Връщане на ел.уред в Техномаркет-възможно ли е?

  • 12 526
  • 28
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 1
Проблемът ми е следния-купих си хлебопекарна Мулинекс от Техномаркет преди 3 дни.Пробвах 3 пъти да опека хляб,но на основната програма,която е за обикновен хляб-той си остава суров,с две думи не отговаря на очакванията ми.После прочетох във форума,че точно от този модел-2000 имало и други  оплаквания,но вече я бях взела.Та...въпросът ми е-имам ли право да я върна в магазина  и да ми я заменят с друга?
Някой ако е запознат или е  имал подобен проблем, много моля да сподели! Hug

# 1
  • Мнения: 25 710
Да, имаш. Даже и да има повреда, те са длъжни да ти я пратят за ремонт, не ти да търсиш сервиза. Казваш, че правиш рекламация и толкова.
 Но щом е купена преди 3 дни, можеш да я върнеш и без обяснения, ако не се лъжа.

# 2
  • Стара Загора
  • Мнения: 2 731
Моята е купена от Зора, два пъти се разваля Мулинекс 5000 е, нося я в магазина. Те я носят в сервиз, но предния път чаках 3 седмици, сега ще видим колко. Един консултант ме попита защо не я нося в сервиза, но му казах че не знам къде е. да не говорим че в гаранционната карта пише, че сервиза е в София, Пловдив и Варна  и ако нямам нет да разбера кои са им партньори, как да разбера къде да я нося.

# 3
  • Мнения: 1
В моя случай проблема е,че машината няма повреда,а явно самия модел е несполучлив.Затова се интересувам-имам ли право просто да я върна,понеже тук не става въпрос за повреда,която трябва да поправят.И ако имам право-трябва да си избера друга машина или могат и парите да ми върнат,понеже в тоя ценови диапазон алтернативата беше един модел на Делонги,за който нямам информация дали е добър или не.

# 4
  • Мнения: 1 125
 Mr. Green Амиии теоретично можеш да си върнеш работещия уред (имаш това право). Ноооо е твърде вероятно да почнат да ти обясняват че нямаш право. А и практиката в Техномаркет е този уред да се продаде - тоест някой да си го купи вместо нов, и на цената на нов .......

# 5
  • Мнения: 1 125
 newsm78 Ама тази тема на едни размисли ме навежда ...... просто не е истина. Между другото, непосредствено преди да излезна в майчинство работих точно в Техномаркет (това всъщност е първият ми работодател, който ме осигурява на реалното заплащане, и не съм ощетена при ползване на болнични и подобни ... но това е друга тема). В името на истината, за да направиш рекламация и да върнеш уреда няма 3 или 7-дневен срок по закон (както ще се опитат да те убеждават в магазина ...).

Трагичното е, че в БГ наистина от това са потърпевши следващите клиенти, на които въпросните върнати уреди се пробутват ... Поради което мен лично много ме е дразнило безпричинното връщане (тоест когато няма проблем с неизправност, а просто клиентът не е знаел какво иска да си купи ...). Всъщност, на IT-сектор (където работех) проблемът е още по-сериозен. Например ако "уредът" е компютър с лицензирана операционна система в момента на първо включване започва да тече "демо"-периодът за някои приложения, с което следващият клиент е ощетен значително ...

Както и да е ... любопитно ми е защо се е стигнало до купуването на въпросната хлебопекарна. Тоест какви са причините да не сте знаели всъщност какво и защо искате да си купите. И в какъв точно смисъл въпросната хлебопекарна не е оправдала очакванията ви. Все пак, няма и хипотетична вероятност да си направите хляб от пясък ... А в името на истината въпросните автоматични хлебопекарни само автоматизират процеса, няма как да стане нормален хляб при ненормална комбинация на продуктите. Тоест, никоя хлебопекарна няма да направи нормален хляб при ненормално съотношение на продукти (или използване на некачествени такива, например влажно брашно в резултат на неправилно съхранение, проблем с маята и т.н.).

Предлагам да обсъдим начинът, по който експлоатирате въпросната хлебопекарна ...

# 6
  • Мнения: 1
bibona ,мога да те уверя,че не става въпрос за ненормална комбинация от продукти или желания да напарвя хляба от пясък,все пак имам претенции,че съм грамотна и мога да прочета рецептата и да си премеря точно продуктите.Сетих се и да сменя брашното,с пясък не бях се сетила да пробвам.Значи-проблемът не е в продуктите,нито в грамажите-спазвам всичко съвсем точно.Снощи след поредния опит да опека хляб на 1 програма-за обикновен хляб,отново остана суров и го доопичах още 30 минути.На въпроса-че не съм знаела какво и защо исакм да купя-аз исках да си купя пекарна,която да ми опече хляб според описанието-това трябва да стане на 1 програма за 3.08часа,но се оказва в последствие,че пекарната не го опича ,а трябва допълнително опичане.Както вече писах-след като я купих прочетох в темата за пекарните,че точно от този модел на Мулинекс-W2000 имало и други недоволни.Искам да уточня,че не става въпрос за някаква моя приумица,че просто ей така ми е хрумнало да си върна пекарната-аз си я купих с такова желание и сега много ме е яд,че явно съм направила злополучен избор.Та...това всъщност е въпросът-имам ли или нямам право да я заменя?

Последна редакция: чт, 04 мар 2010, 11:32 от georgi@

# 7
  • Мнения: 1 125
По закон имаш право да я замениш, ако евентуално в магазина ти откажат - редът е: 1) влизаш при управителя и почваш да му пилиш нервите, като му даваш да разбере, че знаеш какви са ти законовите права; евентуално го информираш, че ще потърсиш съдействие и от разните организации за защита на потребителите 2) ако се наложи, наистина търсиш такова съдействие.

# 8
  • Стара Загора
  • Мнения: 2 731
Както и да е ... любопитно ми е защо се е стигнало до купуването на въпросната хлебопекарна. Тоест какви са причините да не сте знаели всъщност какво и защо искате да си купите.
Предлагам да обсъдим начинът, по който експлоатирате въпросната хлебопекарна ...
Много интересни въпроси задавате. Аз исках хлебопекарна, защото на стара й загубих перките за 40 лв от ТСм магазин, пекох 1г и половина хляб. Не знам защо си мислите, че като сме клиенти сме неграмотни едва ли не. Казва жената, че не пече хляба и толкова. Мен се опитваха да ме уверяват, че не съм я програмирала правилно, те я рестартирали и тръгнала, първо бутон за рестартиране няма. При задържане на бутона за включване и изключване, започва отново програмата. В сервиза са ми сменили мотора, сигурно са го направили, защото пекарната си работи, а аз не мога да  я програмирам правилно. Нося я в магазина, нямам работа  в сервиза, едно че не мога да си го избера сама, второ че на тях съм им дала парите си, при тях е книгата за рекламации.

Ето една тема от нашият дом, за друг уред  е,  но може да ви е полезна:
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=478727.0

# 9
  • Мнения: 1 125
Ето една тема от нашият дом, за друг уред  е,  но може да ви е полезна:
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=478727.0

Да, за съжаление в БГ точно така стоят нещата ... ако не си знаеш правата и/или не си ги търсиш има да те баламостват в ТМ ... там пък това е фирмена политика, колкото и да е жалко!

Аз лично бих се въздържала да си купя пералня от ТМ, пък и хлебопекарна ... въпреки че имам право на отстъпка от цената.

# 10
  • Мнения: 15
Имаме пекарна на Кенууд. Работи и няма такъв проблем. Явно Мулинекс нещо са оплескали щом има толкова хора с проблеми. За връщането в ТМ - сложна работа и повечко време и нерви.

# 11
  • Варна
  • Мнения: 2 576
Какво стана с вашата пекарна, успяхте ли да я върнете?

# 12
  • Мнения: 411
Поради което мен лично много ме е дразнило безпричинното връщане (тоест когато няма проблем с неизправност, а просто клиентът не е знаел какво иска да си купи ...).
Това звучи меко казано цинично. Едно е да придобиеш представа за дадения продукт по външния му вид, съвсем друго е от опит. Затова и закона и практиката предоставя пробен срок, т.е. срок в който може да се върне дадената стока.
А това за повторна продажба на върнатите изделия не е само българска практика.
Към автора на темата. По закон можете да върнете стоката в срок до един месец. Не знам дали няма да ви направят проблем за това, че машината е ползвана. Другия вариант е рекламация, поради дефект. Практиката е да имате 2 или 3 рекламации за да искате машината да Ви бъде сменена с друга или да Ви възстановят парите. 

# 13
  • велико търново
  • Мнения: 588
И аз да се включа с въпрос към bibona .Закупихме си скоро нов хладилник от техномаркет ,но като ни го доставиха и се подписахме на някаква си декларация ,че го приемаме в здрав външен вид .Обаче като махнах сума ти и найлони лепенки и кесийки се оказа ,че едната купа за плодове най -отдолу е с голяма пукнатина и счупване. При искане за рекламация ни казаха да сте гледали ,а и сте се подписали на декларацията и нямате право на рекламация.А и купата е аксесоар и не влиза в гаранцията.Това го има само в България.

# 14
  • Мнения: 1 125
За съжаление - наистина да сте гледали преди да подпишете! Ами ако е било всичко здраво, но вие сте го счупили? И вие вече не може да докажете че не е така ... защото вашия подпис потвърждава точно че всичко е здраво!

 Wink То теоретично просто имате право да върнете продукта - но трябва да е в оригиналната опаковта И ДА НЯМА СЛЕДИ ОТ НЕПРАВИЛНА ЕКСПЛОАТАЦИЯ, като например счупване ...

# 15
  • Мнения: 3
Съгласно закона за защита на потребителите, мисля, че имаш право да върнеш продукт до 7 дена. Предполагам трябва да се пази касова бележка, оригинална опаковка и тн. Винаги може да се пусне и жалба до комисията ако считаме, че сме прецакани.

# 16
  • Мнения: 4 275
Аз си взех миксер от Кауфланд. Не оправда очакванията ми. В листа с инструкциите  пишеше на всеки 5 минути работа - 5 минути почивка. Още на следващия ден отидох и го върнах, а хората ми върнаха парите. Но в ТМ май стоят другояче нещата ...  Confused

# 17
  • София
  • Мнения: 8 285
Дочетох темата до края но ето този пост ме провокира да пиша.

newsm78 Ама тази тема на едни размисли ме навежда ...... просто не е истина. Между другото, непосредствено преди да излезна в майчинство работих точно в Техномаркет (това всъщност е първият ми работодател, който ме осигурява на реалното заплащане, и не съм ощетена при ползване на болнични и подобни ... но това е друга тема). В името на истината, за да направиш рекламация и да върнеш уреда няма 3 или 7-дневен срок по закон (както ще се опитат да те убеждават в магазина ...).

Трагичното е, че в БГ наистина от това са потърпевши следващите клиенти, на които въпросните върнати уреди се пробутват ... Поради което мен лично много ме е дразнило безпричинното връщане (тоест когато няма проблем с неизправност, а просто клиентът не е знаел какво иска да си купи ...). Всъщност, на IT-сектор (където работех) проблемът е още по-сериозен. Например ако "уредът" е компютър с лицензирана операционна система в момента на първо включване започва да тече "демо"-периодът за някои приложения, с което следващият клиент е ощетен значително ...

Както и да е ... любопитно ми е защо се е стигнало до купуването на въпросната хлебопекарна. Тоест какви са причините да не сте знаели всъщност какво и защо искате да си купите. И в какъв точно смисъл въпросната хлебопекарна не е оправдала очакванията ви. Все пак, няма и хипотетична вероятност да си направите хляб от пясък ... А в името на истината въпросните автоматични хлебопекарни само автоматизират процеса, няма как да стане нормален хляб при ненормална комбинация на продуктите. Тоест, никоя хлебопекарна няма да направи нормален хляб при ненормално съотношение на продукти (или използване на некачествени такива, например влажно брашно в резултат на неправилно съхранение, проблем с маята и т.н.).

Предлагам да обсъдим начинът, по който експлоатирате въпросната хлебопекарна ...
това което мога да кажа е: Браво! Поздравления, че не работите вече там! Не бих желала да ме обслужи човек с такава "компетентност".
Последния път, когато искахме да купим фоторамка и попитахме "Има ли памет?", девойката каза: "Не". Тогава поискахме кутията и се оказа, че има. Дори не си даде труда да погледне, а говореше наизуст.

