Образователните системи по света

  • 12 823
  • 119
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 994
Distant, това е преимущество на двуезичните деца. Моята дъщеря като почна училище не познаваше буквите (нарочно направих така) и се научи да чете първа в класа.

Моите наблюдения са показали, че това не е съвсем така. Училището ни не само е двуезично, но и интернационално. Процентът на двуезичните деца е достатъчно висок, но не всички те се научиха бързо да четат. Зависи си от детето и както м–е–р–и е писала от влиянието и загрижеността  на родителите. Аз преди бебето често доброволствах в клас и това са си лични наблюдения, не се опирам на статистиките (както вече казах за мен това е много кофти практика!).

# 106
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
Мери, идеята за събраните маси е много добра, но когато класовете са малки. Опитвам с 30 да постигна нещо, но.....доста е трудно. В средното училище задължително трябва да се опитваш да сформираш групите, защото ако ги оставиш по приятелски, много се разсейват. В основните класове е по-лесно.
И все пак аз  имам дилема по този повод: вярно, че си помагат, но за неправещите много или имащи проблеми започват да разчитат на другите и според мен не си напъват мозъчетата сами да се опитат да направят нещо.

# 107
  • Мнения: 1 063
Влязох в подфорума точно за такава тема.  bouquet Така че ми е навреме, търся информация за приятелка, която се интересува конкретно от началното образование в Англия (по стеснено Лондон). Чета внимателно постовете на Doret и м_е_р_и. А как стои въпроса с изучаването на чужд език, т.е. кога се включва като дисциплина? Ще имам и други въпроси. Благодаря!

Ако се включи и някой живущ в (Южна) Франция ще ми е много полезен с погледа си върху образователната система.

Последна редакция: ср, 14 май 2008, 13:07 от Ив

# 108
  • Мнения: 1 909
Ив, аз съм в южна Франция, какво по-точно те интересува?

# 109
  • Мнения: 1 063
chumbi балгодаря за включването ти! Най-общо впечатления за начално училище. На каква възраст започва приема, училищна подготовка (питането ми е пак от/за въпросната приятелка). 

А има ли такава практика за дистанционно обучение на първокласник? (Съжалявам, ако звучи глупаво, но и това я интересува.)

# 110
  • Bristol
  • Мнения: 9 363
А как стои въпроса с изучаването на чужд език, т.е. кога се включва като дисциплина? Ще имам и други въпроси. Благодаря!
Сериозните занимания с чужд език, в държавното училище, започват чак в 7ми клас, 11 години, secondary school. Обикновено училищата предлагат немски и френски, френският е по-популярен сред учениците. По-добрите училища вече се ориентират и към испанския език  Peace

# 111
  • Мнения: 1 909
М_е_р_и, а кога започва изучаването изобщо на чужд език? Имат ли занимания още в началното училище?

Ив, приема за началното училище тук става на 6 години, в т.нар. СР или подготвителен курс, който не е точно като предучилищна, защото започват да учат доста сериозно - азбуката са я научили донякъде още в детската градина, така че се учат да четат, да пишат ръкописно, правят диктовки, учат се да смятат... За по-нататък още нямам преки впечатления, но
един сайт от който може да се добие идея

http://dejagrand.infobebes.com/htm/ecole/accueil_ecole.asp?id_categorie=30

# 112
  • Мнения: 1 063
chumbi,   м_е_р_и,  благодаря ви!  bouquet
Препратих й сайта, тя може би ще зададе сама въпросите си.

# 113
  • Bristol
  • Мнения: 9 363
М_е_р_и, а кога започва изучаването изобщо на чужд език? Имат ли занимания още в началното училище?
Да, имат занимания по учебния план, но те не са редовни и са на ниво песнички, здравей, довиждане, благодаря, заповядай, както и да броят до 10, нали се сещаш  Laughing В нашето училище, например, дори нямаха избор какъв език, само френски предлагат и в другите, мисля, ситуацията е подобна. Има начални училища, които организират редовно изучаване на друг език, като извънкласно занимание, срещу съответната сума разбира се  Peace

