Една щастлива мама,за успехите на нейният син...

  • 5 883
  • 65
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 470
Здравейте мами!Да ви споделя,и да ви се похваля как успях да намеря печелившата формула за моят син...Но да не ме плювате много,аз си се боря за детето!!! Hug

Всичко започна с многото домашни.Който е чел безбройните ми теми по този въпрос е наясно...Аз съм за по опростен начин на преподаване,по малко домашни,и повече извънкласни дейности...Но да минем на синето,мойта болка,и любов...Много му беше трудно с тези безброй домашни,сух и сив материал...Той е талаонтливо дете,но не на тема български и математика,не че е глупав,повечко мързелишв,но наистина му идваше в повече...Та често сменях тактиките,от рев,до наказания,от лишения на него,до лишения на мама,но както и да въртях нещата,докато напишеше,и изтрещяваше,и нищо повече не поемаше,нито от обясненията ми,нито от каквото и да било...А за нещо занимателно в къщи и дума не можеше да става...Днес тъй,утре тъй,оплаквах се във форума,търсих подкрепата ви,но безуспешно...Ходих по институциите,говорих със психолози,изчела съм толкова книги свързани с развитието на детето,и нямяше път към моето дете...Но в институцзиите ми казаха,че тези домашни се давали от сборници,които не са задължителни...Накрая преди две седмици,след поредният скандал в къщи,отидох на сутринта при учителката,и заявих че повече моят син НЯМА ДА ПИШЕ ДОМАШНИ! #Crazy #Crazy #CrazyСигурно така съм изглеждала...Не знам и не ми пука,както и преди съм казвала,не държа моите деца да са гении,държа да оцелеят психически...Нищо не може да каже,тъй като вече съм запозната със всичките им права...Дори не си спомням какво точно и говорех,но е било от нещата които съм писала и във форума...
И такааа...спряхме да пишем домашни...Когато нещо се налагаше имах време да обясня,а той беше в състояние да ме разбере...Отдавна съм му купила по цветни и интересни сборници,и книжки...
Постепенно той се върна!Моето дете пак сеусмихва,и не се караме...А онзи ден харесал най-странната книга,но я чете-за пионерските организации,подарък на баща му от някакво състезание,за огнебореца...Много беше възхиетен!!!И я чете?!
А днес се връщат от училище с брат си,и носи приказка-собственноръчно написана от него,докато чакал да свърши петият час на по-големият ми син. HugПриказка за мечето.
И шестици,вече има три шестици.

Значи все пак бях права!Аз си познавам детето,и колкото и да ме убеждават някои,че трябват упражнения...много упражнения...Аз си познавам детето,и спечелих!!!Не можете да си представите колко съм щастлива днес!!!

# 1
  • Мнения: 7 263
Шапчице, за големия ти син ли става дума?
Аз също съм от малкото майки тук, които открито си признават че децата им са натоварени и имаме трудности с материала.
Не ми пука, аз също съм сигурна че детето ми е интелигентно. Обичам го и наистина искам да го накарам да поиска да учи, а не да го принуждавам. Напоследък също наблюдавам малко подобрение при моя син. Дано продължим в тази насока.
БРАВО НА ТВОЙТО МОМЧЕ!
Но това е поредното доказателство според мен, че децата ни са претрупани с излишни глупости и че от тях нямат време да усвояват нещата на спокойствие и качествено.

# 2
  • Мнения: 183
Не!За средният,но това е без зтачение... HugТой имаше и малко тру,ден период на вид ревност при раждането на малкият,и в същото време една операция на три сливици,и точно по това време започна и училище,и много му се струпа...Но смятам че нещата вече се връщаят по местата си...Поздрави за всички мами които не се съсстезават със системата,а преди всичко се опитват да разберът децата си!!!

Благодаря ти Лени за разбирането!!!  bouquet

# 3
  • Мнения: 1 655
Браво на теб и на детето ти . По думите ти виждам, че вече самия той започва да иска сам да се занимава и да търси интересните за него неща.
УСПЕХ и късмет.

# 4
  • Мнения: 7 263
В потвърждение на написаното горе искам и аз да се похваля. За пръв път на тестовете по английски Боби е вече твърдо в група B по английската система на оценяване,което е втората по ред оценка след А. Последния тест по ЧО също е с оценка 6. Така че надежда има, но защо трябва да се стига до това децата да се травмират и обезверяват и ние да се чудим как да ги мотивираме. На мен лично с големия това ми костваше 3 години!

# 5
  • София
  • Мнения: 62 595
Червена Шапчице,
Браво, добре си постъпила.    bouquet

# 6
  • Sofia
  • Мнения: 8 819
Браво и на двама ви!
Хубаво е,когато  родителите познават децата си и имат смелостта да отстояват позициите си  Peace

# 7
  • Мнения: 1 069
Браво на теб! Само не разбрах Червената Шапчица и Касандра едно и също лице ли са? Thinking

# 8
  • Мнения: 183
Браво на теб! Само не разбрах Червената Шапчица и Касандра едно и също лице ли са? Thinking
Да!Зависи от кой компютър влизам...Объркване... Hug

# 9
  • Мнения: 3 740
Браво на детето и на мамата! Grinning  bouquet

# 10
  • Мнения: 2 567
Шапчице, поздравявам те за това, че не само си намерила вярното решение за сина си, но че си имала смелостта да го защитиш.
По принцип съм за домашните и решаването от сборници, но да е умерено, а не защото разпоредбите казват така. Днеска толкова, утре толкова и точка. Децата не са машини и всяко е различно. Всяко приема различно количество материал и не ми харесва нашата система, която не признава тези разлики и кара много от децата да се чувстват глупави и не можещи.

# 11
  • Мнения: 183
Благодаря ви майчета!!!Пуснах темата както за да споделя радостта си,така и за да дам увереност на други мами като мен,в дечицата им,и да знаете че майките най-добре си усещат нещата!!!И нека не позволяваме този свят от сега да ги смаже!!!Поздрави на всички!!!