Кой какво си го е купил си е негов проблем. Ако ще и само за да го разгледа или снима с него.
А тези "демо приложения", за които се притесняваш не се ли хабят, когато се използват "уредите" като мостри в магазина, персонала не се ли обучава върху тях?
Между другото от тези магазини последно бих си взела компютър. А телефоните си проверявам дали са нови, че единия го купихме със снимки на персонала и отчетени минути на разговор.
Ако бе прочела внимателно за какво се говори и беше ползвал хлебопекарна щеше да си наясно, че е малко вероятно да не се получи добър резултат при основен хляб (бяло брашно, вода, мая, сол, захар) Все пак човек като му е ново нещо и не е ползвал спазва инструкциите, а уредите си имат приспособления за мерене.

По темата Надявам се да си успяла да я върнеш. Ако

# 18
  • Мнения: 1 125
Последния път, когато искахме да купим фоторамка и попитахме "Има ли памет?", девойката каза: "Не". Тогава поискахме кутията и се оказа, че има. Дори не си даде труда да погледне, а говореше наизуст.

Кой какво си го е купил си е негов проблем. Ако ще и само за да го разгледа или снима с него.
А тези "демо приложения", за които се притесняваш не се ли хабят, когато се използват "уредите" като мостри в магазина, персонала не се ли обучава върху тях?
Между другото от тези магазини последно бих си взела компютър. А телефоните си проверявам дали са нови, че единия го купихме със снимки на персонала и отчетени минути на разговор.
Ако бе прочела внимателно за какво се говори и беше ползвал хлебопекарна щеше да си наясно, че е малко вероятно да не се получи добър резултат при основен хляб (бяло брашно, вода, мая, сол, захар) Все пак човек като му е ново нещо и не е ползвал спазва инструкциите, а уредите си имат приспособления за мерене.

 hahaha Ами трябва да ти кажа, че по-скоро трябва да съжаляваш че такива "некомпетентни" като мен нямат желание да работят там! Защото мен лично 5лв бонус за пробутан уред не ме мотивират особено и не се старая на всяка цена клиента да си купи нещо употребявано, или нискокачествено или просто много по-скъпо от алтернативата (без каквито и да било предимства). Но има хора, които целят така да постигнат доооста по-висока заплата, и например като не искат да си купиш точно тази фоторамка директно те лъжат, за да ти предложат евентуално друг модел, "по-добър", ама от който евентуално е останала само мострата ...

Уредите като мостри в магазина само са изложени, тоест просто събират прахоляк (говоря за лаптопите, то за тях важат и въпросните приложения). И приложенията с нищо никому не са интересни - ще тръгне някой от персонала да се "обучава" да ползва демо офиса ...  hahaha На IT сектор обикновено има включена само една (рядко 2-3) мостри ... А като става въпрос за въпросния телефон, твърде вероятно е да е бил купен от клиент, но после да е бил върнат (понякога и поради проблем, възникнал по време на експлоатацията ...) - всъщност да е ползван от клиент ... Да, за съжаление политиката на фирмата е, че всички върнати (евентуално отремонтирани) уреди, както и всички мостри се продават ... И да, политиката на фирмата е консултантите да не ви информират изрично, че имате право на отстъпка от цената, когато си купувате мостра ... Колкото и да не ти харесва ... И да, аз също никога, ама НИКОГА не бих си купила компютър от там, ... но това е съвсем друга тема!

# 19
  • Мнения: 3 157
От страницата за КЗП:
· Какво да прави потребителят с промишлена стока, която не задоволява потребностите му? Занася я в магазина в 3 дневен срок, но там няма аналогична стока, с която би могла да се замени. Може ли в този случай да се съгласи на замяна със съвсем друга стока?

Потребителят има право на рекламация при:
• Констатирани липси
• Дефекти на стоката
• Несъответствие с обявения размер
• Несъответствие с обявената търговска марка
Замяната е възможна само ако стоката се връща в неповреден и чист вид, с опаковка, маркировъчни обозначения и документи по продажбата, само при условие, че търговецът се съгласи (по закон не е задължен). Потребителят трябва да се задоволи с вече закупената стока.

# 20
  • Мнения: 219
Имам същия проблем с Мулинеск , купен преди три дена от "Технополис".
 Изпробвах четири различни рецепти с различни продукти и нещо не се получава. Хлябът е като тухла и мисля ,че не ми работи нагревателя както трябва.  Бухва и не се изпича. За целия дълъг период не успява д астане по-тъмен от бледо кафяв .
давайте идеи какво да го правя  Embarassed Laughing   

# 21
  • София
  • Мнения: 8 285
mcheuz, пробвай с основния хляб - с бяло брашно, вода, мая, сол, захар (и в=евентуално някаква мазнина, но тя е за сметка на водата). Тъмните брашна и добавките са "висш" пилотаж.  Mr. Green Спазвай точно рецептата, всичко да е на стайна температура. И ако не се получи явно проблема не е в оператора и продуктите.

# 22
  • Мнения: 224
newsm78 Ама тази тема на едни размисли ме навежда ...... просто не е истина. Между другото, непосредствено преди да излезна в майчинство работих точно в Техномаркет (това всъщност е първият ми работодател, който ме осигурява на реалното заплащане, и не съм ощетена при ползване на болнични и подобни ... но това е друга тема). В името на истината, за да направиш рекламация и да върнеш уреда няма 3 или 7-дневен срок по закон (както ще се опитат да те убеждават в магазина ...).

Трагичното е, че в БГ наистина от това са потърпевши следващите клиенти, на които въпросните върнати уреди се пробутват ... Поради което мен лично много ме е дразнило безпричинното връщане (тоест когато няма проблем с неизправност, а просто клиентът не е знаел какво иска да си купи ...). Всъщност, на IT-сектор (където работех) проблемът е още по-сериозен. Например ако "уредът" е компютър с лицензирана операционна система в момента на първо включване започва да тече "демо"-периодът за някои приложения, с което следващият клиент е ощетен значително ...

Както и да е ... любопитно ми е защо се е стигнало до купуването на въпросната хлебопекарна. Тоест какви са причините да не сте знаели всъщност какво и защо искате да си купите. И в какъв точно смисъл въпросната хлебопекарна не е оправдала очакванията ви. Все пак, няма и хипотетична вероятност да си направите хляб от пясък ... А в името на истината въпросните автоматични хлебопекарни само автоматизират процеса, няма как да стане нормален хляб при ненормална комбинация на продуктите. Тоест, никоя хлебопекарна няма да направи нормален хляб при ненормално съотношение на продукти (или използване на некачествени такива, например влажно брашно в резултат на неправилно съхранение, проблем с маята и т.н.).

Предлагам да обсъдим начинът, по който експлоатирате въпросната хлебопекарна ...

Искам да ви кажа че в много случай клиентът не знае точно какво купува, защото няма кой да му даде адекватна и изчерпателна инфомарция в магазинът. В 95% от случаите когато попитам някой консултатнт за някой уред информацията, която получавам е точно това, което пише да малките табелки с цените еми да ме извиняват ама това мога да си го прочета и сама Simple Smile

В една от рекламите мисля че даже го имаше и на сайтът на Техномаркет беше обявено ПРОБВАЙТРЕ ПРОДУКТЪТ В 30ДНЕВЕН СРОК И АКО НЕ ВИ УДОВЕЛТВОРЯВА МОЖЕТЕ ДА ГО ВЪРНЕТЕ.

# 23
  • Мнения: 12
Мисля, че трябва да настоявате ако не да ви върнат парите, наистина да ви я заменят. В крайна сметка хлебопекарната не изпълнява основната си функция. 

