти въпрос макар и риторичен наистина ме навежда на мисълта, че пък може наистина да не са нужни вече грамотни и умни Българи на България  newsm78 newsm78 newsm78 знае ли човек. Пък и достатъчно мозък изнесохме в чужбина.

# 51
  • София
  • Мнения: 62 595
Покрай целия ужас от журналистите до някои книги, вече започвам да се съмнявам в правописа си. Това пълен, непълне член, "на кой" и други очебийни несъответствия отвсякъде ме влудяват. И най-лошото е, че забелязвам, че децата ми, които знаят употребата на "кой и кого" започват все по-често да грешат едното с другото, заради масовото чуване на неправилната форма, като се започне от журналистите и се стигне до връстниците им и разговори на улицата. Започвам отново да им правя забележки и да обяснявам кога се използва "кой" и "на кого", и че няма "на кой".

# 52
  • Мнения: 1 470

Шапчице ти не беше ли учителка или се бъркам със Занда?
Последният ти въпрос макар и риторичен наистина ме навежда на мисълта, че пък може наистина да не са нужни вече грамотни и умни Българи на България  newsm78 newsm78 newsm78 знае ли човек. Пък и достатъчно мозък изнесохме в чужбина.

Не!Не съм учителка,и съм много далеч от това...Но съм мама на трима разбойника,и не ми е все едно какво става с тях...А и с тяхното поколение...

Ето примерно моите деца,като на мама гарджетата може би,но наистина са много умни.Справят се със учебният материал сами,тъй като ние сме на работа,дори на занималня не ходят-2 и 3 клас са...Приятелите им също,кой повече,кой по-малко.Но не това е най-важното!По важно е според мен,че тях просто нищо не ги вълнува,нищо не им е достатъчно интересно,дори не мечтаят,не творят,не измислят,нямат хобита,нямат желания,не им се играе,не им се излиза,не търсят контакти...Сега ще ме нападнат амбициозните мами,знам!!!Но в своя защита ще кажа,че съм направила всичко възможно да провокирам някаква емоция у тях,но...И това не са само моите деца.Бъдете откровенни,вашите не ви ли напомнят на обрисуваните по горе?!

Не мислите ли че това е така защото нямат поле за изява?!Защото всичко им се налива в главичките като с фуния?!Къде в училище,къде от медиите,къде в интернета...

Училището трябва да стане място където тези деца да могат да покажат какво могат,какво мислят,какво искат...Трябва да ги провокира да потърсят доброто начало в самите тях...Трябва да им даде възможност да се докажат,и да насочи енергията им в правилната посока...

Аз у дома опитвам,но не мога да се преборя с пасивността на институцията училище,на бързото препускане през науките,което не позволява по обстойно размишляване на вълнуващите детето моменти...Всичко е направено просто за да го има,а не да служи на децата ни.Това е моето мнение!!!

# 53
  • София
  • Мнения: 4 867

По важно е според мен,че тях просто нищо не ги вълнува,нищо не им е достатъчно интересно,дори не мечтаят,не творят,не измислят,нямат хобита,нямат желания,не им се играе,не им се излиза,не търсят контакти...Сега ще ме нападнат амбициозните мами,знам!!!Но в своя защита ще кажа,че съм направила всичко възможно да провокирам някаква емоция у тях,но...И това не са само моите деца.Бъдете откровенни,вашите не ви ли напомнят на обрисуваните по горе?!

Не мислите ли че това е така защото нямат поле за изява?!Защото всичко им се налива в главичките като с фуния?!Къде в училище,къде от медиите,къде в интернета...

Трудно ми е да разпозная децата си в горното описание. Не съм амбициозна майка, дори се плаша от всичко, което те са подхванали, но момичетата ми (според възможностите на възрастта) рисуват, четат, пишат, майсторят (колажи, апликации, макети, ...) Вълнуват се от спорт, музика, кино и театър... Мечтаят за пътешествия, приключения, кариера... У дома непрекъснато нещо се случва. Чувствителни и емоционални са... И не мисля, че са изключение. Не знам защо са едва ли не нарочени като специални деца. Обикновени са, точно като всички техни приятели.

Дали пък просто не сме случили на изключителни учители, стимулираща среда и много късмет  newsm78

# 54
ВСЕКИ ДЕН от седмицата, ВСЯКА СЕДМИЦА да имат писмена форма на изпит. Ами, честно казано, аз лично на такъв темп не бих издържала.

