ДОМОУПРАВИТЕЛ - Проблем и търся решение

  • 39 748
  • 128
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 209
Здравейте,

Позволявам си да копна тази тема от клюкарникам където няма отзиви засега, а ми е важно. Моля временно модераторите да не я трият. Надявам се тук да е по-интересна...

"Пускам тази тема с риск да наруша следобедния ви покой и защото вчера бях на общо събрание на нашето вертикално село с население от около 200 души. Та съм афектирана малко.

Събранието не се и състоя формално, защото бяхме незначителен брой присъстващи. Домоуправителят, които на добра воля 6г. прави чудеса от храброст му писна (и то разбираемо) и заяви, че се отказва и няма да бъде пъдар и майстор тричко вече. Естествено от по-старите собственици нямат желаещи да го заместят, а другите дето сме по-съвестни сме или новодомци в блока или хора дето от тъмно до тъмно сме на работа. Та в тази връзка днес се принудих да ровя и търся фирми предлагащи „професионален домоуправител”. Пуснах 10тина запитвания и сега чакам оферти.

Реших да си копирам запитването направо  

„..........
Проучвам възможността за ангажиране на професионален домоуправител за етажна съсобственост във вход от жилищен блок в .... Люлин.... Блокът е ЕПК на 14 етажа, по 6 апартамента ........ Към блока има прилежаща детска площадка и незначителни тревни площи ........
........
Във връзка с горното, бих искала да получа оферта, съдържаща информация за регулярност и цени на следните услуги:
1.   изработване и налагане на правилник за вътрешния ред в етажната собственост – еднократно, осъвременяване при необходимост;
2.   завеждане книга на собствениците и наемателите и поддръжката й- – еднократно, осъвременяване при необходимост;
3.   извършване на необходимите регистрации по ЗУЕС -– еднократно, осъвременяване при необходимост;
4.   разпределяне на разходите за текуща поддръжка на сградата, определяне на такси – еднократно, в последствие-  веднъж годишно, осъвременяване при необходимост;
5.   регулярното и пълно събиране на таксите по т. 4 - ежемесечно
6.   разработване на механизъм за санкциониране на некоректни съсобственици, съобразно ЗЕС– еднократно, осъвременяване при необходимост ;
7.   почистване и хигиена на общите части- ежеседмично;
8.   техническа инспекция на електрически, отоплителни и ВиК инсталации в сградата; -– еднократно, осъвременяване при необходимост;
9.   поддръжка на асансьорна уредба; при необходимост, осъществяване на контакт с оторизирания сервиз;
10.   организация на ремонтни и рехабилитационни работи на общите части- при необходимост ;
11.   поддържане на прилежащи площи; -сезонно почистване, ежемесечна оборка
12.   организация и провеждане на общи събрания, а при липса на необходимия кворум - събиране мненията на живущите с режим „на подпис” на база протокола от ОС- поне 2пъти годишно, както и при необходимост.
13.   други .
Тъй като нямам опит в дейността, моля, чувствайте се свободни да включите в офертата и всяка друга релевантна информация.
..................”

Мили мами, ниско прелитащи татковци и СССФ, моля, ако някой от вас е домоуправител на добра воля, работи като професионален такъв или има, какъвто и да е по-голям от моя, опит в материята на домашно-битово и гражданско превъзпитаване на незаитересован добитък от градски тип,  да ме посъветва какво да предприема по-натам, защото ще се съсипе за няма и месец доброто постигнато до момента.

За пояснение – това е вход, в който има охрана с камера, заключва се, боядисано е, вървят и двата асансьора, чисти се в и около блока, пощите са метални, етажните такси се събират читаво с малки изключения, т.е на фона на останалите квартални лудници нашата по-бива.

Моля, дайте нещо креативно относно организацията във входа, че се изчерпах. Личната ми визия по проблема е,  че се нуждаем от властолюбив, млад военен пенсионер, с много свободно време, без вила/село със здрави мускули, плашещ мустак, да налита на бой и т.н. .... въобще да си гледа входчето като бащиния... проблемът, е че няма наличен такъв. "  
 

Последна редакция: ср, 27 май 2009, 15:35 от harmony_broken

# 1
  • София
  • Мнения: 8 283
А никой ли от входа не иска да му бъде плащано за д бъде домоуправител / касиер.
При нас Домоуправителя "работи" free, на касиера плащаме 30 лв. като се редуват ме започнахме от най-горния етаж (всъщност той беше заинтересован тъй като му дължахме пари за ремонт на покрива).
Приятелка е касиер във входа си и взима заплата от 100 лв. Основната й задача е да събира пари за сметки да се грижи за отдаваните помещения под наем, да се разплаща, където трябва, да върши всякакви дребни услуги(търчи насам, на там плаща сметки търси майстори когато трябва, съхранява ключове купува крушки и раздава като изгори някоя на етажните площадки ...на скоро се възмущаваше, че някакви искали и тя да им ги сменя).

# 2
  • Мнения: 1 209
С касиера нямаме проблем- засега.
Домоуправителят не иска да му се плаща, а никой не пожела да стане- дори за пари.
Нека не забравяме , че сме в Бг и тук хората биха казали масово: на тоз му плащам , ще ми слугува, 4е ми е длъжен.

# 3
  • Мнения: 1 085
Може би е добре да наемете човек който да съвместява функциите на дневен портиер/домуоправител. Така хем ще познава хората от блока и ще има поглед кой платил, кой не, хем и ще имате по - голяма сигурност. Като гледам сте доста народ и портиерската заплата няма да е непосилен разход. За 500 лв все някой пенсионер ще се навие. Трябва само да сковете една кабина във входа. Не знам обаче, съседите ти как ще приемат тази идея. По - старото поколение, по всяка вероятност ще се опъне.

Последна редакция: вт, 26 май 2009, 20:29 от corset

# 4
  • Мнения: 1 209
идено , благодаря , търсим навитака оба4е. нашият сега ги е разглезил искат вси4ко на готово ама безплатно.

# 5
  • Мнения: 1 085
Все някой от блока ще има роднина или познат пенсионер, навит за 500 лв. Защо само ти да търсиш? Сложете обява на входа, че търсите човек на такава платена длъжност срещу заплащане. Трябва да е някой проверен, че да не ви докара крадци.

# 6
  • Мнения: 1 209
ако е външен, според мен следва да е ЮЛ, или ЕТ, макар да не нам дали ще се навият въобще.
извършвам предварително проу4ване, за да мога да изляза с нормално предложения на следващото ОС. без да се превърне пак в говорилня.

# 7
  • Мнения: 1 919
"професионален домоуправител"   напиши в ГУГЛЕТО излизат много фирми предлагащи тези услуги. Може да се свържеш с някоя и да поразпиташ информативно Rolling Eyes

# 8
  • Мнения: 1 209
В началния постинг пише, че съм пуснала 10тина  запитвания - издирих почти всички регистрирани в СФ фирми.  Няма да ги споменавам поименно -11 на брой са.

Поразпитването информативно се състоеше в изпращането на всяка от тях на заявка за оферта - също копната в постинга и  съобразена със ЗУЕС.

Пуснах темата за набиране на креативни предложения.

Последна редакция: ср, 27 май 2009, 15:35 от harmony_broken

# 9
  • Мнения: 1 919
"Пуснах темата за набиране на креативни предложения. " един вид питаш как да отсееш кандидатите ли newsm78  Извинявай за въпроса, но не разбрах  Embarassed
Дано някой се включи с "креативни предложения" Thinking

# 10
  • София
  • Мнения: 2 435
Така като гледам се справяте доста добре до сега, ще е жалко да се развали организацията ви.

В сграда на мои близки едни от живущите отказваха да плащат дължимите си мисични вноски и да поемат своята част от задълженията. Един от съседите беше адвокат и ги осъди да заплатят всичко дължимо до сега. От тогава ВСИЧКИ съседи в този вход си плащат редовно, поемат си реда за съвет на ЕС (от трима души - домоуправител, касиер и контролен) - въобще цари мир и разбирателство.

