ФАРОС или БРИТАНИКА за първокласници?

  • 27 514
  • 99
  •   1
Отговори
  • Мнения: 315
синът ми е първи клас.от миналата година ходи в британика на английски в клона на красно село/ул.хайдушка гора/.първата година бяхме много доволни, но нашата кака напусна и от тази година сме с нова мис.
в средата на годината изведнъж дойде друга мис, като не ни обясниха кое налага промяната... Rolling Eyes

персонала е нов и нещо не сме доволни от отношението.
самата програма , по която учат децата е предвидена за осем годишни, а нашите са на седем.в групата са събрани и седем и осем годишни/осемгодишните карат нивото втори път и дразнят по-малките, които естествено са по-трудно справящи се/.

срещу британика има филиал на фарос.може ли някой да разкаже по-подробно за обучението на първи клас там ?какви са преподавателите?при нас са едни много мили каки, които знаят езика, но нямат никакъв педагогически опит .искат от родителите да обучаваме децата вкъщи, а все пак ние не сме длъжни да знаем езика - нали затова плащаме частни уроци #Crazy #Crazy

# 1
  • Мнения: 3 743
Доколкото разбирам не питаш Фарос или Британика, а само за Фарос. Моя син беше 4 години  във Фарос, но честно казано не бях много доволна. След това го записах в Британика, вече 3-та година е там и съм много доволна Peace

# 2
  • Мнения: 1 599
Еми ние още не сме почнали... но много ми хвалят алианса... и ние май в алианса ще го запишем... казват,че са много добри....

# 3
  • Мнения: 315
ясно!значи да не пробвам там изобщо.
в британика ме притеснява честото текучество на мис-ките.,но може би това е проблем само на нашия филиал #Crazy #Crazy

# 4
  • Мнения: 315
за алианса - не ми е на много удобно място, нито като време.
в нашата група от тази година има едно дете , което миналата година е било в алианса, но майка му каза , че на шест години ги товарели с много писане и четене, а той с триста мъки ходел и едва не намразил учението Laughing
може би е до дете newsm78

# 5
  • Мнения: 3 743
в британика ме притеснява честото текучество на мис-ките.,но може би това е проблем само на нашия филиал #Crazy #Crazy
При нас няма такъв проблем, виж в някой друг филиал, ако имате наблизо Peace

# 6
  • Мнения: 7 821
Момичета споделете повече инфо и за двете места (кога ходят, по колко пъти седмично, по кои учебници учат, колко струва), Моля!

# 7
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
в британика ме притеснява честото текучество на мис-ките.,но може би това е проблем само на нашия филиал #Crazy #Crazy
При нас няма такъв проблем, виж в някой друг филиал, ако имате наблизо Peace

да и при нас е така. Нашата мис е много взискателна и същевременно - мила с децата.

Ellypr - щерката ходи в Британика. Понеже я записах чак сега (4-ти клас), за да навлязат в същинската материя в самото начало ходеше по 3 пъти седмично. По 1ч.45мин. Учи по SKY1, каквото и да означава. Не е добре родителя да се меси много в обучението на детето (пише го на табела в фоайето им). Може да си говорят и родителя да поощрява, но до там. Почти всяка седмица имат проекти. Дава им се тема и те пишат по нея. Оценява се в %, както и цялото обучение.
Имат си някаква система, според която всички, който имат висок % успеваемост, държат изпит и ако и там са се справили над 95-6% им дават отстъпка в цената за курса. При 100%-во представяне, следващия курс е безплатен.

Всяко дете има порт-фолио, което при желание от родителя, се разглежда. Има и род. срещи, на които задължително се представя това порт-фолио на родителя. В края на всеки срок се изпраща доклад, за успеваемостта на детето.

Ели, ако имаш още питанки, моля  Hug

# 8
  • Мнения: 315

да и при нас е така. Нашата мис е много взискателна и същевременно - мила с децата.

 Не е добре родителя да се меси много в обучението на детето (пише го на табела в фоайето им). Може да си говорят и родителя да поощрява, но до там. Почти всяка седмица имат проекти. Дава им се тема и те пишат по нея. Оценява се в %, както и цялото обучение.
Имат си някаква система, според която всички, който имат висок % успеваемост, държат изпит и ако и там са се справили над 95-6% им дават отстъпка в цената за курса. При 100%-во представяне, следващия курс е безплатен.

Всяко дете има порт-фолио, което при желание от родителя, се разглежда. Има и род. срещи, на които задължително се представя това порт-фолио на родителя. В края на всеки срок се изпраща доклад, за успеваемостта на детето.
-така беше и при нас миналата година, но тази няма нито писма за родителите в края на срока, нито може родителя да не се меси-напротив - изискват вкъщи да наблегнете на четенето, писането на думи и т.н.всичко щеше да е чудесно, но когато плащах не се изискваше родителите да знаят английски #Crazy.все пак идеята е там да го научат на правилно произношение, и усет към езика.аз, ако мога сама няма да го водя в британика Twisted Evil
а проектите - познайте кой заляга над тях Rolling Eyes Embarassed Twisted Evil.в началото го оставях сам, но той каквото и да направеше -други деца пристигаха с невероятни красоти и нали са още малки и глупави се хвалят :"мама го направи!!!".е, моят все пак е лъв и иска неговото да е по- по-и най!!!и на единият проект мама се спретна/мама все пак е инженер Laughing/, но после, като се усетих какво правя #2gunfire #2gunfireи му казах, че идеята е ТОЙ , а не аз да се науча !и сега колкото може - прави , аз помагам основно със напътствия/ е нашите не са най-хубави, но.../.
мисълта ми е, че той миналата година ходеше с желание, а тази -не, защото материала не се преподава съобразно възрастта на децата/поне в нашата група е така-гледам, че и другите деца с неохота идват/.колкото до парите -има вариант на отсрочено плащане, но като цяло е около 400-500 лв./година/това за ниво F2/.два пъти седмично по 70 мин.

# 9
  • Мнения: 901
В обявите за работа, които пускат "Британика" няма изискване за английска филология, вж. jobs.bg вземат всякакви хора. После ги сменят, когато видят, че не се справят. Затова има такова течение там.
Има други свестни школи.

# 10
  • Мнения: 2 708
Ще споделя с вас моя опит. Определено за мен немския език е по-труден и считах, че английския ще го научат доста по лесно. И така и стана. Ето как това се получи при нас.
От първи клас започна да си учи немски в училище. Общо взето, не е научила кой знае какво, ама нещо там подбутваме. В края на 4ти клас, реших, че е крайно време да започнем и с английския (учила е само в детската градина 1 година, ама аз това не го броя, за вас не знам - прекалено малки са и ми се струват пари на вятъра, но това сега го казвам от позицията на времето).
Там където живеят родителите ми, на Княз Борис има ВВС център, ама не е точно ВВС, защото нещо са се отделя и не знам си кво, но си е останало така - ВВС център. Та видях, че лятото - юли месец има 1месечен курс - всеки ден от 9 до към 12.3 беше. Тя и без това скучае лятото и даже много ентусиазирано възприе идеята. Освен това, 2ма нейни съученици ходеха там още от 1ви клас и беше чувала хубави нещо. Но сиромах човек жив дявол са казали хората, за да не се минавам да плащам аз за А В С в английския, намерих си един учебник за начинаещи деца, и около месец и половина (говоря май и половината юни) аз започнах да се занимавам с нея - четяхме уроците, пишехме новите думи, упражнявахме се - ей такива неща. Щото ни предстоеше входен тест - за определяне на ниво Laughing Laughing Laughing аз не се давам току тъй. Що ще казвам, че нивгаш не е учила Laughing И така, те хората виждат, че има дупки естествено, но виждат и че не е за начинаещи. И така си изкара летния курс и в началото на 5ти клас започна с тези деца, които са си почнали от самото начала - демек с тия дето са плащали 4 години голямата такса  Peace Много съм горда от този факт и няма как да не се изфукам Laughing Laughing Laughing
Сега вече сме 7ми клас и да ви кажа много съм доволна. И от отношението към децата, има и часове по музика, в които учат текстовете на чудесни песни, не само детски ами и поп музика. Така ги приучават сами да се ровят в последствие, ровят и те за текстове, а покрай тия текстове колко допълнителни думи научават......
Пък проекти какви правиха - за космоса, планетите или за животните от тропическата гора - всяко дете има задача да си избере примерно 1 животно от тропическата гора и да представи на другите. Страхотни проекти бяха. На края на годината правят за родителите нещо като представление, в което дечицата говорят и пеят неща и разказват какво са научили.
Отделно който иска, всяка година може да си се явява на изпити за ниво, но аз това го считам за излишно плащане.
Като му дойде време да се сертифицира - ще си платим тогава. Тя в 9 клас ще е готова да се яви спокойно според мен за TOEFL и други подобни и то безгрижно. Еееее ако ни приемат в английската, ще я спра, пък ще плащам за Гьоте институт, но тайно се надявам да ни приемат нещо с немски, пък да си продължи тук с английския.

# 11
  • Мнения: 911
schreier, е дала точна информация за проблема в Британика. Там много рядко се наемат филолози, обикновено преподават студенти, отношението към тях некоректно и в повечето случаи напускат или пък изненадващо ги уволняват.
Насочи се към АЛИАНСА.
Успех в избора.

# 12
  • Мнения: 901
Но пък в АЛИАНСА групите са огромни. Не забравяйте, че европейският стандарт за размер на група е 15 човека. В повечето разумно управлявани школи не се правят групи от повече от 10 деца за предучилищна, 1ви и 2ри клас.

