Наказания в детската градина

  • 20 198
  • 199
  •   1
Отговори
# 180
  • В заешката дупка
  • Мнения: 4 951
jabata dil, просто не си наясно за какво точно иде реч. Подходът въобще не се изчерпва "само с бдене и напътствия", да не говоря, че четенето на лекции и непрекъснато намилане, могат да бъдат контрапродуктивни. Децата могат да правят избор още от доста малки, стига да им се дава възможност. Сблъскват се и с последствията на своя избор. И това въобще не противоречи на "positive discipline". Напротив.  Не мога с две изречения да ти опиша нещата. Има книги, има сайтове. Не само за "positive discipline". Иначе и той, като наказанията, е просто корективен подход - решава възникнали вече проблемни ситуации, поправя поведение. Докато същността за мен е в друго - изграждане на здрава връзка родител-дете, която е предпоставка за едно по-добро взаимно разбирателство и сътрудничество, а от там нуждата от поправки и борбата за надмощие - по-малка.

# 181
  • Мнения: 9 052
че ка не съм наясно. Права си. 

# 182
  • Мнения: 413
децата са много различни - при едни "наказанията" са по-добрия метод, при други "разговорите", при трети "примерни ситуации". Освен това всяко дете се държи по различен начин с родителите си, с познатите, в градината, в занималнята. Освен това децата се променят, минават през различни периоди. Не мисля, че има универсално правило за всички деца.

# 183
  • София
  • Мнения: 6 999
Че Ка, не бях чела темата скоро...
Заставам зад всяка твоя дума във връзка с наказанията.  Peace

Много ми хареса нещо, което прочетох в една книга за възпитание /вече не помня коя/: "Не се стремете към бързи резултати във възпитанието, те никога не са добри."
Безспорно най-лесния и бърз начин да накараме едно дете да прави каквото там прави е да го ударим. Резултатът е мигновен, следващото е да му вземем нещо любимо, да го накажем... Но това определено не възпитава, поне не в особено положителна насока.

Отделно съм забелязала /освен, че съм го чела/, че децата имат неприемливо поведение, когато по някакъв начин искат да привлекат вниманието ни, било за да ни покажат нещо, било, защото се чувстват отблъснати, страдат и прочие...

# 184
  • Мнения: 5 877
За да не си говорим наизуст. "Позитивна дисциплина" -  чували сте. Не че нямам няко коментари, но мисълта ми е, че принципно има подход за работа с деца, който изключва наказанията. И не е само за родители, но и за възпитатели.  Вярно е, че с 1 възпитател на 20-30 деца, този подход едва ли практически е приложим, но не навсякъде е така. 1 учител на 4 деца, както е в групата на сина ми, звучи все пак по-добре. Там не се наказва, нямат  си и "столче/ъгълче/легълце и пр. за почивка". Когато едно дете удари друго, не се наказва, не се шамари, не се праща "да размисли". Сяда се между двете деца и се говори. Ако има нещо притеснително и с родителите....
Хубаво е, но в случая наистина говорим за ситуация в детската градина, и то в българска държавна детска градина, където един възпитател е на 20-30 деца, да.
Няма лесен и пряк начин да се овладеят толкова деца, аз само мога да гадая. Много е различно от воденето на малки групи. Как се изгражда здрава позитивна връзка с трийсет деца? Не че не е възможно, но никога няма да е и с трийсетте.
Не говоря наизуст. У дома, с моето дете, този тип позитивно възпитание дава резултати. Водила съм обаче класове (вярно, дълго преди да стана родител и да се заинтересувам от такава книжнина) - ами няма как да ръководиш по същия начин вътрешната динамика, защото вътре в класа, в групата, има множество малки групички.

# 185
  • София
  • Мнения: 6 999
..... защото вътре в класа, в групата, има множество малки групички.

всяка от които си има лидер, с който изградиш ли връзка, все едно си изградил с цялата група...

/не го казвам от собствен опит обаче/  Peace

# 186
  • В заешката дупка
  • Мнения: 4 951
Анда, не разбирам защо към мен се обръщаш, защо се чувстваш засегната и защо ми задаващ въпроси. Аз самата съм писала, че с 20-30 малки деца и 1 възпитател работата едва ли би могла да стане....