Това с входовете е малко с като с моркова и пръчката. Два пъти съм била домоуправител и веднъж касиер в две различни сгради и опитът ми е, че колкото повече са ангажирани лично хората с проблемите на входа и полагат те усилия, толкова повече в последствие се грижат и изпълняват съвестно задълженията си.

Може да направите ново събрание, като спазите всички изисквания ва Закона за етажната собственост, водите надлежно протокол и натоварите 3ма с дейността за период от 6 месеца - след това следващите за още 6, после за по 1 година. Така първите ще се навият, защото е "за кратко", вторите също.  Като дойде ред на третите, те вече ще имат 6-ма поддръжници, които знаят колко е трудно.

Поне при нас беше така, и двете сгради бяха току що построени и трябваше да се създаде някакъв ред. После всичко си влезе в релси и вече няколко години нямаме проблеми. Почти всеки е бил в тази роля и се съобразява с правилника и изпълнението му.  Peace

# 11
  • Мнения: 1 209
get_real , благодаря    bouquet

Очевидно престои голямо събрание съобразно ЗУЕС. Иначе протокол си водим всеки път и организацията е що годе стройна, но досега се нагърбваше 1 4овек само и нерви не му стигат ве4е.

Ще се опитам да ги прикоткам с по-къс срок, както предлагаш. След това подред на номерата или по етажи, може би. Ще видя Закона какво обхваща в тази си част.


Последна редакция: ср, 27 май 2009, 15:34 от harmony_broken

# 12
  • Мнения: 4 916
Така като гледам се справяте доста добре до сега, ще е жалко да се развали организацията ви.

В сграда на мои близки едни от живущите отказваха да плащат дължимите си мисични вноски и да поемат своята част от задълженията. Един от съседите беше адвокат и ги осъди да заплатят всичко дължимо до сега. От тогава ВСИЧКИ съседи в този вход си плащат редовно, поемат си реда за съвет на ЕС (от трима души - домоуправител, касиер и контролен) - въобще цари мир и разбирателство.

...

И при нас беше така, докато имахме външна фирма за тези неща  Laughing  рай беше тогава. Ама се напъна един от съседите, що да плащаме на фирма, като може на него  Laughing и свърши със стройната организация  Sunglasses Реши, че може да прави каквото си иска, ама нещо не уцели правилния подход.

# 13
  • София
  • Мнения: 1 826
В нашия блок, след една година разруха и безстопанственост, най-накрая наехме фирма. Може би е една от тези, които си запитала за оферта. И те сложиха един невероятно оправен човек, под чието ръководство комплекса светна. Чисто е, тревата окосена и зелена, поправят се аварии веднага и никой няма никакви грижи - трябва само да си плащаме таксата... А ако някой не си я плаща, фирмата е упълномощена от Общото събрание да се обърне към дъсдия-изпълнител.

# 14
  • Мнения: 1 209
Етомира, може ли на лични детайли за фирмата и приблизително таксата й, както и това колко апартамента/етажа/живущи сте/нов или стар обект и пр.

  bouquet

Аргюн, мен точно това ме притеснява, защото границата между хъс в името на реда и общото благо Simple Smile и завземането на общите помощения за лични цели и паркинга за кококашник, примерно, е доста тънка .

# 15
  • Мнения: 4 916
...
Аргюн, мен точно това ме притеснява, защото границата между хъс в името на реда и общото благо Simple Smile и завземането на общите помощения за лични цели и паркинга за кококашник, примерно, е доста тънка .

Ахам  Peace абсолютно. Чак не ми се приказва на тази тема. Ама аз му намерих цаката - пускам свекър ми да се разправя с домоуправителя. Голям кеф. О Peaceня се бъгва отвсякъде  Wink свекър ми го съсипва направо.

# 16
  • Мнения: 1 209
Искам частни уроци от свекър ти , моля .

Плащам в бири, ако захладнее - в ракийка.

# 17
  • Мнения: 4 916
Искам частни уроци от свекър ти , моля .

Плащам в бири, ако захладнее - в ракийка.


Като начало трябва да си пенсионер с моого свободно време и глух с едното ухо  Laughing действа изненадващо добре на всички нива на държавната и всякакъв тип администрация, защото на петата минута се уморяват да отговарят на един и същ въпрос, понеже той не чува и пита хиляди пъти едно и също, и му решават проблема.
А домоуправителят все пак трябва да си получи парите и трябва да му обяснява около час и половина колко прави таксата за стълбище, чистачка и охрана. В края на този час и половина свекър ми има още въпроси за това колко струва единица киловат час за бита примерно и домоуправителя е на път да си направи харакири.

# 18
  • София
  • Мнения: 6 690
Знам, че подновявам много стара тема  Blush, но имам същия проблем като на harmony broken и искам да разбера как в крайна сметка се реши проблема - наехте ли външна фирма за домоуправител?
Колко средно излизат разходите в този случай, нашия вход е от 20 населени апартамента.
И може ли някой да ми препоръча добра фирма за домоуправител/поддръжка, в момента събирам оферти, но препоръка много би ми помогнала. Може и на ЛС.

Благодаря!  bouquet

# 19
  • Мнения: 1 209
Засега не се реши, караме на самотек.
Хората са свикнали да не плащат.
Крепим се само на ентусиасти.... уви.


Една мама от форума ми писа с добра оферта, но забравих ника. Нека ако се познае да пише Wink

При 84 апартамента офертите бяха между 13 и 27 лв на апартамент.

# 20
  • Мнения: 3
Здрвейте, ровейки се по форумите видях, че имаме сходен проблем с домоуправителя. В блока решихме да наемем фирма, която да се грижи за всичко и аз съм натоварена със задачата да избера въпросната такава. Моля ако някой е намерил вече да сподели опита и да каже дали е доволен.

# 21
  • София
  • Мнения: 6 690
Аз намерих няколко фирми, и избрахме един човек - физическо лице обаче, така излиза малко по-евтино от фирма, но започва от този месец, така че, препоръки не мога да дам, ще видя как е и ако искаш след месец мога да пиша.

# 22
  • Мнения: 1 209
супер ще бъде , сподели отиви като мине малко време  Hug

# 23
  • Мнения: 3
Чакаме с нетърпение!

# 24
  • София
  • Мнения: 6 690
Ок, но нека поне месец да мине, да видя как се справя, и ще ви пиша.

# 25
  • Мнения: 1
Здравейте,
И ние сме изправени пред проблема, че вече никой не иска да бъде домоуправител и мислим за вариант да наемем такъв. Прочетох доста мнения тук, някой може ли да препоръча нещо, което вече е изпробвано и добро, фирма или човек ? Естествено - коректни, вършещи работа и не много скъпи Simple Smile)

# 26
  • София
  • Мнения: 1 356
В нашия вход - същите проблеми. Имаме предложение от частна фирма за поддръжка на входа. Цените са следните:
- на човек - 6.50 лв/месечно
- за пенсионери и живущи до 2 ет. вкл. - 5.50 лв/месечно.
Срещу тези суми предлагат стандартното почистване на входа (два пъти седмично метене и един път седмично миене), два пъти в годината миене на прозорци, дребни ремонти (крушки, контакти, брави), снегопочистване, поддържане на зелените площи и още някои неща, които в момента не мога да си спомня.
Нямам представа какви са цените на тези услуги в София и ще съм благодарна на някои да сподели впечатления или да коментира тези цени.

# 27
  • София
  • Мнения: 2 435
Не знам колко вие голям входът, но сумите са съвсем приемливи. Само един недостатък виждам - трябва да си събирате и пари за фонд Ремонт, т.нар. бели пари за черни дни. За да може да реагирате бързо и без затруднения и неудобства, ако изскочи някакъв проблем.

# 28
  • София
  • Мнения: 6 690
Цените са супер, предполагам, че сте голям вход, колко апартамента/живущи има? Всичко ли е включено обаче в цената - ток, асансьор и т.н.?
Ние в момента плащаме по 30 лв. на апартамент за 2 живущи и по 20 лв. на апартамент при 1 живущ. Но сме само 20 апартамента населени, около 40 живущи общо. Това ни включва таксата на домоуправителя, разходи електричество, поддръжка асансьор, почистване, дребни ремонти/подмяна и фонд резервен. Всъщност всичко е включено, като се замисля, не плащаме толкова много.

# 29
  • София
  • Мнения: 1 356
Входът ни е с 25 апартамента. В цената всичко е включено. Даже по 0.50 лв на човек -  "бели пари за черни дни". Мен лично ме устройват тези цени, дано и останалите да са съгласни. Благодаря за отговорите.

# 30
  • Мнения: 311
Здравейте, за да не отварям нова тема реших да попитам тук,в момента правим ремонт на стълбището в блока,но не можем да се разберем за парите.Всеки има претенции - съответно и аз,искам да попитам правилно ли смятам- цялата сума за ремонта умножена по процента на общи части,който всеки притежава по нотариален акт- това ли е сумата която всеки трябва да даде?Благодаря ви за отговорите!!!

# 31
  • София
  • Мнения: 1 356
Вероятно е записано някъде в Закона за етажната собственост. Знам ли...

# 32
  • София
  • Мнения: 2 435
Диди, ние така процедираме -по процента общи части, но при нашите - делят на бройапартаменти - стар блок, апартаментите са повечетос една и съща квадратура. При нас има от 45 до 245, та няма как да делим на бройка  Peace

# 33
  • Варна
  • Мнения: 1 571
По закон, разходите за ремонт се делят според процента на идеални части. Проверете си обаче дали сумата от всички е равна на 100%, защото при нас например е около 20. Оказа се че идеалните части са пръснати на целия блок, който е от 5 входа. В нашия вход има едностайни и тристайни апртаменти, като едностайните са горе-долу наполовина по-малки като площ от тристайните, така че се разбрахме малките да плащат наполовина от големите.

Чл.6, ал.(1),
9. заплащат разходите за основния, текущия или неотложния ремонт, за реконструкцията, преустройството и обновяването на общите части на сградата съразмерно с притежаваните идеални части в тях;

# 34
  • Мнения: 311
Благодаря за отговорите   bouquet.Не знам как са го смятали комшиите  процентите не им излизали, но според мен нещо мамят. Първо искат от нас една сума после пада наполовина и пак е много при условие че нашият апартамент е 45 кв. м. без маза,гараж и др. а другите са с 130 кв.м.апартаменти отделно тавани ,мази и гаражи и ни искат наполовина от техните цени  newsm78. За съжаление не сме там ползваме го само лятото и комуникираме по телефона абе дано се разберем без караници  Praynig .

# 35
  • Мнения: 5 733
Процентът на идеалните части е записан в Нотариалния акт на жилището.Така че това може да се провери и ще се разбере дали ви мамят.

# 36
  • Мнения: 311
Да и аз проверих и се оказа че ми искат 200 лв от горе  Shocked.Първо бяха делили по равно после незнам и аз как ,тъкмо се карах с тях по телефона  #Cussing out .

# 37
  • Мнения: 5 733
Какъв е тоя ремонт на стълбището за 200 лева и повече на семейство? newsm78Колко апартамента сте в блока?Колко входа има?

Последна редакция: пн, 07 дек 2009, 22:03 от monii

# 38
  • Мнения: 311
За направа не за ремонт-извинявам се за грешката , от близо 10 години сме на цимент и без боя ,чак сега се решиха да го правят,а сумата която ни искат е 350 лв като общо е 3000 лв .

# 39
  • Горна Оряховица
  • Мнения: 198
И от "нащо село" никой не иска да е домоуправител, а всички с големите претенции. Дай боже да се махна скоро ,че не се търпи  #Crazy

# 40
  • Мнения: 3
И ние си  наехме фирма за домоуправител. Препоръча ми я една мама от форума. В момента плащаме по 10 лв на апартамент !!! + консумативите отделно. За първия месец ни излезе 19 лв на апартамент крайна цена (вкл. ток, вода, асансиор и чистачка+няколко малки ремонта). Почиства се редовно и за сега е чисто. Още с влизането в длъжност поправиха няколко поразии с осветлението и замениха 2 счупени прозореца на стълбището. Аз съм доволна понеже вече имам ток в мазето и мога да си оставям там количката, защото направиха една импровизирана рампа, по която лесно я свалям и качвам по стълбището.

Ако някой се интересува мога да и дам ника ако е съгласна или направо да му напиша името на фирмата на лично

# 41
  • Мнения: 5
За да не пускам нова тема искам да попитам тук:
имам апартамент, в който не живея, в сграда в режим на етажна собственост. Сградата има и собствен двор. Интересува ме, след като не живея там трябва ли да плащам консумативни разходи и разходи за текущо поддържане, и разходи за озеленяване.

# 42
  • София
  • Мнения: 6 690
Съгласно ЗУЕС - собственик, който отстъства повече от 1 месец, заплаща 50% от текущите разходи и консумативи. С решение на общото събрание всъщност се определя и това - може ОС да реши, че който не живее там - не заплаща нищо. 

# 43
  • Мнения: 646
Повдигам малко стара тема, но е актуална и затова няма да правя подобна нова.

Моля момичетата, които вече са решили проблема с домоуправител и изобщо проблема с реда в блока да ми пуснат информация на ЛС. Инетересуват ми блоковете с повече апартаменти и живущи.

Предварително благодаря.

# 44
  • Мнения: 1 209
Уви, въобще не се е решил при нас.  Cry

# 45
  • Мнения: 646
И при нас на никъде не вървят нещата, но ние сме още повече от вас - 150 апартамента  Sad

Мислех ,че с външна фирма може да потръгнат.

# 46
  • Мнения: 1 209
Хората са свикнали, че някой балък върши това безплатно и не им се плаща за услугата, при нас е това...  Cry

# 47
  • Мнения: 646
Не при нас имат заплата, не е безплатно. Но какво от това?

# 48
  • Варна
  • Мнения: 1 571
И при нас на никъде не вървят нещата, но ние сме още повече от вас - 150 апартамента  Sad

150 апартамента??? Това в един вход ли е?

# 49
  • Мнения: 646
Да, един вход  Sad

# 50
  • Мнения: 1 209
Оле , такова 4удо знам само в Слатина и в Зоната . Ние сме 84 и няма оправия , камо ли 150?!

# 51
  • Варна
  • Мнения: 1 571
Това наистина е страхотия. Не пишеш обаче, какъв точно е проблема.

# 52
  • Мнения: 646
Проблемите са от всякакъв характер. Още с влизането - входна врата, която не се затваря, разбити пощенски кутии, липса на части от т.нар. входна врата и като добавим и това , че има заден вход, който е в същото състояние, но там изобщо не се отваря вратата , става непрекъснато течение във входа + екстра навят сняг през зимата. Несъбираемост на вноските към блока, неподдържани общи части, незаинетересованост на съседите за състоянието на блока. Непочистване на травните площи около блока, паркиране в зелените градинки пред блока, от където в мокро време се разнася кал. Изхвърляне на строителни отпадъци до контейнерите - за това вече маме 1 глоба от общината, за второта която е много по-голяма сума изобщо и не искам да мисля, защото идва сезона на ремонтите и още и още..... Whistling

# 53
  • Варна
  • Мнения: 1 571
незаинетересованост на съседите за състоянието на блока.

Това е ключа, ще трябва по някакъв начин да се принудят съседите да се заинтересуват. Бих предложила да се съберете няколко будни съседи и да се разберете да свикате общо събрание, на което да предложите да се направи сдружение на входа - юридическо лице, чрез него е по-лесно да се принудят неплащатите да започнат да си плащат. След това започвате малко по малко да оправяте проблемните места. Трудно е, но не невъзможно. Все пак толкова голям блок си е като вертикално село, "кмета" трябва да има власт и желание да се разправя.

# 54
  • Мнения: 646
Не става и не става.
Към "екстрите" забравх да добавя и това ,че имаме 26 общински апартамента.
Ще видим как ще се борим и какво ще успеем да направим.
Сдружение на собственици се прави трудно , защото трябва да са съгласни 100% от живущите.
Ей сега ме чака да я прочета една статия точно по този въпрос  Wink

# 55
  • Мнения: 5 733
Повдигам малко стара тема, но е актуална и затова няма да правя подобна нова.

Моля момичетата, които вече са решили проблема с домоуправител и изобщо проблема с реда в блока да ми пуснат информация на ЛС. Инетересуват ми блоковете с повече апартаменти и живущи.