# 13
  • София
  • Мнения: 454
Дъщеря ми ходи в АВО http://www.avo-3.com/. Там е за трета година. Госпожите и се едни и същи и през трите години. Групите не са големи и се водят от двама учители - българин и англичанин. Учи с голямо удоволствие.Няма проблеми с говоренето и разбирането, малко по-трудно и е с писането, но тя е 2 клас и е разбираемо.

# 14
  • Мнения: 901
Да, без излишна мегаломания АВО стоят доста стабилно в сферата вече десетина години. Проблемът е, че нямат клонове в кварталите. А пък да помъкнеш първокласник от Младост 4 на Паметника Левски два пъти седмично за по 45 минути едва ли е рационално - пътуването ти отнема 4 пъти повече време отколкото обучението.

# 15
  • София
  • Мнения: 454
Да, без излишна мегаломания АВО стоят доста стабилно в сферата вече десетина години. Проблемът е, че нямат клонове в кварталите.

Това е много вярно. Аз имам късмет, че ми е близо да работата и до жилището.
Часовете са два пъти седмично по 2 учебни часа.
Имат и полудневна програма /дъщеря ми първата година беше така и много и харесваше/. Един път седмично - в петък или понеделник, децата идват в 12,30 да 13,30 имат свободни занимания с преподавателката, която води предучилищните група, след това два учебни часа английски, след тях свободно време/ходят в парка, с съседния на етажа спортен салон или се занимават с разни апликации, рисуване и т.н, още два учебни часа английски и в 18 и нещо си ги вземахме.

# 16
  • Мнения: 838
Здравейте, твърдо заставам зад АЛИАНС. Там сме за трета година на летен курс, а също и предпредучилищен и предучилищен - след тях в момента пишем и четем на английски, пеем безброй песни и знаем много стихотворения, които й бяха поднесени много леко и с търпение и внимание в комбинация с много танци от госпожите при които е била. Досега сме доволни от всичките й преподаватели, а те не са малко - мисис Узунова, мисис Чолакова, мисис Йотова, мисис С. Стоянова и мисис Стефанова. Не отлагайте ученето на език за по-късно, колкото по- рано, толкова по- добре, така детето свиква със спецификите на езика и не се бои от него.
За предучилищен и предпредучилищен часовете са 3 пъти седмично по 2 астрономически часа, а за 1 клас с оглед допълнителното натоварване в училище - само 2 пъти седмично по 2 часа.

# 17
По повод на АЛИАНСА - определено не е на ниво както преди 15 ина години- децата са по 20 и повече в група, дори седят  наблъскани по чиновете  или масите за да се сместят, в началните групи песнички и стихотвоения и .... дотам, плюс едно " показно" тържество на края на годината. За по горните нива немога да кажа нищо защото преместих след първи клас дъщеря ми във Фарос, където започна от ниво AJ, първото училищно ниво в алианса. Сега завърши основният курс във Фарос /7 ми клас е/  и зе тези 7 години мога само да се похваля от училища "Фарос".

# 18
  • Мнения: 331
Да, без излишна мегаломания АВО стоят доста стабилно в сферата вече десетина години. Проблемът е, че нямат клонове в кварталите. А пък да помъкнеш първокласник от Младост 4 на Паметника Левски два пъти седмично за по 45 минути едва ли е рационално - пътуването ти отнема 4 пъти повече време отколкото обучението.


вече имат един на раковска - близо до римската стена. Аз също съм с две ръце за АВО. Синът ми ходи там от 6 години и 5 година по ред е с една учителка - Богданова - страхотен преподавател и педагог. Спомням си преди 2 години беще, бяхме в провинцията и забравих изобщо да предупредя, че детето ще отстъства. Почти веднага след часа тя ми звъни на мобилния да ме уведоми, че детето не е било на урок......Таксите ..., ах таксите сега  - за нивото след което ще може да се яви за фърст сертификейт е 630 лева, като има отстъпки до към 60 лева, ако се запишеш рано и 10 лева хи, хи за отлично представяне на финалния тест.

# 19
  • Sf
  • Мнения: 978
Ние сме шест години в Британика, сменили сме 4 филиала (защото се местихме) - до последната година нямах никакви забележки. Тази година и при нас се смениха няколко миски и като цяло не съм особено доволна от годината.   Thinking

За АВО-3 съм чувала много добри отзиви.  Peace

# 20
  • Мнения: 1 044
За мен най-добри си остават Фарос. Аз лично от Британика не съм чула положителни отзиви и от големи, и от малки.

# 21
  • Мнения: 315
ние сме във филиала"бели брези", на ул."Дойран"/в една от преките - "Хайдушка гора"/.там, като навсякъде в софия паркирането е крайно тежко, но това е бях кахър.
другият сравнително близък филиал е "прага", но проблемът е, че за него нямам никакви отзиви и може да се окаже същото ooooh!
а и групата ни е почти една и съща от началото - с децата се познаваме и сме приятели и не ми се сменя, ако и на другото място ще е същото Naughty
някакви отзиви за "прага"?

# 22
  • София
  • Мнения: 478
 Мисля, че от гледна точка на родителя идеална школа не съществува.  Винаги има недоволни от интензивността на натоварването, от методиката на преподаване, от необходимостта да се полагат сериозни и най-вече системни усилия за овладяване на материала, или обратното, ако натоварването е слабичко, критиките се фокусират върху липсата на осезаеми резултати от обучението.  Записах дъщеря ми в "Британика" във втори клас и като цяло съм доволна (без да изпадам в див възторг, де).  Бях чула от познати, които дори отписаха детето си по средата на годината след доброволната смяна на две-три миски, че обемът думи е непосилен, че ми предстои постоянна работа вкъщи по подготовка на домашните и прочее. Нищо такова не се случи-дъщеря ми ходеше с желание, въпреки голямата си ангажираност (учи интензивно немски от първи клас, плюс школи по балет, рисуване, плуване)  справяше се "на макс" с тестовете, дори преподавателката й я обяви за най-добрата ученичка, получи и малка награда на финала. Дори смятам, че добре би понесла и повечко учебен материал за годината. А записването й, поради опасенията ми от претоварване, беше  малко ексериментално-по изрично нейно настояване и с очакване след месец ентусиазмът й да се изпари.
 Мисълта ми е, че всичко е доста субективно и зависи от детето-от мотивацията му, от способността да се адаптира в нова среда, към нов преподавател, деца в групата и пр. и отношението му към школата трябва да бъде критерий за оценяването й наред с доколкото е възможно обективното преценяване на резултатите от родителите. А това може да стане  само на принципа проба- грешка. Съветите, колкото и да са добронамерени, не са много ползотворни.  
 Лично аз харесвам в "Британика" приемливите цени и възможността за получаване на  перманентна обратна информация за успеваемостта , осигурена от системата с портфолиата, която е изключително полезна и от гледна точка на личната мотивация на децата- сами нанасят резултатите си от постоянните тестове и проекти и оформят  графика на успеваемостта си, което е стимулиращо. Явно подходящи за съответните възрастови групи са и темите и помагалата с които работят (Дисни герои в учебниците, книжки с класически приказки, приятни песнички и т.н.).
 Не ми харесва прокрадващото се в отделни моменти леко бюрократично отношение, присъщо на една сигурна в популярността си школа, изразяващо се например при фиксиране на групите по часове, изненадваща смяна на преподавателя или отделни изцепки като например печатна грешка в тест, която прави невъзможно решеване на задачата или въпрос в тест за неизучена до момента дума. (Последните са дреболии, но ми костваха доста обяснения  за световната несправедливост, да не кажа за законите на всемирната гадост, когатато костваха на дъщеря ми няколко фатални процента, делящи я от прословутата стипендия.) Та така. Иначе за "Фарос"-за  немски ми предложиха прекрасната численост от две деца в групата , но за английски-нямам информация. Цените са им по-високи. Успех в избора! Peace

# 23
  • Мнения: 315
Мисля, че от гледна точка на родителя идеална школа не съществува.
 Успех в избора! Peace
благодаря!съгласна съм с твоето мнение.успех на дъщеричката ти.
с мъжете е малко по-трудно...
благородно ти завиждам затова, че тя се мотивира сама и учи, докато ние още приемаме всичко за игра и трябва да учим заедно - иначе не ни е интересно.... Twisted Evil
май наистина няма идеален вариант.

# 24
  • София
  • Мнения: 478
 Блгодаря и аз. Струва ми се, че проблемът идва с писането. Наблюденията ми са, че първолачетата в групата на дъщеря ми имаха по-големи затруднения, особено в началото, т.к. нямаха още утвърдени навици в писането и на български. Ние умишлено започнахме във втори клас, но трябва да се има предвид, че бе учила на говоримо ниво в детската градина, отрасна с филмчетата "Magic English", "Ozmo" на BBC  и сама търсеше контакт с езика най-вече за да се справи с вездесъщите компютърни игри. И да... мъжете. Тази битка ми предстои, живот и здраве Laughing! Отсега събирам сили, но тръпки ме побиват, като виждам упоритата съпротива от страна на синовете ми, когато се опитвам тенденциозно, с някаква образователна цел да насочвам вниманието им към определен диск, книжка или компютърна игра, дори иначе да са им любими- проблемът е, че точно в този момент не те взимат решението ooooh!
 А за добро овладяване на говорим английски, на уменията за свободна комуникация съм чувала добри неща за системата на "Берлитц", но нямам лични впечатления.

