Американски колеж - тема 2 (втора)

  • 163 940
  • 1 445
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 18 170
Господинът Пламен да си направи труда да прочете постове в тази и предходната тема и тогава да окачествява... Mr. Green Неведнъж съм казвала, че  децата в АК  са безспорно  интелигентни и че сред тях има редица с потенциал да се справят с изпита за прием без каквато и да е специализирана подготовка.И практиката го показва.В темата пишат майки точно на такива деца. И щом интелигентни и амбициозни деца са доволни от избора си, значи в училището получават онова, което са потърсили.В не един пост казах, че идеалното училище за всеки е различно. За едни е АК, за други е СМГ, за трети е НЕГ, за четвърти английската и т.н. Децата във всяко едно от тях са минали през сериозна цедка, тоест се предполага да имат нужния умствен багаж. Единственото, което съм се осмелила да критикувам и продължавам да съм на същото мнение, е това,  че АК сякаш възпитава у тях прекалено високо его и на моменти необосновано  пренебрежително отношение към техни връстници от също елитни училища. Нещо, което в обратна посока не се наблюдава или поне не с такава сила. И господинът да не оборва  на посоки  чуждите мнения поради простата причина, че не едно от писалите  в двете теми деца от колежа в прав текст е заявявало, че учениците там са върхът на сладоледа, както по отношение на подготовката си по английски, така и по останалите предмети..Конкуренция нямат, видите ли...А  подобно твърдение  е далеч от истината.Отлично справящи се и позакъсали като знания и умения деца има навсякъде - в АК, в НЕГ, в АЕГ, в СМГ и т.н..
Учителка, работила в колежа Ви казва, уважаеми Годподине, неща от кухнята - кои добри, кои не чак толкова, но не, Вие от страната, в която се намирате, която дори  не е БГ по ваши думи, сте по-информиран от нея. Както и по други теми, в които се включиха хора с по-детайлни наблюдения върху нещата от вас. Mr. Green Защо ли да се доверя на Вас тогава , а не на нея като човек, имащ по-обективна преценка за нещата..
За преместване..Не  е толоква лесно, колкото го представяте. Дори и детето и родителите да искат.Поне към днешна дата. Някога езиковите имаха изпити по езика от 9 клас нагоре, с които един възпитаник на колежа безспорно би се спревил отлично.Но днес рядко има обявени свободни места за прием на подобен принцип. Peace Така че най-логично звучи предположението на нова, че напусналите колежа деца отиват в частни училища.
За преподаването от американци, за вземането на американска диплома, за учебния процес по американската система ще ви кажа нещо..В НЕГ има паралелки, в които се обучават деца по немска система, изцяло от немски преподаватели, с немска диплома..Тоест своеобразен аналог на  колежа,но с немски,  като изключим, разбира се, по-занемарената като цяло база на гимназията в сравнение с идеалната такава на колежа. Peace И липсата на такса.. Wink
Е, добре,  там са се сбрали  най-амбициозните деца, овладели най-добре немския след 8 клас и влезли след още една цедка по езика. И въпреки това, не е рядко срещано явление   дете от въпросните паралелки да се справи на състезания по немски по-незадоволително от  свой съученик в нормалните класове. Тоест каквото и да дава дадена система, всичко продължава най-вече да си зависи от детето. Защо в колежа да е по-различно... Защо някой не толкова добър негов ученик да живее с неоправданото чувство на превъзходство над скъсалото си  з*****а  от учене и старание дете, достигнало по-високо ниво както по английски, така и по останалите предмети.. Това е нещото, което ме озадачава.Единствено,  нищо друго... Peace
Американкият Колеж не  е светая светих, особено пък  при побългарени условия.Както със сигурнист не е и никое от упоменатите училища.  Само след един срок на дъщеря ми в НЕГ, като неин родител и пряк наблюдател на образователния процес,  имам своите забележки и попитана за мнение, ги споделям открито. Това не значи, че дъщеря ми или аз приниципно не сме доволни от направения избор.Човек премерва нещата и щом плюсовете са безспорно повече, значи все пак нещата са наред. Така е и с избралите колежа.
Ако в тази тема обаче, ученик от колежа, негов родител, та дори и преподавал там учител , с наистина ценното си мнение,  си позволи да изкаже негативни впечатления от  нещо в   училището, бива опеределен като човек, даващ убийствени аргуМЕНТИ! Няма как, мнението на Господина е неоспоримо... hahahaКакто винаги, той е последната инстанция..