Аз съм 6ти клас и не смятам, че натоварването е твъъърде голямо. Правим поне по едно контролно по математика ВСЯКА СЕДМИЦА, отделно, веднъж в месеца имаме по БЕЛ, по разказвателните предмети всеки път е устен изпит, в края на всеки раздел - писмен.

Видях, че споменахте нещо за диодите по-нагоре в темата. Не разбирам кое му е сложното, пращам ви снимки от мини-опитчето, което спретнахме вкъщи преди 5 минути... в едната посока свети...  ...а в другата - не.

# 55
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
....... Според дамата - май директорка на училище, или, във всеки случай, заета с учебния процес - съжалявам, нямах възможност да следя внимателно - е нормално децата да имат 2 класни в седмицата и по не повече от едно контролно на ден - с други думи, ВСЕКИ ДЕН от седмицата, ВСЯКА СЕДМИЦА да имат писмена форма на изпит. Ами, честно казано, аз лично на такъв темп не бих издържала.
Да уточня, че нещо не си разбрала наистина. Ставаше дума за ДОИ(държавни образователни изисквания). Та според този закон - така е регламентирано - не повече от две класни на седмица(повечето учители дори избягват струпването на две) и не повече от едно контролно на ден, като писмените изпитвания на отделни ученици и тестовете не се смятат за контролни. Такива са изискванията и учителите са длъжни да се съобразяват с тях, не че някой си е решил, че това е нормално.
А дали ще е писмено или устно изпитването - няма значение - ученикът трябва да е подготвен за всеки час всеки ден. Аз лично в езиковата гимназия съм имала всекидневни контролни по езика и не ми е било пренатоварено, само в началото, докато свикна.

# 56
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Леко по диагонал четох отговорите.
1-вия пост на Янита, на 100%.

И понеже предиииииии мноооого дни си говорихме пак в една тема по тези нещица и понеже аз още тогава казах, че всички деца, които аз познавам УЧАТ с родителите си и споменах, че благородно завиждам на Янита за това, че щерката й е самостоятелна, Кабо Алма ме обвини, че й се подигравам. Е, не е така... убедихте се.

И още нещо... не е все едно за ученик в кой клас си говорим. Смея да твърдя, че сложното идва след края на 3-ти клас и част от 4-ти. За 5-6-7 клас и нагоре имам косвени наблюдения от племенника ми. Ако не са майка ми и баща ми да му помагат всеки ден по 4-5 часа (да учат с него), не знам как би се справил?
Сега, да не си помислите че отглеждаме най-големите тъпунгери на света... НЕ е така, но и гении нямаме (за жалост).

Така, че съм много съгласна с Lennyh. Да, трудно им е. Да, натоварени са и то предимно от стачката. След нея нашата класна преподаваше по 2-3 урока наведнъж по Математика. На какво прилича това?
И само да спомена, за незнаещите. По математика в 4-ти клас се разботи с 4-5-5, че и до 6 цифрени числа. Всякакви операции с тях.

# 57
  • Мнения: 7 263

По важно е според мен,че тях просто нищо не ги вълнува,нищо не им е достатъчно интересно,дори не мечтаят,не творят,не измислят,нямат хобита,нямат желания,не им се играе,не им се излиза,не търсят контакти...Сега ще ме нападнат амбициозните мами,знам!!!Но в своя защита ще кажа,че съм направила всичко възможно да провокирам някаква емоция у тях,но...И това не са само моите деца.Бъдете откровенни,вашите не ви ли напомнят на обрисуваните по горе?!

Не мислите ли че това е така защото нямат поле за изява?!Защото всичко им се налива в главичките като с фуния?!Къде в училище,къде от медиите,къде в интернета...

Трудно ми е да разпозная децата си в горното описание. Не съм амбициозна майка, дори се плаша от всичко, което те са подхванали, но момичетата ми (според възможностите на възрастта) рисуват, четат, пишат, майсторят (колажи, апликации, макети, ...) Вълнуват се от спорт, музика, кино и театър... Мечтаят за пътешествия, приключения, кариера... У дома непрекъснато нещо се случва. Чувствителни и емоционални са... И не мисля, че са изключение. Не знам защо са едва ли не нарочени като специални деца. Обикновени са, точно като всички техни приятели.