# 25
  • Мнения: 7 474
И аз съм се ориентирала към Британика на Кр. село Thinking

# 26
  • Мнения: 901
Пак да припомня, че в Британика миските се сменят по 3-4 за година и всичките са просто със завършена английска гимназия някъде, принципно. Иначе няма лошо и в Британика, колкото и миски да се сменят, те нямат място за сядане в класната стая, стоят прави като сладкарки по няколко часа, обличат ги официално и ги преследват за всяко действие. Ако искате нещастна млада жена да преподава на детето ви някакъв английски за доста пари, Британика е мястото.И успех.

# 27
  • На село
  • Мнения: 873
Дъщеря ми (12г.) посещава филиал "Прага" от март 2007. Преди това 5 години учи английски при частен учител, благодарение на който получи доста висока степен на владеене на езика. Нещата, от които не съм доволна в "Британика": за една учебна година смениха 3ма преподаватели (последната ни преподавателка е рускиня, която, за късмет, говори английски без акцент); знанията на дъщеря ми не са така задълбочени, както когато взимаше частни уроци, има известни пропуски в лексиката, които не са съвсем без значение. Има и доста неща, от които съм доволна - информираността на родителя относно отсъствия, домашни и проблеми в овладяването на материала; възможността за допълнителни консултации.
На есен щерката ще е 7ми клас и й предстои кандидатстване - няма да посещава Британика, но не мисля, че това ще е някакъв фатален пропуск.

# 28
  • София
  • Мнения: 478
   С риск да стана досадна, се включвам отново, защото предпоследното изказване ми се вижда доста тенденциозно. Whistling Относно ценза и текучеството на преподавателките- за година обучение при нас промяната през втория срок бе предизвикана единствено от прегрупирането на децата вследствие на различните смени в училище, иначе съставът на миските поне за началното ниво бе постоянен. Съвсем не бих казала, че те са били изнурени и нещастни недоучени девойки-напротив, поне при нас ( и особено преподавателката ни през втория срок) бяха изпълнени с ентусиазъм и хъс, който се предаваше и на децата, което лесно може да се провери с "надаване на едно ухо" пред вратите на кабинетите от бдителна родителка като мен Wink.   А за образователния ценз-без да съм правила обстойното проучване на някои по- осведомени от мен Sunglasses, не мисля, че гаранциите в една относително утвърдена и все пак с традиции школа могат да бъдат  чуствително по-малки от тези в други подобни центрове за езиково обучение. А от друга страна, смятам,че поне за началния етап, при наличието на правилен подход към децата, желание за работа и стриктно придържане към конкретна строго рамкирана от съответните помагала и учителски ръководства международна методика на обучение, шансовете да се постигнат добри резултати са по-добре обусловени, отколкото ако се стъпи само върху простото наличие на университетска диплома, високи претенции без адекватен подход към децата или факта на националната принадлежност на учителя например.

# 29
  • Мнения: 6 507
Синът ми завърши всички нива на "Фарос "във филиала на "Бели брези"и от началото до края беше с една "мис".Много съм доволна,научи езика.Изкара курс и изпит за първото ниво на Кембридж сертификат с отличен и сега започва курс за второто ниво. Зписах там и дъщеря ми,за мой късмет при същата "мис",която е страхотна и много се надявам и нея да изкара до края Praynig Така ,че моя съвет е" Фарос"-програмата е добра,децата усвояват езика и натоварването е нормално.И двете ми деца ходят с голямо желание и удоволствие! Peace

# 30
  • Мнения: 901
Тенденциозно казвам истината за кадрите в "Британика". За да не съм голословна копирах изискванията към кандидатите в тяхната цялост от обявата в джобс.бг. Ето:

Екипът на BRITANICA търси динамични хора, готови да се справят успешно с предизвикателствата на една интензивна работна среда и предлага възможности за професинално развитие и напредък в кариерата.

Кандидатите трябва да отговарят на следните изисквания:
да притежават добри комуникативни умения;
да са добре организирани;
да имат желание за посещаване на семирари за професионално развитие.

Необходими документи за кандидатстване са автобиография и мотивацинно писмо на английски език, както и актуална снимка.


Къде се говори за важни според мен изисквания като езикова квалификация и опит? Интересно е и защо трябва да приложат и снимка. А какво са "семирарите" само предполагам.

# 31
  • Sf
  • Мнения: 978
schreier, на мен също ми се виждат тенденциозни твоите изказвания. Разбрахме твоето мнение, благодарим ти за него, не е нужно да повтаряш повече, след като не казваш нищо ново.  Peace

# 32
  • Sofia
  • Мнения: 647
Дъщеря ми изкара 2 нива във "Фарос", но на мен системата, по която ги обучават нещо не ми вдъхва доверие.А цените им вече са още по- високи- с учебниците минава 1000лв за година.

# 33
  • Мнения: 1
Племенникът ми учи в Британика от предучилищна възраст. Вече е трети клас и по мнение на преподавателката в 38-мо е изключително добре подготвен. Говори много за малчуган като него. Това лято в Гърция извади такъв английски, че ни скри шапката. Четат някакви книги приказки, пише съчинения разни, и го прави с желание. за 3 години имаше 2 миски, и двете бяха много мотивирани да учат децата. Тази година ще учи във филиала на Плиска или този до Орлов мост.

# 34
Дъщеря ми изкара 2 нива във "Фарос", но на мен системата, по която ги обучават нещо не ми вдъхва доверие.А цените им вече са още по- високи- с учебниците минава 1000лв за година.
В Фарос е добро обучението стига цените да не ви притесняват. А вече останалото зависи и от желанието на детето да учи - не могат да му наливат мозък в главата с фунийка.. Алианса - групите наистина са големи, пък и сградата им на Славейков преди не беше мн поддържана. =)

# 35
  • Paris
  • Мнения: 1 727
Извинявам се на авторката на темата предварително.  bouquet И все пак да не се пускат допълнителни теми, бихте ли споделили впечатления за Европа и Браво?

# 36
  • Мнения: 1 674
Синът ми е в трети клас. От първи учи английски в частната занималня към училището. Доволни сме, но тази година таксата се покачи на 1600лв, което ни накара да се замислим и да го преместим . Отидохме в Британика в Красно село. Направи тест, на който изкара 90% и учителката реши, че тр да се пробва за по-високо ниво. Резултатът беше отново мн висок 78% и го класираха за ниво Sky 2/тези чиито деца учат там, сигурно им е ясно какво означава/. С две думи се класира да учи с деца от четвърти и пети клас. Това мн ни зарадва, но едновременно с това се зачудихме дали е удачно да го местим, щом детето има талкова добри знания от занималнята. Засега го оставихме да си ходи на занималня, но предполагам, че догодина ще тр да го преместим. Но той не иска и да чуе да бъде в един курс с по-големи деца и според мен това ще го стресира и може да загуби интерес към езика.
 Искам да споделя, че и нашата мис в занималнята е студентка, съвсем младичка и с пиърсинг, който доста не стряскаше. Но въпреки всичко накара детето ми да обеча езика и да знае доста за възрастта си. Затова не е мисля, че е важно възрастта и квалификацията на преподавателите, поне в началото на изучавенето на езика. Все пак те учат съвсем елементарно ниво на езика.
Много дълго стана, моля за извинение.  Като финал ще кажа, че ние отново ще се чудим къде да го записваме. Имаме Фарос съвсем близо до нас, но отзивите са негативни.  newsm78

Последна редакция: пн, 06 окт 2008, 15:49 от paleto

# 37
  • Мнения: 3 886
Понеже и на мен ми предстои записване .Сега сме първи клас.Малко съм в чуденка къде да го запишеме естествено искам да е най доброто или поне да си оправдае ГОЛЯМАТА ТАКСА Peace.Също така искам да питам някой посещавал ли  е АЛЕКСАНДЪР СКУЛ на  Бул ХРИСТО БОТЕВ .И дали са добри .На мен те са ми близко и  искам отзиви моля  bouquet

# 38
  • Мнения: 315
Искам да споделя, че и нашата мис в занималнята е студентка, съвсем младичка и с пиърсинг, който доста не стряскаше. Но въпреки всичко накара детето ми да обеча езика и да знае доста за възрастта си. Затова не е мисля, че е важно възрастта и квалификацията на преподавателите, поне в началото на изучавенето на езика. Все пак те учат съвсем елементарно ниво на езика.
именно!попаднали сте на човек, който отвътре си го носи, но ако не беше така?
първата ни мис в британика на красно село беше просто съкровище/децата бяха на 6 год./.те, естествено много я обичаха, но тя замина за САЩ.
втората година бяха сменени две-три миски/коя от коя по-безцветни/които преподаваха все едно на възрастни/изпяваха си урока, даваха домашното и всичко това с формално отношение към децата/.децата-първи клас още неосъзнали какво им се е случило...
тази година още не смеем да се похвалим/не сме опознали миската-пак нова/.
та, мисълта ми е, че в ранните години по-важен е подходът към децата, отколкото каквото и да е друго.

# 39
  • Мнения: 901
Един бърз съвет към всички, които още се чудят.
Побързайте.
Заниманията в повечето школи започнаха на 1.10. От първа ръка знам, че в някои от тях вече няма да имате голям избор - ще ви предложат да запишете детето или в група, чиито часове не са ви много удобни, или в препълнена група, или в друга школа.

