Приказки от типа на "Ще видите вие, като" /проходи, стане на две години, тръгне на ДГ, тръгне на училище и т.н./ съм чувала много от хора, които винаги търсят външни причини за проблемите си, само дето съм ги стигала тези периоди и не съм "виждала" баш това, с което са ни заплашвали.
Така е, както казва и monda, "За уважението възраст няма.", както няма възраст за доброто възпитание въобще.
Това със сигурност е така
И все пак го има и моментът, че ние се развиваме и променяме заедно с децата си. Например стройната възпитателна теория, която си бях изградила докато бях бременна ("Моето дете никога няма да..."), претърпя доста промени. Не в посока отстъпление, а в посока адаптация. Просто защото преди да родиш, не познаваш спецификата на всяка възраст и теорията е ... теория. На практика обаче подходът към едногодишно бебче не е същия като към две- или тригодишно. Един и същи ефект в различните периоди се постига с различен подход. Същото е и при другите възрасти - в момента се справям с едно прекрасно възпитано и доста лесно за комуникация 5-годишно момче, но не съм убедена дали АЗ САМАТА ще успея да се адаптирам, така че да комуникираме лесно и на 15, и на 25...
Така че като цяло пубертетът като възраст ме плаши по-скоро с това дали аз ще бъде адекватна на периода.