Отново за проговарянето?

  • 23 555
  • 222
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 24 467
Трудното начало най- често, като правило, е и трудно продължение, затова, поне когато е възможно, нека не поставяме децата на труден старт.

# 181
  • Мнения: 2 448
Трудното начало най- често, като правило, е и трудно продължение, затова, поне когато е възможно, нека не поставяме децата на труден старт.

Напълно подкрепям.Голяма заблуда е, че дете до 3 години и нещо не проговорило изведнъж ще се отприщи и ще проговори с изречения в кратък срок.

Така ,че момичета няма страшно всички деца ще проговорят  и то правилно,та после може и за им се кара ме за да спрат да бъбрят. Joy

Ти имаш ли представа за колко много деца проговарянето е един много дълъг и труден процес, а някои дори не стигат до края му?

# 182
  • Мнения: 24 467
Ох, познавам хора, които чакат децата им да се научат сами да решават задачи, да четат по- добре, да разбират новата терминология, да рисуват, да  "свикнат" да плуват и да играят тенис... един не е станал добър дори след порядъчно изчакване, да ви кажа.

# 183
  • Мнения: 50


За dari_dari :На три години и половина ,за да не му се разбира какво говори,непременно се обърнете към логопед.А защо не ходи на градина?При голямата ми дъщеря освен логопед,ме посъветваха да я запиша непременно на градина.Беше на същата възраст.Успех ви желая! Hug
Миналата година не го приеха на градина и сега чакаме да се освободи място за 2-ра група, но как да стане като за едно място се борят поне 50-100 деца, не че не искам да ходи на детска градина, знам че там нещата може да се пооправят.Сега съм в процес на търсене на добър логопед.Ако знаете някой,пишете!Благодаря!      bouquet

Последна редакция: пт, 03 апр 2009, 12:06 от dari_dari

# 184
  • Мнения: 919


За dari_dari :На три години и половина ,за да не му се разбира какво говори,непременно се обърнете към логопед.А защо не ходи на градина?При голямата ми дъщеря освен логопед,ме посъветваха да я запиша непременно на градина.Беше на същата възраст.Успех ви желая! Hug
Миналата година не го приеха на градина и сега чакаме да се освободи място за 2-ра група, но как да стане като за едно място се борят поне 50-100 деца, не че не искам да ходи на детска градина, знам че там нещата може да се пооправят.Сега съм в процес на търсене на добър логопед.Ако знаете някой,пишете!Благодаря!      bouquet
За Варна не съм запозната.Ще попитам  една приятелка.Ако знае,ще и кажа да ти пише на лични. Hug

# 185
# 186
# 187
  • Мнения: 100
Здравейте. Извинявайте че се натрпвам в темата ви, но и аз имам същия проблем. Моят син е на 3г  и половина и и не съставя изречения а само казва определени думички. Ходихме на логопед 3 м и тя не може повече и ни препоръча да ходим при невролог в София. - днес дори се опитвам да си запиша час. Мн ме притесни и ми се плачи.
Вътрешно усещане имам че ще си дойде с времето но мн бавно става. Ходи на градина там нямаме проблем. Не ми правят въпрос защо не говори приемат си го такъв какъвто си е. Нормално развит играе с децата, реди картини пъзели с приказки. Но това че не създава изречения мн ме притеснява. А това безразличие на педиатъра ме дразни.

# 188
  • Мнения: 2 448

Нека го види и невролог, в такива случаи е добре да сте наясно. Но за логопеда какво повече не може не схванах. Явно не сте попаднали на подходящ. Има такива които работят с малки деца, точно във връзка със самото проговаряне.

# 189
  • Мнения: 100
Каза че е специалист и че може да помогне, но сега вдига ръце неможе да продължи с него. Имаме още да ходим в сряда, петък и понеделник. После ще търсим друг.

# 190
  • Мнения: 919
Здравейте. Извинявайте че се натрпвам в темата ви, но и аз имам същия проблем. Моят син е на 3г  и половина и и не съставя изречения а само казва определени думички. Ходихме на логопед 3 м и тя не може повече и ни препоръча да ходим при невролог в София. - днес дори се опитвам да си запиша час. Мн ме притесни и ми се плачи.
Да,хубаво е да отидете и на невролог,а после потърсете и друг логопед,щом тоя не може.Успех! Hug

# 191
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 717
Здравейте. Извинявайте че се натрпвам в темата ви, но и аз имам същия проблем. Моят син е на 3г  и половина и и не съставя изречения а само казва определени думички. Ходихме на логопед 3 м и тя не може повече и ни препоръча да ходим при невролог в София. - днес дори се опитвам да си запиша час. Мн ме притесни и ми се плачи.
Да,хубаво е да отидете и на невролог,а после потърсете и друг логопед,щом тоя не може.Успех! Hug

Какво означава не може повече. Намерете друг. Ясно е, че в това положение без логопед не може да останете. Поне си изискайте да ви напише логопедичния статус, който да покажете на невролога.
Така и така сте решили да ходите до София. Направо си вземете направление за хоспитализация за всеки случай. Отивате на платен прием на невролог с предварително записан час по телефона в клиниката за детско психиатрично здраве "Св. Никола". По телефона обяснявате какво ви притеснява и също, че искате пълна комплексна оценка на детето от психолог, невролог и психиатър. Това обаче се случва в продължение на поне една седмица и трябва да седите в София. Накрая си тръгвате с епикриза, в която подробно е записано състоянието на детето. Спане в клиниката, доколкото знам, не може, т.е. трябва да си осигурите нощуването къде да е. Успех!