# 40
  • Варна
  • Мнения: 99
Пак да припомня, че в Британика миските се сменят по 3-4 за година и всичките са просто със завършена английска гимназия някъде, принципно. Иначе няма лошо и в Британика, колкото и миски да се сменят, те нямат място за сядане в класната стая, стоят прави като сладкарки по няколко часа, обличат ги официално и ги преследват за всяко действие. Ако искате нещастна млада жена да преподава на детето ви някакъв английски за доста пари, Британика е мястото.И успех.

Изключително злобно се изказваш Close...все едно на живот и смърт НИКОЙ да не ходи там!! Успокой се и остави хората сами да преценят Close

# 41
  • Мнения: 901
Пак да припомня, че в Британика миските се сменят по 3-4 за година и всичките са просто със завършена английска гимназия някъде, принципно. Иначе няма лошо и в Британика, колкото и миски да се сменят, те нямат място за сядане в класната стая, стоят прави като сладкарки по няколко часа, обличат ги официално и ги преследват за всяко действие. Ако искате нещастна млада жена да преподава на детето ви някакъв английски за доста пари, Британика е мястото.И успех.

Изключително злобно се изказваш Close...все едно на живот и смърт НИКОЙ да не ходи там!! Успокой се и остави хората сами да преценят Close

Всъщност, изобщо не ми е на живот и смърт.  А и не е злобно, освен ако истината не е злобна. Но така или иначе, това е мнение от 18.06. (когато, както обикновено, си бях спокойна), а и вече беше обсъдено подробно.
Смятам, че с мненията си в темата бях полезна на хората, търсещи школа за децата си, без да им натрапвам агресивно една или друга школа - споделяйки факти и критерии, които биха ориентирали объркания от толкова много реклама и обещания родител.

# 42
Хора, стига сте си пращали децата в съмнителни школи, където преподават завършили английска гимназия и т.подобни. Заслужава си да платите повече, но да знаете, че с децата се занимават британци и то с опит. Опитайте в Easy English (www.btsnetwork.org) - сравнително ново място за деца в центъра, с прекрасни преподаватели. Децата ви със сигурно няма да говорят английски с акцент от Надежда...

Поздрави на всички! 

# 43
  • Мнения: 2 133
Британика Peace.Това е мястото.Нашата мис има къде да седне в класната стая.Не стои права.Не е облечена официално, а ежедневно.Нашата мис е щастлива млада жена, завършила в Оксфорд и обичаща децата.
Успех в избора за есента!

# 44
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
а пък аз вече не съм убедена, че е Британика-та  Confused

# 45
  • София
  • Мнения: 403
В класа на сина ми повечето деца посещават езикови школи. Децата, които посещават Алианса са доста и вече пета година учат там. Докато други техни съученици смениха две-три школи, включително и Британика и в крайна сметка част от тях също се преместиха в Алианса. Може би защото атмосферата там е като в истинско училище децата възприемат по-насериозно обучението или поне при моето е така.

# 46
  • Мнения: 2 414
Имам лични впечатления само от Британика и съм доста доволна,особено когато бях малка 3-4 клас,даже ходих с желание и интерес. Laughing
За Алианса и Аво също имам много добри отзиви. Peace

# 47
  • Мнения: 901
а пък аз вече не съм убедена, че е Британика-та  Confused

Шани, защо така, би ли споделила.
Може и на лични, всъщност.

# 48
  • Мнения: 2 803
Много се колебая да я записвам ли на уроци и къде. Според вас от колко годишни е необходимо децата да посещават езикови школи? Иначе нейни приятелки посещават Фарос и майките споделят, че са много доволни.

# 49
Здравейте,
днес случайно попаднах на този форум и специално тази тема и ми се стори доста интересно, защото аз самата съм настоящ ПРЕПОДАВАТЕЛ В БРИТAНИKА. Виждам различни мнения за нашето училище, но аз мога да ви дам такова, което е право от "кухнята" на БРИТAНИKА, а повярвайте ми тяхната "кухня" е доста мръсна.
1. Преподавателите в Бритaниkа. Прочетох мнение, според което преподавателите не са квалифицирани. И ДА и НЕ. Тъй като "огромните" заплати са индивидуални според образованието (колкото по-малко образован, толкова по-мизерна заплата) в интерес на Бритaниkа е да взима "не дотам образовани" кадри-следователно няма да им плаща високи заплати. Поради тази причина заплатите са конфиденциални, защото когато Пенка научи, че Гънка взима повече от нея ще напусне (което често се случва). Разбира се, има и хора ,които си разбират от работата.
ТЕКУчЕСТВОТО НА ПРЕПОДАВАТЕЛИ е символ на Бритaника. И макар да ви казват (естествено), че преподавателят \"е заминал за някъде или няма да има възможност да поеме групата\" всъщност преподавателя е уволнен. Уволненията в Бритaника са честа практика-това е единственото училище с перманентна обява за работа във всички сайтове. Обоснавани уволнения, разбира се, има. НО! се уволняват преподавтели, които не са угодни (просто не се подмазват достатъчно) на администрацията, и най-вече такива, които знаят, че труда им не заслужава жълти стотинки и имат претенции. Уволнение-да идва следващата. И се почва един поток от нови "миски". Правилно сте забелязали, че повечето са студентки-ЛИПСАТА НА КВАЛИФИКАЦИЯ ВОДИ ДО ПО НИСКИ ЗАПЛАТИ И ДО ПО-ГОЛЯМ ПРИХОД В БРИТAНИКА. Студентите са най-ниско платени и най-зависими от заплатите си. Те често не са запознати с правата си.
3. Обучението в Бритaника. Не знам, защо вие, родители, не се зачудите, защо децата ви не учат транскрипция (или как да се изговарят думите), нещо изключително важно за правилното произношение. Разчита се единствено на повтарянето като папагал на думите и резултата е-ученици завършващи горни нива и едновременно сричайки като зайци. След това...говори се само на английски-това е много хубаво, но само за ученици,които имат знания по английски! Как едно 5 годишно дете или дори 40 годишен ученик, които не разбира английски ще разбере материала??? Отговора е прост-НЕГОВ ПРОБЛЕМ. Учителите НЯМАТ ПРАВО да отговарят на български въпроси, ЗАДЪЛЖЕНИ са да не обръщат внимание, и когато на 6 годишен ученик му се припикае той си седи и търпи. Получава се така, че неразбиращите ученици (70%) се викат на консултации, на които тайно им обясняваме на български и чак тогава те разбират граматиката, но самият преподавател рискува работата си.
4. Надутите цени. Съветвам всеки, който е решил да се запише или да запише детето си да поразгледа цените на останалите училища-те са в пъти по-ниски, а за качеството не се притеснявайте-всеки търси ефтина работна ръка, така че повечето са студенти. Като училище, което пазарува на едро и получава гооооляма отстъпка за закупуването на учебни пособия, е много интересен факта, че БРИТAНИКА ПРОДАВА НА УчЕНИЦИТЕ СИ ПОСОБИЯ НА ДВОЙНИ ЦЕНИ-лесно може да проверите всяка книжарница-ще намерите учебниците, речниците и миниатюрните книжчици на половин цена! Не само, че ви удрят в таксите за обучение, но правят пари и от учебниците! (и на това му викат училище!)
5. Учениците на Бритъника. Като частно училище Бритaника приема всеки ученик, носещ съответната сума-куцо и сакато. Групите са до 12 човека, което е добре...НО! няма възрастово разделение-60 ГОДИшЕН "УчЕНИК" УчИ РЕДОМ С 13 ГОДИшЕН ПО ЕДИН УчЕБНИК В ЕДНА И СЪщА ГРУПА!!!! NО COMMENT. Дисциплината е строга.Когато се появи някои разглезен, говорещ по телефона, слушащ музика, гушкaщ гаджето до него, непрекъснато пречещ и прочее ученик, които не се поддава на забележките на миската, не се предприемат никакви мерки тъй като администрацията на иска да загуби пари изключвайки ученика си-резултата: учителката е безсилна когато 5-6 души нарушават учебната атмосфера, а вашите деца просто си губят времето и вашите пари.
6. "Сертификата", които получавате в края на курса (ВАЛИДНО Е ЗА ВСИчкИ УчИЛИщА). ВСИчКИ ДИПЛОМКИ, СЕРТИФИКТчЕТА,УДОСТОВЕРЕНИЯ И ПРОчЕЕ СА НЕЕЕВАЛИДНИ И НЯМАТ СТОЙНОСТ И ПРИЗНАНИЕ-просто могат да ви сгреят душата за огромната сума ,с която сте се разделили. Валидни са само сертификатите и дипломите, получени вследствие на положен международно признат изпит като TOEFL, SAT, FCE, CAE, CPE, IELTS и тнт. Всички останали хартийки ВАЖАТ САМО ПРЕД РОДНИНИТЕ!

P.С. Когато решите да научите себе си или детето си на език, попаднете ли на някои добър учител го ангажираите с частни уроци-няма нищо по-хубаво от това някои да се занимава индивидуално с вас-да слуша само вас, да пита само вас, и да обяснява по начин , който е ясен конкретно на вас-щЕ ВИ ИЗЛЕЗЕ 3 ПЪТИ ПО-ЕВТИНО И 100 ПЪТИ ПО-ЕФЕКТИВНО!

Успех с избора!

# 50
  • Мнения: 2 803
MariaGG , благодаря ти за мнението! Отговори ми на повечето въпроси и вътрешни противоречия.  bouquet Hug

# 51
  • Sf
  • Мнения: 978
Дъщеря ми изкара 7 години в Британика. "Кухнята" не ме интересува чак толкова - истината е, че детето говори, пише и като цяло няма никакъв проблем с езика. Дъщеря ми далеч не е от най-ученолюбивите, така че може да служи като представителна извадка. Нивото й е не по-ниско от приятелките й, които учат в Алианс примерно.

