Държавно или частно училище

  • 15 352
  • 196
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 2 843
До тази година преподавах в Американския колеж и бях част от екипа, подготвил 12. клас за държавния изпит по български език и литература (бяхме общо три преподавателки на 12. клас). Мога да споделя опита си във връзка с успеваемостта на випуска на матурата: за всеки автор се прави работен лист с конкретна информация за произведенията и въпроси към тях, който се раздава на учениците; отделно те получават и всякакви други материали (статии, изследвания), непрекъснато се правят тестове - както общи, имитиращи формата на матурата, така и по-конкретни за съответния автор. Както виждате, ксероксът непрекъснато "бълва" разпечатки, материали - училището може да си го позволи. Смущаващото в ситуацията е, че учениците не се научават на самостоятелност в търсенето на библиография, не експериментират творчески, но формата на изпита не предполага това; колежанската система - също; важна е ефективността, усвояването на модела... и това се постига.
Друг е въпросът докога ще продължи тази успеваемост: текучеството в колежа е непрекъснато, постоянно напускат учители: по-миналата година напуснаха три преподаватели по литература, миналата години си тръгнахме четири (с което се опитвам да обясня проблема за многото "бивши", който се постави). На мен самата би ми било интересно да проследя развитието в тази насока: ще се окаже ли, както ми казаха от администрацията, че "системата си работи" и без личността.

# 91

За мен най-доброто у-ще е Горна баня. Mr. Green Това е! Навсякъде е номер "1"  bowuu в класациите по всичко! Радвам се, че го има и само него ще рекламирам в публичното пространство.  Wink
Е, Някой си, прегледай си линкчета и се произнеси.  hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha

Прегледах го. Прегледах и какво съм писал за бройката явили се. И не виждам противоречие. Изкривяванията са главно в прованса, където има училища с пълно шест по математика. Но така е- системата не е съвършена и тази класация е само един показател.

# 92
Ще дам пример: имаш тест по математика и трябва да решиш задача, която води до квадратно уравнение за 2 мин. - не ти трябва дискриминанта, просто заместваш отговорите от теста и воала; този, който се е прецакал да смята по др. път, губи. 

Напълно вярно наблюдение, но при лошо написан тест. В добрите тестове задачите са поставени така, че решаването по "хамалския начин" - чрез заместване и нагаждане отнема безумно много време. Освен това в добрите тестове има около 20% задачи с отворен отговор.

# 93
  • Мнения: 1 073
За мен най-доброто у-ще е Горна баня. Mr. Green Това е! Навсякъде е номер "1"  bowuu в класациите по всичко! Радвам се, че го има и само него ще рекламирам в публичното пространство.  Wink
Е, Някой си, прегледай си линкчета и се произнеси.  hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha
Прегледах го. Прегледах и какво съм писал за бройката явили се. И не виждам противоречие. Изкривяванията са главно в прованса, където има училища с пълно шест по математика. Но така е- системата не е съвършена и тази класация е само един показател.

Еее, Някойси, недей така. Има у-ща в прованса, дето бият на някои олимпиади СМГ! Наприме МГ в Плевен, челните места на олимпиадите по физика се взимат от тях! А, по математиката с нищо не отсътпват. Да не говорим, че отборът по математика на БГ се води от плевенски преподавател от "прованса", както ти ги наричаш. Peace

# 94
............ Смущаващото в ситуацията е, че учениците не се научават на самостоятелност в търсенето на библиография, не експериментират творчески, но формата на изпита не предполага това; колежанската система - също; важна е ефективността, усвояването на модела... и това се постига.

Друг е въпросът докога ще продължи тази успеваемост: текучеството в колежа е непрекъснато, постоянно напускат учители: по-миналата година напуснаха три преподаватели по литература, миналата години си тръгнахме четири (с което се опитвам да обясня проблема за многото "бивши", който се постави). На мен самата би ми било интересно да проследя развитието в тази насока: ще се окаже ли, както ми казаха от администрацията, че "системата си работи" и без личността.

То пък в другите гимназии като са се научили учениците на една самостоятелност, не ти е работа Twisted Evil Но в АК поне пишат грамотно.  А усвояването на модела никак не е лошо нещо, ако детето мисли да продължи обучението си на Запад. То и това му е ценното на АК - би трябвало децата след това по-лесно да се адаптират в западните университети. А също така и създава мотивация. Едно дете от квартална гимназия може да не реши изобщо да кандидатства или ще реши нещо лесно. И това, защото децата от средата искат това. В АК повечето деца (средата демек) ще имат амбиции и това влияе. Не е малко, като знам колко е трудно да се формира визия за бъдещето у децата.

Относно системата - добрите системи успяват да функционират независимо от кадрите.  Как е в АК ще си проличи. А би ли споделила ЗАЩО има текучество? Това е много по-важното в случая.

# 95

Еее, Някойси, недей така. Има у-ща в прованса, дето бият на някои олимпиади СМГ! Наприме МГ в Плевен, челните места на олимпиадите по физика се взимат от тях! А, по математиката с нищо не отсътпват. Да не говорим, че отборът по математика на БГ се води от плевенски преподавател от "прованса", както ти ги наричаш. Peace


Някъде да съм абсолютизирал? Да съм казал, че това важи за ВСИЧКИ училища в прованса?
А пък СМГ не съм намесвал изобщо. И ясно, че има добри училища и във Варна, и в Плевен и къде ли не.

# 96
  • Мнения: 2 843
Съгласна съм, че няма незаменими хора, но във всички случаи текучеството няма как да не рефлектира негативно: всяка година се правят нови конкурси, постъпват по петима преподаватели; не че професионалистите са малко, но, в крайна сметка, броят им не е и безкраен; освен това качествените преподаватели започват да се съмняват; въздържат се от кандидатстване, въпреки че им казват, че търсенето на нови предподаватели е следствие от разрастването на колежа... Причините? Опасявам се, че ако ги споделя, ще изпадна в битовизъм, в нещо от сферата на интригата, което означава, че явно в тази среда има индикации и за това, за жалост. Ще спомена само, че след успеха на матурата не ни поздравиха за постигнатия резултат, а когато постиженията се пренебрегват постоянно, учителят няма как да се чувства уютно.

# 97
  • Мнения: 4 877
До тази година преподавах в Американския колеж и бях част от екипа, подготвил 12. клас за държавния изпит по български език и литература (бяхме общо три преподавателки на 12. клас). Мога да споделя опита си във връзка с успеваемостта на випуска на матурата: за всеки автор се прави работен лист с конкретна информация за произведенията и въпроси към тях, който се раздава на учениците; отделно те получават и всякакви други материали (статии, изследвания), непрекъснато се правят тестове - както общи, имитиращи формата на матурата, така и по-конкретни за съответния автор. Както виждате, ксероксът непрекъснато "бълва" разпечатки, материали - училището може да си го позволи. Смущаващото в ситуацията е, че учениците не се научават на самостоятелност в търсенето на библиография, не експериментират творчески, но формата на изпита не предполага това; колежанската система - също; важна е ефективността, усвояването на модела... и това се постига.
Друг е въпросът докога ще продължи тази успеваемост: текучеството в колежа е непрекъснато, постоянно напускат учители: по-миналата година напуснаха три преподаватели по литература, миналата години си тръгнахме четири (с което се опитвам да обясня проблема за многото "бивши", който се постави). На мен самата би ми било интересно да проследя развитието в тази насока: ще се окаже ли, както ми казаха от администрацията, че "системата си работи" и без личността.


Беше ми интересно и полезно! Благодаря!


Елфа, в тази насока ли беше и твоят пост?

# 98
  • Мнения: 227

То пък в другите гимназии като са се научили учениците на една самостоятелност, не ти е работа Twisted Evil Но в АК поне пишат грамотно.  А усвояването на модела никак не е лошо нещо, ако детето мисли да продължи обучението си на Запад. То и това му е ценното на АК - би трябвало децата след това по-лесно да се адаптират в западните университети. ......


Не съм съгласна с мнението. Зависи от децата, не от АК. Единствената причина част от завършилите да успяват е че са качествени те самите + подходяща семейна среда и може би и у-щето, но след първите 2.

Знам, че подобен подход не харесвате като доказателствена част, но сина на познати завърши АК миналата година, беше приет в "n" на брой университети, една година изкара в САЩ и тази се върна да продължи в БГ. Не се адаптирал или не знам какво си, майка му прекара, колкото може време с него миналата година в САЩ #Crazy да му помага #Crazy

Допадна ми изказването на NeliTom. Склонна съм да вярвам, че е както казва.

В тази възраст децата трябва да им се поставят сериозни и по-трудни предизвикателства, за да са готови за живота, а не забавления за първи клас. Видяхте ли това:
http://www.acs.bg/acs_photos/15_September_2009/img_8992.html

# 99
  • Мнения: 2 843
Елина, целта на подобни "забавления" е да социализира учениците - казвам официалното становище, част от философията на колежа... На мен, като на по-академичен човек, тези занимания (в които участвахме и ние, облечени в съответните екипи Simple Smile ) не ми бяха особено адекватни, но да кажем, че това си беше мой проблем; по-лошото беше, че всеки вторник ми отнемаха по 40 мин. от часовете за подобни срещи, в които цяла година обсъждахме името и дизайна на знамето на отбора, които трябваше да влязат в употреба чак през следващата учебна година. Но, както казах, това, че на мен тези неща ми изглеждат безсмислени, е само мой проблем - който не ги приема, напуска.

# 100
  • Мнения: 4 877
В тази възраст децата трябва да им се поставят сериозни и по-трудни предизвикателства, за да са готови за живота, а не забавления за първи клас. Видяхте ли това:
http://www.acs.bg/acs_photos/15_September_2009/img_8992.html


Много ми хареса! И аз бих участвала! В този живот не всичко е зубрене!
Базираш се на пример на 1 дете на ваши познати. Има различни фактори за формирането на личността на едно дете и ти добре ги описваш. Едва ли е вината в АК.

# 101
  • Мнения: 1 073
До тази година преподавах в Американския колеж и бях част от екипа, подготвил 12. клас за държавния изпит по български език и литература (бяхме общо три преподавателки на 12. клас). Мога да споделя опита си във връзка с успеваемостта на випуска на матурата: за всеки автор се прави работен лист с конкретна информация за произведенията и въпроси към тях, който се раздава на учениците; отделно те получават и всякакви други материали (статии, изследвания), непрекъснато се правят тестове - както общи, имитиращи формата на матурата, така и по-конкретни за съответния автор. Както виждате, ксероксът непрекъснато "бълва" разпечатки, материали - училището може да си го позволи. Смущаващото в ситуацията е, че учениците не се научават на самостоятелност в търсенето на библиография, не експериментират творчески, но формата на изпита не предполага това; колежанската система - също; важна е ефективността, усвояването на модела... и това се постига.
Друг е въпросът докога ще продължи тази успеваемост: текучеството в колежа е непрекъснато, постоянно напускат учители: по-миналата година напуснаха три преподаватели по литература, миналата години си тръгнахме четири (с което се опитвам да обясня проблема за многото "бивши", който се постави). На мен самата би ми било интересно да проследя развитието в тази насока: ще се окаже ли, както ми казаха от администрацията, че "системата си работи" и без личността.
Беше ми интересно и полезно! Благодаря!
Елфа, в тази насока ли беше и твоят пост?
Да, точно в тази! Peace

# 102
  • Мнения: 2 993

В тази възраст децата трябва да им се поставят сериозни и по-трудни предизвикателства, за да са готови за живота, а не забавления за първи клас. Видяхте ли това:
http://www.acs.bg/acs_photos/15_September_2009/img_8992.html


Децата имат нужда и от такива занимания. Но какво става, когато някой не познава съшността на училището. Вади нещо от контекста и го изопачава.
Но се пропускат сериозни неща, като:
например: на 14 години да изучаваш културата на Египет по предмета "рисуване", който е в ДУ;
На същите години да трябва да правиш проучване и анализ на тема "Мерки за справяне с безработицата"-произволен пример
На същите години да изучаваш културата и традициите та дори и кулинарията на малко известни държави
и т.н, и т.н.

и всичко това с основната цел да научиш английски език на 14 години, а всъшност научаваш много други ценни знания за историята , кулурата и живота по света и в България.


До тази година преподавах в Американския колеж и бях част от екипа, подготвил 12. клас за държавния изпит по български език и литература (бяхме общо три преподавателки на 12. клас). Мога да споделя опита си във връзка с успеваемостта на випуска на матурата: за всеки автор се прави работен лист с конкретна информация за произведенията и въпроси към тях, който се раздава на учениците; отделно те получават и всякакви други материали (статии, изследвания), непрекъснато се правят тестове - както общи, имитиращи формата на матурата, така и по-конкретни за съответния автор. Както виждате, ксероксът непрекъснато "бълва" разпечатки, материали - училището може да си го позволи. Смущаващото в ситуацията е, че учениците не се научават на самостоятелност в търсенето на библиография, не експериментират творчески, но формата на изпита не предполага това; колежанската система - също; важна е ефективността, усвояването на модела... и това се постига.
Друг е въпросът докога ще продължи тази успеваемост: текучеството в колежа е непрекъснато, постоянно напускат учители: по-миналата година напуснаха три преподаватели по литература, миналата години си тръгнахме четири (с което се опитвам да обясня проблема за многото "бивши", който се постави). На мен самата би ми било интересно да проследя развитието в тази насока: ще се окаже ли, както ми казаха от администрацията, че "системата си работи" и без личността.
Уважаема Госпожо,
Убедена съм, че имате благодарността и уважението на децата, на които сте преподавали, а също и на техните родители. А и всички ние Ви се възхитихме!

В моята работа също ми се иска да чуя благодаря, когато съм силно удовлетворена и аз, и собствениците на фирмата,от свършеното, но ... всъшност за това съм наета. В никакъв случай не омаловажавам постигнатото от Вас, напротив дай Боже повече такива учители и ние родителите се прекланяме пред Вас.

# 103
  • Мнения: 227
Ама  rosss, от какъв контекст го вадя!?
Отварям сайта за запознаване и това е на първа страница!

Ние също правим Еко-проекти от 5-ти клас примерно, с макети. Децата получават награди, говорят за пасивни къщи, пътуваха до ТЕЦ Марица Изток за да им помогнат да се подготвят по темата, играем народни танци от детската градина и пр. Така че това не са изолирани явления приоритет само на вашето училище и то не е толкова по-различно или уникално по-добро!

Убедена съм, че свестни деца и условия за развитието им има повече от няколко, а камоли пък от едно единствено!
Както и ако детето има проблем(примерно глезено) училището няма да ти го реши!

Последна редакция: пт, 25 сеп 2009, 14:44 от Elina__

# 104
  • Мнения: 2 993
Нито съм казвала, че дадено училище е единственото, нито че е най-доброто.

Разяснението ми беще свързано с коментара в това изречение "В тази възраст децата трябва да им се поставят сериозни и по-трудни предизвикателства, за да са готови за живота, а не забавления за първи клас. "

Общи условия

Активация на акаунт