Последна редакция: чт, 24 фев 2011, 13:45 от already detective

# 76
  • Мнения: 9
Хора, вие не работите ли?
Кога намирате време за толкова обстойни анализи на столичните училища?
Американският беше добро училище, но за съжаление вече не е така.
Помислете, защо са се махнали толкова учители по български език.
Ако е имало достойни преподаватели там, то те са били от тази катедра.
Познавам и трите напуснали през 2008г, сега дъщеря ми се подготвя за
кандидатстване в езикова гимназия при една от тях. Смея да твърдя, че е изключително ерудирана жена и ако ще цял випуск да дойде от Харвард, не могат да й стъпят на малкия  пръст.

Тук се водят някакви спорове между потребителите, но от прочетеното имам чувството, че
главно пишат от администрацията на колежа. Такива данни, които имат за СМГ, Английската и т.н.
ме карат да мисля така.

# 77
  • Мнения: 2 993
Вие не четете или явно не искате да четете!

част от предишен мой пост!
"Ако сте наранена от това как сте напуснали Вие и колегите Ви, това не е причина да се наричат преподаватели посредствени. Досега не сме имали преподавател по български език, който да е бил посредствен. Колежът на матурите продължи да се представя отлично и след напускане на учителите от департамента по български език, които напуснаха преди 3 години.
Не знам какво разбирате под "занижено ниво". Учебниците са същите, изискванията са същите, компромиси няма. 43% е двойка, а за такъв резултат в други у-ща е минимум четворка.Срочен изпит по история например беше от 180 въпроса /11 страници/, по химия 7 страници и т.н.
Ако имаш 91,03%, учителят не ти додава стотните до 91,5%, за да ти пише 6-ца, което със сигурност би се случило във всяко друго училище."

Дори да отсъстваш, материалът трябва да бъде научен! Пропускът ти ще лъсне моментално. Изпуснатите изпити/тестове трябва да ги направиш допълнително!
Преписване-абсолютно недопустимо
Плагиатстване- недопустимо
Написала съм, че 43% е 2ка, за щастие не ми се е налагало да знам, но проверих в сайта на колежа, че 59% е двойка.
Системата им не позволява нивото да падне, защото не допуска субективно отношение.
Естествено, че е имало единици учители "изднка", но те не се задържат. За три години сме попадали на един такъв, колежът не го остави.

БистраБ,
Със сигурност си попаднала на прекрасен преподавател, но защо мислиш, че на негово място не е дошъл също толкова прекрасен преподавател. За учителите ни по БЕЛ мога да кажа само суперлативи.

И обвинения, че пише администрация на колежа, от някого който има 1 пост във форума, срещу хора, регистрирани и пишещи в различни теми тук от години е крайно абсурдно. Много от майките, пишещи във форумите се познават/познаваме лично, запознавайки се водени от общите ни вълнения, като определено те бяха най-сериозни в 7 клас.
Аман от злословници, които нямайки какво да кажат пускат недодялани обвинения

# 78
  • Мнения: 55
Вейка, ако наистина ти трябва диплома, предлагам ти 119 у-ще. Намира се на Плиска, идеална връзка с градски транспорт от цяла София. Всяко дете докопало се до колежа, или която и да е друга така наречена ЕЛИТНА ГИМНАЗИЯ, има шанс да завърши там с диплома 7.00. Дерзай, не се оставяй да те мъчат и да ти развалят купона.

# 79
  • Мнения: 2 993
Аз повече няма да споря с родители на 6-7класници, които с недодялани обвинения се опитват да оправдаят съвестта си защо не биха плащали за образование.

Пак Ви подчертавам има много случаи, в които друго училище е по-подходящо за дадено дете БЕЗ да плащате, но начинът по който се опитвате да го изтъкнете е недостоен.
И да се принизяват плюсовете на колежа, и да се говори неоснователно, че нивото му пада и тн-тази несправедливост не мога да приема.
Спокойно мога да каж "какво ме боли", но заблудатата, която разпространявате вредителства на много семейства. Замислете се малко