# 12
  • София
  • Мнения: 1 775
Според мен е много важно на какъв педагог е попаднало детето. Всяко дете има трудни периоди и в зависимост от чувствителността на детето ги преодолява по различен начин. Затова трябва да сме гъвкави и да се съобразяваме с тези неща. Иначе проблемът се задълбочава. Има разлика, когато нещо се прави насила или по собствено желание. Радвам се, че детето е преодоляло проблема. Наистина много му се е събрало.. Браво и на теб, че не стоиш в коловоза и се бориш да бъдат разбрани чувствата му   bouquet. Както и на учителката, че е проявила разбиране  Wink.

# 13
  • Мнения: 7 263
Много е трудно защото в Българското училище не съществуват понятиякато индивидуален подход и опит за разбиране на децата. Всички се слагат под един знаменател, и толкоз....
Има деца като нашите, а има и деца, които нямат проблем с усвояването на материала. Добрия педагог би намерил начин да реши проблема, но в днешно време са изключителна рядкост учителите които въобще се замислят над проблема. Добре че поне Червената шапчица е случила на учителка, която поне я е послушала и е помогнала по този начин да се намери решение на проблема.
Лично аз още в първи клас се опитах да предложа едно решение на проблем със сина ми на нашата госпожа, но тя категорично отказа да възприеме позицията ми....
Оттам нанатък чакам края на годината, за да се разделим по живо по здраво най-накрая след 4 години взаимно късане на нервите и трудността да се боря сама за това синът ми да напредва в училище, въпреки въпросната госпожа....

# 14
  • Мнения: 183
Лени и аз обмислях подобно решение,дори съм подала молба в друго училище,но сега почвам да се замислям,удали нещата няма да потръгнат?!И самата учителка ще отчете факта за напредъка,и може би...Тя е много млада,и още неопитна,но докато повярва...
Да в България всичко се прави по задължение някак,то затова и не върви...Вске се чудя защо няма в нашето училище вестник-стенен примерно?!Защо учителите не направят кръжоци,хем ще си докарват по някой лев допълнително?!И ей такива разни нещица...Въпросът за едно дете е да намери поле за изява,собственна малка вселена в която да може и той да бъде от първите,и никой не трябва да му налага това да е точно български,или математика...
Поздрави!!!

# 15
  • в моя свят на мир и любов
  • Мнения: 1 996
Ей, Червена Шапчице, наистина си се видяла  #Crazy #Crazy #Crazy на госпожата.
Представям си сценката.
Само, че ме смущава нещо - Ако става въпрос за средния ти син, то той е на 8 години, и съответно във втори клас.
За какви купища от домашни става въпрос? Сигурно не съм в час, макар че ми предстои след година-две.

# 16
  • Мнения: 2 567
luda, моли се докато дойде вашето време за училище нещата да са се променили. Нямаш идея с какво количество информация засипват децата. И това не е най-лошото. По лошо е, че искат повтаряне и повтаряне на едно нещо по сто пъти, докато то стане вече досадно.
Примерно моята само по математика има освен от учебника и учебната тетрадка да решава задачи още от три сборника. И това не са неща по желание. Това са три задължителни помагала, от които тя трябва да решава. Представи си сега, че тя има и три задължителни и по български. Служи още няколко предмета и прецени на какво натоварване се подлагат децата още от съвсем малка училищна възраст.

# 17
  • в моя свят на мир и любов
  • Мнения: 1 996
Летисия, ще се впрягаме двамата с баща й да й решаваме домашните, свиди ми се моето момиченце.

Или ще трябва да действам като Червената Шапчица.

# 18
  • Мнения: 3 034
Летисия, ще се впрягаме двамата с баща й да й решаваме домашните, свиди ми се моето момиченце.

Или ще трябва да действам като Червената Шапчица.

и на какво точно ще я научиш, като й решаваш задачите?

Червена Шапчице, браво. мисля, че си се справила много добре със ситуацията. дано така синът ти обикне ученето. Peace

# 19
Браво, Шапчице! Искрено ти се възхищавам за смелостта и благодари на господ, че си случила на госпожа!  А че синът ти е истински късметлия с такава майка е просто безспорно.
 И аз споделям вашите мнения, че децата трябва да учат с желание и да са мотивирани да го правят, защото само тогава има смисъл.  А авторите на учебниците в комбинация с работещите без особено натоварване учители успешно убиват и най-малкия зачатък на интерес у децата. 

# 20
  • Мнения: 7 263
И аз споделям вашите мнения, че децата трябва да учат с желание и да са мотивирани да го правят, защото само тогава има смисъл.  А авторите на учебниците в комбинация с работещите без особено натоварване учители успешно убиват и най-малкия зачатък на интерес у децата. 

Тези дни по повод собствените ми неволи и по повод темата на Червената Шапчица за себе си открих може би и единия от отговорите на въпроса "-Защо съвременните ученици стават все по-неграмотни и все по-незаинтересовани!?"
Досега само се възмущавах, но не се замислях много. Ами да ви кажа като гледам какво се случва от  1-ви до 4-ти клас вече бих могла бегло да си представя за какво иде реч в горния курс. Засипани с куп ненужна, тъпо поднесена и най-вече изключително неграмотно подбрана информация децата просто като защитна реакция отказват да учат в един момент. Ако родителя не намери стимул и начин да контролира - просто е кауза пердута да се очаква нещо различно от наводняващите и тук "обеснявам", "в Предвид", "образувание", "учакван" и т.н и т.н.
Децата които имат изявени интереси в музиката, спорта и изкуствата са просто миропомазани защото там е по-трудно да се навлезе с плявата за сега.
Изключително са малко, да не кажа че общо на пръстите на двете ми ръце се събират децата на мои близки приятели, познати и да речем на форумски познати на които имам доверие, чиито деца не срещат проблем с изучаването и интерпретирането на учебния материал.
Залага се на безумен папагализъм, зубрачество и повтаряне на едни и и същи тъпотии по сто пъти Twisted Evil за сметка на невероятни пропуски.
Онзи ден се наложи да обяснавям на сина си защо понятието "Празненство по повод обесването на Васил Левски" - е безумно и неправилно!в своята същност. Естествено той ме разбра и беше потресен от това, което само до преди минути е повтарял просто защото не е имал време да се замисли върху безумието на поднесената информация.
И куп такива недоразумения, с които учебниците и безбройните помагала са пълни.
Шапчице по темата, ако госпожата е млада с желание за работа и ако успеете да намерите общ език не сменяй училището. Защото може да попаднеш на някой спец с 25 години педагогически стаж от който да ме прощават педагозите за тъпия израз и чеп за зеле не става, но ще трябва тя да решава съдбата на сина ти! И тогава ...... просто спасение няма!
Спасението в нашия случай твърдо ще е ново училище имам предвид 3 частни и 1 държавно за сега ще видим дали ще останат всички след като ги посетя и на място видя как стоят нещата.