Дали пък просто не сме случили на изключителни учители, стимулираща среда и много късмет  newsm78


Яни съвсем не би ме учудило точно това да е разковничето, щом така упорито отричаш децатат ти да са една идея над средното. Вярвай ми че ако можех да се похваля с такова нещо хич нямаше да скромнича. Но видно е от темата че нещата не са еднозначни и тук пишат мами които като теб не срещат трудности и са спокойни и доволни от образованието и такива като мен, които имат проблеми и не са доволни.
Поредното потвърждение че децата са различни.
Иначе за това което е писала Шапчицата явно е до възраст и до деца. Моите също не са такива, но пък сега се връщам назад и за големия ми син точно 2-ри клас беше най-тежкия момент, така че точно в тази година нямаше кой знае какво време за мечти и извънкласни изяви. Въпреки това се занимава със спорт и има известни амбиции и стремежи там. Музиката и историята също са сред интересите му. малкия е още по странна птица - рисува нон стоп, но пък той все пак не е ученик още е в предучилищна макар че езиковата им подготовка е усилена и също не е на лек режим.
Може би състоянието което описваш е временно, освен това когато децата в семейството са повече те са си някак достатъчни като компания единоборствата се преместват между тях и не им остава време да се състезават и с другите.
А колкото до това че в училище няма стимул за различните - това на 100% е така!

# 58
  • Мнения: 2 270
....... Според дамата - май директорка на училище, или, във всеки случай, заета с учебния процес - съжалявам, нямах възможност да следя внимателно - е нормално децата да имат 2 класни в седмицата и по не повече от едно контролно на ден - с други думи, ВСЕКИ ДЕН от седмицата, ВСЯКА СЕДМИЦА да имат писмена форма на изпит. Ами, честно казано, аз лично на такъв темп не бих издържала.
Да уточня, че нещо не си разбрала наистина. Ставаше дума за ДОИ(държавни образователни изисквания). Та според този закон - така е регламентирано - не повече от две класни на седмица(повечето учители дори избягват струпването на две) и не повече от едно контролно на ден, като писмените изпитвания на отделни ученици и тестовете не се смятат за контролни. Такива са изискванията и учителите са длъжни да се съобразяват с тях, не че някой си е решил, че това е нормално.
А дали ще е писмено или устно изпитването - няма значение - ученикът трябва да е подготвен за всеки час всеки ден. Аз лично в езиковата гимназия съм имала всекидневни контролни по езика и не ми е било пренатоварено, само в началото, докато свикна.

Напълно съм съгласна.
Не мисля,че са претоварени децата просто не са свикнали да учат/някой от тях/Не знаят как да подредят деня си за да им е по лесно и не на последно място-помощта на родитела понякога идва в повече и децата се научават да разчитат някой а стои на главата им и сами не могат нищо да свършат.
Не може синът ми да спи до обяд,да няма учебници/не искаше да си купи/ и да има четворки и петици/11 кл в елитно училище е/И това ако е натоварване аз съм.......
Дъщеря ми-5 кл в математическа гимназия.Точно 2 часа на ден са и достатъчни да си научи по абсолютно всичко/а тя учи/Понякога и по малко

# 59
  • Варна
  • Мнения: 2 268
Дъщеря ми е в 5-ти клас. Ходи на тренировки всеки божи ден, което заедно с пътя до там и отнема поне по 4 часа. Когато е следобед на училище цялата сутрин и е заета, а когато е сутрешна смяна е по- свободна. Та с този си режим тя се справя нормално. Не е гениална, съвсем не, средностатистическо дете е. Помагаме и понякога по разказвателните предмети, но то е главно заради съдържанието на учебниците. Щом тя успява да се справи с такава хронична липса на свободна време, не виждам проблем не толкова заети деца също да го правят. Това, че правят контролни не е никакъв проблем. Така просто проверяват какви са им знанията. А нали все пак те трябва да си научат всичко, без значение дали ще ги проверят или не.
Децата според мен трябва да са умерено натоварени. Така сами се дисциплинират и се организират. Забелязвам, че когато не ходи да тренира учи пак по- толкова, през останалото време се мотае и се занимава с глупости. Отпуска се и просто си губи времето. Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт