Грамотността в училище

  • 6 988
  • 113
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 62 595
Като нищо. Мисля, че ако един човек няма някакви дефицити като дислексия и др., затрудняващи ученето и в частност писането би трябвало за 13 години в училище и евентуално още 5 в университета да е усвоил на доста добро ниво книжовния език. Все пак става въпрос за родния език, а не за някой чужд език. Затова му се казва "грамотност", а не висш пилотаж.

# 31
  • София
  • Мнения: 1 076
Като нищо. Мисля, че ако един човек няма някакви дефицити като дислексия и др., затрудняващи ученето и в частност писането би трябвало за 13 години в училище и евентуално още 5 в университета да е усвоил на доста добро ниво книжовния език. Все пак става въпрос за родния език, а не за някой чужд език. Затова му се казва "грамотност", а не висш пилотаж.

E да де, но на практика не се получава така. Имай предвид, че само за последните 10 години броят на часовете по български език в училище е намаляван два пъти и особено в начална степен. Освен това твърде бързо се минава директно и само към литература, като граматиката е изоставена напълно, вместо да бъде преговорена из основи в по-зряла възраст, коато вече се е развило аналитичното мислене.

# 32
  • Мнения: 5 468
те неговите сценаристи явно по цял ден се ровят в нета и чакат да падне нещо... имам подозрения, че четат редовно БГ-мамата  Sunglasses
Е за това не се отказвам от форума. Надявам се да ме забележи някой режисьор  Crazy.

А за темата - думи нет! Ще пукна от смях, не заради съчинението, а заради малоумния опит да се изкаже нещо от лично име, което се знае от години и дори е в музей  hahaha.

# 33
  • Мнения: 2 480
Работи се целенасочено против доброто образование, защото на МАФИЯТА и е необходима неграмотна маса, която да бъде манипулирана и ограбвана лесно. А любимият ни министър смята да връща ПТУ-тата! Чували ли сте за тях? Малко им беше, че всички у-ща ги нарекоха "гимназии"! И вече не е ясно кое е техникум, кое е СПТУ и кое -гимназия.
ПТУ-професионално техническо у-ще, което даже не е средно

Последна редакция: пн, 13 окт 2008, 02:42 от vl

# 34
  • София
  • Мнения: 62 595
Не зная кой какви ги мисли, но държа моите деца да са грамотни и работя по въпроса откакто са се родили.

# 35
  • София
  • Мнения: 1 076
Не зная кой какви ги мисли, но държа моите деца да са грамотни и работя по въпроса откакто са се родили.
Peace

# 36
  • Мнения: 24
Не всичко е до родители....ето - моята дъщеря е на 3 години и постоянно ме поправя - не се казвало "чушмъ", "мухъ" или "скакауец"...ако кажа нещо от сорта "Че одиме ли да ручаме ва, котьо?" тя с въздишка на досада казва "Ох, тате, нищо не ти разбирам, стига си говорил глупости!"...Освен това никога не попива псувните, които постоянно бълвам в нейно присъствие...Имам чувството, че поне от нея ще излезе грамотен и интелигентен човек!
Има надежда за младото поколение.

# 37
  • София
  • Мнения: 13 206
Здравейте! Може би вече сте попаднали в Интернет на следния текст:

Птицата, за която ще пиша, е бухалът. Бухалът не се вижда денем, а нощем е по-сляп и от къртица. Не знам нищо особено за бухала, затова ще продължа с друго животно, което си избирам – кравата. Кравата е бозайник. Тя има шест страни: лява, дясна, горна и долна. В задната страна на кравата има опашка, от която виси четка. С тази четка се гонят мухите, за да не падат в млякото. Главата на кравата служи да излизат рога от нея и, освен това, защото устата на кравата трябва да стои някъде. От долната страна на кравата е млякото. Оборудвана е така, че да може да се дои. Кравата не яде много. Когато е гладна, мучи, а когато не казва нищо, значи, че вътре е пълна с трева. Краката на кравата стигат до земята. Кравите имат много развито обоняние, поради което можеш да ги подушиш от много далече. И заради това въздухът в полето е толкова чист. А когато въздухът е чист, вечерно време всичко се вижда ясно. Така можем да видим бухалът, който лети нощно време. Друго за бухала не знам.

Звучи като виц, но не е. Текстът принадлежи на съученик на моя син, на име Стефан, който е в шести клас. Браво на детето! Simple Smile Все повече си мисля, че няма смисъл от матурите. Simple Smile


Да бе да!!! Изобщо не е на никакъв съучени ка сина ти Стефан  Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

# 38
  • Мнения: 5 468
Да бе да!!! Изобщо не е на никакъв съучени ка сина ти Стефан  Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Joy Joy Joy

# 39
  • Мнения: 1 517
Скоро се дискутираше въпроса за тестовете. Според мен и това допринася за неграмотността. Едно е да знаеш някое правило и  да го отбележиш с кръстче, друго е да го прилагаш.
Моята учителка по магематика поправяше и правописните грешки в условието.

Заради тези тестове децата не се учат да разказват урока. От една страна овладяват материала под някаква форма, значт за какво иде реч по история примерно, но мохгат да възпроизведат знанията си частично, с питане-отговаряне и т.н. Не могат да го разькажат. Или като моя син: това, което му се върти в главата е вярно само по себе си, но като тръгне да се изразява започва да говори глупости и безмислици. Защото не умее да каже това, което иска. И най-лошото е, че не може да вдене, защо трябва да го разказва, след като ще го изпитват с тест..............

# 40
  • София
  • Мнения: 62 595
Недейте да обвинявате за всичко тестовете. Тестовете, каквито в момента се дават не са единственият начин за проверка на знанията. Те са подходящи за бърза и стандартизирана проверка, но никой не е забранил останалите начини за изпитване. И както друг път съм казвала - зависи и от това как е направен тестът - отворени, затворени въпроси, степен на трудност и "грешност" при различните отговори, скала на измерване и т.н. Доколко тези показатели са заложени и се спазват няма да коментирам.

Така или иначе никой не е забранил на учителите да искат от децата да разказват урока по география или физика. Дори и учителят да не иска детето да разказва не е толкова трудно родителят да го прави понякога, колкото да види как учи детето.
Писането на есета и всякакви съчинения също не е забранено и се дават такива задачи за изпитване или домашно.

# 41
  • Мнения: 3 675
Като бивш учител по английски често давах на контролните превод на думи, досега си спомням някои бисери-национални кустуми, надоло по реката, рака и пр.
При майка ми е още по-тревожна тенденцията, защото тя преподава по електроника в техникума в п-в и когато чета нейните контролни се натъквам на думи - источник, бубина, чистота, и то правени от ученици в 11 клас, когато се очаква да са поне грамотни.Не знам да се хиля ли или да плача. Mr. Green

# 42
  • Мнения: 3 675
Как може да не знае учителката кой е Хенри VІІІ, тя не ли е чувала за реформацията в Англия и за неговите 8 съпруги, какво може такива даскалици по езика да петнят учителското съсловие. #Cussing outТя, английска история не ли е учила.....
Може би грешката е и в учителите понякога. #Crazy

# 43
  • София
  • Мнения: 1 076
Мхм, те учителите и за Втората световна са виновни, не са научили Хитлер на морал...

# 44
  • Мнения: X
Как може да не знае учителката кой е Хенри VІІІ, тя не ли е чувала за реформацията в Англия и за неговите 8 съпруги, какво може такива даскалици по езика да петнят учителското съсловие. #Cussing outТя, английска история не ли е учила.....
Може би грешката е и в учителите понякога. #Crazy
Ами точно в това беше парадокса, че аз тогава си скъсвах задника да уча английска история и странознание... В един момент отивам в даскалото, те уж трябва да са по-учени от нас, но се оказва, че освен че като специалисти по езика са доста зле,им липсва и елемантарна обща култура- и не само за Хенри не знаят, ами и много други работи.... Много е жалко хората, които формират първата представа за учител изобщо да са толкова неуки и ограничени, защото те преподаваха на 4-5 клас.

Общи условия

Активация на акаунт