Предварително благодаря.
Има още една тема по този въпрос,може да попиташ и там.

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=440453.0

# 56
  • Мнения: 646
Благодаря ти.
Аз я следя и нея.

# 57
  • Мнения: 4 916
Не става и не става.
Към "екстрите" забравх да добавя и това ,че имаме 26 общински апартамента.
...


Нали собственик е Общината? Несъбраните вноски ги дължи тя, пък да се оправят както искат с наемателите. При нас също има ведомствени апартаменти - нулев проблем - домоуправителят пише писво до собственика и служителят или когото там са пуснали в апартамента си троши краката да плаща, щото му се трупат черни точки  Wink

# 58
  • Мнения: 646
ДА, собственик е общината, но тава пак е свързано с тичане на домоуправителя до общината.
Изобщо си мисля ,че  това е длъжност , която трябва да се заема от неработещи хора, защото всичките ангажименти на човека, изпълняващ длъжноста са свързани с различни институции и ако е на работа ще трябва да се вземе отпуска да си върши работата по управлението на етажната собственост.

# 59
  • Мнения: 0
   

--------------------------------------------------------------------------------

здравейте. живеем в ново построена сграда от около 2 години, аз с моята приятелка на семейни начала. моята приятелка е собственик на жилището, аз нищо, гост. отдавна не ми харесва управлението на предишния домоуправител и на едно събиране отпреди около месец предложих да поема аз домоуправителството, на което съседите не възроптаха и се съгласиха. след което направих някои частични промени, на които за моя радост и удоволетворение някои мои саседи бяха забелязали ,и доволни и т.н. та да мина към въпросът ми. понеже не съм собственик, и нямам постоянна регистрация в този блок имам ли право,или е забранено да съм домоуправител. понеже когато отидох да се регистрирам като такъв, за да попълвам домовата книга ми казаха че съм нямал право, да бъда домоуправител. ? та ако има  някои по запознат с темата които може да ми каже. трябвали домоуправителя да е с постоянен адрес в този блок,и да е собственик на апартамент ще му бъда благодарен.понеже някъде прочетох че има фирми на които им плащат да изпълняват тази деиност, едва ли са собственици там кадето са ги наели. благодаря ви. 

   

# 60
  • София
  • Мнения: 6 690
Може да бъдеш домоуправител, но с решение на общото събрание. Прочети малко от ЗУЕС, там всичко е описано.

# 61
  • Варна
  • Мнения: 1 571
nascar, отговорих ти още преди няколко дни в другата тема.

# 62
  • Мнения: 0
Olive да не би да имаш педвид чл.11 т. 1

# 63
  • Мнения: 0
mentolka да но когато аз отидох да се регистрирам , ми отказаха.

# 64
  • София
  • Мнения: 6 690
Съжалявам, но не си спомням чл., а в момента нямам време да ровя. Ние имаме домоуправител - физическо лице, което сме наели, избра го общото събрание на входа, и срещу заплащане върши тази работа. За целта има протокол от ОС. Той не живее в нашия вход - намерихме го случайно чрез интернет.

# 65
  • София
  • Мнения: 1 329
   
 та да мина към въпросът ми. понеже не съм собственик, и нямам постоянна регистрация в този блок имам ли право,или е забранено да съм домоуправител. понеже когато отидох да се регистрирам като такъв, за да попълвам домовата книга ми казаха че съм нямал право, да бъда домоуправител. ? та ако има  някои по запознат с темата които може да ми каже. трябвали домоуправителя да е с постоянен адрес в този блок,и да е собственик на апартамент ще му бъда благодарен.понеже някъде прочетох че има фирми на които им плащат да изпълняват тази деиност, едва ли са собственици там кадето са ги наели. благодаря ви. 

 

Управителен съвет (управител)
Чл. 19. (1) Изпълнителният орган на етажната собственост е управителен съвет (управител).
(2) Управителен съвет (управител) се избира за срок до две години.
(3) Управителният съвет се състои от нечетен брой членове, определен с решение на общото събрание, но не по-малко от трима.
(4) Членовете на управителния съвет избират от своя състав председател.

(5) ЧЛЕНОВЕ НА УПРАВИТЕЛНИЯ СЪВЕТ МОГАТ ДА БЪДАТ САМО СОБСТВЕНИЦИ, КОИТО НЕ СА В РОДНИНСКА ВРЪЗКА...

(7) По решение на общото събрание на членовете на управителния съвет (управителя) може да се заплаща възнаграждение.

Наето лице от фирма е нещо различно

# 66
  • Мнения: 0
мама Меца  това го знам,интересуваме има ли друго. решение. но благодаря все пак.

# 67
  • София
  • Мнения: 7 995
Майка ми е 12 години безплатен касиер на входа, но й писна. Направи ремонт, оправи покрива, смени входната врата и на мазето преди 3-4 години и вече изобщо не личи. Периодично чисти тревните площи пред и зад входа, но една птичка пролет не прави. Дори изгорелите крушки не искат да сменят, пак сме ние. А сме 27 апартамента.
Вече 2 пъти се прави опит за свикване на общо събрание за избор на домоуправител и т.н., ефектът е нулев. Избраните отказват да си поемат ангажимента.
Можете ли да споделите ценови диапазон на платена услуга за домоуправител, защото явно няма да се разберем скоро? Да дойде някой фелдфебел да се разправя, защото това е мъка - имаме индивиди, които с години отказват да си плащат водата и останалите разходи.

# 68
  • Мнения: 1 209
Средно 12-19 лв на апартамент за София от фирма и 8 от частно лице, извършващо услугата.

Допълнение- имам и оферта за 3 лв на апартамент но все още не съм я проучила добре от гледна точка на договор, документиране, пълномощия и съвместимост със ЗУЕС.

Последна редакция: вт, 09 мар 2010, 17:29 от harmony_broken

# 69
  • Мнения: 0
 милинка аз сам от бургас , при нас цените не са толкова високи ( 2 лв.) на врата. поне така е в нашия вход. според мен е не правелно да не се плаща на домоуправетеля. тои да се григи за входа в , дори изван входа , с такси (вода , асансьор) ремонти и др. и накрая нищо и недооценен. мн. моля. всеки мн. знае но ко дава без пари. ? а тези които не плащат обикновенно те са с най големите притенции.

# 70
  • София
  • Мнения: 6 690
При нас домоуправителя /физ. лице, който не е собственик/ ни излиза по около 8-10 лв. на апартамент. общата такса е 230 лева на месец за неговата услуга /вътре влиза и дребни ремонти и поддръжка на ел. инсталация/домофони/. Общо сме 25 апартамента.

# 71
  • София
  • Мнения: 7 995
Благодаря за информацията. Довечера ще й кажа, да видим дали от такъв вариант ще се заинтригуват съседите. Като не искат да поемат ангажимент, да си плащат да го върши някой друг.

# 72
  • Мнения: 1
Здравейте на всички! И аз събирам оферти за професионални домоуправители.
Ако може да ми препоръчате фирма или частно лице на ЛС, ще съм много благодарна.
Най-вече става дума за организиране на охраната, поддържането на общите части в блока и събиране на парите за сметките.

# 73
  • Мнения: 1
Olive, Благодаря за инфото! Свързах се с човека - сега чакам оферта - после ще видим как ще се приеме на ОС.
А до тогава мога да запълвам темата с "Проблеми на домоуправителя - няма решение" Sick

# 74
  • Мнения: 0
Аз съм представител на фирма, чиято основна дейсност е в сферата на управление на етажната собственост. Ние излизаме може би най-евтино, в сравнение с конкуренцията. Ако Ви интересува нещо, не се притеснявайте да попитате на ЛС Simple Smile

# 75
  • Мнения: 0
Аз Ви предлагам да разгледате www.homeinvestbg.com
Ако имате въпроси: e-mail: office@homeinvestbg.com

# 76
  • София
  • Мнения: 1 329
nascar, предстои промяна на Закона за ЕС.
Ето цитат от в."Монитор"на Екатерина Захариева, зам.-министър на МРРБ: Ще предложим и друго -­ домоуправител да може да бъде не само собственик на имот в етажната собственост, но и членове на семейството му, дори квартиранти в сградата или наета за това фирма.
Всъщност, докато станат факт тези промени, защо формално не изберете приятелката ти, за да минат док. по регистрацията, а ти да бъдеш действащото лице. Заплащането, което гласувате, ще бъде за теб.

 

# 77
  • Мнения: 2 096
много полезна тема.. ще я изчета катозаспи детето..

# 78
  • Мнения: 0
Ето и от мен една фирма която обслужва нашата кооперация и сме доволни от нея: http://www.msi-vitosha.com/index.php !!!

# 79
  • Мнения: 3
Здравейте,едва днес имахме събрание във връзка с новите изисквания по закона за управление на етажната собственост. Никой не иска да става домоуправител. Единодушно предложихме един господин, но той отказа. Приеха някакъв компромисен вариант да се редуваме по 1 г. И тези членове на управителния съвет каква роля ще играят? Някой подхвърли, че се плащало на домоуправителите по 75 лв., това наистина така ли е и кой ще плаща тези пари, не че сумата е мотивираща. Ако някой знае повече, нека сподели.

# 80
  • София
  • Мнения: 10 825
Здравейте,едва днес имахме събрание във връзка с новите изисквания по закона за управление на етажната собственост. Никой не иска да става домоуправител. Единодушно предложихме един господин, но той отказа. Приеха някакъв компромисен вариант да се редуваме по 1 г. И тези членове на управителния съвет каква роля ще играят? Някой подхвърли, че се плащало на домоуправителите по 75 лв., това наистина така ли е и кой ще плаща тези пари, не че сумата е мотивираща. Ако някой знае повече, нека сподели.

Домоуправителя може да получава заплата ако се вземе такова решение от Общото Събрание на Етажната Собственост. Дали заплатата ще е 75 лв., 7,50 или 750 лв. решава Общото събрание. Кой ще я плаща - ами вие, от вашите месечни такси  Simple Smile
До преди един месец бях домоуправител на доброволни начала, т.е. без заплата. Ние сме нова кооперация само с 14 апартамента и като цяло съседите са много разбрани хора. Проблеми имах само с едно семейство, които не са собственици , а наематели. Но пък претенциите и мрънканиците и скандалите с тях бяха качествени. радвам се че мандата ми като домоуправител свърши

# 81
  • Мнения: 3
Разбрах, но какво ще стане след като срокът изтича, а никой не иска да е домоуправител?! Дори не можем да се съберем всички. И как да постъпим с едно семейство, което отказва да плаща каквото и да е и си изхвърля боклука от балкона, а иначе са по последна дума на модата.

# 82
  • София
  • Мнения: 10 825
Когато насрочите час за Общо събрание и в уговореното време са се събрали собственици на над 66 % от идеалните части се провежда общо събрание. В случай че няма кворум събранието се отлага с 1 час и тогава се провежда със колкото собственици присъстват (даже и 5% да са). Решенията, които приема Общото събрание са легитимни при спазване на тези изисквания за кворум. - http://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2135614516, чл. 15 и чл.17
След ОС се пише протокол с взетите решения по точките от дневния ред и се закача на информационно табло.

Относно отказа на някой да бъде домоуправител - според чл. 20 Собственик може да откаже да бъде член на управителния съвет (управител)  само в случаите на трайна фактическа невъзможност поради болест или дълготрайно отсъствие през съответната година, както и при предложение за повторен избор. 

В глава 5 Административни и наказателни разпоредби (чл. 55 до 67) са описани нещата които се предпиемат в случай на нарушение от страна на съседите, които отказват да си плащат и нарушават вътрешния ред. Не знам общинската администрация до колко ще си свърши работата, но ако сте упорите ще има ефект, предполагам.

# 83
  • Мнения: 452
Здравейте момичета, избраха ме за домоуправител, всичко съм регистрирала и направила както трябва   Simple Smile. Обаче искам да направим ремонт на стълбището в блока и съм в голяма чуденка за материали, цветови комбинации и тн.... Та този месец искам да направим събрание и да обсъдим тези ремонтни дейности и затова  ви моля да споделите вашите Общи части как са устроени, в смисъл с латекс,с блажна боя, как протекоха вашите ремонти и всякакъв опит по тази тема, пък ако и снимки прилагате, просто ще сте златни /не че и сега не сте, ама  Laughing.../
Нашият вход  е панелен 8-етажен и в момента сме до средата на стената с блажна боя /и то на всеки етаж различен цвят, пък и се лющи/ и от там нататък с нещо като латекс, ама не точно . Ще ми се и фасада да оправим и да озеленим, ама зор ще е , затова поетапно.
Благодаря ви предварително за коментарите

# 84
  • Варна
  • Мнения: 1 571
bebo_sn, най-добре е да се започне с дограмата, защото има доста къртене и подмазване след това. Ние сме решили да редуваме през един етаж отваряеми и неотваряеми прозорци, за да излезе по-евтино. За стените, май е най-удачно с блажна боя до средата и нагоре латекс или нещо друго.

# 85
  • София
  • Мнения: 1 329
Здравейте момичета, избраха ме за домоуправител, всичко съм регистрирала и направила както трябва   Simple Smile. Обаче искам да направим ремонт на стълбището в блока и съм в голяма чуденка за материали, цветови комбинации и тн.... Та този месец искам да направим събрание и да обсъдим тези ремонтни дейности и затова  ви моля да споделите вашите Общи части как са устроени, в смисъл с латекс,с блажна боя, как протекоха вашите ремонти и всякакъв опит по тази тема, пък ако и снимки прилагате, просто ще сте златни /не че и сега не сте, ама  Laughing.../
Нашият вход  е панелен 8-етажен и в момента сме до средата на стената с блажна боя /и то на всеки етаж различен цвят, пък и се лющи/ и от там нататък с нещо като латекс, ама не точно . Ще ми се и фасада да оправим и да озеленим, ама зор ще е , затова поетапно.
Благодаря ви предварително за коментарите


 newsm78 много амбициозни намерения. Явно нямате проблем със средствата  Shocked

# 86
  • Мнения: 452
Определено см амбициозна и искам всичко да изглежда перфектно,но уви не става с магическа пръчка   Blush Tired разбра ли сме се всичко по етапно да става и по принцип за около 6 месеца остава излишък към 200 лева,зато се пробвам да им намеря място, за да ни е уютно като се прибираме след работния ден, все пак ние си живеем там и мисля, че всеки иска да му е чисто и  подредено. За градинката, съмнявам се че ще успеем да я направим, заради кучетата, които са всеобщ проблем и просто няма да можем да я опазим. Сега на дневен ред ми е козерката,която ще я почват утре - за 2 дин уредих нещата  Laughing, но от там какво следва- newsm78 Да сменяме дограма никой няма да се навие на този етап. Вчера ходих в общината и исках да кандидатстваме по проект и да ни отпуснат парички за саниране на целия блок или поне вход, ноооооо е много сложно,не че ме бърка, амахората няма да са навити, защото трябва да теглим кредит и евентуално ще ни удобрят ама евентуално , което в тая криза много ме съмнява. За боядисването на самото стълбище вече незнам какво да правим - фирма ще ни вземе много скъпо, но пък да организирам една камара мъже да къртят, да запълват дупки и да боядисват пак ще е трудно, но това ще е като вариант. След козирката ще оправим поне първия етаж, защото е в окаяно състояние , а другите етажи пак поетапно, но въпроса ми е каквида са цветовете newsm78 този въпрос направо ще ме побърка-ментолка, благодаря за предложението-най-вероятно това ще остане катовариант, но очаквам още предложения.Сега сме на повечето етажи в лилавата гама, но някъде има и жълто,някъде розово и е направо ужас.

# 87
  • София
  • Мнения: 6 690
Е, ако е само боядисване, може да си спретнете при добро желание някоя събота-неделя painitng party - не е толкова трудно за организация според мен, само някой да сметне какво ви трябва като материали, и поне 2 седмици преди това да го обявиш и да имаш сигурни ентусиасти - главно мъжката част. Ако го направите с нещо за похапване и биричка, може да стане доста весело и забавно - зависи какви са хората и във входа все пак. Ние сме в нов вход с млади хора, след като всички приключат с довършителните ремонти, сме замислили да направим такова освежително боядисване - защото сега все по нещо се забърсва и одрасква.
Виж, кърпене и други ми изглеждат по-сложни, може би майстор си трябва.

# 88
  • Мнения: 2 782
Сега на дневен ред ми е козерката,която ще я почват утре - за 2 дин уредих нещата  Laughing, но от там какво следва- newsm78

Моля те сподели малко подробности в тази връзка  Praynig Кой ще ви прави ремонта, имате ли някакъв проект? Някакво разрешение от Общината взима ли се?
Спешно ми е и ще съм ти благодарна за информацията  Simple Smile

Нашият блок е с 96 апартамента и проблемите са същите, както при повечето блокове. Един не плаща, друг недоволен от съседа, ... След три опита за свикване на събрание и явяване на 4-5 от 200 човека, написах малко по-остра "покана" и взеха, че се събраха хора, колкото никога не съм виждала  Mr. Green За мое нещастие обаче, по случай успеха ми в свикването на събранието, избраха мен за домоуправител  Sad Никой не се впечатли от работното ми време и от малкото дете  Sad На платен домоуправител не се съгласиха. А, събираме само по 4 лв. на месец от апартамент.
Ремонтите ги правим с наема от антените на един от мобилните оператори, които са поставени на покрива. Ако се окажат недостатъчни - доплащаме.

Миналата година ремонтирахме покрива, метална врата сложихме. Сега боядисахме пейките отвън и ремонтираме фоайето на входа, което всъщност при нас е доста голямо. Градинките ги поддържат съседки-доброволки, а тревните площи около блока си ги коси общината. Та, в общи линии около блока е много чисто и приятно. Децата могат да си играят на воля.

Но тази козирка ни притеснява. Много е напукана и стената до нея вече. Ако не вземем мерки, скоро може да се стовари върху някой  Sad

# 89
  • Мнения: 646
bebo_sn, най-добре е да се започне с дограмата, защото има доста къртене и подмазване след това. Ние сме решили да редуваме през един етаж отваряеми и неотваряеми прозорци, за да излезе по-евтино. За стените, май е най-удачно с блажна боя до средата и нагоре латекс или нещо друго.

Ако направите така прозорците, няма да можете да ги миете отвън  Sad

# 90
  • Мнения: 452
Аз кат овзех мерки и я отремонтираха, си навлякох още по-голяма беля, той ремонта ОК - направиха козирката, ама ме обвиниха в конфликт на интереси, представяте ли си, пък то проблема бил в това, че някой искал да гушне парички, ама не му се отвори парашута  Laughing и даже касиерката щях да я бия, щото почна първо тя де. Искала писмено обяснения и да съм си признаела вината, че не съм съгласувала ремонта на събрание, пък аз като изпуших Twisted Evil, както не ме е виждала и все съм добричка и й викам ти пък коя си , че да ти давам обяснение, даже извадих 20лв. от джоба си да доплатя, ама халал да са им...
Сега вчера назначих нова фирма за почистване - цената е същата като на чистачката дето не чисти + прозорците, парапетите,цоклите и съм предупредила фирмата, че ако не съм доволна -аут Wink Сега излизам в отпуск и съм намерила 2 фирми за оферти за партера да ни шпакловат и боядисат, обсъдих с няколко комшийки цвета да е светло сиво и червено, сега сме на лилавата гама  Simple Smile и така ще се боря с нсички, ама няма да им се дам лесно, като ме набутаха ще ме търпят

# 91
  • Мнения: 646
Точно така, а ако не искат да те търпят - те да се захванат да поработят да видит лесно ли е.
Аман от претенции от хора, които никога не са направили нищо хубаво за блока , в който живеят. Ще се справиш  Peace

# 92
  • Мнения: 452
Мдаам и аз така мисля, ама то угодия нямат - един това искал, друг друго и естествено трябва да се търси баланс. Сега нещели само на партера да се ремонтира, ами и на горните етажи, ами пари от къде като не искат всички да дават, аз ли да дам вместо тях. Ох ще видим...... как ще го измисля, само цени да ми кажат

# 93
  • Мнения: 158
За да не пускам нова тема, мисля да използвам настоящата.
Нашият вход има огромен проблем.
Имаме домоуправител, който обаче е фиктивен така да се каже -постоянно отсъства все го няма с две думи много зает млад човек. Той самият не иска да е такъв, защото няма никакво свободно време. Във входа ни живеят 90 % пенсионери, хора, които са си постоянно у дома, но никой не иска да стане домоуправител. нямаме си и касиер, настоящият не иска да е такъв.
Входа ни е много западнал, стълби мръсни, не работи стълбищното осветление, до скоро и асансьора не работеше половин година, врата не се заключва, в мазето тия дни беше се настанил един клошар.
Никой не иска да дава пари за нищичко. Съответно варианта за външен домоуправител отпада
Някой съседи проявяват само инициатива, кой боядисва, кой замазва нещо входа ни прилича на цирк, кой каква боя имал с нея намазал- розова, кафява....абе ужас.
Дайте идеи, какво да правим? Има ли решение на проблема?

# 94
  • Мнения: 0
Така като гледам се справяте доста добре до сега, ще е жалко да се развали организацията ви.

В сграда на мои близки едни от живущите отказваха да плащат дължимите си мисични вноски и да поемат своята част от задълженията. Един от съседите беше адвокат и ги осъди да заплатят всичко дължимо до сега. От тогава ВСИЧКИ съседи в този вход си плащат редовно, поемат си реда за съвет на ЕС (от трима души - домоуправител, касиер и контролен) - въобще цари мир и разбирателство.

Това с входовете е малко с като с моркова и пръчката. Два пъти съм била домоуправител и веднъж касиер в две различни сгради и опитът ми е, че колкото повече са ангажирани лично хората с проблемите на входа и полагат те усилия, толкова повече в последствие се грижат и изпълняват съвестно задълженията си.

Може да направите ново събрание, като спазите всички изисквания ва Закона за етажната собственост, водите надлежно протокол и натоварите 3ма с дейността за период от 6 месеца - след това следващите за още 6, после за по 1 година. Така първите ще се навият, защото е "за кратко", вторите също.  Като дойде ред на третите, те вече ще имат 6-ма поддръжници, които знаят колко е трудно.

Поне при нас беше така, и двете сгради бяха току що построени и трябваше да се създаде някакъв ред. После всичко си влезе в релси и вече няколко години нямаме проблеми. Почти всеки е бил в тази роля и се съобразява с правилника и изпълнението му.  Peace

# 95
  • Мнения: 0
Здравей,

Искам да благодаря на всички за споделеното.

Тази тема е доста интересна. Искам да помоля get_real за координати на този адвокат. Бях домоуправител, свърших един куп неща и накрая не ми платиха въпреки решение от събрание през 2007 г. Ще чакам с нетърпение отговор. Мейла ми е dwaspetkowa@abv.bg.
Благодаря предварително.

# 96
  • Мнения: 0
Има много добро решение за домоуправител - фирма, която работи без оскъпяване. Има 100% събираемост на входните такси и общо взето покрива изискванията на живущите. За повече информация: rrummy@abv.bg

# 97
  • София
  • Мнения: 821
Някой може ли да ми пише (може и на лични), колко излиза в София заплащането за професионален домоуправител, защото си търсим такъв за 21 апартамента?

# 98
  • Мнения: 1 209
В нашия блок сме 84 апартамента и плащаме 480 лв

# 99
  • София
  • Мнения: 6 690
В нашия блок - 20-22 апартамента, му плащаме 200 лв. за услугата Домоуправител и още 30 лв. за поддръжка ел. инсталация и др. малки ремонти месечно.

# 100
  • Мнения: 0
Мдаам и аз така мисля, ама то угодия нямат - един това искал, друг друго и естествено трябва да се търси баланс. Сега нещели само на партера да се ремонтира, ами и на горните етажи, ами пари от къде като не искат всички да дават, аз ли да дам вместо тях. Ох ще видим...... как ще го измисля, само цени да ми кажат

аз имам позната, която се занимава с тези неща т.е. фирма която поема уптавлението на входа и решава всичките проблеми. Разгледайте сайта и се обадете за съвет http//sofiahomemanagement.com , ще ви решат всичките проблеми

# 101
  • Мнения: 0
Здравейте,
на общо събрание взехме решение да наемем външен домоуправител или фирма за поддръжка на входа и се разтърсих из сайтовете за фирма предлагаща тази услуга.
За мое най-голямо учудване почти всички фирми които имат сайтове, имат форма за контакт, но не и лица за контакт и адрес, или обратния вариант едно и също лице представлява 2-3 фирми занимаващи се с една и съща дейност, което ми се струва странно. Знам от моя позната, че вече няколко такива фирми  са обявили фалит(защо ли?) т. е. не носят никаква отговорност след това, а все пак тази дейност е свързана с лични данни и парични средсва.
При подписване на договор каква гаранция ни дава този договор, не е ли по важен Протокола от събранието както е описано в ЗУЕС?
Моля ви, напишете как си поддържате входа, ще бъда благодарна на всяко мнение или съвет!

# 102
  • Мнения: 452
Флора, решението е да си изберете Управител на ЕС от вашия вход, защо като се съмнявате ще наемате фирма за тази услуга. Повечето хора са интересчии и биха се наели /за живущите във входа говоря/ да бъдат Управители.
Аз честно съжалявам и съм решила да им хвърля всичките документи и да се оправят - то бива наглост ама вече не издържам.
Честно казано немога да те разбера какво искаш, от къде си сигурна че едно и също лице управлява няколко фирми и от къде на къде ще му предоставяте лични карти-това са ти личните данни, 3 имена нищо не правят???

# 103
  • Мнения: 6
Проблема с домоуправителите ще става все по-сериозен. Трябва да си дадем сметка, че ако искаме по-добри условия, трябва да си плащаме. има варианти за печелене на проекти и облагородяване на входовете, но за целта трябва много работа, а някоя баба или дядо не могат да я свършат.

# 104
  • Мнения: 452
Аз бих се наела, правила съм доста проучвания за облагородяване - ремонти и преустройства, ноооооо тука идва проблема, че всичко става със собствени средства, след това идва момента, когато евентуално ще ни възстановят парите. Е вярвайте ми по какъв ли начин не го представях на събрания - например за паркинга - всички мрънкат, а никой не ще да дава пари и тоя паркинг да не е само на наия вход, я и другите да се занимаят малко. Засега през май месец ще боядисваме входа, парите почти са събрани и правя събрание избираме оферта и почваме. За градинка пред входа, аз ще я правя няма кой, ама ми писна да гледам боклуци, всячески се опитвам да им създавам удобства, а те на главата ми се качват, но така е. А за всичките проблеми, които ми създават и едно благодаря никой не каза, за пари не говоря...

# 105
  • Мнения: 6
Аз бих се наела, правила съм доста проучвания за облагородяване - ремонти и преустройства, ноооооо тука идва проблема, че всичко става със собствени средства, след това идва момента, когато евентуално ще ни възстановят парите. Е вярвайте ми по какъв ли начин не го представях на събрания - например за паркинга - всички мрънкат, а никой не ще да дава пари и тоя паркинг да не е само на наия вход, я и другите да се занимаят малко. Засега през май месец ще боядисваме входа, парите почти са събрани и правя събрание избираме оферта и почваме. За градинка пред входа, аз ще я правя няма кой, ама ми писна да гледам боклуци, всячески се опитвам да им създавам удобства, а те на главата ми се качват, но така е. А за всичките проблеми, които ми създават и едно благодаря никой не каза, за пари не говоря...
Много рядко е да намериш разбиране, камоли признателност.

# 106
  • Варна
  • Мнения: 290
запис

# 107
  • Мнения: 0
Това са трите решения .Самата ЕС да си избере Управител от същата кооперация ,да наеме външна фирма да управлява даденият имот или да бъде наложен от фирмата инвеститор или строител. И какви са проблемите при различните форми на управление и проблемите на собствениците в дадена кооперация.

# 108
  • Мнения: 1 072
toni_sf, да те попитам в сила ли е ПУРНЕС (ПРАВИЛНИК за управлението, реда и надзора в етажната собственост, Одобрен с ПМС № 1486 от 1951 г., обн., Изв., бр. 101 от 18.12.1951 г., в сила от 17.12.1951 г., изм. и доп., бр. 16 от 22.02.1952 г., бр. 14 от 15.02.1957 г., бр. 32 от 19.04.1957 г., ДВ, бр. 76 от 26.09.1978 г., изм., бр. 73 от 14.09.1979 г., бр. 21 от 15.03.1991 г., изм. и доп., бр. 87 от 13.09.2002 г.)  newsm78 Или ЗУЕС го отмени? Мерси.

# 109
  • Мнения: 0
toni_sf, да те попитам в сила ли е ПУРНЕС (ПРАВИЛНИК за управлението, реда и надзора в етажната собственост, Одобрен с ПМС № 1486 от 1951 г., обн., Изв., бр. 101 от 18.12.1951 г., в сила от 17.12.1951 г., изм. и доп., бр. 16 от 22.02.1952 г., бр. 14 от 15.02.1957 г., бр. 32 от 19.04.1957 г., ДВ, бр. 76 от 26.09.1978 г., изм., бр. 73 от 14.09.1979 г., бр. 21 от 15.03.1991 г., изм. и доп., бр. 87 от 13.09.2002 г.)  newsm78 Или ЗУЕС го отмени? Мерси.

Ти ме изненада с твоя въпрос.Естествено,че ПУРНЕС отпадна със влизането на сила на ЗУЕС  от май 2009г.Но интересното е,че още на много места си го прилагат него.И интересното е,че после търсят съвет как да се справят със ситуациите след като на ОС са взели решение по ПУРНЕС и искат да прилагат ЗУЕС.И интересното ми е това ,че много хора си мислят, че ПУРНЕС е правилник за вътрешният ред .

# 110
  • Мнения: 1 072
То всичко хубаво, ама и аз самата се изненадах, че задавам този въпрос. Щото тука шефа на СБП се опитва да ми обяснява, че още е в сила. Ама няма да му мине номера Naughty

# 111
  • Мнения: 0
То всичко хубаво, ама и аз самата се изненадах, че задавам този въпрос. Щото тука шефа на СБП се опитва да ми обяснява, че още е в сила. Ама няма да му мине номера Naughty
JoyЕ явно него го устройва и му се иска да е така.Затова смело напред Peace

# 112
  • Мнения: 1 072
То всичко хубаво, ама и аз самата се изненадах, че задавам този въпрос. Щото тука шефа на СБП се опитва да ми обяснява, че още е в сила. Ама няма да му мине номера Naughty
JoyЕ явно него го устройва и му се иска да е така.Затова смело напред Peace
Проблемът е, че магазините и офисите повечето са още техни и той се опитва да ме убеди, че не трябва за нищо да плащат на ЕС, защото входът им не бил отвътре във входа Crazy "Ако мине" дето се вика, ама не минава Laughing Laughing

# 113
  • Мнения: 0
То всичко хубаво, ама и аз самата се изненадах, че задавам този въпрос. Щото тука шефа на СБП се опитва да ми обяснява, че още е в сила. Ама няма да му мине номера Naughty
JoyЕ явно него го устройва и му се иска да е така.Затова смело напред Peace
Проблемът е, че магазините и офисите повечето са още техни и той се опитва да ме убеди, че не трябва за нищо да плащат на ЕС, защото входът им не бил отвътре във входа Crazy "Ако мине" дето се вика, ама не минава Laughing Laughing
Нали знаеш за какво трябва да плащат ; до петкратния размер  такса за фонд ремонт и обновление.Щом са с отделен вход те не могат да плащат консумативи за общите части ,можете да ги задължите единствено  пак за таксата поддръжка на общите части и пак до петкратният размер но това да ти кажа си е индивидуално за всяка кооперация защото макар и да са магазини и офиси в НА може да пише,че не притежават идеални части от общите.