# 21
  • Мнения: 183
Благодаря ви за подкрепата!!!
И на мен цялата система НЕ ми харесва,още повече че не знам защо се изучават основно науки...А в реалният живот на човека други неща му влизат в употреба...Аз понеже в момента също уча,та по Човешки Ресурси днес,точно за това стана на въпрос,защо не се учи и етикет в училищата,някога в първи и втори клас,когато ходехме на лагери,ни учеха как да се храним правилно,как да се държим,как да се обличаме...Нямам в предвид като обособен предмет,но някак сега се изучава само суха материя...И пак повтарям трябва да се върнат извънкласните дейности...Или клубове по интереси...Или училищен вестник...Това са все възможности детето да намери и нещо близко до себе си,нещо което го вълнува,нещо в което да се изяви...
Поздрави!!!

# 22
  • Варна
  • Мнения: 6 873
Потънах в размисъл - явно положението, учебната програма коренно се е променила през последните 10-12 години. Чак нямам търпение, някакво нездраво любопитство ме обзе да видя какво се учи в началния курс.

# 23
  • София
  • Мнения: 62 595
По мое мнение децата съвсем спокойно могат да живеят и без половината материал, особено по български и четене. Пълно е с откъси от приказки и други художествени произведения с много остаряли думи и странни задачи за писане. А някои от задачите по математика са ако не с грешки в условията (на родния ни български език), то поне с изненадващи обекти за изчисляване. По предмета, свързан с историята е друга боза.

# 24
  • Мнения: 7 263
Flash* не бой се няма да ви пропусне съмнителното удоволствие. Дано твоята девойка се окаже от тези, които възприемат плява тогава ще имаш 3-4 сравнително спокойни години. Но ако детето ти пригежава аналитично мислене и иска логично обяснение на нещата  - изгаряш!
Радостина ти учител ли беше ? Embarassed Embarassed Embarassed все се бъркам със сигурност много четох от теб около учителското стачка и от тогава вса те слагам в графа Учители.

# 25
  • София
  • Мнения: 62 595
По-лошо - родител съм.  Laughing Това, че бях на страната на стачниците не означава, че съм доволна от образователната система. Учителите са само една брънка от нея и не е по техните сили да се справят с всички недостатъци.

Децата искат ако не логично, то поне смислено обяснение защо и как учат определено нещо и са много чувствителни при разпозването на полезното и безполезното към съответния момент.

# 26
  • Мнения: 7 263
По-лошо - родител съм.  Laughing 

 Peace Peace Peace Peace Peace
Колко си права само!
Честно казано аз също уважавам като цяло учителите \ особено едновремешните\, просто не попаднах на достойни за уважение до момента.
А колкото до децата - изразила си го кратко и ясно!

# 27
  • София
  • Мнения: 4 867
Дано твоята девойка се окаже от тези, които възприемат плява тогава ще имаш 3-4 сравнително спокойни години. Но ако детето ти пригежава аналитично мислене и иска логично обяснение на нещата  - изгаряш!

Все си мислех да не пиша по темата, но Лени ме провокира с горното изказване.
Не мога да се съглася, че само децата без аналитично и логическо мислене се справят добре в училище. Може би е въпрос именно на умение да се отсява стойностното от плявата... Нищо лично, Лени.

Червена Шапчице, от чисто любопитство ми се ще да разбера как са реагирали съучениците на сина ти, когато са разбрали, че той не пише домашни. Нали знаеш, сред децата се коментира всичко. Иначе, поздравления, че си намерила някакъв подход, много хора не успяват.

# 28
  • Мнения: 7 263
Дано твоята девойка се окаже от тези, които възприемат плява тогава ще имаш 3-4 сравнително спокойни години. Но ако детето ти пригежава аналитично мислене и иска логично обяснение на нещата  - изгаряш!

Все си мислех да не пиша по темата, но Лени ме провокира с горното изказване.
Не мога да се съглася, че само децата без аналитично и логическо мислене се справят добре в училище. Може би е въпрос именно на умение да се отсява стойностното от плявата... Нищо лично, Лени.


Яни Hug аз очаквах че ще се появиш в темата. Знам че това е една от темите, в които никога не сме на едно мнение, но това не ми пречи да уважавам изказаното от теб по въпроса.  Донякъде съм съгласна с уточнението ти, не съм задълбала чак толкова, защото просто тук разисквахме деца, които по една или друга причина не са успешни в училище. Тези които се справят - очевидно са намерили пътя и начина за това. Апропо в единия от постингите си съм те визирала / макар и не поименно/ Wink Wink Wink наистина се радвам на постиженията на твоите девойки Heart Eyes

# 29
  • Sofia
  • Мнения: 4 577
Бихте ли ми обяснили как така едни деца в класа ще бъдат длъжни да пишат домашни, а други - не?
На какъв принцип и по какви критерии ще става равностойното оценяване на знанията, което включва и домашната подготовка?
Няма ли да повлияе това на и без друго ниската дисциплина в часовете?

Нещо не ми се вързва целия този ентусиазъм и суперлативи с вечното недоволство от липса на уважение към учителите, обективно оценяване на знанията и по-добра дисциплина.

Може и да не съм права, тепърва ми предстои да се сблъскам с това, но едно от нещата, които си мисля, че няма да допусна, е да поставям под съмнение изискванията на учителите и задълженията, с които трябва да се справя един ученик.

# 30
  • София
  • Мнения: 62 595
Нали всички се скъсват да говорят за индивидуалния подход? Ето така, и аз да бях на мястото на Червената Шапчица, и аз щях да поискам промяна. Иначе излиза, че домашните и обучението в училище  се превръщат в Прокрустово ложе и който не пасне или го разпъват, или го режат отнякъде. Същото важи и за децата, които се справят по-бързо с материала. Те нямат нужда от купища задачи, защото вече са ги разбрали или да преписват по български като луди, въпреки че почти не допускат правописни или технически грешки.