Горните курсове са по-зле откъм учители, но за деца до 4-5 клас е достатъчно добро място, още повече, че се грижат самият учебен процес да е интересен на децата и успяват.

# 52
  • Мнения: 2 133
Жалко  за теб ,MariaGG, ако така подхождаш към всяка твоя нова работа!!!
А за добрите частни учители си нещо в грешка Laughing
Поради наличието на "такъв" учител от езикова елитна гимназия, дъщеря ми в 3 ти клас не проявяваше никакъв интерес към езика, даже зубреше Peace
Страшно много се радвам, че попаднахме именно в Британика Stop
А относно "Форос"- при нас в курса се записаха две дечица, чиито родители не били доволни от там.А интересното е ,че ги записаха в началното ниво да започнат.

# 53
Жалко за теб, Франческа, че си платила двойна и тройна цена за нещо, което можеш да получиш другаде или по друг начин.

Жалко за теб, Франческа, че не си попаднала на свестен колега, жалко е да смяташ, че нещо от "елитна" гимназия значи супер качество и отношение и да се ограничаваш само с този си опит.

И нещо си в грешка, да смяташ, че подхождам зле към работата си-имено учениците ми ме карат да остана и да се усмихвам в час-нали се сещаш, че децата ви ги учим ние, учителите, а не администрацията или секретарката, или шефката...знае ли човек, учителката от която сте така доволни може да съм аз! Laughing

Далеч съм от твърдението, че от нашите училища не излизат подготвени ученици. Нито пък плюя колегите-просто обяснявам някои прилично замазани лъжи.

# 54
  • Мнения: 901
Мария,
моите уважения, че каза в прав текст тези неща.
Струваше си да се чуят, защото те са градски легенди сред студентките по английска филология, но някак големите билбордове и рекламите на цяла страница в 168 часа позамазват истината.
Все още очаквам и Шани да сподели.
А инак Франческа... Нямам думи.

# 55
  • Мнения: 4 204
Хубаво е да се чуят колкото може повече мнения и в тази връзка благодаря на Мария за споделеното.
Ние в крайна сметка решихме да запишем синът ми на частно/предучилищна е/.Пеят ,играят, слушат приказки.Баткото/преподавателят спира приказка коментират какво разбрал ,какво неразбрал.Буквите ще решим кога да ги включим в движение.На синът ми му харесва много и иска всеки ден да има занимания Laughing, но ще се задоволи с два пъти седмично.

# 56
  • Мнения: 349
Дъщеря ми втора година посещава Британика.Сега е на 8г.Първата година бяхме определено доволни.Но сега тая година е много различно-смени се миската, смениха персонала в офиса.Смени се атмосферата в целия филиал - към по - лошо.Новите девойки са доста груби,неконтактни,на моменти арогантни и доста нелюбезни.Втората година ни обясниха ,че работят на принципа"повторение с надграждане",което означава повтарят от първата година с малко допълнения и тъпчат на едно място.Единственото ,което ме задържа да я  преместя е ,че нямам възможност да я водя другаде.Когато порасне още малко задължително ще я преместя в др.център.Мнението ми е ,че лежат на стара слава и започват да свалят нивото.

# 57
  • София
  • Мнения: 403
В Алианса също системата е повтаряне с надграждане, което мисля че е от много голяма полза за децата. Не смятам, че е тъпчене на едно място, защото децата имат нужда да затвърдят наученото и да си попълнят пропуските ако нещо не са усвоили. А и във всеки следващ клас граматиката е на по-високо ниво. Не може на първокласник да се дават граматически правила, които още и на български не е усвоил.

# 58
  • Мнения: 3 886
a мнение за АЛЕКСАНДЪР СЛКУУЛ? има ли някой

# 59
  • Мнения: 4 156
Знаете ли какви са средните цени за частни уроци за начинаещи деца в София?
Търся нещо подходящо за сина ми и се чудя дали 20 лв за 2 учебни часа е ок. Той е в първи клас и едва чете на български.

# 60
  • София
  • Мнения: 403
Цените са от 10 лв. за учебен час нагоре. Може да се намерят и по-ниски ако преподавателят не е много опитен.

# 61
  • Мнения: 4 204
10лв за 45 минути, но обикновенно по час го занимава.И моя син е малък-предучилищна.не четат и пишат по английски,а само игрово го занимава!

# 62
  • Мнения: 4 156
А дали в началото е добре да е 45-60 мин, а не 90 мин?

# 63
  • Мнения: 4 204
Абсурд 90 минути за моя син!45 му е идеално!Иначе ще се разсейва!

# 64
  • Мнения: 428
Колебая се дали да запиша тази есен сина си на курсове по английски.Прочетох мненията ви до тук и явно всяка школа си има плюсове и минуси.Интересувам се как варират цените.Колко е годишната такса? Някой би ли ми казал ,понеже в сайтовете им няма такава информация?

# 65
  • Мнения: 315
......Интересувам се как варират цените.Колко е годишната такса?.....
мога да кажа за "британика "за тази година ; за дете втори клас; трета година в "британика"-4 вноски по 180 лв.

# 66
  • София
  • Мнения: 403
За Алианса цените за всеки клас ги има в сайта им - на ученически курсове, но в момента правят преработка. Плаща се на четири вноски. Средната цена на година е между 400 и 500 лв. - зависи кой клас сте. Най-скъпо е в предучилищната, около 650 лв., защото часовете са повече. Предполагам, че скоро ще ги има в сайта точните цени.
При съпоставка на цените се гледа и броят на часовете в различните школи. Може са се окаже, че при почти равни годишни такси на две места, като се сметне колко излиза един час, на едното място да е доста по-скъпо от другото.
45 мин. за едно посещение според мен е доста малко като време, особено ако се пътува до школата. Детето тъкмо ще се нагласи за работа и ще стане време да си ходи.

# 67
  • Мнения: 428
Eee,Момичета много ви благодаря-!!!   bouquet

# 68
  • Мнения: 1 674
Преди време се говореше за някакви стипендии за Британика. В края на учебната година се полага тест и най-добре класиралите се се освобождават от годишна такса за следващата година. Някой знае ли дали все още има такава практика?

# 69
  • Варна
  • Мнения: 99
Преди време се говореше за някакви стипендии за Британика. В края на учебната година се полага тест и най-добре класиралите се се освобождават от годишна такса за следващата година. Някой знае ли дали все още има такава практика?
Има да! Но на базата и на резултати през цялата година! Peace

# 70
  • Мнения: 2 133
Дъщеря ми ще кандидатства за тези стипендии.Златната- напълно те освобождават от такса.Следващата- 50% и третата-10% отстъпка.Изпита е края на юни.в началото на септември, след проверката от Кембридж, ще съобщават резултатите Peace

# 71
  • Варна
  • Мнения: 99
Дъщеря ми ще кандидатства за тези стипендии.Златната- напълно те освобождават от такса.Следващата- 50% и третата-10% отстъпка.Изпита е края на юни.в началото на септември, след проверката от Кембридж, ще съобщават резултатите Peace
Zdravei, proshtavai che pisha na latinica, no taka moga v momenta samo! Peace  Cambridge niama nishto obshto sas stipendiite v Britanica t.e te ne se vkluichvat v cialostnata ocenka na baza uchebna godina. Stipendiite sa na baza Term reports i Book project t.e rezultati ot opredeleni neshta prez cialata uchebna godina! Popitai momichetata v ofisa! Uspex s Cambridge! Peace
P.S A inache stipendiite sa dve: Zlatna i Srebarna - 100% i saotvetno - 40%

# 72
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
и аз знам, че Златната освобождава на 100% от такса за следващото ниво.
Но все си мисля, че има сребърна и бронзова, които процентно не знам как изглеждат.
Познавам дете, което спечели Златна.

Моята щерка не знам дали ще иска да се подложи на теста...

И наистина Сертификата от Кейнбридж няма нищо общо със стипендията.

# 73
  • Мнения: 2 133
Така е , да!Аз не написах правилно нещата ooooh!
Заблудих се покрай сертификата Starters.За него съм писала, че оценяването се извършва от Кеймбридж Peace
Златна стипендия – 1 БЕЗПЛАТНА учебна година
Сребърна стипендия – 40 % намаление на таксата
Днес плащах за изпита, питах и това е...Нещо пак не съм доразбрала Whistling

Последна редакция: чт, 16 апр 2009, 17:35 от franceska

# 74
  • Мнения: 162
Тенденциозно казвам истината за кадрите в "Британика". За да не съм голословна копирах изискванията към кандидатите в тяхната цялост от обявата в джобс.бг. Ето:

Екипът на BRITANICA търси динамични хора, готови да се справят успешно с предизвикателствата на една интензивна работна среда и предлага възможности за професинално развитие и напредък в кариерата.

Кандидатите трябва да отговарят на следните изисквания:
да притежават добри комуникативни умения;
да са добре организирани;
да имат желание за посещаване на семирари за професионално развитие.

Необходими документи за кандидатстване са автобиография и мотивацинно писмо на английски език, както и актуална снимка.


Къде се говори за важни според мен изисквания като езикова квалификация и опит? Интересно е и защо трябва да приложат и снимка. А какво са "семирарите" само предполагам.

Искам да изкажа мнение като човек с опит в тази сфера. Като подчертавам, че не защитавам Британика, не само защото са ни преки конкуренти, а и защото имам не дотам добро мнение за тях, но няма да се впускам в подробности, защото не е етично. Но общо за подбор на учители. За съжаление един човек завършил английска филология не винаги е перфектният преподавател. Особено що се отнася до деца в начален курс. Много по важна е енергията, желание за работа с децата, енергичност и най-вече мотивация за развитие. Въпросните семинари - вече за радост се организират и доста добри и полезни такива, чието посещение се оказва доста ползотворно, както показва нашият опит. В нашата школа провеждаме и вътрешни семинари няколко пъти в месеца, на които целият екип обсъждаме нови идеи и работата си като цяло. Основния проблем се появява от липсата на желание в хората да полагат усилие за развитието си като преподавател и нагласата, че това да си такъв е много лесна работа - всеки може да я върши стига да знае малко английски. Да, ама не. Нивото на езика е много важно разбира се, но не е всичко. Трябва да си в течение с новостите в преподаването, да си наясно с интересите на децата, как да им привлечеш вниманието, но да запазиш и уважението им и всичко това изисква много труд извън рамките на учебния час - нещо за което много хора не са подготвени и го възприемат като нещо, което не е тяхно задължение. И общо взето нещата са много по комплексни от филологическата диплома (която аз имам, да не помислите, че от яд към вишистите пиша това Stuck Out Tongue), и десетте години стаж.

# 75
  • Мнения: 901
Катя Петрова,
това, което споделяш, е и моя болка.
Но някак добре е да не говорят за  "ансУър", "кюкАмбър" и "спАнд" не-филолозите.
Хубаво е и да им се плаща достойно на онези, които евентуално са учили достатъчно, за да не говорят така зле.
Как стоят нещата в другите школи ми е трудно да преценя.

Просто обаче съм убедена, че при "Британика" става въпрос за лустро без подплата, експлоатация на млади и не дотам компетентни хора, надути цени и много агресивно досадни секретарки на базите. (Не си давайте координатите на секретарките, ако още не сте решили и не искате всеки ден да ви се обаждат, за да ви убеждават, че тяхната школа е мястото за вашето дете.)

Аз не смятам за неетично да посоча в прав текст как една школа се държи неетично както с клиентите си, така и с конкуренцията си. Етиката някак не е сред ценностите на хората, които управляват "Британика", така че какво точно им дължим ние?



# 76
  • Мнения: 7 263
За съжаление един човек завършил английска филология не винаги е перфектният преподавател. ........Много по важна е енергията, желание за работа с децата, енергичност и най-вече мотивация за развитие. Въпросните семинари - вече за радост се организират и доста добри и полезни такива, чието посещение се оказва доста ползотворно, както показва нашият опит. В нашата школа провеждаме и вътрешни семинари няколко пъти в месеца, на които целият екип обсъждаме нови идеи и работата си като цяло. Основния проблем се появява от липсата на желание в хората да полагат усилие за развитието си като преподавател и нагласата, че това да си такъв е много лесна работа - всеки може да я върши стига да знае малко английски. Да, ама не. Нивото на езика е много важно разбира се, но не е всичко. Трябва да си в течение с новостите в преподаването, да си наясно с интересите на децата, как да им привлечеш вниманието, но да запазиш и уважението им и всичко това изисква много труд извън рамките на учебния час - нещо за което много хора не са подготвени и го възприемат като нещо, което не е тяхно задължение. И общо взето нещата са много по комплексни от филологическата диплома (която аз имам, да не помислите, че от яд към вишистите пиша това Stuck Out Tongue), и десетте години стаж.

Надникнах от чисто любопитство в темата тъй като и двете цитирани в заглавието школи не ми се нравят и имам особено мнение за качеството на получаваните знания в тях.
Направо обаче ме грабна постинга на Катя Петрова - първо защото наистина е много важно да си филолог \ или поне аз бих желала с децата ми да работи именно такъв специалист, а не някой завършил 6 месечен курс в ИЧС-то, който си срича по записките\.
Но най-вече ме впечатлиха пасажите от поста и които съм оцветила!
Катя   202uu
И за мен за да работиш с деца и за да им грабнеш вниманието се иска сърце и душа. Иска се вътрешна нагласа и наистина желание да следиш новостите, от които децата се вълнуват. Да съумееш да ги грабнеш и да останеш все пак на висотата си на преподавател.
Има хора, които са родени за такива преподаватели  Peace - хвала им.
В школата, която малкия ми син посещава английския се води от едно доста младичко момиче - 24-25 години - винаги усмихната, винаги спокойна, винаги посреща всяко дете с нещо лично за него - въпросче, картинка, добра дума. Детето за година дръпна страхотно. В същата школа първата му преподавателка по немски - жена на средна възраст, изглеждаща ми професионалист след втория час с него ми обяви, че не можела да му преподава, защото бил невъзможен. Сега немския му води отново едно младичко момиче и от тогава също нямаме никакви проблеми, е освен от време на време някое спестено домашно  Simple Smile от нашия отбор.
Преди три години посещавах курс в АВО-3 и там имаше една седмица курс, на който можехме да се запишем по желание. Курса беше всъщност за преподаватели, а ние бяхме учениците и там те представяха на своите ментори методики на преподаване, свои похвати към учениците си и т.н. По -невероятно приключение и по-полезна седмица не съм имала - всички курсистки \ всъщност преподавателки\ бяха невероятни, какви неща измисляха, как поднасяха материала, какви примери даваха - направо не ми се искаше да свършваме.
Така че има и хора, които гледат сериозно на професията си - дано пък тенденцията се засили и конкуренцията да създаде повече преподаватели мислещи като Катя Peace

# 77
  • Мнения: 162
Мерси Simple Smile. Аз също искрено се надявам да стават повече хората в тази сфера, които си вършат работата със сърце, защото наред с уменията и квалификацията, това е най-важното, когато става въпрос за деца (че и за възрастни Simple Smile. Само да добавя, че липса на филологическа диплома, не означава непременно липса на ниво по езика. Аз лично познавам прекрасни преподаватели с много добро ниво на език, без диплома за такъв, или пък със международен сертификат за език, което не е малко нещо. Това да допълня защото моят пост тръгна от мнение как не се искали дипломи.  Peace

# 78
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
... много агресивно досадни секретарки на базите. (Не си давайте координатите на секретарките, ако още не сте решили и не искате всеки ден да ви се обаждат, за да ви убеждават, че тяхната школа е мястото за вашето дете.)

В това няма и дума истина.  Naughty
За 2г. въпросните секретарки (които са много приятни и интелигентни момичета) са се свързали с мен точно 2 пъти. С ценно инфо за мен, което аз в забързаното ежедневие съм подминала. Евалла им. Аааааа и не ми се налага да се обяснявам 2ч. кое е моето дете. Само казвам, аз съм майката на еди-си-коя и точка. Веднага следва да съм разпозната и аз и детето ми.
Не казвам, че Британика е перфектна. Имат си трески за дялкане, но като цяло методите им на обучение (а и на наказания  Flutter) водят до положителни резултати. Сега щерката не обелва и дума на бг в нас... Нейната мис им е казала навсякъде и по всяко време да говорят на английски.  Joy
Както и да е. Това го споделих в кръга на майтапа.

Мисля си, че е хубаво да се ходи на школа. Но след време няма да е лошо да се включи и някой частен учител.
А Фарос, Британика, Медиа, Оксиния или друга школа - те са си за себе си. Важен е най-крайният резултат.
Та ако искате след 5-10г. можем пак да обсъдим школите  hahaha

# 79
  • София
  • Мнения: 4 042
Не знам дали тук е мястото на въпроса ми, но ще пробвам.

Някой има ли впечатления от "Училища Европа"? На сайта им има някакви сертификати и т.н. , които ,обаче, на мен нищо не ми говорят. А и не означават,че са добри , за подготовка на дете. Затова моля за мнения!

# 80
  • Мнения: 7 263
aunt Ogg много е важно в конкретната школа какви са преподавателите. Именно от училища Европа бяха тези преподавателки, за които говоря и които демонстрираха върху нас уменията си да преподават. Подготвяха се да получат някакъв международен сертификат - Делта, Селта / не запомних кой от двата беше/ - много ми харесаха дамите и подхода им беше невероятен.

# 81
  • София
  • Мнения: 4 042
Ха сега де! Аз от това , в Младост се интересувам. Но как мога да преценя кой преподавател какъв е? Писах им е-мейл, като ги помолих за повече обяснения-каква е програмата им за предучилищна, график, цени и т.н. Трети ден никой не благоволи да ми отговори, което ми прави изключително лошо впечатление!

# 82
  • Мнения: 2 133
... много агресивно досадни секретарки на базите. (Не си давайте координатите на секретарките, ако още не сте решили и не искате всеки ден да ви се обаждат, за да ви убеждават, че тяхната школа е мястото за вашето дете.)

В това няма и дума истина.  Naughty
За 2г. въпросните секретарки (които са много приятни и интелигентни момичета) са се свързали с мен точно 2 пъти. С ценно инфо за мен, което аз в забързаното ежедневие съм подминала. Евалла им. Аааааа и не ми се налага да се обяснявам 2ч. кое е моето дете. Само казвам, аз съм майката на еди-си-коя и точка. Веднага следва да съм разпозната и аз и детето ми.
Не казвам, че Британика е перфектна. Имат си трески за дялкане, но като цяло методите им на обучение (а и на наказания  Flutter) водят до положителни резултати. Сега щерката не обелва и дума на бг в нас... Нейната мис им е казала навсякъде и по всяко време да говорят на английски.  Joy
Както и да е. Това го споделих в кръга на майтапа.

Мисля си, че е хубаво да се ходи на школа. Но след време няма да е лошо да се включи и някой частен учител.
А Фарос, Британика, Медиа, Оксиния или друга школа - те са си за себе си. Важен е най-крайният резултат.
Та ако искате след 5-10г. можем пак да обсъдим школите  hahaha
Напълно съгласна, но с инфо за Варна!А най ме радва факта, че е влюбена в англ. език и го учи с удоволствие, не по-задължение, заради некомпетентна учителка в у-щето!Дано си останат и догодина същите преподаватели в школата Peace.

# 83
  • Мнения: 7 263
Според мен най-добре отиди на място във всяка школа, която си набележиш. Няма такъв мейл дето да замени личните впечатления. Не е лошо да имаш и мнение от някой родител, чието дете посещава школата, но въпреки това всеки сам преценява плюсове и минуси за детето си, всеки има различни критерии. Специално аз не познавам никой от школата в Младост, дори не знам къде се намира.

# 84
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
, дори не знам къде се намира.

Зад Читалището в Мл.1 са..., в блокчето отзад. Аз ходих до тях, когато исках да запиша детето си на школа и не ме "грабнаха". А са ми под носа буквално.
Но беше преди 2.5г. Може сега да е друго.

# 85
Здравейте,
и ние сме в Младост. Подържам мнението на Lennyh да се отиде на място във всяка школа и да се получи максимум информация за методиката на обучението и за преподавателите. Преподавателите са МНОГО важни, в крайна сметка, колкото и хубава да е системата- преподавателите я ПРЕ по ДАВАТ...не е хубаво и не говори добре за школа ако има текучество и неграмотни и неквалифицирани преподаватели. Голямата ми щерка беше една година в Британика, е за 1 година и смениха 3 преподавателки, две от които студентки....в последствие (късно за съжаление) разбрах че те са нарицателни с това текучество...почти навсякъде! Сега учат и двамата (малкият завършва 2ри клас) в Медиа и сме много доволни. ( е и те имаха бременни госпожи,които излязоха по майченство, май и Катя Петрова беше от тях...виждали сме я в Младост...ама това е друго и дай боже всекиму!-:) Тази школа са в асоциацията на Кембридж училища и сега станаха лицензиран център за някакви лондонски изпити и сертификати...Пиърсън. Голямата ми дъщеря ( 8кл. )взе сертификат FCE миналата година, сега учи за следващо ниво и учи детето- през последните 2 години, с голямо желание ходи и си обожава учителката. Мисля че е важно децата да получават и външно, реално (британско) оценяване на обучението, което получаваме тук.
И понеже темата е за първи клас да ви споделя за малкият: от 1ви клас учи, хубава, забавна система с мултимедийно обучение. За мен е най-важно на тази възраст (начален клас) да му е супер интересно, да ходи с желание и да не губи интерес към езика, защото ако на тази възраст го пре-натоварят с учене, с непосилни домашни или загуби интерес от скучно преподаване, го губя изцяло за идеята чужд език! Сега ходи с такова желание, че пожела сам да пробва да направи тест за най-ниското ниво на международните лондонски изпити за деца. Вярно, че това ми идва допълнителен разход и че този сертификат няма да му трябва в 3ти клас Grinning но не мога да го спра детето, като има толкова голямо желание да учи...та и да го изпитват даже! Това е важното за мен, а на всички бъдещи първокласници и на вас- мами...успех в избора на ВАШАТА школа!!!  Hug

# 86
  • София
  • Мнения: 38
някой има ли отзиви от BBC център на ул.княз Борис 67 в София

# 87
  • Мнения: 2 708
А какво точно те интересува Peace

Аз съм страшно доволна. Сериозни преподаватели, взискателни и прекрасни в същото време. Том пък е любимец на децата. Преди него имаше един шотландец, а най-първо една американка (зависи колко продължителен им е договора). Винаги имат веднъж седмично с чужденеца и веднъж с българския преподавател. Не знам какво точно те интересува, но освен хубави неща, друга няма какво да ти кажа. Има и чудесна библиотека с английски книги, която се ползва безплатно от децата, стига да има желаещи за четене. Аз не бих могла да купувам толкова английски книги. Можеш и филмите на ББС да взимаш, макар че повечето са на касети. Групите са малки, така че може да се работи с децата доста добре. С едни и същи г-жи сме си от самото начало, като те си се въртят, според нивото, пък и някой път по заместване, но познават детето от първия ден. Винаги, когато се обадя и само кажа името, могат да ми кажат как се справя детето, защото го знаят от първия момент. Знаят абсолютно точно къде и какво куца, къде е силна и кога я е мързяло - било едната, било другата, че са ми два броя там. Ако нещо конкретно се сетиш, стига да знам отговора, ще пиша.

# 88
  • Sofia
  • Мнения: 823
А какви са цените?От колко часа се провежда обучението?

# 89
  • Мнения: 2 708
Цените са дадени ТУК и са в диапазон, според нивото. Като се обадите, може да получите информация за конкретното ниво. Естествено, правят изпит за определяне на нивото за деца, които вече са учили някъде.
Часовете и дните се определят след началото на учебната година и зависят от това коя смяна са децата в училище. За всяко ниво и смяна има избор от поне 2 варианта за дни и часове. От тази година, са изготвили договор, с който много хубаво са описани задълженията и на двете страни. Оказа се, миналата година, че в едната група имаше няколко деца, които пречеха на работата на всички. Дори родителска среща имаше по темата, но за съжаление родителите им ги нямаше тогава. Сега, с новия договор, ако има такива деца, които системно пречат на всички останали, центъра ще има възможност да ги изключи. Аз лично съм за поддържане на нивото и изскванията и това, че са съгласни да се лишат от приходи, но да гарантират едно качествено обучение е много важно.

# 90
  • София
  • Мнения: 38
Благодаря на krische.Цената е 445 ЕВРО  ако се плати до края на юни -10%.ако някой друг има мнение моля да пише!!!

# 91
  • София
  • Мнения: 1 324
Не знам дали тук е мястото на въпроса ми, но ще пробвам.

Някой има ли впечатления от "Училища Европа"? На сайта им има някакви сертификати и т.н. , които ,обаче, на мен нищо не ми говорят. А и не означават,че са добри , за подготовка на дете. Затова моля за мнения!

Пуснах точно такава тема преди десетина дни, но нямаше много мнения. На мен ми се набиват на очи поне от 10 години. Записах дъщеря си от 1-ви октомври.

# 92
За Британика

Отидох на 3то ниво по Хедуей в клона на Петте кюшета.
Не  получих никакви знания по граматика и изобщо за езика (освен някои думи), просто се разчита на постигнатото от предни нива.Самата система е направена така, че
обучаемите сами да си правят всичко (самоподготвят) и едва ли не преподавателят само да контролира учения процес. Учебна тетрадка с упражнения не ми дадоха, а тестовете се провеждат въз основа на тетрадката. Времето за курса от 3 месеца беше съкратено на 2 месеца. Преподавателката беше студентка и дори не знаеше 2 думи от текстовете. Вместо да каже че не знае, даде други обяснения за самите думи. Да, поднася се чай в междучасието. НО! Аз не отивам на социално мероприятие, а на обучение.
Съветът ми към всички е спестете си парите за Британика и отидете на частен учител. 10-15 лева на урок и ще вземете същото количество часове като в Британика, но не за сметка на качеството и нервите.

# 93
lana-26, сигурна ли сте, че сте били точно в Британика? Аз също съм учил там, преди много  години по Хедуей и после по една система за бизнес английски, последно завърших четвърто ниво през лятото. Сега ще почвам сертификатен курс, пак там на петте кьошета. За четирите курса там съм изключително доволен. Преподавателите ми се казваха Яна, Станислав и Ева на последният курс. Много им благодаря за отношението и за това, че ми помогнаха наистина да започна да говоря на английски. Мисля, дори съм сигурен, че са в извън студентска възраст. Върху тетрадката не съм правил тест. Във всичките си курсове имах отделни изпити. А и там, доколкото знам, курсове по Хедуей не се провеждат отдавна.

# 94
Завърших курса на 01.08.2004 г. Причината да споделям мнението си тук е че в нета случайно попаднах на темата Британика. От сегашната си гледна точка никога не бих отишла на обучение там. Същевременно не оспорвам мнение като вашето,т.е. че сте доволен от тях.
Допускам, че има хора които са добри преподаватели и второ - както ми описвате че са ви научили на разговорен английски вероято става въпрос за друга система ( а не Хедуей).
Според мен има различни стратегии при ученето на език в зависимост от личните мотиви и интереси на обучаемите. Най-общо казано аз бих  разделила стратегиите на 2:
с наблягане на граматиката (официалния език) и с наблягане на разговорната реч, или съчетание от тези двете. Моите предпочитания бяха за наблягане на граматиката (официалния език), но както казах не получих тетрадката със задачи и оттук се получи един вакуум при явяването на тестовете. Чудех се как да запълня вакуума. По това време мои колеги  караха 3то ниво по Хедуей в УЧС -- с тетрадката естествено. Наложи се да разучавам тестовете от техните материали за да мога поне за петица да покажа знания.На 1во и 2ро ниво в Британика не съм била обучавана, а по системата "English for Bulgarians". Като отидох в Британика  направих входен тест - имах над 80% и те ми казаха че съм за 3то ниво. Повреме на курса няколко човека се отказаха, а едно момиче мина на индивидуално обучение.
За разговорния английски - като ходих във Великобритания се убедих колко трудно произношение имат и не знам дали изобщо има ли метод който поне малко да ни доближи до реалността?
Винаги съм подкрепяла усилията за учене, за развитие, за разширяване на кръгозора и т.н.
Познанието дава много. Но много много трябва да се внимава когато става въпроса за комерсиализация на обучението. Хубавото при мен е че все пак имах възможност да избирам различни начини(форми) на обучение и така по-лесно да се ориентирам в полезността и практичността на разнообразието. Много е важно езиковото обучение да не отегчава. При мен стака така че в повечето време ученето на езиците бе приятна емоция, заредена с позитивизъм и желание за все повече знания. Желая ви успех!