# 114
  • Мнения: 1 072
Извинявам се, че така спамирах темата, но и аз най-сетне се наех да стана управител на нашата ЕС, та ми е интересно. Тони, щом апартаментите сме 76% отвсички общи части, значи не може и магазините да нямат дял от общите части на ЕС. Значи всички сме заедно в кюпа "ЕС" и ако ще подписвам договор за обслужване на ЕС, значи и те трябва да са включени в него. Това ми е логиката. Не може аз да подпиша договор от името на ЕС, ама да плащат само апартаментите. Че то много от клиентите на магазините и особено на кафетата идват именно заради общите части, за чиято поддръжка плащат апартаментите Close

# 115
  • Мнения: 0
Извинявам се, че така спамирах темата, но и аз най-сетне се наех да стана управител на нашата ЕС, та ми е интересно. Тони, щом апартаментите сме 76% отвсички общи части, значи не може и магазините да нямат дял от общите части на ЕС. Значи всички сме заедно в кюпа "ЕС" и ако ще подписвам договор за обслужване на ЕС, значи и те трябва да са включени в него. Това ми е логиката. Не може аз да подпиша договор от името на ЕС, ама да плащат само апартаментите. Че то много от клиентите на магазините и особено на кафетата идват именно заради общите части, за чиято поддръжка плащат апартаментите Close
Да точно така е, съветвам Ви да се запознаете с документите които касаят сградата по закона ЗС и ЗУТ.Да те трябва да са включени в него и знаете ,че те плащат до 5кратният размер такса за поддръжка на общите части и предполагам,че знаете по закона как може като Управител на ЕС  да подпишете договор за поддръжка на ЕС с фирма за професионален домоуправител а не с фирма за управление на имоти.

# 116
  • Мнения: 1 072
Еми да, от октомври ще преподпишем да са ни "професионален домоуправител" освен всичко останало (освен ако не дадеш по-добра оферта Wink)
Като съм почнала с конкретните въпроси, сещаш ли се къде пишеше, че в новите блокове трябва да има помещение за "портиерна", предоставено за ползване на собствениците? Щото като гледам са го кръстили "офис" и се дърпат да го предоставят на живущите за колела, колички и т.н.

# 117
  • Мнения: 0
Еми да, от октомври ще преподпишем да са ни "професионален домоуправител" освен всичко останало (освен ако не дадеш по-добра оферта Wink)
Като съм почнала с конкретните въпроси, сещаш ли се къде пишеше, че в новите блокове трябва да има помещение за "портиерна", предоставено за ползване на собствениците? Щото като гледам са го кръстили "офис" и се дърпат да го предоставят на живущите за колела, колички и т.н.
Това не е проблем ето ти закона ,члена и текста"ЗУТ: чл.38(Sunglasses (Нова - ДВ, бр. 6 от 2009 г., в сила от 01.05.2009 г.) В новоизграждащи се сгради в режим на етажна собственост с издадено разрешение за строителство след влизане в сила на Закона за управление на етажната собственост, в които се предвижда самостоятелните обекти да са повече от десет, се осигурява поне едно общо помещение, което се използва от собствениците и обитателите на сградите за битови, спортни и други обслужващи дейности (помещение за събрания, за портиер или охрана; за детски колички, велосипеди, мотопеди и мотоциклети, за съхраняване на инвентар за почистване на сградата и прилежащата площ към нея, перални, сушилни и други подобни), разположено в партерния или в първия етаж." Предполагам,че ще ти свърши работа.

# 118
  • Мнения: 1 072
 newsm10 уж го прочетох този закон, но явно е било доста диагонално Embarassed

# 119
  • Мнения: 0
newsm10 уж го прочетох този закон, но явно е било доста диагонално Embarassed
Това да не те притеснява, не всеки е длъжен и трябва да знае всичко , нямаме вградени чипове в главите и не работим като компютри

# 120
  • Мнения: 0
newsm10 уж го прочетох този закон, но явно е било доста диагонално Embarassed
Това да не те притеснява, не всеки е длъжен и трябва да знае всичко , нямаме вградени чипове в главите и не работим като компютри
А били споделила, защо някой банки отказаха да кредитират закупуването на жилища.

# 121
  • Мнения: 1 072
Пртози въпрос не го разбрах - защо го задаваш на мен за банките - аз откъде да знам Laughing Laughing

# 122
  • Мнения: 0
Пртози въпрос не го разбрах - защо го задаваш на мен за банките - аз откъде да знам Laughing Laughing
Да ти кажа ,нещо не беше изяснен статута на собственоста на земята .

# 123
  • Мнения: 1 072
Това съвсем не е по темата вече, но ще ти отговоря - представа нямам за какво говориш, но най-вероятно си в грешка:-) Не знам за коя земя говориш, при нас блока е на няколко УПИ. В моя нотариален акт пише, че съм закупила апартамент с общи части и идеални части от УПИ еди-колко-си м2. Аз проблеми с банки и със строителя не съм имала.
Моля за извинение автора Peace

# 124
  • Мнения: 28
Здравейте,

Ние сме фирма, която предлага професионален домоуправител. Ако Ви интересува може да ни се обадите на тел. 02/9463968 или на 0876700029-Снежана Горицова

Поздрави,
Надежда Кордова
Хоум Фасилити Мениджмънт
 Hug

# 125
  • Мнения: 2
Здравейте,

Бихте ли ми препоръчали някоя фирма за домоуправител.В момента ползваме услугите на
Националната Асоциация на Домоуправителите в Република България /НАДРБ/ и сме изключително не доволни.
-Тяхната фирма за почистване е под всякаква критика постоянно сменят хората.
-Не спазват обещани срокове за изготвяне на оферти които касаят блокани.
-Държът се арогантно с живущите.
-Цените за дребни ремонти са ужасно високи.
-И най-важното нещо с което не се справят е НЕ ПОВИШАВАТ СЪБИРАЕМОСТА , А СИ УДЪРЖАТ И ЗА ТЕЗИ ОТ КОЙТО НЕ СА УСПЕЛИ ДА ВЗЕМАТ ПАРИ.


Моля за препоръки

# 126
  • Мнения: 520
НЕ ПОВИШАВАТ СЪБИРАЕМОСТА , А СИ УДЪРЖАТ И ЗА ТЕЗИ ОТ КОЙТО НЕ СА УСПЕЛИ ДА ВЗЕМАТ ПАРИ.



отново любима тема, ако разбирам правилно ако сумата за управление е 100 лв а те събират 80, останалите 20 ги разпределят отново на тези които си плащат.
Горе долу както при топлофикацията.
Нищо друго не ви остава освен да вземете отново нещата в свои ръце.
Поне няма да харчите допълнителни пари.
Не вярвам другите да са по различни.

Но ще се радвам потребители Тони-сф и Кедрон7 да си дадат и те мнението

# 127
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 747
И при нас е същата драма - домоуправител един от  20 години / той на 80 години/, касиерка на 75 и ревизии никога не са правени....Половината не плащат, защото не харесват касиерката...Абе каша. Мислим да вземем професионален домоуправител, но твърдо трябва да може да се оправя с неплащащите и да не прехвърля сметката на плащащите.

# 128
  • Мнения: 520
Половината не плащат, защото не харесват касиерката...

Дали ни харесва даден човек или не, няма общо с отчетността.
Особено когато става дума за чужди пари.
Така че за да има  уважение и разбирателство - всяка година ревизия и отчет. Изпусне ли се края вече не се знае какво става и кой и за какво харчи.
За фирмите - от контактите ми с три фирми досега, и трите отказаха да се занимават с ЕтС. където има несъбираемост на парите.
Така че остава варианта да си се справяме сами.

Общи условия

Активация на акаунт