# 80
  • София
  • Мнения: 18 170
rosss,отдавна чета форума, много преди да се регистрирам..Следях някога и вашата седмокласна тема, ценях и все още изключително ценя твоето мнение и на останалите мами. Peace
По детайли , касаещи вътрешния живот на колежа, не си позволявам по никакъв начин да изразявам позиция поради липсата на преки наблюдения.Но не мисля пък , че е строго осъдително това човек да си позволи да сподели  нещо , свързано  с външното  проявление на нещата, което на моменти има дразнещ ефект. Една образователна институция и нейните възпитаници не следва в пространството да бъдат представяни като най-най-най.. Минуси си има навсякъде и не е лошо за хората , на които им предстои кандидатставане в колежа, да се запознаят и с тях.  Не може един негативен отзив за колежа да бъде опредялян като нанесена вреда. Simple Smile
Хората имат сиво вещество в главата си  да си създадат мнение и позиция  на база прочетените както суперлативи, така и негативи. Именно това би било   полезното в една подобна тема.

# 81
  • Мнения: 2 993
already_detective, Съгласна съм с теб, но твърдения, че колежът едва ли не се разпада, защото група учители напускат колежа, преди 3 години и  основават школа "Лого 3", нали разбираш, че не мога да приема. И че едва ли не няма в България толкова добри педагози по БЕЛ като тях.

Не прочетох друго твърдение подплътено с факти и затова цитирам горното. Всичко друго беше подхвърляния от хора, непознаващи колежа и ученичка, на която и идва в повече ученето, но подчертава, че от там излизаш с университетски знания.
Както ги учат в колежа - изкажеш ли съждение, трябва да го подкрепиш с факти

Последна редакция: чт, 24 фев 2011, 15:09 от rosss

# 82
  • Мнения: 41 682
Аз ще ти дам една обективна причина нивото на АК да пада. Преди няколко години първите 50% от класираните деца плащаха половин такса. Така се стимулираха най-кадърните деца. Сега това правило отпадна и много от семействата с умни деца, но с по-малки материални възможности, вече не могат да си позволят детето им да учи в АК, дори да е на първо място в списъка. По тази причина много умни деца отиват в други училища (някои не се записват, а някои изобщо не кандидатстват), а вместо тях влизат други деца с материални възможности и по-ниски постижения. Нима това не е факт? А нима отливът на най-добрите деца не сваля нивото?

Косвен показател е и спадането на нивото на летните ученически курсове през юли, в сравнение с преди няколко години. За последното имам директен доклад от позната.

# 83
  • Мнения: 2 993
Аз ще ти дам една обективна причина нивото на АК да пада. Преди няколко години първите 50% от класираните деца плащаха половин такса. Така се стимулираха най-кадърните деца. Сега това правило отпадна и много от семействата с умни деца, но с по-малки материални възможности, вече не могат да си позволят детето им да учи в АК, дори да е на първо място в списъка. По тази причина много умни деца отиват в други училища (някои не се записват, а някои изобщо не кандидатстват), а вместо тях влизат други деца с материални възможности и по-ниски постижения. Нима това не е факт? А нима отливът на най-добрите деца не сваля нивото?

Косвен показател е и спадането на нивото на летните ученически курсове през юли, в сравнение с преди няколко години. За последното имам директен доклад от позната.

Две деца задължително учат без да плащат нищо от всеки випуск, останалите имат право да кандидатстват за намаляване на таксата.

Да считам ли, че повечето чуждестранни университети не предоставят качествено образование, защото приемът е по документи. Или имат стандарти, на които държат и който не ги покрива си заминава. Ето така става цедката и в АК. Независимо дали имаш пари или не, има стандарт с много висока летва, който не бъде ли покрит не може да вирееш там. Или си налягаш парцалите и учиш език, материал на високо ниво, или си вън. Ако имаш пропуски, наваксваш, консултации-които там не са проформа. Нисък резултат на граматичен тест , хайде на задължителни допълнителни часове по граматика /Образно казано, все едно, че на теста по БЕЛ след 7 клас искараш 75 точки- това за тях е нисък резултат/. това го давам само като пример. Високите изисквания важат дори за избираемите предмети. Падне ли ти успеха ти дават срок и не се ли подобриш ЧАО.  А не нивото на учениците да диктува намаляване на критериите на учителите, както сме свикнали да се случва в българските училища.

already_detective,
Виждам, че учите в Немската. Ето ти пример, че аз ценя другите училища, но си имам своите причини да уважавам АК. Детето на многоуважавана от мен дама, пишеща във форума завършва Немската и вярвам, че ще продължи в Хайделберг, което е страхотна прескпектива. Ние нямаме шанс за там. Това може да е минус за нас, бъдещето ще покаже, но сме имали други цели. Това в никакъв случай не ме кара да подцнявам Немската и бъдещето след нея, а да не говорим за Хайделберг, дали някой ще се осмели д каже нещо с/у него

Последна редакция: чт, 24 фев 2011, 16:03 от rosss

# 84
  • Мнения: 41 682
Топ университетите имат неограничен избор на кандидати и винаги ще си изберат добри студенти. Тях ги остави.
България обаче е "малък пазар" и децата с качества са сравнително малко. И като отрежеш по-голямата част от талантите по имуществен признак остават малко кандидати. Да видим колко ще са кандидатите тази година, но ако са по-малко от 5 деца за място, за качествен подбор като в миналите години изобщо не може да се говори. А ако нивото на децата спадне, може пак да се пише двойка за петдесет и няколко процента, но тестът ще е по-лесен, за да не остане АК без доходи. Да не говорим колко деца се явяват за спорта, та трябва да видим и колко резерви ще влязат Wink

# 85
  • Мнения: 1 879
already_detective, Съгласна съм с теб, но твърдения, че колежът едва ли не се разпада, защото група учители напускат колежа, преди 3 години и  основават школа "Лого 3", нали разбираш, че не мога да приема. И че едва ли не няма в България толкова добри педагози по БЕЛ като тях.

Не прочетох друго твърдение подплътено с факти и затова цитирам горното. Всичко друго беше подхвърляния от хора, непознаващи колежа и ученичка, на която и идва в повече ученето, но подчертава, че от там излизаш с университетски знания.
Както ги учат в колежа - изкажеш ли съждение, трябва да го подкрепиш с факти

Аз пък прочетох доста повече твърдения за нивото на учителите и не бяха свързани с напускането на учители по БЕЛ. И в предишната тема има изказани съмнения за подготовката на някои учители в АК.

Освен това не разбирам защо така нападаш ученичката (Veika май й беше ника), която не приема практиката да учи от 9 до 12 нощем. Нима в другите теми не се възмущаваме от учители, които имат огромни изисквания при изпитване и нищожен капацитет при преподаване! Когато изпитването е под формата на тест, а преподаването не е на ниво - констрастът става още по-ярък. Ясно е, че щом учениците са ангажирани почти целодневно в колежа, трябва да се очаква, че ще получават знанията си там, а не вкъщи до среднощ. Когато обаче там не получават това, което после се очаква от тях, нормално е да недоволстват. Не приемам обаче желанието ти да запушиш устата на това момиче с обобщаващи твърдения.

Естествено е всеки да изказва впечатления и мнения от висотата на своята камбанария. Възможно ли е твоите учители да са различни от учителите на Veika? За мен е абсолютно възможно. Възможно ли е ти да не познаваш всички учители, които преподават в АК? Възможно ли е да контактуваш само с ученици, които възхваляват своите учители? И това е възможно. Просто приемам твоята гледна точка, но не приемам внушенията, които искаш да направиш спрямо Veika.

Привиждането в едно мнение на обобщения засилват още повече впечатлението, че може би мнението е нацелило доста болно място и стремежът е да се прикрие с общи приказки. Нямаше да пиша, ако наистина не се интересувах точно от лични мнения и впечатления, чрез които евентуално да си изградя по-ясна картинка за съдържанието, а не само за глазурата.

Желанието и призивите за АК да се говори или само добро, или нищо, ми прилича на мъмрене на невъзпитан роднина, който не осъзнава, че човекът, за когото говори, вече е покойник.

# 86
  • Мнения: 8 567
Ами нали по-напред питах колко ученици приемат в 8-ми клас и колко завършват 12-ти клас?
Единственият отговор, който получих е, че изключените 2 броя ученички учат 1 година в АЕГ и после пак в АК,  Shockedа момче от СМГ си го прибрали обратно в СМГ.
То изключено ли е или само си е отишло?
Така и не ми стана ясно какво точно се случва.
Изключват ги, отстраняват ги временно, "заточват" ги в Английската?

Ако приемат деца с по-слаби резултати и голяма част  не покрият необходимите проценти?
Какво следва?