# 95
Погледнах си сертификата за завършено трето ниво. Подписан е от:
К. Щилянова, И.Гаврилова, Ева Георгиева. Крайна оценка:А=

# 96
  • София
  • Мнения: 1 324
А впечатления за Образователен център ЕС България, имате ли?
http://www.esbulgaria.com/html/home.html

# 97
  • Мнения: 1
Здравейте,
днес случайно попаднах на този форум и специално тази тема и ми се стори доста интересно, защото аз самата съм настоящ ПРЕПОДАВАТЕЛ В БРИТAНИKА. Виждам различни мнения за нашето училище, но аз мога да ви дам такова, което е право от "кухнята" на БРИТAНИKА, а повярвайте ми тяхната "кухня" е доста мръсна.
1. Преподавателите в Бритaниkа. Прочетох мнение, според което преподавателите не са квалифицирани. И ДА и НЕ. Тъй като "огромните" заплати са индивидуални според образованието (колкото по-малко образован, толкова по-мизерна заплата) в интерес на Бритaниkа е да взима "не дотам образовани" кадри-следователно няма да им плаща високи заплати. Поради тази причина заплатите са конфиденциални, защото когато Пенка научи, че Гънка взима повече от нея ще напусне (което често се случва). Разбира се, има и хора ,които си разбират от работата.
ТЕКУчЕСТВОТО НА ПРЕПОДАВАТЕЛИ е символ на Бритaника. И макар да ви казват (естествено), че преподавателят \"е заминал за някъде или няма да има възможност да поеме групата\" всъщност преподавателя е уволнен. Уволненията в Бритaника са честа практика-това е единственото училище с перманентна обява за работа във всички сайтове. Обоснавани уволнения, разбира се, има. НО! се уволняват преподавтели, които не са угодни (просто не се подмазват достатъчно) на администрацията, и най-вече такива, които знаят, че труда им не заслужава жълти стотинки и имат претенции. Уволнение-да идва следващата. И се почва един поток от нови "миски". Правилно сте забелязали, че повечето са студентки-ЛИПСАТА НА КВАЛИФИКАЦИЯ ВОДИ ДО ПО НИСКИ ЗАПЛАТИ И ДО ПО-ГОЛЯМ ПРИХОД В БРИТAНИКА. Студентите са най-ниско платени и най-зависими от заплатите си. Те често не са запознати с правата си.
3. Обучението в Бритaника. Не знам, защо вие, родители, не се зачудите, защо децата ви не учат транскрипция (или как да се изговарят думите), нещо изключително важно за правилното произношение. Разчита се единствено на повтарянето като папагал на думите и резултата е-ученици завършващи горни нива и едновременно сричайки като зайци. След това...говори се само на английски-това е много хубаво, но само за ученици,които имат знания по английски! Как едно 5 годишно дете или дори 40 годишен ученик, които не разбира английски ще разбере материала??? Отговора е прост-НЕГОВ ПРОБЛЕМ. Учителите НЯМАТ ПРАВО да отговарят на български въпроси, ЗАДЪЛЖЕНИ са да не обръщат внимание, и когато на 6 годишен ученик му се припикае той си седи и търпи. Получава се така, че неразбиращите ученици (70%) се викат на консултации, на които тайно им обясняваме на български и чак тогава те разбират граматиката, но самият преподавател рискува работата си.
4. Надутите цени. Съветвам всеки, който е решил да се запише или да запише детето си да поразгледа цените на останалите училища-те са в пъти по-ниски, а за качеството не се притеснявайте-всеки търси ефтина работна ръка, така че повечето са студенти. Като училище, което пазарува на едро и получава гооооляма отстъпка за закупуването на учебни пособия, е много интересен факта, че БРИТAНИКА ПРОДАВА НА УчЕНИЦИТЕ СИ ПОСОБИЯ НА ДВОЙНИ ЦЕНИ-лесно може да проверите всяка книжарница-ще намерите учебниците, речниците и миниатюрните книжчици на половин цена! Не само, че ви удрят в таксите за обучение, но правят пари и от учебниците! (и на това му викат училище!)
5. Учениците на Бритъника. Като частно училище Бритaника приема всеки ученик, носещ съответната сума-куцо и сакато. Групите са до 12 човека, което е добре...НО! няма възрастово разделение-60 ГОДИшЕН "УчЕНИК" УчИ РЕДОМ С 13 ГОДИшЕН ПО ЕДИН УчЕБНИК В ЕДНА И СЪщА ГРУПА!!!! NО COMMENT. Дисциплината е строга.Когато се появи някои разглезен, говорещ по телефона, слушащ музика, гушкaщ гаджето до него, непрекъснато пречещ и прочее ученик, които не се поддава на забележките на миската, не се предприемат никакви мерки тъй като администрацията на иска да загуби пари изключвайки ученика си-резултата: учителката е безсилна когато 5-6 души нарушават учебната атмосфера, а вашите деца просто си губят времето и вашите пари.
6. "Сертификата", които получавате в края на курса (ВАЛИДНО Е ЗА ВСИчкИ УчИЛИщА). ВСИчКИ ДИПЛОМКИ, СЕРТИФИКТчЕТА,УДОСТОВЕРЕНИЯ И ПРОчЕЕ СА НЕЕЕВАЛИДНИ И НЯМАТ СТОЙНОСТ И ПРИЗНАНИЕ-просто могат да ви сгреят душата за огромната сума ,с която сте се разделили. Валидни са само сертификатите и дипломите, получени вследствие на положен международно признат изпит като TOEFL, SAT, FCE, CAE, CPE, IELTS и тнт. Всички останали хартийки ВАЖАТ САМО ПРЕД РОДНИНИТЕ!

P.С. Когато решите да научите себе си или детето си на език, попаднете ли на някои добър учител го ангажираите с частни уроци-няма нищо по-хубаво от това някои да се занимава индивидуално с вас-да слуша само вас, да пита само вас, и да обяснява по начин , който е ясен конкретно на вас-щЕ ВИ ИЗЛЕЗЕ 3 ПЪТИ ПО-ЕВТИНО И 100 ПЪТИ ПО-ЕФЕКТИВНО!

Успех с избора!

Maria GG, първо да ви кажа какъв е моят скромен опит с английския език. Завиршила сум (7 години) американско средно образование и съм работила в Англия. Като се върнах в Родината се ужасих от извратения, побългарен английски който чувам да се говори тук, от типа на сЪни, фЪнки, лЪв, дЕнди, плей бЕк etc. До колкото разбирам, причината за тази лудост е транскрипцията с която учат езика. Вие като преподавател по английски, ми кажете кога сте чували англичани, американци, канадци и други native speakers, да ги произнасят по начина по който го правят Българите?!!! Аз сум го учила от точно такива учители, без транскрипции и го произнасям правилно. Не е ли по-добре да се учи правилното произношение че да не ставаме за резил в чужбина? Ок, има изклиучения, нямам  българската бъквата за звука иу на клавиатърата ми тий като лаптопа ми не е купен в БГ, като: church, turn, further, но това хе важи за повечето думи които се писшат с u. Гледаите който английски, американски или от кояато и да е английско говоряща страна и ако чуете да говорят като нас, аз транвай ще стана! Какъв смисъл от тази транскрипция ако те учи на грешно, и доста смешно, произношение? А, за мен, като се учи един език триабва да се учи и да се произнася правилно, не само е една листа от думи и изрази! Също така, да не се превежда даден израс дума по дума, защото може на Български "сърдитко Петко празна му торбата" да има смисъл, но на английски "ангри петко хаз ан емпти баг" не означава ништо смислено! Виждала сум го, както и други подобни тъпотии. И накрая, простете ми правописните грешки, ако има такива, учила съм само до трети клас в България.

# 98
  • София
  • Мнения: 661
Аз абсолютно недолюбвам Британика. Страхотно текучество на преподаватели...и то доста неквалифицирани.

Имам добри впечатления от AVO и от Фарос....

# 99
  • София
  • Мнения: 2 840
За съжаление, Британика упорито вървят към развод с мен. Текучество на учителите, смяна на преподаватели по никое време, необосновани кадрови промени, труден адаптационен процес през няколко месеца поради все още малката възраст на учениците, които се привързват, а това пречи на самата работа. В началото беше прекрасно - съвестна преподавателка, редовно ходене на консултации, за които самата тя настояваше, добра обратна връзка, добри резултати.
Така беше първите две години. После настана някакъв хаос.
Но много зависи от преподавателя - и на това ниво, на което е синът ми в момента, има добра учителка, която определено работи много и резултатите са показателни.

Удобно ми е местоположението на клона, затова не се замислям за преместване в друго училище, но ако тенденцията продължи, възможно е да се разделим с Британика.

Общи условия

Активация на акаунт