# 192
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 717

Всичко започва с една триада - партньорство - подражание-реч. Ако липсва един от първите два компонента, нито отворени, нито затворени срички ще помогнат. Прави ми впечатление, че напоселдък се задава един и същи въпрос - кога да отида при логопед - и 80% от логопедите и 100% от  педиатрите отговарят след 3 или след 5 години. И когато при навършване на една от тези възрасти някой отиде на логопед и се окаже, че детето не партнира, ползва собствен език, ползва собствени жестове или изобщо озтказва да контактува, родителите се стремят логопеда да им направи звуковете. А това, дали детето партнира, дали подражава - не е важно. Както и не е важно, дали детето ще успее да навакса за оставащите му 2 или 4 години езиковото развитие, за да тръгне на училище.

Препоръчвам ви, за да нямате после угризения и да се чудите кои е виновен, да се замислите за следните неща и ако ви притеснява някое от тях, без занчение на какава възраст е детето, да отидете на логопед. Логопедът не хапе и не боли Wink
  • моето дете суче активно на втория ден
  • моето дете не се дави и не връща повече от 5 мл от храната
  • на 8 месеца моето детет се опитва да дъвче храната
  • нс 6 есеца моето дете "бръмчи", кава ака, ага, бабаба, мамама, ...
  • На 12 месеца съм махнала нощното хранене и всички биберони
  • на 12 месеца детето се опитва да яде само, звукоподражава, играе с мен, опитвам се да му махна памперса, посочва с пръст кртинка
  • на 12 месеца моето дете не седи пред телевизора или компютъра, аз си играя с него, не гледа Бейби Айнщайн, което не е на родния му език, а му чета приказки и му показвам картинки
  • на 18 месеца моето дете се опитва да бъде самостоятелно, прави изречение от типа мама "ла", мама "иш", строи кула, реди пъзели с ръжки и знае кое голямо и малко
  • на 18 месеца , когато моето дете се опитва да говори, езикът не излиза между зъбите
  • ние с тати сме избрали бавачката или бабата и тя има същите изисквания като нас към детето и ползва правилата на нашето семействоli]
    • на 24 месеца не се опитвам да накарам моето дете да научи азбуката и да чете или да решава задачи и да познава трицифрени числа
    • ако нещо ме притеснява, не чакам някои да ми каже кога, а просто отивам да питам, за собсвено спокойствие и за доброто на детето.
    • ако има проблем съм убедена, че с терапевта - които и какъвто и да, работим по една програма - той следва стъпките на нормалното развитие без да ги прескача, а аз и моето семейство следваме неговите инструкции

    надявам се да съм помогнала, въпреки редките ми посещения  bouquet
Днеска не мога да спра да мисля над този пост. Уж чета за детското  развитие, но това, че е било тревожен сигнал, ако на 6 м. бебето не казва мама и баба, лично на мен ми дойде в повече. Извинявам се, че цитирам мнението на нина от друга тема тук, но другото място е за консултации, не за дискусии. [/list]


Лавиня, къде го видя това "мама" и "баба" - тук се има предвид лепетната реч, която представлява точно това - спонтанно изговаряне на срички от типа на татата, бабаба и нямат нищо общо със съзнателното произнасяне на подобно звучащите думи (тати, мама, баба). И да, ако в тази възраст -5-6 месец това бърборене липсва следва родителите сериозно да обърнат внимание на здравословното състояние на детето, както и на слуха му.

# 193
  • Мнения: 184
Е, моето дете на 5!-6 месеца не казваше нито мамама, нито татата. Сега е на 17 м. и суче нощем. Не се мисля за образцова майка, критикувам се за някои аспекти на родителстването си, но все още не се самообвинявам, както е подканено. Допълвам се, и все още не се опитвам да махна памперса му.
Логопедка, аз самата до 3 годишна възраст съм казвала само и единствено "ба". Тръгнах на училище на 6 години и във всички етапи на образованието имах отличен успех. Знам, че сигурно ви е писнало от подобни излияния, и ви звучат махленско-циганско-неангажирано-необразовано, но изпитвам необходимост да се защитя от тези флагчета.  Peace

Последна редакция: пт, 22 май 2009, 21:47 от Лавиния

# 194
  • Мнения: 801
Дано следиш още темата. Няма причина да се притесняваш. Логопедите дори в Германия, рядко имат небходимите специализации, за работа с толкова малки деца. Ние ходим вече 3 месеца, имитират само животни и звуци. Синът ми е на 2 г и 9м и все още говори само първата сричка.
Проблема е не че не му говориш, а че му четеш мислите и му отнемаш необходимостта да говори. Винаги когато иска нещо (ти разбира се знаеш, какво) го карай да го изговори или да издаде звука, който го наподобява. Ядене-ам, пиене- гъл, зайче- хоп.
Сядай на пода срещу него, когато му говориш или си играете. Детето трябва да разбере, че е важно да издава звуци (словесна комуникация).

Общи условия

Активация на акаунт