Хиперактивност с дефицит на концентрация - тема 3

  • 70 206
  • 475
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 214
Преди да започнете работа със логопед посещавали ли сте спец. педагог? Сега ако го заведа на логопед дали ще внимава и слуша. При спец. педагог му е интересно, защото там има най- различни игри, а при логопеда не знам как ще го усмирим да слуша. Интересното е, че при спец. педагог се държи мн. добре. Още при първото посещение доста дълго  се заигра, е и в къщи се е случвало, но когато сме сами и ако е нещо ,което му хареса, а там каквото му даде това прави. Имахме разбира се и моменти на ярост, но учудващо за нас тя успяваше да го усмири.Не знам дали има липса на концентрация или хиперактивността му пречи, но той прекрасно се справя със задачите като тази например да лови рибки с въдица с магнит, играем около 30 мин. без проблем, или да пуска стотинки в касичка- това са задачките от спец. педагог. Сега работим върху това да го научим да чака ред, и да прави нещата по- бавно тя казва, че е най- трудно, но не недостижимо.

# 436
  • Мнения: 2 448
А какво е спец. педагог? Защото ние при логопеда също редим най различни игри, пъзели, рисуване, не е само говорене. Набляга на нещата , на които смята , че има най голяма нужда. За момента с говоренето май се справяме най добре, рисуването е големия проблем.  Sad

# 437
  • Мнения: 214
До колкото разбрах работата на спец. педагог е да научи детето да се контролира, и да се концентрира върху задачите. Не знам дали правилно се изразих.При разговор с логопедката, която по- късно ще работи с детето разбрах, че нейни колеги без притеснения ще започнат работа, но това било излишно харчене на пари на този етап. Дори в центъра, в който ще бъдем включени през септември ми казаха, че за начало ще бъдем само при спец. педагог, а по- късно при логопед. Спец. педагог, който наехме в момента работи в този център от 15г., а логопедката е работила там 6 г.
Вие от колко време посещавате логопед? Детето преди това можеше ли да говори?

# 438
  • Мнения: 2 448

Вие от колко време посещавате логопед? Детето преди това можеше ли да говори?
Посещаваме логопед и психолог напълно безплатно към един ресурсен център , имаме и ресурсен учител за градината от скоро.
С логопеда започнахме на 4 години , т.е. преди 5 месеца. Да, говореше, но слабо, на 3 години проговори. Доста бързо напредна от както ходи на логопед. Вече разказва с изречение по картинки. Но с вниманието наистина е трудно, малко дете, инатливо. Добре, че имат подход, работили са с доста по трудни деца и се справят чудесно за сега.

# 439
  • Мнения: 4 451
Зламома, Мими никога не е посещавала спец. педагог. Не виждам причина да се притесняваш за логопеда, понеже и там всички занимания са под формата на игра. Нещата които разказваш, че правите със спец. педагог, сме ги правили и ние, само че с логопеда и психолога.
Днес Мими си е цял ден у дома, защото вчера изненадващо вдигна Т. Изведох ги на разходка и двете. Скоро наближава празника на града и вече из центъра са "накацали" въртележки, влакче, батут... Не пропуснахме нищо, с изключение на влакчето (трудно издържам финансово, всичко е по две, щото и малката не пропуска Crazy), което беше вече в движение. Мими току що слязла от въртележката, се спусна към него. Буквално за секунди се озова на релсите, независимо от моите викове и опити да я спра на време. Добре че жената, която събира парите реагира на време и я издърпа. Какво можеше да се случи, не ми се мисли. Плаша се от тази липса на чувство за самосъхранение... Cry

