Сдружение Шилер - какво е всъщност?

  • 162 696
  • 1 108
  •   1
Отговори
# 30
а вие в коя детска градина подадохте молба да се провежда обучението ?
по принцип на вратата пише че ще се приемат молби след 01. 10 за 2009/2010
значи все пак пдават молби?
а между другото бяха ли любезни, защото нас ни върнаха днес, че имало срещи с родители на деца, които учат там и бяха изключително груби в отношението си

# 31
  • Мнения: 7 263
Притеснена - ти ли беше момичето сутринта дето чакаше с мъжа си /приятеля си/, май беше облечена с нещо синьо?
Като цяло никога не са особено любезни - да не кажа нещо повече!
Още при първата ми среща с тях по-миналата година се опитаха да ми кажат как места няма и как нямаме шанс и няма смисъл да опитваме!
То пък се оказа, че места се намериха и смисъл имаше....
Виж питам се дали и за в бъдеще ще има?!
Ти прочете ли поста ми в другата тема?
Ако не си направи го и се запитай дали детето ти ще може да отговори на критериите им!
Наистина е добре човек да бъде предварително информиран за нещата.
Лично аз знаех за тях че държат много на добрата езикова подготовка и понеже това исках за детето си упорствах и го постигнах!
Ноооо - сега научавам в процеса на работа и други техни особености и изисквания и се питам наистина има ли смисъл?!

# 32
Да аз бях сутринта,
казаха ни да чакаме и след толкова чакане ни отпратиха с лека ръка за друг път, а ние и двамата отсъстваме от работа - поне от началото да ни бяха отпратили...
при вас как мина срещата?
аз бих искала да опита детето пък ако не издържи изпитите, то ще стане ясно,
ние отдавна си бяхме решили този вариант и в детската градина идва всяка сутрин учителка по немски, но сега за пръв разбирам за такива проблеми и изобщо това отношение, нещо не ми допадна като цяло
и това с местата дето явно критериите за кой има място и за кой не не са съвсем ясни,
но аз така и не разбрах в 3-та група има ли изобщо обучение или става въпрос само за предучулищно обучение?
иначе прочетох всичко и от другата тема и ми стана много неприятно като настроение цялото това нещо около Шилер, нашата учителка в детската градина казваше, че едва ли не всички ги приемали, много рядко някой да се затрудни с изпита, но явно че не е точно така
нашия син ще е предучлищна 2009/10 след като от сега вече има резерви, чудя се има ли изобщо шанс?
пък и нещо дочух, че вече нямало да има договор със 133 градина и това май най-силно ме вълнува в момента, защото би било доста трудно да си сменяме градината или да го водим на друго място да кара предучилищната, просто разчитахме на варианта да се обучава в градината...
за всякаква информацията която пишете съм много благодарна и ми е много полезна Simple Smile

# 33
  • Мнения: 7 263
Драго ми е че макар и задочно сме се "запознали един вид".
Как мина нашата среща  Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil съм описала в другата тема и ми засяда такава буца в момента на гърлото, че ако не те затруднява прочети там / само не си мисли, че и аз те отпращам де  Hug/
Сега на въпроса ти - за детските градини не съм наясно. Синът ми до 3-та група си ходеше в нормална детска градина в Младост и аз подадох молба за сдружението за подготвителната предучилищна група.
Понеже не се отказвам лесно - ходих, питах, проверявах и т.н... еле най-накрая се добрахме до място и се записахме за подготвителната група в 145-то училище.
Въпреки че в момента наистина съм много афектирана и огорчена от отношението към нас от страна на сдружението, не искам да съм и необективна.
Работата им с децата е наистина впечатляваща. Накрая на годината изнесоха две представления и на български и на немски. Децата са много добре подготвени за първи клас / от към българската учебна програма/, а за немския смятам че също са на много добро ниво. Доверявам се на изпитващите, които твърдят че децата са се справили много добре. И освен това наблюдавах как се справяше детето говоримо в чужбина със само една година обучение по програмата им!
Така че за мен те остават една добра образователна система за обучение, но отношението им към децата като към марионетки нещо не ми допада особено. Никой не може да ме убеди, че дете момче на има няма 7 години може да седи кротко с часове. Да е тихо и да внимава. Ако има такива екземпляри се подреждам на опашката  Mr. Green, но предполагам че това ще е една дъъъълллгааа опашка.
Дерзай бори се и не се предавай лесно, ако прецениш че си струва.
Колкото до отношението то не се променя много - имам предвид ръководството на сдружението.
Иначе честно казано аз нямам никакви забележки към нашата учителка от подгответо и към г-жата /или г-цата по немски.

# 34
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
1. Като цяло никога не са особено любезни - да не кажа нещо повече!
Още при първата ми среща с тях по-миналата година се опитаха да ми кажат как места няма и как нямаме шанс и няма смисъл да опитваме!


2. Ноооо - сега научавам в процеса на работа и други техни особености и изисквания и се питам наистина има ли смисъл?!