# 31
  • Мнения: 2 614
Направо ми настръхва косата, като чета за програмата в училищата.....
Миналата седмица кумата ми разказа, че 5 годишни деца учат исторически факти за Левски, например. Всъщност учат за всички, но уви, не като приказки, или под формата на нещо приятно и занимателно, а факти, голи, исторически факти....
Аме не смятам, че е нормално това....също като "Празник по повод Обесването на Левски"  ooooh!

# 32
  • Мнения: 7 263
Да правда_z именно такива безумици визирах в изказването си по-горе, което Янита апострофира донякъде основателно.
Има деца, които автоматично успяват да си "преведат" какво значи "Празненство по повод обесването", но има и такива които искат да зададат въпрос да си изяснят как така аджеба се празнува нещо такова.
Различен тип мислене, различно развитие, различно възприятие, различна лична култура и речева такава...
Хиляди причини има....
Но това не променя факта, че учебния материал се поднася в безобразен вид!
Не променя факта че учебниците и помагалата са пълни с правописни, пунктуационни и фактически грешки.
Не променя факта, че наред с многото свестни и кадърни учители има и хора, които са доста в страни / меко казано/ от изискуемия минимум за тази така отговорна професия.
А относно индивидуалния подход, който е първопричината за тази тема просто не ми се започва...........
Никой не е казал че е лесно да намериш пътя към възприятията на 20-тина деца, но си струва да се потърси!!!

# 33
  • Мнения: 1 470
Бихте ли ми обяснили как така едни деца в класа ще бъдат длъжни да пишат домашни, а други - не?
На какъв принцип и по какви критерии ще става равностойното оценяване на знанията, което включва и домашната подготовка?
Няма ли да повлияе това на и без друго ниската дисциплина в часовете?

Нещо не ми се вързва целия този ентусиазъм и суперлативи с вечното недоволство от липса на уважение към учителите, обективно оценяване на знанията и по-добра дисциплина.

Може и да не съм права, тепърва ми предстои да се сблъскам с това, но едно от нещата, които си мисля, че няма да допусна, е да поставям под съмнение изискванията на учителите и задълженията, с които трябва да се справя един ученик.


Единственната причина поради която се бавих толкова с това решение,бяха именно твойте доводи.Права си!!!Естественно че се притеснявах от това да не стане примерно безотговорен след подобна развръзка,тъй като можеше да реши че вече всичко му е позволено,но все пак това е възпитанието от малък,и се оказа че не реагира по този начин,а както казах дори се амбицира...Другият повод поради който моята пхостъпка не е толкова добра,е че по този начин наистина подбивам уважението към институцията училище,но пък все пак уважението обикновенно се заслужава,а не се дава просто така...И третото до каква степен ще пишем домашни,защото не съм казала че се отказваме тотално от писането им-ами ще пишем само по задължителните тетрадки,които са спуснати от министерството...И в крайна сметка БЯХ ОТЧАЯНА...Сърцето ми подсказа пътя,и рискувах,и май спечелих...За последното ще ви потвърдя след 20тина години,да сме живи и здрави!!! WinkПоздрави!!!

# 34
  • Мнения: 1 142
Здравейте ,мами!Прочетох с голям интерес всичките ви изказвания ,много ми допаднаха,но аз няма да мога да се справя така добре,като Червената шапчица.Имам син в 4кл. и по някога се чудя как могат да учат такива ненужни и представени на много високо ниво неща.Има моменти в които както се справя прекрасно изведнъж тръгва стремглаво надолу в успеха си.Тогава почвам да търся причината и макар за себе си да я намирам на него няма как да кажа ,че нещата които учи са безумни и неподходящи за неговата възраст.Онзи ден учеше за цар Иван-Асен и ме попита какви са тези династични бракове с които той е известен.В първия момент се зачудих ,кокво има предвид,чак като го прочетох се опитах по-простичко да го обясня.Имам усещането понякога ,че не знам как да говоря с него и същевременно да му покажа ,че ученето е удоволствие.Поне по мое време беше така.Ноправо в дадени сетуации блокирам и не знам как мога да му помогна,а тепърва ще става все по-трудно.Дайте ми съвет,как хем да не се ядосвам когато е сгафил на тестовете,хем да го стимулирам да не се отказва.

# 35
  • Мнения: 7 263
mimi72 заповядай в нашата темичка за 4-токрасниците.

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=271948.0

Ще откриеш, с изненада  Wink, че проблемите за които пишеш съвсем не са ни чужди и на нас.

# 36
  • Мнения: 1 470
Мими това за стимула,и при мен е проблем...Купувах какви ли не интересни книги,да се правят опити,с логически задачи и игри,за рисуване и пр....Игри всякакви имаме,за околосветски пътешествия,исторически,думи да редим,всички които са ми се видяли интересни и смислени,са у дома...Филми им търсим също исторически,да се впечатлят от нещо,отделно ги водим по паради,масови мероприятия,концерти и какво ли не измислям...Но всяко чудо е за три дни...И на четвъртият отново са пред нета...Сега съм измислила да им направя стенвестник на училището им,за да имат място всички за изява,и да се стимулират един друг,но нещо децата ми не са много навити,явно се притесняват как би се приела подобна идея от съучениците им...Та още съм в чуденка...

# 37
  • в моя свят на мир и любов
  • Мнения: 1 996
Червена Шапчице, отговорът е пред теб. Вместо стенвестник, вземи им направи интернет страница. Grinning Така хем ще има къде да се изявяват и стимулират, хем децата ти ще се гордеят с една съвременна майка.

# 38
  • Мнения: 1 470
Червена Шапчице, отговорът е пред теб. Вместо стенвестник, вземи им направи интернет страница. Grinning Така хем ще има къде да се изявяват и стимулират, хем децата ти ще се гордеят с една съвременна майка.
Лошото е че тази съвременна майка бъкел не разбира от интернетстранички... Embarassed

# 39
  • Мнения: 7 263
Червена Шапчице, отговорът е пред теб. Вместо стенвестник, вземи им направи интернет страница. Grinning Така хем ще има къде да се изявяват и стимулират, хем децата ти ще се гордеят с една съвременна майка.
Лошото е че тази съвременна майка бъкел не разбира от интернетстранички... Embarassed

Това и аз съм си го мислила. Като не разбираме ще се научим. Чудила съм се дали, ако направя на Боби страница ще успея да го амбицирам.

# 40
  • Мнения: 106
Като не разбираме ще се научим.

ей тва е приказка! мога да ви дам съвет - направете страниците с друпал - система за администриране на съдържанието. така ще можете лесно и бързо да си вкарвате ново съдържание без да клепате по php-то.

между другото, много ви се радвам! браво на родителите, които се ангажират толкова с децата си!   bouquet

# 41
  • Мнения: 2 567
А, защо не им възложите те сами да си направят страница.
Моят мъж преди време показа на щерката как става и тя много се занимава с това. Прави си разни странички и и е голям кеф. Хем е забавно, хем се учи да борави с неща, в които е бъдещето. Даже във форума си и съвет беше давала на едни дечица как да си направят  Simple Smile

# 42
  • Мнения: 1 470
Като не разбираме ще се научим.

ей тва е приказка! мога да ви дам съвет - направете страниците с друпал - система за администриране на съдържанието. така ще можете лесно и бързо да си вкарвате ново съдържание без да клепате по php-то.

между другото, много ви се радвам! браво на родителите, които се ангажират толкова с децата си!   bouquet
Ох,радвам се че си готова да ни помогнеш,но трябва от а,б,в...Защото моят мъж все ми се смее,че само във форума седя...Аз съм мама от Пълна Къща,и четох за твоите методи,можеш и тук да ги споделиш...А и за страничката също...

Макар че според мен и стенвестника си има своето място,все пак не всички деца имват компютри в къщи...Но прави сте,остаряло е...Може би за това и децата са малко негативно настроени към тази ми идея...

# 43
  • Мнения: 667
И от мен поздравления за смелостта.
Споделям мнението, че децата са натоварени прекалено много с учене и за извънкласна дейност остава много малко време. Все пак те си имат нужда и от свободно време.
Прави ми впечатление, че в училищата ни се търси количество, а не качество. Не бих могла по друг начин да си обясня дом.работа по математика от 10 задачи и нагоре. Естествено става дума за повтарящи се задачи, но отнемащи доста време. За мен е безумие. 

# 44
  • в моя свят на мир и любов
  • Мнения: 1 996
Е, Червена Шапчице, за да отговаряме на нуждите на децата трябва да сме в час с новостите.
Няма как да поддържаме интересът им с остарели методи.

Аз пък да ви кажа - наложи ми се да си купя речник и да подновя уроците по английски език.
От известно време голямата дъщеря е решила да ме изпитва по английски, пита ме непрекъснато за разни думи, и се сърди когато не ги знам. Лошото е, че тя ги знае и ме поправя ако не ги казвам правилно. А още няма 5години #Crazy

# 45
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако един път на 2 седмици даде повечко домашни не протестирам. Обаче ако всеки ден е много и на всичко отгоре детето е недоволно и ме пита защо да пише всичко това при условие, че вече е разбрало или знае какво и как да направи, използвам някоя случайна среща с учителката да й кажа. И хич не ме е срам.

# 46
  • Мнения: 1 142
Благодаря,ти LENNYH за новото предложение да се включа в новата темичка за 4класниците. Много се радвам ,че мога да споделя с вас терзанията си ,макар,че може би за някой изглеждат смешни.Радвам се ,че ме подкрепяте имам предвид и теб ЧЕРВЕНА ШАПЧИЦЕ.На моменти си мислех,че нещо ми има след като не намиран начин как да го стимулирам това мое дете.Вчера пак ни изненада ,ходи на олимпиада по математика и не зависимо,че баща му ,му е обяснил да не бърза там ,а спокойно да си провери всичко,той видял,че неговия приятел е готов надраскал нещо и си тръгнал.Вбеси ме факта ,че той сам изяви желание да ходи на тази олимпиада,въпреки че аз смятам, че не е за него .  Все пак си викам щом е решил нека да отиде,но постъпи най-безотговорно реши ли били заедно да си ходят с приятеля му.Е как да не се ядосаш?Сега просто се чудя ,какво да му говоря,като толкова пъти сме разговаряли.Обаче ми е по-добре като го споделя с вас ,някак ме отпуска и си казвам да става каквото иска няма да се занимавам. newsm51

# 47
  • Мнения: 2 708
И на мен ми стана интересно. Замислих се, че на моето момиче, което в момента е 7ми клас, още в началото на учебната година й казах, че не ме интересуват оценките по другите предмети освен български и математика, защото наистина това, което имат сега вашите дечица като домашни, ще ви се вижда като детска игра и изобщо не преувеличавам.
Тя винаги все пак е била от тези, които са се справяли и само от време на време се е налагало да я подбутна, ако леко реши да кривне.
Та въпреки, че й бях разрешила да не учи, гледам я, непрекъснато учи и по физика и по химия, история, биология най-малко, че това не ни харесва.  И я питам - що учиш? А тя казва, не искам да си развалям успеха, тъмо ми изглежда да имам високи оценки само по мат и БЕЛ, а по другите тройки - не ми се връзва. Направо паднах майчета.
Върхът на всичко е, при положение, че сме 7ми клас пак казвам, явяването й по собствено желание на олимпиада по география и история, и по история ще ходи на следващия кръг, а за географията малко не й стигна, като има повече точки от 1 момиченце от класа, което се готви с география за кандидатстване в НПМГ.
И досега, преди да прочета тази тема, не се бях замисляла, че свободата да избират да учат това, което им е интересно е много ценно. Важно е да не ги изпуснем разбира се и границата, която прави това възможно или не е много лесна за преминаване, ама знам ли newsm78

Малката ми е 5ти клас и хич не се справя. Дали пък да не променя нещо? Но не знам какво и как. Некрамотна е направо, пише с безобразни правописни грешки, едно читаво съчинение не може да напише, математиката не й е интересна, въобще няма такъв предмет който да й е интересен. Най-обича край мен да се върти и да си готвим нещо, само и само да не учи. Иначе е страшно изпълнителна за нещата свързани с тези домакинските задачки, щом не е за учене hahaha Ама как да разбера какво я влече, просто не знам. Не е и спорта де, танци иска, ама аз не съм нещо привърженик на темата.

Благодаря ви, все пак, че споделяте такива неща, та и аз се замислям.

# 48
  • София
  • Мнения: 62 595
Крисче,

Колко неграмотно ти изглежда писането и съчиненията? С езика как се справя - вговоренето допуска ли граматически грешки, замества ли звукове и др? Също и с математиката - не разбира част от задачите или изобщо не иска да се занимава?
Ако решиш, посетете логопед, който ще прецени дали има конкретни проблеми и как да се преодолеят.

# 49
  • Мнения: 2 708
Радост, благодаря ти за отговора. Просто хич не й се занимава, пък и как да го кажа, някак по-бавно става всичко. Как да се научи да пише, като една книга не прочита. А иначе е много духовита, такива ги ръси понякога, че се чудя как й хрумват разни неща. Ама писмените й работи са простооооо. Много смешни и елементарни изречения конструира. Дали пък не я сравнявам винаги с кака й и от там да идва проблема, защото пък каката е от децата, които се справят доста добре, в смисъл от най-добрите е. (поне до сега де, ще видим какво ще направи на изпита, че нещо и нея пубертета я наляга). Може би просто не попадаме на човека, който да привлече вниманието й, разсеяна е, не внимава, не може да се съсредоточи върху нещо повече от2 мин Sad ама бутаме някак.
Знам ли, в кой момент и аз ще взема да открия нещо като Червена Шапчица Wink
Да са ни живи и здрави, не се отчайвам. За сега се борим, да са ми живи и здрави майка и татко, че ако не са те да я понатискат след училище, съвсем не си го представям. Grinning
Пък и да не спамя темата повече. Може би ще си поплача някой път в темата за 5токласниците. Thinking

# 50
  • Мнения: 2 567
Krische, моята щерка в началото също имаше проблеми с преразказите и съчиненията. И тя по принцип е много приказлива и духовита и винаги е съчинявала с лекота нейни си истории, но, когато трябваше да прави нещо по зададени теми все едно думите и се изпаряваха. Правеше и тя много елементарни изречения. Все едно някакви телеграми  Simple Smile
Аз обаче реших, че ще седна и ще работя с нея. Буквално съм и подавала думите, за ужас на мои познати дето казваха, че така детето няма да се научило никога само. Е, да, ама се научи. А техните деца много по-зле се справят към този момент от моята.
Във втори и до средата на трети клас така я карахме бавно, но славно. И о, чудо. Тази година съм изумена. Дъщеря ми прави невероятни преразкази и съчинения без грам помощ от моя страна. Аз само проверявам за правописни грешки и цъкам одобрително с език  Simple Smile А тя вместо да плаче над листите и да е в паника като дойде време за този предмет, иска сега само него да учи  Simple Smile

Та мисълта ми е, че може при вас нещата да не се получават, защото детето ти има нужда от повече помощ за да изглади мислите си. Седнете и известно време заедно го правете. Покажи и как, ама не само в общи линии. Заедно го правете. Тя казва нещо, ти казваш нещо.Може и при вас да даде резултат  Peace

# 51
  • Мнения: 2 708
Летисия, май си много права. Ама пусто нали все работата ме изтисква, като се върна, то кое по напред, да сготвя ли, тях ли да погледна и докато се обърна и то времето отминало. Явно ще трябва генерално да реорганизирам нещата и да зарежа готвенето Laughing и без това имаме нужда от малко заслабване. Laughing Само работата как да зарежа и нея, че сама плащам в къщи сметките. Wink
Много благодаря за подкрепата, която давате. Колкото и да ми е трудно, ще трябва да намеря това време. И така както казваш ти - лека полека, с много търпение.  Оххх пусто време. Но май не трябва да се оправдавам с него, а да се стегна.  bouquet

# 52
  • Мнения: 24 467
Споделям и написаното и опита на Летисия.
Човек следва да придобие някакво елементарно ниво на знания и начин да ги обективира що- годе поносимо. Човек трябва да се научи от малък, че с труд и постоянство се решават проблемите. Децата от малки следва да знаят, че има редица неща, които може да не са приятни, но са необходими за изпълнение. Така в живота ще им е по- лесно за напред.
Най- лесно е да бъдат оставени да фантазират и да залягат само над това, което им се ще. Не мисля, че има обаче по- вредно от това, да ги оставиш така.
Натиснах педалите още през лятото, след първи клас, нарочно, да не е в учебно време. Давах всеки ден задачи за самостоятелна работа- за целта купих сборник по математика за ІІ клас и по БЕЛ, също за ІІ клас и на ден оставях определено количество задачи. Изпълнението им е за не повече от половин до един час. Важно е детето да привикне към постоянство и труд. Сега, ІІ клас, разликата е просто очевидна. Споделих с учителката, тъй като тя ме е питала на какво се дължи промяната. Проверявах всичко, когато се връщах от работа, заедно сме решавали трудното, поправяхме грешките. Дори сега след връщане от работа проверявам и правим съвместно поправки.
Не желая да сме "на шест", желая обаче когато се поставят задачи те да се свършват, независимо от това, дали на детето дадената такава изглежда глупава или безинтересна. Аз не влизам сега само в дела, които са ми интересни... Нито съм преподавала само интересните за мен уроци. Нито готвя, нито се занимавам с децата само когато ми се ще. Човек придобива полезните трудови навици от най- ранна възраст. 
Нещо друго- интересът се "запалва", когато материята стане позната и лесна. До като това стане, обаче, трябва човекът да се потруди.
Не мисля, в разрез с повечето участници тук, че "системата куца". Мисля, че просто децата днес гледат прекалено много ТВ и се занимават прекомерно много с компютри, което ги лишава от творчески подтик и четене. По наше време и да сме искали, просто не сме можели да зяпаме с часове някакъв екран, на който на готово да се създават ситуации и модели. Ограничих доста времето на детето, прекарано с тях. Никак не съжалявам.

# 53
  • Мнения: 24 467
Гледам, че времето ни възспира. Имам познати, които ползваха за челта частен учител за по 1-2 часа след обед, докато детето започна да се справя. И това е вариант, ако времето е чак толкова недостатъчно. Даже може и да е по- добре, човекът е по- подготвен.