# 440
  • Мнения: 1 434
На логопед ходим  от 3 год   сега е на 6  години .Преценихме че имаме сериозна нужда от логопед тк    имаше оскъден речник,не можеше да състави просто изречение и  съответно  това му пречеше да комуникира както  с нас така и с околните.Липсата  или  късното проговаряне   се отразява и на поведението малко или  много    детето става по нервно   ,по нетърпеливо..и тн .
Заниманията   при логопеда   са  съобразени с възрастта на детето  и неговите възможности,работи  се    върху   много неща  ,и най вече   те насочват какво  трябва да правите  вкъщи.Всички логопеди  отделят време  за игри   от типа Монтесори ,дъска на Сеген , разни сглобки  ,делене по цветове и   геом. форма  това е за по малки  деца  и разбира се трупане на речник .Едва когато детето   има нужния речник и започне да говори ..с времето  вниманието му става  все по устойчиво ,детето  гледа   право в огледалото  и така се работи  много по - лесно.При нас стана след петата годинка . Изчистват се постепенно     звук по звук , и тн и тн .
Специалните педагози   мисля  че са  за след  6-7 год ..ние специално не сме ползвали такъв,и са  за помощ  в шпредучилищна и училищната подготовка на детето.
Мисля че ако имате изоставане в говора най добре е да посещавате логопед  bouquet

# 441
  • Мнения: 214
  Мари_Анка, точно от това се боя и аз. Не знам как да науча малкия да се пази от колите.Когато сме на улицата да играе с другите деца и като извикаме, че идва кола те спират и се качват на тротоара, а той продължава да си играе на улицата и когато отида до него да го спра той започва да вика ,а аз мупоказвам колата и му обяснявам, че ще го удари и за това трябва да се качи на тротоара - да ама не разбира. Скоро имахме инцидент- бащата на едно от децата дето играят заедно го "удари" с колата просто моето дете буташе един камион, а шьофьора даваше на зад и детето беше зад колата ама нямаше как да го види, защото беше приведен над камиона. Удара  беше в камиончето, но не беше силен. Нямаше и драскотина, но въпреки това той пак няма страх от колите. Не знам как точно да го науча.

# 442
  • Мнения: 214
Bluevelvet, когато се срешнахме с логопедката, тя ми обясни, че спец. педагог ще свърши и първоначалната работа на логопеда и чак след това само логопед. Те държат връзка помежду си и си дават напътствия. Незнам какво да правя сега. Да се откажа от спец. педагог и да си потърся друг логопед ли ?А и в "Карин дом" това ми казаха- първо спец. педагог и за това наех тази жена още сега.

martin4e , вие също ходите в "Карин дом" със какъв специалист започнахте? Имахте ли спец. педагог?

# 443
  • Мнения: 1 434
Мога да ти кажа  защо  се дърпат  логопедите да  работят с малки деца  под малки разбирайте  2-3  год  до  4  .. защото е трудно  адски е  трудно   да го озаптиш  да стои  мирно да изпълнява ,да  го накараш да  слуша ,да го научиш   всичко това е труд много  труд безброй сеанси..непомня вече на колко много сме  ходили.Моя съвет е да търсиш логопед такъв че да работи с детето  а не да те праща на специален педагог да редите  фигурки  .Едно е детето  да  е на 3    друго е на 5   години   Rolling EyesМежду другото на колко ви казаха  да започнете с терапията с логопед?
Търси логопед   няма да сбъркаш   Hug

За протокола сменила съм две три логопедки  които  твърдяха 4е детето  е малко , на трябва да порасне   и то само  щяло да се научи да говори  повярвайте ми   няма такива филми.Да  някои деца сами  проговарят на 1  год и  2 месеца  сами опознават света    с въпроси  При   децата  които проговарят на 4-5 год и по късно   я няма  тази екстра  ,чрез вас детето научава всичко,дума по дума  и това което  го заобикаля.

Не се подлъгвайте  ,търсете няколко мнения   тк  времето в случая е ценно  bouquet

Последна редакция: пт, 06 юни 2008, 15:13 от Bluevelvet

# 444
  • София
  • Мнения: 2 351
Спец. педагог, логопеда и психолога работят почти еднакво.Разликата е, че психолога и логопеда вършат всичко, което върши специалния педагог + всичко което са учили по специалноста си.За мен е почти все едно кой каква специалност има.Важното е да работи така, че да ме впечатли с напредъка, който показва детето и да ми покаже модел на работа с него.
Ние започнахме първо с психолог - писала съм и преди - не можа тази жена да влезе в контакт с детето.После намерих логопед - още от първия ни час с нея ми идваше да я разцелувам - така го грабна.Специални педагози имахме двама в детската - това са госпожите на специалната група.Невероятни и двете.Помощта им е безценна, но само с тях не може.Най добрата комбинация е логопед, психолог и спец. педагог - едновременно.Всеки от тях си има своето място в обучението.Най важното е усета на човека - не е толко важно специалноста му.Така мисля - ама аз съм само родител - не специалист.

