На колко години децата ви се научиха да четат?

  • 9 831
  • 92
  •   1
Отговори
Смятате ли, че децата трябва да могат да четат, когато тръгнат на училище? Свекърва ми е убедена и настоява дъщеря ми да се научи да чете преди да тръгне на училище. Аз не споделям мнението й, не ми се иска да избързвам, а и какво ще прави в първи клас? Но тя е учителка и ме накара да се замисля по този въпрос.
Забравих да спомена, че дъщеря ми е на четири години.

# 1
  • Мнения: 3 804
На около 5 навършени -но ги започнах едновременно на 3 езика с 3 азбуки. Grinning

# 2
  • Мнения: 177
Моето момченце сам проявява интерес към буквите и числата до 10,може да чете и пише думи само със 4 букви,но аз не го карам той сам иска  Hug

# 3
  • Мнения: 1 093
Дъщеря ми още не може да чете. Лятото ще си ходим до Бг и ще взема от там Буквар, Моливко и разни други книжки. Ще се опитам да я науча да чете на български преди да тръгне на училище / 2010 /. Засега не проявява никакъв интерес към буквите и аз не я закачам. Но много обича числата - да брои, да смята.

# 4
  • Мнения: 1 817
Крис се научи на 6 г. да срича -беше в предучилищна.
В 1 клас само затвърди уменията. Беше му от полза. Но не съм го "натискакла"
Сега вече е ...пушка Laughing
Мисля, че само ако детето проявява интерес , тогава нещата биха се получили.
Зависи и от учителката в ПГ. Аз от нашата бях много доволна. Имаше страхотен подход към децата и всички се научиха да четат.

# 5
  • Казанлък of all places
  • Мнения: 689
Имам 3 примера - себе си, големият си син и Малък Биби( първокласник тазгодишен). Аз се научих да чета на 5, първо на латиница, после на кирилица; първата книга , която прочетох , беше на руски Simple Smile. Никой не ме е учил целенасочено. Разказвам това, защото , полъгана от собствения си "опит" реших , че и детето ми трябва да започне да чете на 5. Да, ама не. Не започна. Имаме книги, разглеждаше си ги , но не искаше да чете. Накрая с него се захвана съседката -пенсионирана учителка и за 2 седмици детето започна да чете. Сега чете повече от мен Simple Smile И точно поради опита с него не натискам малкия да прави нищо. Той разпознава буквите, сричкува, но нищо от това не е моя заслуга. Не мисля, че е огромно предимство в първи клас да могат да четат. Съгласна съм,че ако детео проявява интерес , трябва да бъде насърчавано!

# 6
  • Мнения: 613
Аз лично съм започнала на 4, но е имало кой да се занимава с мен по цял ден. За дъщеря ми, приоритетни поставих математиката и писането (далече е от краснописа  Simple Smile ) и за толкова имах време.
Имаше, обаче познания от градините и предучилищната, знаеше азбуката. С тази основа започна училище на 6 през месец август и септември вече можеше да чете. След един месец въведох и втора азбука.

Общо взето оставих четенето донякъде на нея. Беше готова, имаше огромно желание и нещата се случиха леко и безпроблемно.

Така беше при нас. Нечетенето не се оказа никакъв проблем. При някой деца, обаче може и да не е така. Плюс, признавам си, че ако имах малко повече свободно време, сигурно щях да съм я научила да чете много по-рано.

# 7
  • Мнения: 19 326
Аз бих искала детето ми да се научи да чете преди да тръгне на училище. Ако разбира се има желание под формата на игра да се занимаваме с това, а не по принуда от възрастен.
Навремето майка ми беше решила, че непременно трябва да се науча да чета преди 1ви клас, но й липсваше подхода. Караше се и се изнервяше. После за 2седмици баба ми ме научи да чета.

# 8
  • вкъщи
  • Мнения: 704
в 1 клас  се научи да чете преди знаеше буквите само

# 9
  • Мнения: 5 940
Децата са много, много любопитни към света, силно възприемчиви. Ако едно дете проявява интерес към книгите и четенето, не виждам защо трябва да се ограничава. В същото време не приемам и да се насилва. Мога да напиша и нещо доста шокиращо по темата, но тъй като никой няма да ми повярва, ако не го види, спирам до тук.

