Как се обучават птици в слонско училище

  • 7 312
  • 125
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 62 595
А според теб какво се случва с преписвачите по чужбинските училища? Ще му закачат медал за креативност ли? Хич няма и да го гледат, а направо ще му друснат едно дисциплинарно наказание и съучениците му ще го порицаят. Западните системи НЕ толерират преписването в каквато и да е форма и дори санкциите им са по-жестоки от една двойка по предмета.

# 91
  • Мнения: 13
Естествено, че не трябва да се толерира преписването. Но трябва да се измисли начин да се толерира креативността и той да е ЧАСТ от системата.

# 92
  • София
  • Мнения: 62 595
По твоя пример така излиза - светнал се човекът как да конвертира и как да препише, вместо да учи.

# 93
  • Мнения: 0
Нищо ново ! От всичко, което съм учил на времето ми трябва само правописа. Даже в ВМЕИ то не съм учил WINDOWS (тогава беше на линия версия 3.1) и съм се оправил някак си. Никое ибразование не може да опдготви човек на 100% за живота. Желанието на човек и самия живот са основата на която всеки стъпва и се развива. Другото са оправдания  Crossing Arms

# 94
  • Мнения: 1 575
И да мъдруваме и да не мъдруваме какво трябва да учат децата, като няма дисциплина - нищо няма да се получи, пък ако ще не Предизвикателство, ами каквото ви хрумне да учат - като се чудят как да изклинчат...(когато нещо е задължително, колкото и интересно да е поднесено, става досадно, а воля при ученето е добре да се полага и да се развива дори)
menamena, не системата, не материята ни е порочна,миличка - не си възпитаваме децата, масово родителите очакват това да го направи някой друг, младежите нямат ценности, нямаме традиции, гледат от възраснтните,че се надхитряват ...и те така.Пак казвам - яка дисциплина му е майката и никакво свободно време за глупости.Тогава ще имаме млади, отговорни, способни да се реализират хора.Продължавам да съм сигурна, че когато някой има интерес - той ще си се занимава - дали в клас или извънкласна форма - който търси намира.Не е чак толкова голяма и важна ролята на училището, нито пък е решаваща за това с какво ще се занимава човекът (тук ще ме извините всички).Каквото и да учат децата, важното е да станат добри хора, да им се създават добри навици, да се научат кое къде да търсят и как да го намират.Щастието и успеха на индивида не може и не трябва да зависи само от напредъка на технологиите - и като така, училището да даде най-основното.На колко от вас живота се е развил и насочил още от училище, какво толкова ви липсваше там или ви тежеше.Аз нищо не помня от това, което съм учила, но добрите рефлекси са останали, може и да не умея да реша някоя задача, но логиката като мислене си стои...и т.н. и .т.н.
Всичко зависи от домашното възпитание и средата - и по най-съвършената система да учиш, и най-добрите дисциплини за теб конкретно да изучаваш, ако натурата ти е мързелива, ако потенциала ти е малък, ако родителите ти са доволни от това, че са заели първи най-хубавото парко място и това е смисълът им на живот...Цинично, но смятам, че е вярно!

Съвсем друго отношение обаче имам към висшето образование - за науката.И в реда на моите мисли - който има изградени добри  рефлекси от у-ще и нещо го влече, държавата или някаква институция, която има интерес да произведе учени, специалисти или откриватели е длъжна и трябва да създаде условия за развитието на тези хора в тесни специалности.

Още малко ще допълня - нека си учат децата и точните науки и творческите предмети - аз например вече забелязах, че синът ми има много точна ръка, рисува впечатляващо добре, има силна фантазия да направи от нищо нещо, подрежда пъзел по някаква странна за мен система, математиката за сега му е лесен и дори любим предмет - така ако продължава ще го насоча към професията на архитекта (стига да има и глава за това).Спортува от 5 -6 годишен и както стана ясно - с много потенциал...туко още някоя заложба му открия и се чувствам аз отговорна да му обърна внимание и ако трябва да го насоча какво да учи, но ми трябва още време.Учителките също ми обръщат внимание.Не си представям какво повече може да се направи за детето ми.

Последна редакция: вт, 24 мар 2009, 14:24 от Боби1973

# 95
  • Мнения: 2 716
Ученето си е учене. Дали ще е с бонбонки, с картинки, с лаптоп или с клоун-учител. Винаги ще има хора, които ТОЧНО ТАКА не го искат.

За "верните" отговори на теста - това е американски модел. Тук тестове не правим. Учителите си преценяват. Може да е субективно, но контакта възрастен-дете се запазва. На бланката с отговори на теста няма информация като "висока температура", "починала му бабата"... изчисляваш точките и пишеш оценка. Ясно и просто. И най-вече просто.

За преписвача - ако преписва, значи не разбира. Не мързи го, и не креативен е. А не разбира. Обикновено даже не знае какво да препише. Лошо свършена работа на учителя.

За гъвкавите програми - има набор от знания, наречен "минимум". Няма измъкване. Учи се и толкоз.

Единственото, което би могло да отпадне, е елементът "задължително". След тапията за основно образование, всеки да си троши главата както намери за добре.

# 96
  • Мнения: 13
Разбрах, образованието си е добро и така. Даже имат много свобода децата. Да учат всичко, както си е, с другите, а пък ако нещо им е по-интересно - извън училище.

Добре, съгласих се. Щом повечето хора харесват системата така, няма какво да я пипаме. Аз ще му мисля какво да правя с моите деца, като не ми харесва.

# 97
  • София
  • Мнения: 62 595
Нещо бъркаш двата щата. Не прочетох някой да е казал, че я харесва, а че тя е такава, каквато е. Обосновах се в повече от един от постовете си защо - тя така е направена навсякъде по света. Става въпрос за ширпотреба, а ти искаш маркова стока.

# 98
  • Мнения: 1 575
Разбрах, образованието си е добро и така. Даже имат много свобода децата. Да учат всичко, както си е, с другите, а пък ако нещо им е по-интересно - извън училище.

Добре, съгласих се. Щом повечето хора харесват системата така, няма какво да я пипаме. Аз ще му мисля какво да правя с моите деца, като не ми харесва.


Това сега как да го разбираме?Нали щеше да споделяш идеи и очакваш да ги обсъдим...нещо обижда ли те?
Аз до тук разбрах общо недоволство от системата на оценяване и че искаш децата да бъдат улеснени и да учат с лаптопи вместо с учебници и, че имаш още очаквания - за това какви трябва да са младежите излизайки от училище.Хубаво - никой не се противи чак толкова, дори и аз - писала съм какво и защо.Но и аз като децата очаквах да напишеш конкретно - този и този предмет са излишни, защото...,трябва да учат (както писа) нанотехнология, защото...още да учат...защото...Синът ми е 3 ти клас, нямам поглед върху средното ни образование в момента, само гледам и слушам новини - свободия и агресия в децата, цинизъм и липса на елементарни обноски(камо ли възпитание).Кажи ми, моля те, какво да учат - морал ли, етика ли, вероучение, класическа или модерна литература, математика ли, анатомия ли, умение да разговарят, както каза съфорумката - предизвикателство - кажи кое точно ще ги направи хора...и къде е истинския и основен проблем, от къде излиза той - от училището като такова или от семейството, от немотията на българина или от бързото забогатяване на простака - кое всъщност изпусна децата и училището ще успее ли да поправи грешките - волни или неволни.
Къде е причината да не ти харесва сега образованието - не можем да го разглеждаме като независимо и затворено под похлупак, то не е ли коректив на дереджето на цялата ни държава, заедно със здравеопазването, пенсионерите, инвалидите...
Иначе нека помечтаем в идеални условия какво да се случи, нека обсъждаме теорията - напиши в 1 пост как виждаш нещата, недей да подхвърляш по някой ред и ние да започнем да философстваме (особено и аз) във въздуха - дай примерна цялостна програма и виждане за това дали изобщо може да стане, ще бъде ли приложима за големите и малките градове, за селата.Или поне кажи от къде да се започне.
Такива неща... Peace

# 99
  • Мнения: 5 877
Не е дотам вярно, че няма възможност за избор. Един  път този избор се упражнява с избора на училище - дали ще е езикова гимназия, дали ще е математическа и т.н. - преди това родителите избират  предимно, но няма лошо да питат детето си, ако искат.
Когато бях в гимназия, аз бях поставена пред необходимостта да си избера профил - точно по тази логика, че на един му върви едно, на друг - друго, не можело всички да учат всичко, трябваше да избера между математически и хуманитарен - да, ама не исках. Изобщо не бях готова в девети клас да си затварям опции. Много съм благодарна на системата, по която учих дотогава, и благодарение на която наистина имам обща представа от повечето предмети - горе-долу на ниво седми клас, да, по някои и малко нагоре. Все още са ми интересни и ни най-малко не съжалявам, че съм ги учила - нито химията, нито физиката, нито биологията, нито математиката, ако и да съм филолог.