# 445
  • Мнения: 2 448
то само  щяло да се научи да говори  повярвайте ми   няма такива филми.Да  някои деца сами  проговарят на 1  год и  2 месеца  сами опознават света    с въпроси При   децата  които проговарят на 4-5 год и по късно   я няма  тази екстра ,чрез вас детето научава всичко,дума по дума  и това което  го заобикаля.

Напълно съм съгласна, за съжаление и ми е много криво като почнат мои познати да ми казват кво си го помъкнала детето по разни психолози, логопеди. Еди кой си проговорил на еди колко си години и т.н. Да, ама не, аз нали виждам, че от само себе си и като другите деца нищо не става. Иска ми се да беше така, но определено е по трудния начин. Доволна съм обаче , че напредъка е налице. Надявам се и на още по добри резултати до училище.

# 446
  • София
  • Мнения: 2 351
Относно специалния педагог.Тази година работиха основно с книжките по учебната програма.Оцветяват, моделират, редят пъзели, рисуват.От специалния педагог детето ми научи неща от ежедневието, като например дървото е растение, цветето също.Къщичката има покрив, комин, пушек.Научи, че кравата дава мляко, овцата - вълна............всичко по учебния план го е научил.Учебните книжки всъщност са специално разработени от психолози.Съвсем не са ей така някакви си книжки.Това са учебници.
Дефакто спец. педагог спести тези занимания на логопедите и психолозите и те хвърлиха усилия в друга насока.Същевременно спец. педагог работеше и по напътствия дадени от психолози и логопеди.Като например правят украса на нарисувана от нея шапка.На шапката прави вертикални пречупени черти - нагоре, надолу, нагоре, надолу.Слънцето свети - топло е.Леда е студен.
Изобщо да не е излишна помощта им, но се учудвам, че препоръчват само тяхната помощ без логопед и психолог.Преди да почнем работа със Спец. психолог - логопедката правеше тези неща с него.

# 447
  • Мнения: 1 234
martin4e , вие също ходите в "Карин дом" със какъв специалист започнахте? Имахте ли спец. педагог?
Ние започнахме работа със специален педагог, и продължаваме работа с нея, вече втора година. Успоредно с това работим и с логопед, но работата със специалния педагог е най-продължителна като време там, логопеда е едва половин час, другите два часа и половина е със специалния педагог. Но не бих казала, че има огромно разграничаване на работата на отделните специалисти - по-скоро работят екипно, с едни и същи подходи. Ние специално работим със системата Pecs - обучението по картинки. Ясно е, че детето няма да седне срещу огледалото и да повтаря всичко, което му се каже, всичко е под формата на игра, има строги правила, които трябва да се спазват, структурирана среда, и добро отношение  Peace

# 448
  • Мнения: 214
martin4e , ние също работим по тази програма. При коя спец. педагожка ходите. Утре сме във Варна можем ли да се видиме след 12,00ч.

# 449
  • Мнения: 549
Спец. педагог, логопеда и психолога работят почти еднакво.Разликата е, че психолога и логопеда вършат всичко, което върши специалния педагог + всичко което са учили по специалноста си.За мен е почти все едно кой каква специалност има.
Гледайки вече 3 години как работи нашата специална педагожка(или дефектолог) бих казала точно обратното. Освен, че върши работата на логопеда и психолога, специалният педагог се справя с всичките му поведенчески особености, което е ужасен проблем както всички знаем. Всъщност до сега , за три години не сме работили с логопед. Мисля , че с детето се работи с когото и както трябва, и направо се чувствам късметлийка  , че намерих точните хора. Даже да ви кажа , че повече от логопедката са ми помагали социалната и ресурсната   Laughing Иначе в градината си има и логопед и специален педагог и психолог. Прегръщам ги всички  Hug

Така ,че напълно те подкрепям Катина, че :
Най важното е усета на човека - не е толко важно специалноста му.

Общи условия

Активация на акаунт