Позволих си да разделя поста ти, Лени. Моля да ме извиниш   bouquet, защото все пак те цитирам...
По т.1 се подписвам многократно.  Close
По т.2 ми се разпали още повече любопитството...  Blush

# 35
  • Мнения: 7 263
Шани - няма проблем и аз обичам да цитирам / спамърка съм какво да ме прави човек/  Laughing
По точка 1 - явно имаме пълно единодушие  Twisted Evil за огромно съжаление бих казала.
По точка 2 - имам предвид всичко, което описах от вчерашния ми разговор и днешната ми среща с предстовителите на ръководството на сдружението.
Нежеланието им да приемат че съществуват и други деца - не само кротки, послушни и изпълнителни.
Нежеланието им да работят с тях.
Констатациите им - "Не става", които обаче са дотам. Попитах има ли опция психоложката им, за която твърдят че е толкова добра да се занимава индивидуално с Лъчи / щом е толкова добра/ - естествено предложих да заплащам тези занимания. Нямали подобна практика!!!
Значи просто отсичаш - "Това дете не става" и готово - друг да му бере грижата. А при теб остават милинките и послушни, изпълнителни слънчица, с чиито резултати се пъчиш и претендираш.
Ами извинете, но с такива дечица и аз дето не съм педагог ще постигна прекрасни резултати!
Държа веднага да уточня тук, че в никой случай не искам постинга ми да се разбира погрешно - имам доста познати с деца там и истиски им се радвам. Някои от тях спадат към описаните от мен кротки, послушни и ученолюбиви - което разбира се е прекрасно и за дечицата и за родителите им. Просто моето изисква може би една идея повече старание от педагозите и именно тук се явява проблема.
Честно казано аз обичам детето си такова каквото е - жизнено, енергично с желание да постигне доста неща, изпълнено с любопитство и обичащо ме безпределно.
Но дали има майка изпитваща различни чувства....
Да бих помагала на педагозите, както и смятам че правя считано от първия разговор с психоложката, да бих направила всичко за да не се различава той толкова много от другите - но в никой случай не бих искала да го смачкам и превърна в едно обезличено и тъжно човече - удобно за нечии образователни модели!



....но сега за пръв разбирам за такива проблеми и изобщо това отношение, нещо не ми допадна като цяло.....
 .....и това с местата дето явно критериите за кой има място и за кой не не са съвсем ясни,.....

Явно си разбрала добре къде е проблема - след има няма цяла година намеци и аз най-накрая схванах!!!
Ама нали трудничко вдявам.... явно си ми трябват повечко повторения - то и детето не е виновно , на родителите си прилича.

Последна редакция: вт, 01 юли 2008, 20:01 от Lennyh

# 36
  • София
  • Мнения: 9 483
Lennyh, съжалявам да науча такива "новини" от теб!  Rolling Eyes
Разбирам притесненията ти.

Да, предполагам за какво става дума.  Wink
Това е т.нар. им тест за училищна готовност на детето.
Тук придобитите знания по немски не са от такова значение.
Христи имаше такъв тест, когато беше в предучилищната група на Шилер в 133 ЦДГ.
Имахме и задължителна среща с психоложката. Мъжът ми ходи на нея. Бяха ни предупредили, че ако и на вторият тест няма подобрение- ще му бъде отказан приема в 1-ви клас!  #Crazy
Тогава, тя ни беше казала, че на теста детето показва психологическа възраст 5 години.  #Crazy
Там ги оценяват по-различно.
Детето се справи чудесно, даже отлично на немските тестове, но психо теста показа друго. Wink
Идеята на тези психо тестове е да се оцени способността на детето да се концентрира, да работи под напрежение и моториката на ръката- оценява се по рисунка, най-общо казано. Wink
Защото се преценява, дали детето ще може да издържи на натоварването, което децата имат в 1-ви клас. Да не забравяме, че за разлика от други училища, децата в Шилер са на целодневно обучение. От 08-17ч.
Проведоха тогава много срещи с тази психоложка- Евгения.
Тогава не разбрах на края на годината, дали родителите сами се пренасочиха към други училища или просто децата отпаднаха на психо тестовете, но 3-4 деца не продължиха с класа в 55-то.  Tired

# 37
  • Мнения: 7 263
kopche няма място за съжаление  Peace

И притеснения вече нямаме!

Благодарна съм на сдружение Шилер, че ме извадиха от заблудата че имам един прекрасен, умен, малък и усмихнат син.

Надявам се да успея да върна усмивката на личицето му след като научи новината - мъжете трябва да стават силни, а това не е задача за аматьори!

