"Страстите Христови"- брутален или докосващ?

  • 7 629
  • 90
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: X
Fapua, да се радваме, че Мария Магдалена е представена все пак само като "онази прелюбодейка", а не като жената на Исус, от която той има няколко дечица, както е модно напоследък.  Wink /справка Дан Браун и компания/ Това, което казваш за поведението на Христос по отношението на сатаната е много интересно, не се бях замисляла...

# 61
Бруталността може да бъде усетена, ако умееш да се поставиш на мястото на човека, който е изтезаван. Лишените от емпатия виждат само филмови ефекти.

Но все пак коментираме артефакт, пък бил той и холивудска продукция, нали?
Което повдига въпроса за средствата за постигане на ефекта и доколко са били удачни.
Щом толкова хора са се впечатлили от филма, значи, че може би животът им е бил безметежен и са просто щастливи, за да се потресат от видяното...

# 62
  • Мнения: 1 063
„Страстите Христови”  за мен бе любопитен  от към лигвистично представяне, не толкова като наратив (съществуват  много апокрифни ръкописи – последно се шумеше около „Евангелие на Юда” по National Geographic, въпреки  че Мел Гибсън следва „оголено” символни сюжетни образи от  4- те Евангелия, които припокриват по презумпция  тези „реални” последни  часове на Passion – Христови мъки.  А би могло да бъде разгърнато още търсенето в посока на ситуацията след  предаването му, разговорите на  юдеи, с римски власти. Мислех,  че М. Гибсън е разровил  „архиви” (дори библейска археология), след като е съ-сценарист. Писане, „реставрация”  на текст на арамейски, (с добавка иврит, латински),  е добра хрумка и не лесна задача. По това време е имало диалекти, което усложнява езика документално, отразено е в Талмуда. 
Колкото до метафорите (дявол, бебе) за мен това е слаба част на филма. И без това режисьорът се придържа към изначални представи (тъмното и т.н.), които ясно наслагва и с „кървав” телесен ефект, има ли какво да надскача с тази символика в теологията? Не съм се вглеждала дотолкова и не са ми интересни. Обърнах внимание на музиката.
Познавам добре творчеството на Кавараджо, не съм чела нищо за/около филма, но ми се струва, че е М. Гибсън  е бил „повлиян” от него – играта със светлосенките, рамкиране на кадъра.
Христо Шопов е чудесен. Но и Христо Живков веднага се забелязва. Тъжен филм, при всички положения. 
Харесвам „Евангелие от  Матея” на Пазолини и „Исус от Назарет” на Дзефирели

http://www.youtube.com/watch?v=1AdiL9aysZo&feature=related –  приятно е за слушане.

# 63
  • Мнения: 2
В Новия завет говори ли се изобщо за Дявол? Толкова ли детайлно са описани мъченията?
Някак и доста субективно може да го е представил Мел Гибсън, не се знае нищо така ли е било, не е ли. Въпреки това - много силно и въздействащо.

 Преди време четох една книга - "Фактът на възкресението".Не мога да кажа кой беше автора.В тази книга описват исторически как стоят нещата.Да.Мъченията са абсолютно автентични.Римските войници са действали точно по този начин.И не само с Исус.Той беше осъден наравно с грешниците,въпреки че не беше съгрешил,но това е само отклонение.
Относно дявола- да говори се за него в библията/новия завет/.

# 64
  • Мнения: 3 271
Ив, изключително интересно ми беше да чета, благодаря ти   bouquet
За езика, който ползват, когато навремето чух за това мислех, че е поредната "изгъзица" на Мел Гибсън, за да се прави на интересен. Когато гледах филма обаче оцених идеята! Наистина се създава някакво много особено настроение и атмосфера, някак по-истинско и по-реалнос тава. Не мога да го обясня, но вярвам е ясно какво имам предвид.

# 65
  • Мнения: 46
Fapua, страшна проповед и съвсем не на място. Обсъждаме холивудска продукциа, а не Библията!  Naughty

Бих казала, че това изказване е не на място ooooh!. Няма как да се обсъжда филма, без да се говори за  Библията, защото тя е главният източник на фактологията, казано с други думи - пресъздадено е съдържанието на Библията, в частта й на Новия завет.

# 66
  • София
  • Мнения: 38 652
В Новия завет говори ли се изобщо за Дявол? Толкова ли детайлно са описани мъченията?
Някак и доста субективно може да го е представил Мел Гибсън, не се знае нищо така ли е било, не е ли. Въпреки това - много силно и въздействащо.

 Преди време четох една книга - "Фактът на възкресението".Не мога да кажа кой беше автора.В тази книга описват исторически как стоят нещата.Да.Мъченията са абсолютно автентични.Римските войници са действали точно по този начин.И не само с Исус.Той беше осъден наравно с грешниците,въпреки че не беше съгрешил,но това е само отклонение.
Относно дявола- да говори се за него в библията/новия завет/.

Аз не мисля така. Малко е "твърде много" този филм.
В Библията пише 30 камшика.
Въс филма бяха поне 100 удара с камшици с пирони. Пресилено е!

# 67
  • София
  • Мнения: 1 278
Един от най-дълбоко докосвалите ме филми. Прекрасен - смислен и разтърсващ!
Преди години така ми беше повлиял "Роден на 4 юли".
Страданието и саможертвата са понятия важни, но тежки дори и само за размишление, а във филма буквално съпреживявах.

# 68
  • Варна
  • Мнения: 1 744
Не мога да разбера този ажиотаж около бичуването на Исус. Вярно, не е красива гледка, но си е било нещо обичайно в Рим.
Ако си спомняте, там и гладиатори е имало.

# 69
  • в края на града
  • Мнения: 4 446
Скъсах се от рев... То аз съм си ревлива, ама не чак толкова...
Заслужава си да се гледа, но аз не бих повторила честно казано, прекалено ми е тежък.
Рових в Библията, защото в един момент имах опасения, че на места е художествена измислица, не бях права - мъжът ми ме обяви за луда  Crazy

# 70
  • Сливен
  • Мнения: 1 022
Не мога да разбера този ажиотаж около бичуването на Исус. Вярно, не е красива гледка, но си е било нещо обичайно в Рим.
Ако си спомняте, там и гладиатори е имало.

Даже и лъвове  Twisted Evil

# 71
  • Варна
  • Мнения: 1 744
Да не повярва човек!

# 72
  • Мнения: 14 499

Познавам добре творчеството на Кавараджо, не съм чела нищо за/около филма, но ми се струва, че е М. Гибсън  е бил „повлиян” от него – играта със светлосенките, рамкиране на кадъра.


 Peace абсолютно си права - Гибсън споделя в интервю, че именно картините на Караваджо са му повлияли за сценографията.

за мен много силно беше представянето на Клаудия - жената на Пилат, макар, че в библията не й е отделено толкова място, и не знам измислица ли е това с кърпите, които даваше на Богородица но много ме потресе тази сцена.

а между другото доста от кадрите с мъченията бяха изрязани - цензуриран беше филмът; вариантът, който беше по кината беше още по-натуралистичен

# 73
  • Варна
  • Мнения: 1 744
За Клавдия Прокула, съпругата на Понтий Пилат,  не се знае много. Освен че е принадлежала към Клавдиевия род, както личи от името й, който в момента е бил на власт. Предполага се, че е била християнка, т.е. споделяла е възгледите на новата "галилеянска ерес" и е била нещо като пророчица. В Евангелието от Матей се споменава, че по време на съда над Исус тя е помолила мъжа си да го помилва, защото сънувала страшен сън. Според Ориген тя следва да бъде призната за първата езичница, която е приела християнската вяра.   
В календара на източноправославната църква Клавдия е призната за светица като християнска мъченица под името Прокла. 

В "Майстора и Маргарита" й е отделено доста внимание.

Последна редакция: ср, 07 май 2008, 22:45 от yourDesire

# 74
  • Мнения: 14 499
yourDesire Peace

аз се бях поразтърсила из нета за нея, това, за името прокла не го знаех   bouquet

има данни даже, че Пилат приема християнството към края на живота си и дори бил обявен за светец от т. нар. Коптска църква, за която обаче не се сещам подробности

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт