Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 11

  • 70 622
  • 746
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 465
Добро утро и от мен!
Интересни неща обсъждате.
Наблюдавам голямото момиченце и най-голямото братче.Преди започване на училище имат около 30-40 минути за среща с приятели.Голяма детска глъчка е.Аз обикновено стоя на страна,давам възможност на момиченцето да се види  с приятелките си без мен.Нали знаете какви са мили бъбривки първокласничките.Ако няколко я наобиколят и шумът идва и от зад се случва паниката.Тя започва да ме търси с поглед и на  ръцете и се разтварят пръстите.Точно този шум я притеснява.Баткото си носи шапка -маска като грабител на банка.А хубавицата е с наушници,които са плътни и от рошава материя.Подобна е и материята на 3 -те и завивки,с които спи.Забелязах,че тя гледа устата на връсниците си.Дали пък не чете по устните им.?
При нея и малкото братче обаче водата боли,когато тече по ръцете.Особено студената.Шумът ,допират ,звукът ли..
Кезая благодаря за превода на Апраксията. Hug
ПС.Аз съм 40 годишна и като видя украсите за Хелуин-светещи  очи в тъмното не спирам да мисля за Торбалан от детството."Ако не спиш ще дойде Торбалан!"Освен нежеланието да заспиш се допълва и страха от идването на Торбалана и майка ти,която ще види,че не спиш...
Оспамих -извинете ме... Laughing

# 16
  • Бургас
  • Мнения: 959
Здравейте и от мен в новата темичка   bouquet

Вижте каква интересна новина:

Художник аутист рисува Ню Йорк по памет

# 17
  • Мнения: 375
Този го гледах миналата година по телевизията.Даже го даваха как лети с хеликоптера и след това рисува.Беше много интересно ,защото имаше хора ,които не му вярваха и се наложи да го закарат в град ,кьдето никога не е ходил.

# 18
  • Мнения: leet
А днес синът ми направи голяма изненада.
След втория час, в междучасието, се качил 2 етажа нагоре, влетял в кабинета на ресурсната и казал "Идвайте веднага госпожо, че две деца се бият в стаята."

И ресурсната слязла с него, и потушила боя.
Според нея, много социален взел да става и след като видял, че не може да вътвори ред, а сме сигурни, че се е карал на децата, защото това го прави от най- ранна възраст- децата играят, той им се кара отстрани как щели да се ударят. Но днес наистина е имало бой. А него тези неща го притесняват много и е отишъл да търси помощ, при човека, който се занимава персонално с него и чувства близък.
Синът ми има невероятна фотографска памет- констатират го преподавателките в школата по рисуване. А терапевтите му казват, че това, че изразява с рисуване всичко, което го впечатли е много добре, не задържа нещо неизказано в себе си така. Например, виждаме на витрина наведен на една страна живраф. Връща се няколко пъти до витрината, за да го огледа от всички страни. Прибираме се вкъщи, събува обувките със скоростта на светлината и без да се навежда, защото бърза към моливите и скицника. И започва,като предупреждава никой да не го гледа. След около час ме вика да ми покаже- няколко картини, от които в първата жирава е прав, но среща таралежа, навежда се да му каже нещо, което е написано отстранои на рисунката- първо се поздравяват, на следващата рисунка е още по- наведен, търси нещо и говори, но ядосано и казва "Аз съм много ядосан и ще се разплача"- и това е написано, на следващата жирафа е легнал да спи, а до него- други жирафи, които си говорят и пак- надписи.

# 19
  • Мнения: 428
След като видях статията, която ни е пейстнала Алина за художника, веднага се сетих за нещо, което се случи преди две седмици в кабинета на психоложката.
В него по стените има много рисунки направени от деца - пациенти.
Но погледът на Мими моментално беше привлечен от една картина, която изобразяваше момиченце, а рокличката му беше апликация от плат. И каза, че иска да направи същата картина. Речено - сторено. Психоложката извади нужните материали, даде бял лист на Мими и любопитно я зачакахме. А тя седна с ... гръб към картината, която смяташе да копира. В началото се изненадах, ами как ще я вижда, помолих ч да седне на другото столче. Точно срещу нея. Отказа ми. Какво беше изумлението ни, когато седейки с гръб, без нито веднъж да се обърне да я погледне, Мими я направи 1:1, все едно я беше фотографирала.  Shocked

Поздравления, за МартиHeart Eyes
pepi_r   bouquet

# 20
  • София
  • Мнения: 4 412
Влади, на мен ми направи много добро впечатление, че търси учителката. И за рисунките сигурно са прави, че така си изявява чувствата. Поздрави!

А за фотографската памет, сега се замислям, че ако видят нещо и не го преживеят, това може да ги върне назад. В събота дъщеря ми видя в едно кафене детски филм с някакъв динозавър, уж миролюбив, беше по някоя от телевизиите. Така се впечатли и се изплаши, че си тръгнахме набързо и аз 5-10 мин. и говорих спокойно как това е било играчка, колко доволно е било момчето и че този динозавър не е страшен. Гледах да й приказвам, докато го преживя, но доста се беше фиксирала и се стреснах.

За шумовете и слуха - при нас си мисля, че помогнаха едни не сложни упражнения в Логос АБВ - около 30 най-разпространени шумове /плач на дете, смях, пускане на вода в казанче, заря, пиано, тропане от танц, духане на нос и т.н./ и се пускаха като звук, показваше се картинка и и логопедката малко обясняняваше. Това го правехме през пролетта на 2007 година. Мисля, че като научи тези шумове и да ги свързва с картинката и обяснението, малко се успокой. През миналата година й обяснявах всеки шум - форсиране на кола, клаксон, даже и тя се научи вече да ме пита "какъв е този неприятен шум". Все още й се случва при нов и непонятен шум скача 1 метър и побягва нанякъде.
Сигурна съм, че и физически ги боли - тя и дъщеря ми като писне, мен ме пронизва корема.

Последна редакция: ср, 28 окт 2009, 07:40 от TanyaMG

# 21
  • Реъкйавик
  • Мнения: 380
малко информация за тези който четат англииски http://specialisterne.com/index.html
идея от исландските родители

# 22
  • Мнения: 465
FRIG,аз имах въжможност само Каталога на Специалистите да разгледам тази сутрин,но и той ми стига,за да се радвам,че  някъде по света една цяла държавна система може да интегрира ,приеме и използва способностите на специална група от гражданите си.
Интересно ми ,колко процента е данъкът ви общ доход?
Голям фен съм на Исландия вече!
ПС.Аз ще търся и линк за Съншайн бой-филма...

# 23
  • София
  • Мнения: 4 412
veselcheto, зачетох се в това, което си писала за първокласничката - тези 30-40 мин. свободно общуване не я ли натоварват преди училище? Дъщеря ми се изнервя, ако сутрин 5 мин. е хаос в ДГ. Ние ходим точно преди закуската и тя обича да си седне на столчето. Вече в 11 часа за следващите игри се е окопитила и няма проблеми да си играе.

# 24
  • Реъкйавик
  • Мнения: 380
FRIG,аз имах въжможност само Каталога на Специалистите да разгледам тази сутрин,но и той ми стига,за да се радвам,че  някъде по света една цяла държавна система може да интегрира ,приеме и използва способностите на специална група от гражданите си.
Интересно ми ,колко процента е данъкът ви общ доход?
Голям фен съм на Исландия вече!
ПС.Аз ще търся и линк за Съншайн бой-филма...

слън4евото мом4е ве4е е на англииски не знам дали е пуснат някъде за да си го изтеглите. моята дипломна работа е на тема аутизъм ще ви пусна линк да видите по късно и е с организацията на родителите на деца с аутизъм

# 25
  • Мнения: 2
Здравейте всички!Включвам се за да ви покажа  материали,които ми бяха предоставени от семинара на сдружение"Асоциация аутизъм",на който имах удоволствието да присъствам.Има доста полезни неща,има  и списък на професиите,които нашите деца могат да упражняват.За съжаление единствено г-жата с Аспергер не пожела да ни предостави слайдовете си.Надява се да съм ви полезна!
Критерии за откриване на хора с Аспергер. От Атлууд и Грей

Количествено превъзходство в социалните взаимоотношения, проявяващо се по следния начин при повечето хора с Аспергер:

1.Взаимоотношенията с връстниците се характеризират с лоялност и безусловна надеждност

2.Освободени от сексистки или други създадени предубеждения, свързани с възраст и т.н; способни да не съдят хората по начина, по който изглеждат

3.Изразяващи мнението си без оглед на социалния контекст или привързаността към личните си вярвания

4.Способни да преследват личната си теория или перспектива, независимо от  противоречивите доказателства

5.Търсещи публика или приятели, които са способни на ентусиазъм спрямо уникалните им интереси или теми

6.Съобрзазяващи се  с детайлите, разходващи време за  дискутиране на теми, които не са обект на първостепенен интерес

7.Способни да слушат без да изразяват непрестанни преценки или предположения

8.Предимно заинтересувани от значимия принос към разговора; с предпочитание да избягват „обичайните безсмислени дребни разговори” или социално- тривиални изявления и повърхностни разговори

9.Търсещи, честни, позитивни, истински приятели със скромно чувство на хумор

Употребата на думи:

Говорещ перфектно „Аспергерски” – социалния език, характеризиращ се с поне три от следните особености:

•   решителност за търсене на истината

•   разговори, освободени от скрити замисли или планове

•   богат и модерен език и интерес към думите

•   очарованост и интерес към базирания върху думите, хумор

•   напредничаво използване на картинни метафори



Когнитивни умения, характеризиращи се с поне четири от следните особености:

1.   Засилени предпочитания към детайлите за сметка на общото

2.   Оригинален, уникален начин на мислене при решаване на проблемите

3.   Изключителна памет и / или припомняне на детайли често пъти забравени или пренебрегнати от останалите, например: по отношение на имена, дати, разписания, установени практики

4.   Жадни за постоянно събиране и каталогиризиране на информацията по теми, свързани с интересите им

5.   Постоянство в начина на мислене

6.   Енциклопедичност или знания, подобни на информация от CD ROM, по една или няколко теми

7.   Познаване на обичайните установени практики и фокусирано желание за запазване на реда и прецизността

8.   Прозрачност/ яснота на ценностите/ процеси на взимане на решения, не подлежащи на промени от политически и финансови фактори



Допълнително възможни фактори :


•   Проницателна чувствителност към специфични сензорни изживявания или стимули, наоример: слушане, допир, поглед, и/ или миризма

•   Сила в индивидуалните спортове и игри, особено онези, които включват издържливост или зрителна прецизност, включващи гребане, плуване, боулинг, шах

•   Сила в индивидуалните спортове и игри, особено онези, които включват издържливост или зрителна прецизност, включващи гребане, плуване, боулинг, шах

•   Добра предпоставка за завършване на Университет или колеж

•   Много често грижовни към хората с нетипично развитие






Job list for people with Asperger Syndrome


Audiologist-research Звуков терапевт
Automotive service technician and mechanic Автомобилен техник и монтьор
Baggage handler Пиколо
Book-keeping Счетоводител
Bus-driver Шофьор на автобус
Cartoonist Карикатурист
Computer and information scientist, research Специалист по компютърни и информационни технологии
Computer animator Специалист по компютърна анимация
Computer software engineer/applications/systems software Компютърен и софтуерен инженер/ Специалист по системен софтуер
Computer support specialist Специалист по компютърна поддръжка
Computer systems analyst Анализатор на компютърни системи
Copy editor Редактор на преписи и дописки
Data entry operator Оператор на база данни
Database administrator Администратор на база данни
Desktop publisher Електронен Издател
Dog groomer or assistant Асистент, осигуряващ грижа за кучета и коне
Dog trainer Треньор на кучета
Drafting Чертожник
Economist Икономист
Electrician Електротехник
Engineer Инженер
Graphic designer Специалист графичен дизайн
Horse trainer Дресьор на коне
Health information technician Експерт по информация, свързана със здравеопазването  
Information clerk Чиновник в информационно бюро
Insurance underwriter Експерт застраховане
Inventory clerk Отговорник по инвентаризация
Janitor/cleaner Портиер/ Хигиенист
Journalist Журналист
Laboratory technician Лабораторен техник
Landscaping/grounds keeping worker Специалист по озеленяване
Library technician Библиотекар
Machinist Машинист
Maintenance and repair worker, general Работник/Специалист по поддръжка и експлоатация
Maintenance, building or factory Работник по поддръжка в строителството или производството
Mapping drafter Картограф
Market research analyst Маркетинг Анализатор
Mechanic Механик
Mechanical designer Конструктор на машини
Medical records technician Отговорник за поддържане на медицински данни и документи
Medical scientist Изследовател в областта на медицината
Musician Музикант
Office clerk, general Административен работник/ Чиновник
Packer and packager- by hand Отговорник пакетиране
Painter (house) Бояджия
Pharmacist Фармацевт
Photographer or assistant Фотограф/ Асистент
Piano tuner Специалист по настройки на пиана
Researcher Изследовател
Security guard Портиер/ Охрана
Shelf stocker Отговорник по подреждането на стилажите
Statistician Статист
Technical support specialist Специалист по техническата поддръжка
Technical writer Машинописка
Technician and technologist Техник/ Технолог
Telecommunication line installer and repairer Отговорник телекомуникационни инсталации и поправки
Truck driver Шофьор на камион
Veterinary assistant Асистент ветеринар

www.learning-solutions.co.uk www.thelisteningprogram.com

# 26
  • Мнения: 5 685
Здравей. Аз също присъствах на този семинар. Мисля си, че ще е по-добре да си копираш мнението и да го публикуваш ето тук: Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 11, тъй като се отнася за нея тема и хората пишещи там  Peace. Тази тема може и да се изтрие,а поста ти е ценен  Hug

# 27
  • Мнения: 465
Фриг благодаря.Ако го има на английски,аз ще го намеря.Чакам с нетърпение да прочета особенно за работата с родителите.  bouquet
Излязла е една интересна книга"Does your baby have Autism?"(Има ли аутизъм бебето ви?),Osnat Teitelbaum,Philip Teitelbaum.Книгата е базирана на 20 годишните им наблюдения,както и на видео материяли предоставени на авторите от родители на деца,по-късно диагностицирани с а-м.Наблюденията се водят в посока развитието на моторните функции на бебето--от повдигане на главата,обръщане от гръб на корем,пълзене,изправяне,прохождане.
Според авторите малки и рано направени корекции в положението на ръчичките при обръщане на бебките или окуражаване на детето за пресичане на средната линия могат да върнат хармонията в развитието на детския мозък.Не просто сядането,пълзенето или прохождането,а правилният им ,синхронизиран начин води до развитието на мозъчните центрове.Ще я търся на
pdf.Ако има желание някой може и да преведем от нея.
ПС.Когато се запознах със семейството,за което работя в момента спомням си ,че бях изумена от начина по който третото детенце пълзеше-влачеше се на една страна.Ама не можеш нищо да кажеш-бабата се усмихваше колко било то "сладко".Спомням си когато Деси заговори за W-образното сядане и на другият ден го наблюдавам човечето като жабче на пода..
Таня ще отговоря малко по-късно.

Последна редакция: пт, 30 окт 2009, 15:50 от veselcheto

# 28
Здравейте, отново пиша във връзка с моята племенничка. Кезая, Катина, обръщам се към Вас /защото вие имате най-голям опит в работата със специалсти/с молбата ако е възможно да ме посъветвате към кои специалсти да се обърнем, за да започнем работа/имам в предвид логопед и психолог/, за да не се лутаме между многото имена и да губим ценно за нас време. Поинтересувахме се и за музикотерапия, но не сме сигурни пак към кого или къде да се обърнем. Ще се радвам да ни помогнете с повече информация. Благодаря Ви.

# 29
  • Мнения: 15
Здравей нов гост!
Най-добре е да говорите с терапевт и той да ви посъветва за детето. Преди  година и половина моето дете започна да прави музикална стимулация с The listening program и сега говори. Проверявах старателно има ли за възможност за ТОматис тук и така попаднах на програмата и се свързах с г-жа Георгиева. Детето ми е с аутистичен спектър поради много сензорни проблеми, неговорящо, нямаше никаква идея за гласа си. Поради ниска тактилна чувствителност се стимулираше и удряше на определени места. Имаме становище и от св. Никола, но специалистите там не ми обясниха защо прави тези поведения, а само търсеха негативи и "отписваха" детето, да не говоря за отношение. След като избрахме логопед и разбрахме детайли за слуховото стимулиране семейно решихме, че е добре да види детето и специалиста от Англия, който следи работата на програмата тук А. Хийт. Миналата седмица пак прегледа детето ми и аз съм възхитена от професионализъм и точно обяснение на проблемите. Програмата помогна на момченцето ми да интегрира много нива и вестибуларния механизъм да заработи.  Аз ви препоръчвам тази програма, защото е с много ползи и е лесно да се прави вкъщи. Много по-евтина е от Томатис, която я няма тук. Живяли сме в Белгия и там доста родители на деца с аутизъм практикуват слушането вкъщи. Получаваме много  съвети  и проучвания след регистрирането на детето ми като правещо терапията от института в Америка. Преди 10-на дни на форума на център аутизъм английския психолог говори за програмата. Ако не сте присъствали мога да ви изпратя информация. Със слушането правим специално структурирани за нуждите и дефицитите на детето ми движения преди и от B.Gum и др. сензорни стимулации. Проследяват се от психоложката в екипа им, който е учила това и има добър опит със сензорни деца.
Радвам се че отново има връщане към темата сензорно стимулиране и развититето на мозъка и движенията на децата. За мен това е основата. Ние правим тази комбинация имаме огромен напредък и се надявам този път разговор да се получи. Може да ми пишете за подробности.

Общи условия

Активация на акаунт