Успехи на всички дечица, които отговарят на условията  Peace


# 38
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Lennyh - да разбирам ли, че си махаш детето от Шилер?

# 39
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
копче, а Христо в Шилер ли е все още?


и още нещо...
Казват, че понеже децата били на школо от 8-17ч., било голямо натоварването.
Моята дъщеря в 1-ви клас излизаше в 07:50ч. и се връщаше към 18:45-19:00ч.
Та не знам какво толкоз му е стряскащо натоварването в Шилер, понеже бил от 8-17ч.?  Thinking

Иначе всяка година отпадат/отхвърлят деца. Никой не е абонат за там и може би - слава Богу  за което Laughing

# 40
  • София
  • Мнения: 9 483
копче, а Христо в Шилер ли е все още?

и още нещо...
Казват, че понеже децата били на школо от 8-17ч., било голямо натоварването.
Моята дъщеря в 1-ви клас излизаше в 07:50ч. и се връщаше към 18:45-19:00ч.
Та не знам какво толкоз му е стряскащо натоварването в Шилер, понеже бил от 8-17ч.?  Thinking
Да, Шани, на есен ще бъде във 2-ри клас. Simple Smile

Ами, какво да ти кажа- да има натоварване.
Не мога да кажа, че му е лесно.
Предиобяд е българската програма, а следобед е немската- така най-общо казано. Wink
Натоварването идва, от това, че децата още не са свикнали да стоят толкова време на едно място, това първо и второ- не само да стоят, но и да слушат и възприемат материала.
Отделно вечер, ако е имал поправки в тетрадките по БГ и математика- вече след училище трябва да се напишат.
Вечер детето е толкова изморено, че е мато в 8 часа!
По немски всеки петък получава домашните си за събота и неделя. Обикновено това са изречения за съставяне, за преписване, неща за оцветяване, често са от порядък на 3-5 страници.
Т.е. няма почивен ден с немският език.

Отделно имат писане страшно много- наскоро бях преброила всичките му изписани тетрадки за целият първи клас: по Немски, по математика, БГ и каквото още имат. Ами бройката минаваше 20 със сигурност. На мен ми се вижда много.  Wink

Та натоварване има- да, в сравнение с връстниците му, които бяха на училище примерно до 11:45ч....  И това, още повече, че са деца, които до вчера бяха в детската градина и прехода е доста мащабен за тях самите Thinking...

# 41
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
мерси, копченце  Heart Eyes  bouquet
Аз имам много точна представа, кое-как е в Шилер.

И това, още повече, че са деца, които до вчера бяха в детската градина и прехода е доста мащабен за тях самите Thinking...

 Thinking ето защо в Дойче шуле още от 4група на ДГ не се споменава дори дума на български.  Thinking

# 42
  • Мнения: 292
Здравейте майчета, изчетох подробно всичко, но има неща, които все още не са ми ясни. Значи посетих сайта на Шилер и в секцията родители попаднах на следното:

"Основната дейност по организацията и осъществяването на дейността на Сдружението се извършва от родителите на децата, изучаващи немски език, които са и членове на Сдружението. Те участват дейно при набирането на средства / материални и финансови / чрез доброволни дарения, членски внос, спонсорство и други източници за постигане на целите на Сдружението; организират спортния и културен живот на децата чрез организиране на лагери, посещения на културни мероприятия на немски език и екскурзии до немскоговорящи страни."

Тоест:
1. - Всички ли родители на деца записани в Шилер са членове на сдружението?
2. - Какви са финансовите задължения на всеки родител, чието дете е записано в Шилер? - искам да знам дали трябва освен членският внос за всеки месец и входната такса при постъпване, да се заплащат допълнително суми и това регламентирано ли е някъде? Тоест неясна ми е часта" "чрез доброволни дарения, членски внос, спонсорство и други източници за постигане на целите на Сдружението;"
3. - Какви са задълженията на родителите (всички) по организиране спортният и културен живот на децата?

# 43
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Без да претендирам за изчерпателност:
1. Да, всички родители са членове на сдружението и могат да вземат участие в заседанията и решенията на общото събрание (които обикновено са 2х годишно).
2. Финансовите задължения са да си плаща редовно и навреме таксата за детето - няма други допълнителни (освен една предварителна, която се плаща при записване на детето; и се плаща депозит за учебници в размер на 6-7 лв в началото на всяка учебна година - при връщане на учебника в добро състояние депозита се връща или си го оставяте за следващата година). Спонсорство и т.н. са по желание и при възможност.
Обичайно в началото на уч. година по класове се събират някакви суми за подновяване на класните стаи, но това не е към сдружението, а към училището - както във всяко нормално държавно училище.
3. Няма някакви конкретни задължения - организират се зелени училища примерно, на които детето при желание може да отиде. При желание някои родители ходят с групите деца да помагат на учителите - но нямат задължение да го правят, просто който иска има тази възможност. Понякога се предлагат и разни други мероприятия, примерно посещение на прожекции на немски филми (това за големите, естествено), празнуват се и празници (тази година беше 15-годишнина на сдружението и имаше голям концерт в зала България). Родителите могат да помагат при организацията, ако имат възможност (напр. ако някой има възможност да уреди зала, осветление, режисьор или подобни неща, които са от неговата област на действие и ако съответният родител има желанието за това - пак без задължение, хората обаче обикновено с готовност откликват).

# 44
  • Мнения: 292
Hedra, много благодаря за изчерпателният отговор  Hug
Съвсем скоро ще се наканим с мъжът ми да идем до Сдружението и предполагам, че там ще ме информират още по изчерпателно, или поне ще ни дадат да изчетем някакви документи, тъй че ако получа нова инфо веднага ще я споделя с вас.
Засега Чао! Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт