КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 10 - ПОДГОТОВКА ЗА СЛЕД 7 КЛАС

  • 34 235
  • 294
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 4 877
Прехвърлям си поста от темата за ЧДЯ:

По повод изследванията за прием в ясла, всички знаем как се взима- с едно обаждане по телефона .
Така ли било? Пък аз каква съм будала - и пари давах, и лепенки лепих по дупето на дъщеря ми, че и няколко дни чаках да станат готови изследванията... Rolling Eyes
Хех!

Ей на това и аз се чудя днес.
Доста се чудих дали да пиша тук, защото съм повече от възмутена от безотговорно отношение. Слава богу, че за 8 г. по ЧДГ и ЧУ не съм попаднала на такива родители. И доколкото схванах и самата майка не е с дете от ЧДГ.

И още нещо искам да спомена:
Защо тотално се бърка що е ЧДГ/ЧДЯ и що е детски клуб/център? Семейството ми се радваме на услугите и на едните, и на другите, но не можете да изисквате неща от детски клуб, които са в изискванията за ЧДГ, нали? И аз вчера бях с децата си в детски клуб, и аз съм повече от възхитена от какичките и от обслужването там. Но това е детски клуб и не мога да ги товаря с изисквания като за ДГ. А като упорит потребител и на двете услуги мога да заявя, че видимата разлика наистина не е голяма, но именно в другото е същественото различие. Моите деца ходят в клуба да се забавляват, да играят, а в ЧДГ/Я - за нещо повече. Все едно да пратя тийнеджър на дискотека вместо на училище!!! Или ние да се помъкнем към кръчмите, вместо на работа.
Моите искрени уважения към собствениците на детски клубове - наистина са незаменими, но не мога да разбера защо се нагърбват с неспецифични за тях дейности и най-вече родителски изисквания.


# 241
  • Мнения: 4 877
Момичета, защо не казвате, че се е обсъждала ваучерната система и за ЧДГ на срещата в Банско?


в. Труд - накой има ли го??????
Ваучери от по 100 лв., с които да плащаме за частна детска градина, предлага НДСВ



http://bulgaria.actualno.com/news_173240.html
Христина Христова: НДСВ предлага ваучер за детска градина за всяко дете
НДСВ предлага всички деца на възраст от 3 до 6 години да получават всеки месец ваучер за детско заведение по стандарт, определен от държавата, съобщиха от пресцентъра на партията. Проектът се нарича "Детска градина" и има за цел да подпомогне родителите, които не успяват да запишат децата си в общинските градини.

"Смятаме идеята за справедлива. По този начин няма да има деца, чието отглеждане в детска градина да не се подпомага финансово от държавата.", е заявила депутатът от НДСВ и зам.-председател на парламентарната група Христина Христова. Тя е пояснила, че става дума за около 60 хиляди деца.


http://www.focus-news.net/?id=h2015
По отношение на политиките за младите хора предлагаме увеличаване на платеното майчинство от 9 на 12 месеца, увеличаване на детските добавки и въвеждане на ваучери за детски градини, за да няма деца, чието отглеждане в детски градини не се подпомага финансово от държавата, каза още той.
След 2009-а година НДСВ смята за целесъобразно държавата да продължи.

http://politics.actualno.com/news_173230.html
По отношение на политиките за младите хора предлагаме увеличаване на платеното майчинство от 9 на 12 месеца, увеличаване на детските добавки и въвеждане на ваучери за детски градини, за да няма деца, чието отглеждане в детски градини не се подпомага финансово от държавата, е казал Милен Велчев.

Последна редакция: пн, 28 юли 2008, 11:44 от май :)

# 242
  • Sofia
  • Мнения: 4 731
http://bulgaria.actualno.com/news_173240.html

Проектът се нарича "Детска градина" и има за цел да подпомогне родителите, които не успяват да запишат децата си в общинските градини.

А това дали не значи, че тези, които по принцип не са искали/са се отказали да запишат децата си в ДДГ, а са имали възможност, няма да бъдат подпомогнати?

"Смятаме идеята за справедлива. По този начин няма да има деца, чието отглеждане в детска градина да не се подпомага финансово от държавата.", е заявила депутатът от НДСВ и зам.-председател на парламентарната група Христина Христова. Тя е пояснила, че става дума за около 60 хиляди деца.

Дано, дано!

Остава въпросът с яслите.  Laughing

# 243
  • Мнения: 4 877
Това е предложение само на единия партньор.

# 244
  • Мнения: 525
Мда, остава въпросът.
Но както Май казва, вероятно ще има и други предложения.
Чакаме.

А нещо по отношение на гимназиалното образование ?
 

# 245
  • Мнения: 4 877
ЧРД на дъщеричката на БатеЖоро и на сина на Taya!
Да са здравички и много щастливи!  :
D

......................................

интересна статия за ЧУ

Изследване на частните училища за бедни в страните с ниски доходи на населението

Автор: Джеймс Тули & Полин Диксън


Редица наблюдатели споделят мнението, че частният сектор не може да даде голям принос в осъществяването на една от Целите на хилядолетието за развитие/3/ - "образование за всички" - до 2015 година. Често пъти се възприема, че частното образование обслужва единствено елита или средната класа, но не и бедните.

Предполага се, че нерегистрираните или непризнати частни училища са от най-ниско качество и поради това правителствените органи трябва да разработят по-подробна правна уредба за тях или дори да ги закрият.

Получените резултати от двегодишното ни задълбочено изследване в Индия, Гана и Кения показват, че подобни заключения са неоснователни. Ние сме убедени, че частните училища наистина могат да играят и вече играят важна, макар и "невъзпята" роля образованието да обхване бедните и да се удовлетвори потребността им от образование.

Първата част на нашето проучване представлява систематично преброяване и обзор на всички начални и средни училища - държавни и частни, в избрани райони с население с ниски доходи. Във втората част се изследва стратифицирана произволна извадка, състояща се от 2 000 до 4 000 деца от всеки един район.

Ние проведохме изпити по математика, английски език и по още един предмет (в Африка). Децата и учителите бяха подложени на тест за изследване коефициента им на интелигентност (IQ), а въпросниците бяха попълнени от ученици, родители, учители и директори.

Открихме, че във всеки един район преобладаващото мнозинство от децата учат в частни училища. В районите, официално определени като бедняшки квартали на трите зони в стария град на Хайдарабад /4/, има 918 училища, от които 35 процента са държавни, което е по-малко от 37-те процента непризнати частни училища.

Като цяло 65 процента от децата в училищна възраст в тези райони с ниски доходи посещават частни училища, които не получават странична помощ. В района Га в Гана (селски район-предградие, което обгражда столицата Акра и чието население е с ниски доходи), проучихме 779 училища по същия начин и открихме, че 25 процента от училищата са държавни, а 64 процента от децата посещават частни училища.

В "бедните" райони на три местни области - една селска и две градски, в щата Лагос, Нигерия, открихме 540 училища, 34 процента от които са държавни, а по-голямата част - 43 процента, са нерегистрирани частни училища. Приблизително 75 процента от децата в училищна възраст са записани в частни училища.

Проведохме изследвания и в малкото бедняшкото предградие Макоко /5/, в Мейнланд, щата Лагос, и в бедняшкия квартал Кибера /6/, за който се говори, че е най-голямото гето в Субсахарска Африка. И в двата случая преобладаващата част от бедните деца посещават частни, а не държавни училища.

Нещо повече, в Кения наблюдавахме влиянието на безплатното начално образование за обхващането на децата. Независимо от факта, че коментаторите наблягат, че записването в държавните училища се увеличава, нашето изследване показва, че в най-добрия случай децата са били прехвърлени от частните в държавните училища.

Но като знаем предимствата на частните и проблемите на държавните училища, то едва ли това е в тяхна полза.

Навсякъде частните училища се управляват от собствениците, като незначителен брой от тях получават външна помощ от филантропи и не разчитат на държавно финансиране. Броят на момчетата и момичетата, които посещават частни неподпомагани училища, е равен.

В тези училища съотношението ученик - учител е по-добро, учителите са по-всеотдайни и понякога те разполагат с по-добри условия, отколкото държавните. Значителен брой от местата в частните неподпомагани училища са безплатни или с намалени такси, за да бъдат в служба на най-бедните от бедните.

Резултатите в суров вид от ученическите тестове показват по-добри постижения в частните, отколкото в държавните училища. В Хайдерабад, например, средните оценки по математика са с около 22 процента и с 23 процента по-високи в частните непризнати и признати училища, съответно, отколкото в държавните.

Много по-открояващо е предимството по отношение на английския език. Като цяло този преимуществен резултат е постигнат с една четвърт или с половината от разходите за заплати на учителите.

Нашето изследване показва, че сме свидетели на значителен успех, обикновено неуловим от "правителствения радар". Никнещите като гъби частни училища, ако се окажат забелязани от властите и специалистите по развитие, се разглеждат като неподходящи за образованието.

Проучването ни разкрива, че това предположение е невярно. Нещо повече, тъй като много деца посещават непризнати частни училища, които правителствената статистика не отбелязва, постигането на всеобщо основно образование - една от Целите на хилядолетието за развитие - образование за всички, се очертава много по-възможно, отколкото понастоящем се смята.

В щата Лагос, например, записването в нерегистрираните частни училища ще намали процента на необхванатите от училището деца от 50 на 26 процента.

Разбира се, частните училища за семействата с ниски доходи може да се подобрят още повече чрез разработването на програми за възобновяващи се заеми в помощ на инфраструктурните инвестиции или, следвайки примера на частните училища, чрез създаването на целеви програми с ваучери, благодарение на които най-бедните от бедните ще могат да посещават частни училища.

Но преди всичко самото съществуване и приносът на частните училища за всеобщото образование е повод, заслужаващ да бъде отпразнуван.

* Статията представлява резюмето на доклада със същото заглавие, публикуван от Института "Катон". Целият текст е достъпен на http://www.cato.org/pubs/wtpapers/tooley.pdf. Преводът е на Бинка Илиева, ИПИ.

** Джеймс Тули - професор по въпросите на образователната политика в университета в Нюкасъл и директор на Центъра "Едуин Уест. Мисията на центъра е да развива знанието и разбирането за ролята на образованието, получено в други, а не в държавни училища - извънкласното обучение, частните училища, училищата, създадени с благотворителна цел или резултат от публично-частно партньорство, за постигане на целта "образование за всички". (бел. пр.)

*** Полин Диксън - координатор на международната изследователска дейност в Центъра "Едуин Уест" и Школата за общообразователна подготовка към университета в Нюкасъл.

http://business.club.bg/analysis/?analysis_id=400

# 246
  • Мнения: 4 877
http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=384621
Венцеслав ДИМИТРОВ:
"Защо не стачкуват учителите в частните? Защото в частните училища една част от реформата, която би трябвало да бъде направена в държавните училища, вече е проведена. Частното основно и средно образование се развива много по-добре от държавното. Затова трябва да се вземе пример оттам - държавата да погледне към частното образование. А да сте чули този министър да говори нещо за частното образование - не, все едно го няма.

В самата Европа се чуват много сериозни критики към образователната система в момента и за нас е по-просто, вместо да копираме тяхната система и после да я реформираме, направо да реформираме нашата - да стане такава, към каквато се стреми и Европа. Трябва да се спазва принципът, който толкова много се прогласява, но се отнася само в държавното образование - парите да следват ученика. Защо например аз ще внасям данъци, а като си пратя детето в частно училище, ще си плащам и тия пари, които се полагат на моето дете, ще се ползват от друг. Нали парите трябва да си следват ученика? От редица български и чуждестранни икономисти се препоръчва една ваучерна система - на всеки ученик се полага ваучер от държавата, който идва от данъците, които плащаме. С този ваучер ученикът може да се запише в което училище иска, независимо дали е частно или държавно. По този начин ще има пари и за ремонти, и за заплати на учителите. Там, където едно училище не може да събере достатъчно деца с ваучери, ще се закрива."

# 247
  • Мнения: 3 271
Интересно изказване. И лееееко неочаквано ТОЧНО от него Simple Smile

# 248
  • Мнения: 4 877
Миленка, то си е от миналата година във връзка с учителската стачка и бюджетния излишък, но беше добре формулирано и като теза. И затова го сложих тук.

# 249
  • В офиса
  • Мнения: 4 029
Да, хубава е тезата на В. Димитров и принципно съм съгласна.

Едно само много ме притеснява в цялата инициатива "Парите следват детето" - "Там, където едно училище не може да събере достатъчно деца с ваучери, ще се закрива". Това е чиста дискриминация към у-щата в малките населени места. Една е картинката в София, където има много деца и малко у-ща, съвсем друга в едно село, или в едно малко градче. Къде циганчетата не ходят на у-ще, махнем ли им у-щето в селото, принудим ли ги да пътуват по 15-20 км, кой циганин ще си пусне детето, даже и да има желание да учи. После що циганите били неграмотни, не работели... Нали уж точно срещу това се борим. Т.е. няма как всички училища да се изхранват само от ваучерите, по-скоро трябва да има разумна схема на дотации на ДУ в добавка към "Парите..."

# 250
  • Мнения: 4 877
Предполагам, че за по-малките селища ще се помисли и за друг тип финансиране.
Иначе си права, че не е редно.

# 251
  • Мнения: 1 347
Това е чиста дискриминация към у-щата в малките населени места.

Може и да се налагат някакви дотации, но все пак е нормално и училището да се съобрази с това, колко деца обслужва. Голямо чудо, като едно време някой мегаломан е построил огромна сграда, която сега не може да се поддържа. Да се намери по-малка сграда, ако има по една паралелка от клас, естествено, ще има и по-малко учители и т.н.  Разбира се, в сравнение с големите у-ща  тези пак ще имат повече разходи в съотношение към приходите от ваучерите, но не толкова, колкото сега. Така ми се струва.

# 252
  • Мнения: 4 877
Абсолютно си права. Аз преди време с изненада разбрах, че у-щето в Мелник е закрито. А е страхотна сградата. Бяхме ходила преди няколко години със семейството ми до Мелник да го разгледаме - у-щето пълно с деца. Отиваме след няколко години - гледам пусто. Стана ми интересно защо, питах, било закрито. Още се ядосвам, а все пак това си е градче.

ibm, добре дошла при нас. Мярнах тези дни твой пост в друга тема за ЧУ. Чувствай се уютно и тук. Ще се радваме да споделяш и с нас.

# 253
  • В офиса
  • Мнения: 4 029
ibm, от къде ще дойде тази по-малка сграда. По селата общинските сгради са това - кметството, църквата, читалището, училището, лек. кабинет (последните три са си направо екзотика да ги видиш работещи, а все по-често виждам и заключени църкви)  А и какво значи да се преместят. Повечето у-ща по селата са стоени преди мегаломанските мераци на соц-а, от доброволни дарения, защото хората са ценяли образованието и са давали мило и драго за това. Теглиш две големи черти на мечтите на прадядовците ни с безличното - да се съобразяват. По селата не са се видели в преразход на учители. Обикновено има един, който преподава всичко - от математика, през физика, до биология. Често даже класовете са смесени, защото иначе трябва да се закрият.  Даже си мисля, че там учителите в у-щата ще са по-големи възрожденци и просветници, отколкото тези в големите градове. Защото кой, ако не идеалист, ще остане да работи при такива условия.
Защо бадева досъсипваме вече достатъчно съсипаните ни малки градчета и села. Защо искаме да набутаме хората, които искат нормално бъдеще, в и без това пренаселените ни големи градове. Ако направим сравнение с околна Европа, картинката е съвсем различна. Нагледах се на снимки от училища и болници в градчета, които не можеш да намериш на картата, но които съперничат на най-добре поддържаните подобни тук.

# 254
  • Мнения: 1 347
ibm, добре дошла при нас. Мярнах тези дни твой пост в друга тема за ЧУ. Чувствай се уютно и тук. Ще се радваме да споделяш и с нас.
Благодаря, добре заварили  Hug
Фен съм на частното образование като идея и на част от реалните й проявления у нас:-) , така че ще ми бъде много приятно да обменяме мнения, сведения и идеи.

Досега не бях писала в тази тема и се извинявам, че така нахлух с някакво твърдение, при това може би не еднозначно вярно. Така или иначе, естествено, че не искам да тегля чертата на миналото и добрите традиции. Просто според мен обстановката в страната не позволява да могат да се поддържат такива у-ща и болници, за които споменава Тинкърбел, но за които и аз си мечтая. Ами то в Европа какво ли не успяват да поддържат малките общини - например, доброволни спасителни отряди, които като екипировка и подготовка, са на светлинни години от нашите национални, професионални служби. Но не виждам как може всичко да стане отведнъж. Затова си мисля, че трябва да се намери баланс между държавните субсидии и реалните нужди, реалното потребление, за да може да се почне отнякъде, както трябва, и да се развива. Лично мнение, просто споделям разсъждения, иначе аз от икономика и политика грам не разбирам, така че не настоявам да съм права Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт