ФАРОС или БРИТАНИКА за първокласници?

  • 27 516
  • 99
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 38
Благодаря на krische.Цената е 445 ЕВРО  ако се плати до края на юни -10%.ако някой друг има мнение моля да пише!!!

# 91
  • София
  • Мнения: 1 324
Не знам дали тук е мястото на въпроса ми, но ще пробвам.

Някой има ли впечатления от "Училища Европа"? На сайта им има някакви сертификати и т.н. , които ,обаче, на мен нищо не ми говорят. А и не означават,че са добри , за подготовка на дете. Затова моля за мнения!

Пуснах точно такава тема преди десетина дни, но нямаше много мнения. На мен ми се набиват на очи поне от 10 години. Записах дъщеря си от 1-ви октомври.

# 92
За Британика

Отидох на 3то ниво по Хедуей в клона на Петте кюшета.
Не  получих никакви знания по граматика и изобщо за езика (освен някои думи), просто се разчита на постигнатото от предни нива.Самата система е направена така, че
обучаемите сами да си правят всичко (самоподготвят) и едва ли не преподавателят само да контролира учения процес. Учебна тетрадка с упражнения не ми дадоха, а тестовете се провеждат въз основа на тетрадката. Времето за курса от 3 месеца беше съкратено на 2 месеца. Преподавателката беше студентка и дори не знаеше 2 думи от текстовете. Вместо да каже че не знае, даде други обяснения за самите думи. Да, поднася се чай в междучасието. НО! Аз не отивам на социално мероприятие, а на обучение.
Съветът ми към всички е спестете си парите за Британика и отидете на частен учител. 10-15 лева на урок и ще вземете същото количество часове като в Британика, но не за сметка на качеството и нервите.

# 93
lana-26, сигурна ли сте, че сте били точно в Британика? Аз също съм учил там, преди много  години по Хедуей и после по една система за бизнес английски, последно завърших четвърто ниво през лятото. Сега ще почвам сертификатен курс, пак там на петте кьошета. За четирите курса там съм изключително доволен. Преподавателите ми се казваха Яна, Станислав и Ева на последният курс. Много им благодаря за отношението и за това, че ми помогнаха наистина да започна да говоря на английски. Мисля, дори съм сигурен, че са в извън студентска възраст. Върху тетрадката не съм правил тест. Във всичките си курсове имах отделни изпити. А и там, доколкото знам, курсове по Хедуей не се провеждат отдавна.

# 94
Завърших курса на 01.08.2004 г. Причината да споделям мнението си тук е че в нета случайно попаднах на темата Британика. От сегашната си гледна точка никога не бих отишла на обучение там. Същевременно не оспорвам мнение като вашето,т.е. че сте доволен от тях.
Допускам, че има хора които са добри преподаватели и второ - както ми описвате че са ви научили на разговорен английски вероято става въпрос за друга система ( а не Хедуей).
Според мен има различни стратегии при ученето на език в зависимост от личните мотиви и интереси на обучаемите. Най-общо казано аз бих  разделила стратегиите на 2:
с наблягане на граматиката (официалния език) и с наблягане на разговорната реч, или съчетание от тези двете. Моите предпочитания бяха за наблягане на граматиката (официалния език), но както казах не получих тетрадката със задачи и оттук се получи един вакуум при явяването на тестовете. Чудех се как да запълня вакуума. По това време мои колеги  караха 3то ниво по Хедуей в УЧС -- с тетрадката естествено. Наложи се да разучавам тестовете от техните материали за да мога поне за петица да покажа знания.На 1во и 2ро ниво в Британика не съм била обучавана, а по системата "English for Bulgarians". Като отидох в Британика  направих входен тест - имах над 80% и те ми казаха че съм за 3то ниво. Повреме на курса няколко човека се отказаха, а едно момиче мина на индивидуално обучение.
За разговорния английски - като ходих във Великобритания се убедих колко трудно произношение имат и не знам дали изобщо има ли метод който поне малко да ни доближи до реалността?
Винаги съм подкрепяла усилията за учене, за развитие, за разширяване на кръгозора и т.н.
Познанието дава много. Но много много трябва да се внимава когато става въпроса за комерсиализация на обучението. Хубавото при мен е че все пак имах възможност да избирам различни начини(форми) на обучение и така по-лесно да се ориентирам в полезността и практичността на разнообразието. Много е важно езиковото обучение да не отегчава. При мен стака така че в повечето време ученето на езиците бе приятна емоция, заредена с позитивизъм и желание за все повече знания. Желая ви успех!