# 24
  • Мнения: 23
И аз съм в списъка на потърпевшите - Техномаркет Стара Загора. Закупихме пералня Зануси в събота , инсталирахме я в неделя, по инструкция я пуснахме пробно, така както е описано проработи  т.е напълни вода и завъртя, изкара си програмата и след 1 час решихме да я пуснем с пране обаче не т,ъгва се чува един и същи звук без да върти без да пълни. Спряхме я. След час пак проба - пак нищо. Обажда ме се на техник. Каза в понеделник - 19.04 ще ни посети, дойде и констатира изгоряла платка. Отказахме ремонт и поискахме замяна, каза да се обърнем към магазина. В понеделник отиваме в магазина и съответно - отказ. Тръгнахме да търсим телефони на представители на Зануси в София, свързахме се - отговорът беше , че имаме право само на ремонт но не и на замяна, обадихме се на управителя на ТМ Стара.З. отговорът същия. Сега ми остава КЗП. Пералнята е за майка ми - пенсионерка, която си събираше лев по лев за да си я купи и толкова се зарадва. Амбицирала съм се заради нея.
След прочетеното по-горе вече съм напълно сигурна , че пералнята която ни продадоха е от върнатите, в къщи се оказа че липсват разни  части , а маркуча за чиста вода беше мокър.

# 25
  • Мнения: 224
И аз съм в списъка на потърпевшите - Техномаркет Стара Загора. Закупихме пералня Зануси в събота , инсталирахме я в неделя, по инструкция я пуснахме пробно, така както е описано проработи  т.е напълни вода и завъртя, изкара си програмата и след 1 час решихме да я пуснем с пране обаче не т,ъгва се чува един и същи звук без да върти без да пълни. Спряхме я. След час пак проба - пак нищо. Обажда ме се на техник. Каза в понеделник - 19.04 ще ни посети, дойде и констатира изгоряла платка. Отказахме ремонт и поискахме замяна, каза да се обърнем към магазина. В понеделник отиваме в магазина и съответно - отказ. Тръгнахме да търсим телефони на представители на Зануси в София, свързахме се - отговорът беше , че имаме право само на ремонт но не и на замяна, обадихме се на управителя на ТМ Стара.З. отговорът същия. Сега ми остава КЗП. Пералнята е за майка ми - пенсионерка, която си събираше лев по лев за да си я купи и толкова се зарадва. Амбицирала съм се заради нея.
След прочетеното по-горе вече съм напълно сигурна , че пералнята която ни продадоха е от върнатите, в къщи се оказа че липсват разни  части , а маркуча за чиста вода беше мокър.

Такива продукти в нормалните държави, към които ние явно не спадаме се обозначаватс знак REFURBRISHED и се продават на по-никса цена

# 26
  • Мнения: 76
Ние имаме предупреждение от сервиз,който обсужва подобни маркети.При всяка покупка снимайте на ксерокс касовата бележка.,защото ако имаш забележки след време ти изискват всички документи при покупката,а ако касовата бележка е избеляла с времето те прецакват яко. Crossing Arms

# 27
  • Мнения: 0
Здравейте, ние също си купихме пекарна Мулинекс на 7.12.2009 г. ако не се лъжа.....Първият хубав хляб изпекох едва миналата вечер. До този момент са ми сменени 4 или 5 пъти машините с друга от същия модел. Разкатаваха ме, лъгаха ме, че всичко е по моя вина и едва ли не те вървят срещу себе си само и само да ме угодят... ThinkingСлед поредният неуспешен опит с тази машина аз казах, че ако не ми се смени с друг модел машината ще се свържа с агенцията за защита на потребителите. Излезнаха ми с това, че само аз правя проблеми и всички машини, които съм върнала са вече продадени и никой не се е оплакал и един вид аз съм некадърницата... #Cussing out Нека е така, няма проблем за мен....Всичко това беше прелюдия... Joy
Просто исках да кажа на всички, дерзайте и си търсете правата. Отиваме с парите си и ни правят на маймуни. Не бива да го допускаме, нали сме европейци... Laughing

# 28
  • Мнения: 419
Аз искам да попитам не трябва ли и транспорта да влиза в гаранцията? Нашият аспиратор като се развали мъжът ми го демонтира, качи го в колата и го закара. Но ако бях останала сама защо да притеснявам други хора или да плащам за тази дейност, а и длъжна ли съм да имам книжка и кола? Когато човек връща по-обемист уред, който е в гаранция, то е много вероятно да изникнат разходи по транспорта и ако уреда си работеше както си трябваше, тези разходи нямаше да бъдат направени, тогава не би ли трябвало да се поема транспорта?

Общи условия

Активация на акаунт