# 114
  • Мнения: 1 909
Нещо, което осъзнах наскоро за тукашната система - учителите не минават от едно ниво в следващо всяка година заедно с децата, дори в началното училище, и дори в детската градина, а всеки учител си преподава само на едно ниво.
Отделно, децата също постоянно ги разбъркват - пращат ги по различни класове всяка година. Това било с цел всеки учител да си преподава по-добре нивото (чудя се не му ли писва в един момент) а и да не се създавали някакви специални отношения на фаворити и тем подобни. Така ли е и на други места? Определено в България беше различна системата, и още не мога да реша дали тази е по-добре замислена newsm78

# 115
  • Мнения: 994
И тук (САЩ) е така. Всеки учител преподава само по 1 година. Но пък могат да сменят нивото. В нашето училище има вече поне 5-6 учителки, които го смениха. Явно като им писне се сменят. А нямам представа обаче дали могат да преподават на по-високо ниво. Само за една знам, че отиде в прогимназия да преподава математика, но другите обикновено са на начално ниво. Предполагам е свързано с покриване на определени сертификати.
Сетих се и за още нещо. Моите деца са в специална програма за деца, чийто английски език не е роден - ESL (English as a Second Language). Задължително при разпределението на паралелките, трябва да попаднат в клас на учител, който е ESL сертифициран. Което може да бъде и нож с две остриета, защото не винаги добрите учители изкарват този допълнителен курс.

# 116
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
И при нас е така с учителите. Дипломата за начален учител ти дава право да преподваш само в началното училище. Самите учители ( а също и студенти, които учат за учители) са ми казвали, че те самите предпочитат да работят само в един клас. Например някои не искат да се занимават с обясняване на география, а обичат да пеят и рисуват с децата. Или обратното. Има положителни и отрицателни страни. + голям опит в дадена група и специфика на децата; -не се развиват в различни области, а си остават тясно специализирани. 

# 117
  • Мнения: 3 804
тук  още от на4алния курс децата си имат у4ители по всеки предмет,които по4ти всяка година се сменят,децата не се преместват в разли4ни паралелки,до момента когато преминат в по горна степен-тогава ги разпределят по паралелки според успеха-с цел ддддддда не се полу4и така 4е в някоя паралека са събрани само отли4ници или деца с по слаб успех
И да попитам нещо-при вас има ли класни ръководители както по наше време newsm78,абе изобщо у4ител който да отговаря за определена паралелка и да следи развититето на децата там-защото тук няма

# 118
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 967
Да, има класни ( наричат се ментори). Надявам се никога да не бъда, тъй като административната и каква ли още не работа им е в пъти повече от преподаване на даден предмет. ( става въпрос за средно образование)

# 119
  • Bristol
  • Мнения: 9 363
Да повдигна старата тема, дано да се включат и нови хора с нови впечатления   Flutter

И да споделя, вчера бях на родителска среща в училището на сина, където ще учи от септември. На приказки много неща ми харесаха, надявам се и на практика да продължи така. Това, което ми направи голямо впечатление, в сравнение с primary schools, които е посещавал до сега, че ще имат нещо като органайзер за домашните. Там детето записвало какво домашно, по кой предмет има и на коя дата да бъде предадено. Отделно ние родителите също трябва да се разписваме, че знаем за всяко едно домашно. Изрично ни предупредиха, ако не искаме да имаме неприятни разговори с учителите, редовно да подсещаме децата и да следим за изпълнението на тези домашни, защото били задължителни! До сега тази дума не я бях чувала от устата на учител  Crazy Интересно, дали това е практика за всички secondary schools или е политика на конкретното училище  newsm78

dtti, имат класни ръководители, както в началното училище, което моят завършва тази година, така и в новото училище. Точно това ни обясниха на родителската среща, че винаги сме можели да потърсим за разговор класния на детето, ако имаме някакви притеснения, както беше и до сега. Но в началното училище, всяка година моят имаше различен класен, само последните две беше един и същ. Предполагам, че за да може учител да преподава на определена година се изисква определена квалификация. Колкото по-висок е класът, толкова по-висока е квалификацията, но това е само моя догадка. Защото ми направи впечатление, че учителите на по-долните класове, в училището на сина, не преподават на по-горните. В новото училище ще видим как е.

Общи условия

Активация на акаунт