Какво бих искала за детето си, което ще бъде ученичка наесен?  Същото нещо плюс елемент на практически опит (което общо взето често покрива и въпроса за "забавата" по органичен начин - науката е забавна сама по себе си, но все пак трябва и наглед! И да участват различни сетива, и да се помами въображението!)-
Например - смятам за напълно подходящо децата да учат за древния Рим. Ако обаче освен текста в учебника на тях им се предложи да си направят тоги и да изнесат речи пред Сената, опитвайки се да убедят съучениците в нещо, те ще запомнят много по-добре материала, а освен това ще са зачекнали и друго важно умение, говоренето пред публика. И ще е било "fun", както го наричате.

В сегашния си вид за мен учебниците са твърде амбициозни като количество материал, твърде неубедителни като методика. Бих искала от тях да изпадне сложната терминология и нещата да бъдат обяснени наистина като за деца. Бих искала да бъдат добре съгласувани помежду си. Бих искала да се привлекат добри учители, които да разполагат с достатъчен брой часове, които да могат да използват за по-интересни задачи (след предварително представен и одобрен план). Не може да се учат учениците на "креативност" (аз предпочитам "творчество"), без на учителите да бъде оставено време и възможност за творчески подход. Някак си няма откъде да дойде.
А може да им се дадат насоки, в които да занимават децата в тези допълнителни часове - повече директен опит, повече ролеви игри, повече занимания, свързани с различните типове учене - слухово, зрително, физическо и т.н.

# 100
  • Мнения: 0
В сегашния си вид за мен учебниците са твърде амбициозни като количество материал, твърде неубедителни като методика. Бих искала от тях да изпадне сложната терминология и нещата да бъдат обяснени наистина като за деца. Бих искала да бъдат добре съгласувани помежду си. Бих искала да се привлекат добри учители, които да разполагат с достатъчен брой часове, които да могат да използват за по-интересни задачи (след предварително представен и одобрен план). Не може да се учат учениците на "креативност" (аз предпочитам "творчество"), без на учителите да бъде оставено време и възможност за творчески подход. Някак си няма откъде да дойде.

Напълно съгласен .. но наистина не виждам начин да стане  Confused

# 101
  • Мнения: 2 716
Малко наизуст (обещавам да проверя) - в 4-ти клас май, учебникът на дъщеря ми по История (или както се казва) беше направен много прилично за моите изисквания.
Все едно, щото се оплетох в непомненето си.
Съдържанието на урока беше разделено графично, различен шрифт, цветни правоъгълници, по странички: С големи, черни букви, в началото стоеше сбит урока, разделен на 2-3 точки. Под него, в жълт правоъгълник - още по темата (за шестица - който иска), в зелен правоъгълник - любопитни факти, на следващата страничка - картинки (обикновено снимки на градове, статуи....) и посочена литература.
Доста прегледно и децата бързо се ориентират.
Такива учебници биха ли решили частично и на първо време проблема с "излишния" материал?

# 102
  • Мнения: 1 575
Ами можем всъщност да си помислим кое е излишен материал  -дали този, който ни се струва прекалено задълбочено навлизане в дадена материя, или този, който е написан 3 пъти по 3 различни начина (ако има такъв, естествено), или такъв, който е морално остарял (например)?Дайте примери.В друга тема една дама беше цитирала неразбрано написано правило от учебник, което не го прави излишно...

# 103
  • София
  • Мнения: 62 595
Тъй като стана въпрос за учебниците по история. Децата ми са в трети и четвърти клас. И двамата учат по учебници на различни издателства. Учебникът на малкия е сравнително по-добре направен от този на сестра му миналата година, че и от сегашния. Обаче проблемът не е толкова в отделянето на "точките4, а в стила на текста. Децата не знаят значението на някои думи, които са ключови в урока и ако учителката не е могла да ги обясни в клас, детето трябва да пита родител или някой възрастен. Например, оказа се, че дъщеря ми си е представяла книжовниците като преподаватели в университет, защото нейният опит е такъв - виждала е университет, познава преподавател, влизала е в университетска библиотека и знае, че там хората работят с книги - четат ги и пишат нови. Според вас откъде би могла тя да знае значението на думата "книжовник" от Средновековието? Нещо подобно се оказа при сина ми със зърнените култури, които били отглеждани от славяните. Каква е вероятността дете на 9 години да знае какво е зърнена култура? Ако не го бях попитала нямаше и да разбера, че той си мисли за хляб и баници, а не за жито и ръж.

# 104
  • Мнения: 1 575
Снощи по новините чух, че имало нов закон за средното образование - основното ще е до 7кл., а средното до 10кл.!И това е крачка напред.Сега да видим как ще посъкратят програмата.
За съжаление не намирам подробно информация в нета (вероятно и не търся където трябва).Ако искате да коментираме тази новина Grinning!

Общи условия

Активация на акаунт