# 95
Погледнах си сертификата за завършено трето ниво. Подписан е от:
К. Щилянова, И.Гаврилова, Ева Георгиева. Крайна оценка:А=

# 96
  • София
  • Мнения: 1 324
А впечатления за Образователен център ЕС България, имате ли?
http://www.esbulgaria.com/html/home.html

# 97
  • Мнения: 1
Здравейте,
днес случайно попаднах на този форум и специално тази тема и ми се стори доста интересно, защото аз самата съм настоящ ПРЕПОДАВАТЕЛ В БРИТAНИKА. Виждам различни мнения за нашето училище, но аз мога да ви дам такова, което е право от "кухнята" на БРИТAНИKА, а повярвайте ми тяхната "кухня" е доста мръсна.
1. Преподавателите в Бритaниkа. Прочетох мнение, според което преподавателите не са квалифицирани. И ДА и НЕ. Тъй като "огромните" заплати са индивидуални според образованието (колкото по-малко образован, толкова по-мизерна заплата) в интерес на Бритaниkа е да взима "не дотам образовани" кадри-следователно няма да им плаща високи заплати. Поради тази причина заплатите са конфиденциални, защото когато Пенка научи, че Гънка взима повече от нея ще напусне (което често се случва). Разбира се, има и хора ,които си разбират от работата.
ТЕКУчЕСТВОТО НА ПРЕПОДАВАТЕЛИ е символ на Бритaника. И макар да ви казват (естествено), че преподавателят \"е заминал за някъде или няма да има възможност да поеме групата\" всъщност преподавателя е уволнен. Уволненията в Бритaника са честа практика-това е единственото училище с перманентна обява за работа във всички сайтове. Обоснавани уволнения, разбира се, има. НО! се уволняват преподавтели, които не са угодни (просто не се подмазват достатъчно) на администрацията, и най-вече такива, които знаят, че труда им не заслужава жълти стотинки и имат претенции. Уволнение-да идва следващата. И се почва един поток от нови "миски". Правилно сте забелязали, че повечето са студентки-ЛИПСАТА НА КВАЛИФИКАЦИЯ ВОДИ ДО ПО НИСКИ ЗАПЛАТИ И ДО ПО-ГОЛЯМ ПРИХОД В БРИТAНИКА. Студентите са най-ниско платени и най-зависими от заплатите си. Те често не са запознати с правата си.
3. Обучението в Бритaника. Не знам, защо вие, родители, не се зачудите, защо децата ви не учат транскрипция (или как да се изговарят думите), нещо изключително важно за правилното произношение. Разчита се единствено на повтарянето като папагал на думите и резултата е-ученици завършващи горни нива и едновременно сричайки като зайци. След това...говори се само на английски-това е много хубаво, но само за ученици,които имат знания по английски! Как едно 5 годишно дете или дори 40 годишен ученик, които не разбира английски ще разбере материала??? Отговора е прост-НЕГОВ ПРОБЛЕМ. Учителите НЯМАТ ПРАВО да отговарят на български въпроси, ЗАДЪЛЖЕНИ са да не обръщат внимание, и когато на 6 годишен ученик му се припикае той си седи и търпи. Получава се така, че неразбиращите ученици (70%) се викат на консултации, на които тайно им обясняваме на български и чак тогава те разбират граматиката, но самият преподавател рискува работата си.
4. Надутите цени. Съветвам всеки, който е решил да се запише или да запише детето си да поразгледа цените на останалите училища-те са в пъти по-ниски, а за качеството не се притеснявайте-всеки търси ефтина работна ръка, така че повечето са студенти. Като училище, което пазарува на едро и получава гооооляма отстъпка за закупуването на учебни пособия, е много интересен факта, че БРИТAНИКА ПРОДАВА НА УчЕНИЦИТЕ СИ ПОСОБИЯ НА ДВОЙНИ ЦЕНИ-лесно може да проверите всяка книжарница-ще намерите учебниците, речниците и миниатюрните книжчици на половин цена! Не само, че ви удрят в таксите за обучение, но правят пари и от учебниците! (и на това му викат училище!)
5. Учениците на Бритъника. Като частно училище Бритaника приема всеки ученик, носещ съответната сума-куцо и сакато. Групите са до 12 човека, което е добре...НО! няма възрастово разделение-60 ГОДИшЕН "УчЕНИК" УчИ РЕДОМ С 13 ГОДИшЕН ПО ЕДИН УчЕБНИК В ЕДНА И СЪщА ГРУПА!!!! NО COMMENT. Дисциплината е строга.Когато се появи някои разглезен, говорещ по телефона, слушащ музика, гушкaщ гаджето до него, непрекъснато пречещ и прочее ученик, които не се поддава на забележките на миската, не се предприемат никакви мерки тъй като администрацията на иска да загуби пари изключвайки ученика си-резултата: учителката е безсилна когато 5-6 души нарушават учебната атмосфера, а вашите деца просто си губят времето и вашите пари.
6. "Сертификата", които получавате в края на курса (ВАЛИДНО Е ЗА ВСИчкИ УчИЛИщА). ВСИчКИ ДИПЛОМКИ, СЕРТИФИКТчЕТА,УДОСТОВЕРЕНИЯ И ПРОчЕЕ СА НЕЕЕВАЛИДНИ И НЯМАТ СТОЙНОСТ И ПРИЗНАНИЕ-просто могат да ви сгреят душата за огромната сума ,с която сте се разделили. Валидни са само сертификатите и дипломите, получени вследствие на положен международно признат изпит като TOEFL, SAT, FCE, CAE, CPE, IELTS и тнт. Всички останали хартийки ВАЖАТ САМО ПРЕД РОДНИНИТЕ!

P.С. Когато решите да научите себе си или детето си на език, попаднете ли на някои добър учител го ангажираите с частни уроци-няма нищо по-хубаво от това някои да се занимава индивидуално с вас-да слуша само вас, да пита само вас, и да обяснява по начин , който е ясен конкретно на вас-щЕ ВИ ИЗЛЕЗЕ 3 ПЪТИ ПО-ЕВТИНО И 100 ПЪТИ ПО-ЕФЕКТИВНО!

Успех с избора!

Maria GG, първо да ви кажа какъв е моят скромен опит с английския език. Завиршила сум (7 години) американско средно образование и съм работила в Англия. Като се върнах в Родината се ужасих от извратения, побългарен английски който чувам да се говори тук, от типа на сЪни, фЪнки, лЪв, дЕнди, плей бЕк etc. До колкото разбирам, причината за тази лудост е транскрипцията с която учат езика. Вие като преподавател по английски, ми кажете кога сте чували англичани, американци, канадци и други native speakers, да ги произнасят по начина по който го правят Българите?!!! Аз сум го учила от точно такива учители, без транскрипции и го произнасям правилно. Не е ли по-добре да се учи правилното произношение че да не ставаме за резил в чужбина? Ок, има изклиучения, нямам  българската бъквата за звука иу на клавиатърата ми тий като лаптопа ми не е купен в БГ, като: church, turn, further, но това хе важи за повечето думи които се писшат с u. Гледаите който английски, американски или от кояато и да е английско говоряща страна и ако чуете да говорят като нас, аз транвай ще стана! Какъв смисъл от тази транскрипция ако те учи на грешно, и доста смешно, произношение? А, за мен, като се учи един език триабва да се учи и да се произнася правилно, не само е една листа от думи и изрази! Също така, да не се превежда даден израс дума по дума, защото може на Български "сърдитко Петко празна му торбата" да има смисъл, но на английски "ангри петко хаз ан емпти баг" не означава ништо смислено! Виждала сум го, както и други подобни тъпотии. И накрая, простете ми правописните грешки, ако има такива, учила съм само до трети клас в България.

# 98
  • София
  • Мнения: 661
Аз абсолютно недолюбвам Британика. Страхотно текучество на преподаватели...и то доста неквалифицирани.

Имам добри впечатления от AVO и от Фарос....

# 99
  • София
  • Мнения: 2 840
За съжаление, Британика упорито вървят към развод с мен. Текучество на учителите, смяна на преподаватели по никое време, необосновани кадрови промени, труден адаптационен процес през няколко месеца поради все още малката възраст на учениците, които се привързват, а това пречи на самата работа. В началото беше прекрасно - съвестна преподавателка, редовно ходене на консултации, за които самата тя настояваше, добра обратна връзка, добри резултати.
Така беше първите две години. После настана някакъв хаос.
Но много зависи от преподавателя - и на това ниво, на което е синът ми в момента, има добра учителка, която определено работи много и резултатите са показателни.

Удобно ми е местоположението на клона, затова не се замислям за преместване в друго училище, но ако тенденцията продължи, възможно е да се разделим с Британика.

Общи условия

Активация на акаунт