# 10
  • ГОре на черешата...
  • Мнения: 11 511
Децата са много, много любопитни към света, силно възприемчиви. Ако едно дете проявява интерес към книгите и четенето, не виждам защо трябва да се ограничава. В същото време не приемам и да се насилва.

 Peace

Големият беше така - сам разлистваше книжките и ме питаше. Сричаше на 4, на 5 вече четеше доста добре.
За малкия - поживем - увидем Wink.

# 11
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 На 4 научи буквите по собствено желание, но започна да сричкува година след това. Не сме я карали или натискали. Когато тръгна в първи клас госпожата беше изумена от факта, че повечето деца могат да четат. Каза да оставим децата лятото да се наиграят, тя била там за да ги учи.

# 12
  • Мнения: 24 467
След навършени пет години, говоря за четене на текст, не за букви и срички.
За мен въпросът дали е добре детето да се научи да чете преди училище въобще не стои. Всичко, което научи по- рано, като познания и опит е добре дошло. Щом има желание и му е интересно, щом се справя, е престъпление да го зарежа, щот на нам колко си години нам какво си трябвало "чак". "Ученето" на тази възраст няма нищо общо с ученето в училище. Малкият ми син е на три и сам си взема магнитните буквички с магнитната дъска, сам ме пита "Тази буква на кого е, как се казва?" и вече познава голяма част от тях.
Повечето деца можеха да четат и по мое време и сега, когато детето ми тръгна на училище. В първи клас всички деца, които не можеха да четат, си останаха на опашката дори две години по- късно в класа на сина ми. В моя клас също беше така, който си не можеше, си остана неумеещ, е не да чете изобщо, просто с материала така и не се справиха добре.
В І клас преходът между ченгелчета и четенето с разбиране и диктовка е много бърз и лично аз намирам, че в предучилищната е нормално и препоръчително децата да познават буквите, да умеят да ги свързват в думи и кратко изречение и да понаписват някои думички, макар и печатно. Има достатъчно какво да прави едно четящо дете в І клас. Ченгелчетата не са учене на четенето, а за усвояване на писането, ръкописа и въобще- развитие на фината моторика. Във ІІ клас детето вече трябва да чете гладко с разбиране, защото имат първи разказвателен предмет "Околен свят". В І клас започват и текстовите задачи. С тях не се справя нито едно "нечетящо дете"- задачата следва да се прочете, да се асимилира, което със сричкосване никога няма да стане, едва тогава хлапето да разбере за какво иде реч и да се "сети" как да я реши. За 4 месеца първи срок едно дете няма време да усвои буквите, връзката между тях, да започне да чете думи и изречения и да пише, да е готово за диктовки ІІ срок. Децата на мои познати в чужбина, независимо за коя държава става въпрос, на 6-7 години също четат.
Та "Колкото повече- толкова повече." Знанието никому не е навредило.

# 13
  • Мнения: 2 331
В моя клас също беше така, който си не можеше, си остана неумеещ, е не да чете изобщо, просто с материала така и не се справиха добре.
Това го оспорвам.Аз, като тръгнах на у-ще, не можех да чета-там се научих и никога не съм била на опашката.Справях се много добре с материала, дори бях "пълна отличничка", както се казваше по онова време, а и до днес мога да се похваля с отлични постижения в знанието. bowuu Затова такова обобщаване не приемам.С другото съм съгласна и споделям, че е глупаво да се "задържа" детското развитие, защото някой си преценил, че това се прави в друга възраст.
Няма да засягам въпроса с учебната програма днес, защото е въпрос на друга тема, но и това играе роля в справянето и несправянето.

# 14
  • Мнения: 24 467
Кое оспорваш Били? Не съм споменала нищо за теб и твоят клас?  Laughing
Върни се и прочени пак изречението, което цитираш, можеш да започнеш... с началото, например.
Споделям личен опит, нямам претенции за статистик.
Не случайно отделих време и да упомена за програмата в І клас и малко по- нагоре, такава, каквато е в момента. Дали е добра или не е добра въобще не го обсъждам.

Общи условия

Активация на акаунт