# 54
  • Мнения: 2 708
Judy, написала си го страхотно. В интерес на истината, осъзнавам, че и аз имам вина, или по скоро улисана в осигуряването на насъщния, пропускам важни неща, които ако не спра да изпускам, после безвъзвратно ще е късно.
Това за учителка също съм го мислила, и може би за тази година няма как да го организирам, но за догодина май ще го направя.
Пък и това за ваканцията е добро, но все не успявам да го направя, въпреки, че съм купувала и аз и книжки с тестове и сборници. Аз ли съм лека Мара, те ли са по-нахални и упорити - не знам, ама нещо трябва да се промени, то е ясно Peace

# 55
  • Мнения: 24 467
Остава да ти стискам палци. Харесвам нашата учителка- тя казва, че децата носят много и е редно да се товарят, понеже сега е моментът. Никой в класа не се е оплакал от претовареност. Проблемът е с ненатоварените достатъчно. Оплакват се техните родители.

# 56
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
Абсолютно подкрепям мнението на Джуди, щях да напиша същото. Много важна в случая е ролята на учителката.Нашата госпожа още от 1-ви клас успя да накара децата да си гонят задачите.Самите те си създадоха конкуренция по между си, и резултата е на лице. Да, материала е много, но тя успява да извлече най-важното.Детето ми разбира всичко в училище, домашните си ги пише за 1/2 час, ходи на 3 извънкласни занимания, и пак му остава време за игра навън. Имахме проблеми миналата година- с текстовите задачи по математика, както и с преразказите и съчиненията. За около месец, по един час на ден внимание от моя страна, детето ми изглади всички неясноти. Така че формулата за борба с трудната материя е - добър учител+малко време от родителя. Все пак не трябва да забравяме,че предстоят трудните класове, многото предмети, и в 7 клас ще се сетим,че детето ни трябва да учи в добро училище. А материала за изпитите е много по-труден от това което се учи в училище. С една дума за мен началното образование е най-важно.

# 57
  • София
  • Мнения: 1 274
Червена шапчице, прости за неделикатността ми, но смятам че постъпката ти е абсолютно неприемлива спрямо детето ти, спрямо институцията и спрямо отговорностите ти на родител! Ще се аргументирам така - за детето - показваш му, че когато има проблем, ще го решиш, като облекчиш задачите му - много лоши изводи за живота би могло да си направи; за институцията "училище" - не може да има изключения от правилата за някои деца, ако и да има индивидуален подход - той би се изразил в различни методи, но не и в изключения; като родител - очевидно е, че детето има проблем - успя ли ясно да го разграничиш и да го решиш вътре в семейството, като поемеш изцяло вината за него - ние, родителите ги възпитаваме, в училище няма как да се получи.
Мисля, че е в интерес на децата да се поощряват да знаят не само изискуемото в училище, а и малко встрани. При сегашната криза в образованието се изискват минимални усилия.
Не се сърдете - само споделих вижданията си  Laughing

# 58
  • София
  • Мнения: 62 595
Когато детето е потиснато и смята, че не се справя, родителят трябва да избира между авторитета на учителката и състоянието на детето. Аз бих избрала детето. Децата не са по калъп, че да им се дават домашни по калъп. Някои деца помнят по-лесно и нямат нужда от много упражнения, други по-бързо се изморяват и демотивират, а трети могат да напишат един тон домашни без да трепнат. Ако един учител е повече загрижен за привидната справедливост "на всички поравно", то той рискува да има проблеми с някои деца. И аз бих постъпила като Червената Шапчица - по-добре да се свали напражението у детето и то да се справи постепенно с натоварванията, отколкото да се демотивира и да започнат проблеми със самоопределянето на детето като успешно или неуспешно. А учителката ще преглътне хапа.

Също така, наистина държавата дава учебници и тетрадки и по тях е официалната програма. Ние не сме длъжни да купуваме допълнителните помагала, които са двойни като обем на материала, а не са само за упражнения. Ако помагалата съдържат част от задължителния материал, да са задължителни, но държавата да ги дава и тях безплатно. Не ми е за парите, а за принципа. Така че от тази гледна точка не съм длъжна да ги купувам или детето ми задължително да учи по тях, щом не са в комплекта за съответния клас.

# 59
  • Мнения: 24 467
Ако нещата са поставени така всеки би "избрал детето". Често обаче има проблеми при самото дете. Ако проблемът е в "госпожата" или "училището" щях да пренасоча детето на друго място. Ако обаче детето ми системно има затруднения или не проявява интерес, ако не може редовно да изпълнява задачите си, определено бих "поровила у нас" за ключа от бараката.
Всяка система има правила и те следва да важат за всички. Хората се нагаждат по системата, а не обратното. Обратното е невъзможно. Ако системата не ни допада или по някаква причина не можем да съблюдаваме нейните правила или ще се променим ние или ще си я "сменим" с друга или просто ще ни изплюе животът някога.
Ако днес на една госпожа й е все едно дали детето Х ще пише домашни, утре на работодателя хич няма да му е все едно дали човекът Х ще си върши съвестно задачите според както е наредено или ще философства и намира оправдания за себе си.

# 60
  • София
  • Мнения: 62 595
Джуди,
Не може да се сравняват децата от начална степен с възрастните. Кабинетите на психолозите са пълни с деца, които психясват заради уравниловката и товаренето им като магарета с купища домашни. Не виждам никакъв смисъл в това да товариш някого отведнъж да носи 20 килограма на гърба си, ако в момента е способен да носи 10 килограма. Това е. Със сигурност, ако едно дете още от началните класове започне да отказва да пише домашни, "защото домашните никога не свършват", то детето понижава самооценката си. Тогава няма значение дали ще му дадат да изрешава цял сборник - то смята домашните за непосилни и не вижда смисъл да се захваща дори.

Да, имаме по 1-2 деца, а не по 20. Ние не сме ги родили, за да са в услуга на учителите или учебните планове или на работодателите. В повечето случаи на някои деца им е нужно временно да намалят темпото, за да могат да си поемат въздух и да се почувстват сигурни в себе си, а после влизат в крак с общото темпо.

# 61
  • Мнения: 2 708
Радост, аз споделям твоето мнение, но за съжаление, виждайки какви тонове информация учи голямата за кандидатстването в 7ми клас, ща не ще, купувам и учим по тях, защото иначе с нещата от учебника нямаме никакъв шанс. Просто системата нещо някъде куца. Нито съм специалист, нито критикувам, нито одобрявам, само споделям като майка, че ако не учи неща извън задължителните, няма как да изкара изпита, защото колкото и да се кълне МОН, че всяко едно дете, учещо редовно в училище ще го изкара, аз не съм съгласна с това. Моето момиче - голямото е сред най-добрите в класа и винаги е била от първите в училище, има широка обща култура и изключително богат речник за възрастта си, но тя не успя да премине до следващото ниво на националните изпити тестове за 7ми клас. Там имаше невероятно трудно задачи, изискващи постоянно и задълбочено изучаване на логически задачи, но те не са част от учебната програма. Въпреки всичко поне 50% от теста беше с такива задачи.
Така че, явно всеки трябва да намира своя начин на спасение в този хаос. Laughing Laughing Laughing

# 62
  • Мнения: 24 467
Възрастният придобива основните си качества в детска възраст, включително и способността да се труди, независимо дали му се иска или не. Това много често се налага.
Ако преценя, че не ми допадат методите на даден учител бих сменила учителя. Домашните служат не само за научаване на даден материал, а по- скоро за придобиване на полезни навици, именно на трудови такива. Ако считам, че са прекалено много, бих подходила по друг начин, не и да създавам у децата ми убеждението, че на тях ще се гледа като на по- специални, защото реалността не е такава. Това е изключително измамно и вредно чувство, за самите ми деца. Не желая да ги възпитам така.
Няма смисъл да преповтарям написаното от yav4e_mrav4e, то си е достатъчно добре и изчерпателно в тази насока.
Права е Krische, че учебниците са за средното ниво, ако обаче едно дете иска да постигне повече то се нуждае от допълнителни занимания. Домашните са част от задължителната програма обаче. Допълнителните занимания са извън нея.

# 63
  • София
  • Мнения: 62 595
Навиците са си навици, но тяхната функция е да служат на този, който ги придобива.   Хората запазват това, което им се струва полезно към дадения момент. Ако едно дете не допуска правописни грешки, не виждам никакъв смисъл да преписва урока по четене с другите деца. Същото важи и за задачите. Ако едно дете е толкова будно, то допълнителното "копане" на неща, които вече знае само ще го демотивират, защото то зацикля.
Ако едно дете се справя трудно, то по-добре да започне с нещата, които са му по-лесни и се чувства сигурно. Така като придобие самочувствие, то ще се справя по-безболезнено с по-трудните задачи.

Като цяло не виждам нищо лошо в това децата да се чувстват специални, защото такава е природата им. Те обичат колективните занимания, но винаги търсят начин да изразят себе си и да покажат своята специалност. Ако не са такива те ще се обезличат. И реалността е точно такава - на преден план излизат хората, които имат усещането за специалност и го показват, а не безличните пчелички-работнички. Това важи за всички професии - не винаги най-трудолюбивият или най-съвестният върви нагоре в кариерата или прави собствен бизнес, а най-често напред вървят хората, които имат самочувствието на специални. Един добър лекар не е толкова добър само, защото е бил съвестен студент, но и защото е вярвал в себе си и се е усещал специален и е успял да капитализира това усещане. Същото важи и за адвокатите, и за бизнесмените, и за изкуството.  Peace

Последна редакция: ср, 19 мар 2008, 11:43 от RadostinaHZ

# 64
  • Мнения: 24 467
При нас "урокът по четене" или по- скоро по писане се преписва само от децата, които са допуснали грешки- въпрос на подход от страна на учителя. Преписът е с цел заучаване на допуснатите грешки, останалото домашно- за създаване на полезни навици.
Детето ми, въпреки, че си пише домашното по математика за точно 10 минути, го пише винаги, когато такова е дадено и това не му е досадно. Това си е тренировка.
В работата си имам неща, които върша вече механично, но които така или иначе съм длъжна да върша, независимо дали са ми досадни, скучни, сложни и т.н.
Ако смятам, че детето ми се натоварва излишно пак казвам- бих сменила учителя или училището, ако това е училищна политика. Избор има. Убедих се в разностранността на подхода при всеки един учител, дори в рамките на едно училище.
Домашните обаче се дават за всички деца, тъй като правилата са еднакви за всички. Ако някое дете е надарено в дадена област- има си допълнителни ангажименти там. Това обаче въобще не е пречка за свършване на задължителната работа. Ако пък му е сложно в определена сфера, трябва да направи усилия да достигне поне това средно ниво. Ако не може- има си също общовалидни начини за решаване на този проблем. Има си и различни оценки.
Нека децата ми са си уникални, но това да не е за сметка на тези полезни навици. Спазването на правилата не лишава човека от неговата индивидуалност, изобщо, но е в основата на нормалното общество.
Никой не твърди, че трудът е единственият начин за постигане на успехи, но той е задължителен такъв елемент, наред с редица други, дори един от най- важните. Пропуските винаги дават отражение в практиката след това се наваксват или по- трудно или никога. Най- добрият или човекът от първите редици в дадена област задължително е преминал и преминава през дадени задължителни етапи на обучение и тренировка. Той никога не се занимава само и изцяло с уникални, трудни и интересни занимания. Напротив, по- често ежедневието му е запълнено с рутинни задачи, а останалото е изключение.

# 65
  • Мнения: 1 142
Здравейте и от мен. Прочетох всичко ,което съм пропуснала до момента и реших и аз да се включа.Много ми харесват изказванията на Джуди и я подкрепям изцяло.Моето скромно мнение е ,че си зависи също и от госпожата,която е от 1 до 4клас.Аз съм много доволна от нашата ,за тези 4 години тя успя да ги мотивира да учат и да се справят с постоянните тестове и контролни,които им дава.Моят син има всеки ден не малко домашни,а същевременно и допълнителни листчета им дава ,като самостоятелна работа за вкъщи и той нито веднъж не се оплака.Аз виждам ,че никак не им е лесно,но ако сега не усети малко натоварване,то какво ще правим в следващите класове?Не казвам ,че аз не му помагам,като моята помощ се състои в това той да ми разкаже урока си за следващия ден или да ме попита за някое домашно,но като цяло се справя сам и аз смятам,че голяма заслуга за това има госпожата.

Общи условия

Активация на акаунт