# 87
  • София
  • Мнения: 18 170
rosss, някъде да видя мой пост, в който да   демонстрирам недооценяване на други училища и превъзнасяне на НЕГ newsm78 Няма такъв, поради простата причина, че съм убедена, че много качествено подготвени  деца излизат  от всяко едно от тях, включая и от АК. Това , мисля , че никой не оспорва. И аз имам познати дечица в колежа -  доволни,  щастливи от получаваното там образование, чиито майки познавам лично и  много ценя.
Но същевременно, горното не променя факта, че  всяко от тези училища има  и своите негативи.Неслучайно по-горе казах, че попитана за мнение за НЕГ, чистосърдечно споделям и видяните  до момента минуси. И просто не е лошо и тук  да се даде шанс на желаещите да ги споделят, без да бъдат мигом нападани и обвинявани.. А не да се подскача при всяка казана на криво дума за колежа. Хората сме различни, погледът върху нещата ни е различен, нека човек се чувства свободен, още повече от позицията си на пряк наблюдател като Veika или   Аглая Епанчина, да изрази своите впечатления за нещата. Не мисля, че с това би навредил. Peace

# 88
  • Мнения: 1 879
Аз ще ти дам една обективна причина нивото на АК да пада. Преди няколко години първите 50% от класираните деца плащаха половин такса. Така се стимулираха най-кадърните деца. Сега това правило отпадна и много от семействата с умни деца, но с по-малки материални възможности, вече не могат да си позволят детето им да учи в АК, дори да е на първо място в списъка. По тази причина много умни деца отиват в други училища (някои не се записват, а някои изобщо не кандидатстват), а вместо тях влизат други деца с материални възможности и по-ниски постижения. Нима това не е факт? А нима отливът на най-добрите деца не сваля нивото?

Косвен показател е и спадането на нивото на летните ученически курсове през юли, в сравнение с преди няколко години. За последното имам директен доклад от позната.

Две деца задължително учат без да плащат нищо от всеки випуск, останалите имат право да кандидатстват за намаляване на таксата.


Съждението на Черна станция изглежда доста основателно. Ето какво открих на сайта на колежа:

"На близо 50% от 77-те кандидатствали за финансова помощ от новоприетия випуск през 2009 г. е отпусната такава. Намаляването на годишната учебна такса варира от 10% до 90%. Общо над 70,000€ са отпуснати на семействата на нашите осмокласници."

Тоест финансова помощ е отпусната на не повече от 38 деца при приети 142 деца - общо 70,000€ или средно 1,850 € на дете.

При предишния модел на финасиране, споменат от Черна станция 71 деца са получавали финансиране от 2,600€ (по спомен това беше половината такса на последния приет по този модел випуск през 2008) или финансовата помощ през 2008 г. е била общо 184,600€.

Любопитно е между другото защо на сайта на АК стои информация за финансовата помощ през 2009, а не през 2010. Вероятно числото не е за изтъкване.

# 89
  • Мнения: 2 993
Последен пост от мен.

Много често деца , приети като резерви, стават отличници на випуска.

Белмекенска, и ние ПОНЯКОГА учим от 9-12 часа, че и по-докъсно е имало, но това не е ежедневие. А при около 80 учителя за 600 деца все ще се намери издънка, но вече писах -те не се задържат за дълго. Учениците са ангажирани в колежа със занятия, а домашните са за дома. Който иска 6 часа в училище с 2 часа дупка и малко домашни си е избрал друго училище. И за 3 години сме имали доста различни учители- всяка година са различни, та си позволявам да дам мнение. Останалите ти абзаци, в които явно се опитваш да ме засегнеш, ги оставям без коментар. Познато ми е, припяването на "дружка" - и ние сме имали по няколко теми в 7 клас, естествено е да станете близки и да се подкрепяте. Говоря за миналогодишната Ви тема

За сега никой не е усетил спад в нивото на тестовете, които са ежедневие в колежа.

Нова,
Никой не ти отговаря колко деца не продължават, защото никой не се нагърбва с голословна информация. От броя на дипломиращите се всяка година може да се разбере или от броят явили се на матура по БЕЛ, ако някъде пише. Наистина не знам. Бих го споделила, нямам причина да крия, но и нямм навика да гледам в чуждото канче.

А и защо не се сещам за нито едно друго платено училище в София, за което да има стипендии и това да води до такива дискусии за нивото му. Сещам се за доста добри начални училища, които са платени, нима тези деца после, преминавайки в училище като АК да свалят нивото му.

Последна редакция: чт, 24 фев 2011, 16:39 от rosss

Общи условия

Активация на акаунт