# 187
  • Мнения: 24 467
 Laughing Още по- сложно е- всяка група и групичка е непостоянно, често променящо се от към състав и лидери малко общество. Често има преминаване от една в друга, оспорване на лидерството, опити да се спечели на своя страна ръководителят на цялата тайфа /сиреч учителят/, има и винаги едни такива свобоно блуждаещи елементи, къде повече, къде по- малко... Laughing Особено при малките деца тези формирования са съвсем неустойчиви. До към три годишна възраст дори липсват, но това ми е по лични наблюдения.
Въобще сложно е да се отглеждат и още по- сложно да се възпитават на куп толкова много деца.
Писала съм и в други теми- не бих могла да работя това независимо от цената при такива условия, не бих се справила в никакъв случай, а качествено- това е просто невъзможно. Затова яслата за мен е краен вариант, когато никакви други не са налице. ДГ- може, за по- големи деца. Но и там следва да се редуцира съставът на децата.

# 188
  • Мнения: 2 018
В моята детска градина навремето също имахме наказания. Изправяха ни до стената с гръб към останалите и нямахме право да говорим с никого. Самия факт, че бях наказана си го преживявах адски мъчително.
Не мисля, че трябва да се прилагат по-строги мерки водещи до болка на децата.

# 189
  • В заешката дупка
  • Мнения: 4 951
В интерес на истината има позитивен подход за работа с деца и в по-големи групи, само че става дума вече за училищна възраст и нагоре...

# 190
  • София
  • Мнения: 6 999
Дори да приема, че е невъзможно да се установи връзка и да се контролират лесно или изобщо 20-30 деца, това по никакъв начин не би ме накарало да приема, да одобря или извиня физически наказания, такива свързани с болка, срам, или крясъци на възпитателя...

# 191
  • Мнения: 5 877
Не се чувствам засегната, коментирам темата, защото ми е интересна. Възможността за позитивно възпитание в детската градина и в училище е много съществена тема, затова ми се струва, че заслужава коментар.
Не съм раздавала наказания, не съм и можела (частно училище, 1997, какви ти наказания), удържах си учениците (макар и не толкова тихи, че да не се чуват откъм коридора, както се искаше, но никой с никого не се е бил, занимаваха се по групички и си учеха), но не мога да кажа, че съм изградила здрава връзка с целия клас. Това бяха и малки ученичета, де. Играли сме игри, начинът ми да поддържам дисциплина беше чрез постоянна смяна на занятията, на десет минути максимум; когато на децата им е интересно, не беснеят. Но е много уморително, изисква солидна подготовка и неотлъчно внимание, добри ораторски умения и т.н. Аз не бих работила повече това, не и за тези пари.
По-големи ученици? Ами тийнейджърите? Често "лидерите на групички" са тези деца, които са предизвикателно настроени спрямо учителя, те събират пет-шест души свита тъкмо защото си позволяват забраненото. Не мисля, че е добра идея учителят да насърчава това.

Последна редакция: пт, 13 юни 2008, 07:41 от Анда

# 192
  • Мнения: 5 877
Дори да приема, че е невъзможно да се установи връзка и да се контролират лесно или изобщо 20-30 деца, това по никакъв начин не би ме накарало да приема, да одобря или извиня физически наказания, такива свързани с болка, срам, или крясъци на възпитателя...
в темата се коментираше предимно седене на столче до учителката като основна форма на наказание. Нито е свързано с болка, нито със срам, нито с крясъци.

# 193
  • Мнения: 9 052
според мен, въпреки , че не съм наясно с каквото и да било , дори една супер добра и поzитивна система не може да бъде приложена във всички обстоятелства. По това , което прочитам в темата , основния и мотивиращ фактор zа прилагане на таzи поzитивна система на въzпитание са РОДИТЕЛИТе и ако не всички родители на децата в групата са в чАс с идеята (може би като мен  Laughing ) и не я прилагат самите те спрямо децата си , въzпитателките нямат шанс да я приложат не на 20 , а на 3 или 4  деца дори.

# 194
  • Мнения: 24 467
Това имам предвид и аз, jabata_dil , затова акцентирам на възрастовата специфика и броя на децата в група, за които следва да се грижи един учител. За мен това е мисия невъзможна, поне не и с методи на убеждение и всякаква конвенционална политика. Изключих, а и всички писали по темата го направиха, физическите наказания и наказанията, уронващи явно и силно самочувствието и достойнството на децата. Това е ясно. Както е ясно, че ако в къщи действат едни правила няма как в ДГ да се ползват същите сред такава маса.

Общи условия

Активация на акаунт