За лудостта и други творчески добродетели

  • 10 309
  • 226
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 39 017
Ааа, е това - нарязаното ми се струва много по-изкуство от неоправеното легло с боклука.
Леглото си е просто легло.

# 91
  • Мнения: 3 447
Както казах и по-напред, за мен изкуство е нещо, което аз не бих могла да измисля и/или реализирам.

# 92
  • Мнения: 4 300
Мисля, че малко ( да не кажа почти николко) произведения на изкуството успяват да надмогнат условностите на времето, обществото, цивилизационното развитие ако щете.  Дали слънчогледите на Ван Гог биха оказали същото влияние на член на изолирано ескимоско племе ( примерно) като на парижкия студент? Или балерините на Дега?
Наивно да смятаме, че възприемане на изкуството е просто някаква моментна реакция. Зад нея стоят години на натрупване на впечатления, внимателно картотекиране на символи, типове хора, типове поведение и т.н, подредени надлежно в паметта на зрителя.
Аз лично, като достатъчно закостеняла, задръстена, чувствителна и прочие прекрасни определения, не разбирам, ценя или възприемам изкуството в странни или извратени форми.Това, разбира се,  не значи че отричам правото на някой по луд, освободен или извратен да си споделя мислите и чувствата.


пп. а пък киното според мен е групово изкуство- режисьор, актьори, продуцент, сценарист, автор евентуално- всеки оставя своята следа. Малко несправедливо е като автор на произведението да обира лаврите ( евентуално) само един, но нейсе.

# 93
  • Мнения: 1 175
Както казах и по-напред, за мен изкуство е нещо, което аз не бих могла да измисля и/или реализирам.

Това ме навежда на въпроса... Ами ако мога? Аз съм художник, рисувам от две годишна. Много от нещата, които виждам по галерии, мога да си ги направя и сама, така че конкретно за мен това мерило не важи. Затова винаги ми е било трудно да преценя точно как наличието на талант би трябвало да промени мнението ми или впечатлението ми от различни видове изкуство. "Познавачите" предполагам не е задължително да имат творчески талант, но "познавачи" ли са тези които го имат? Трябва ли да се захласвам по посоченото извратено изкуство, само защото мога да рисувам/моделирам/режисирам? Според мен критериите за "добро" изкуство са доста плаващи, и зависят най-вече от наблюдателя. Може критиците да смятат леглото или Мона Лиза за шедьоври, но ако на мен не ми допадат, трябва ли да повтарям като папагал че са велико изкуство? Защо критиците да имат окончателната дума за това кое е добро изкуство и кое не? Много изкуствен ми се струва този процес на оценка, много снобарски. Все пак повечето творци творят за общата публика, а не за одобрението на шепа "специалисти". Така че, според мен, каквото се харесва на хората - това е изкуство. И понеже хората са различни, едно нещо за мен може да е изкуство, а за теб не, и това е нормално. Тези извратените гадости - за мен не са.

# 94
  • Мнения: 1 288
Картината на Едвард Мунк е изключителна, щом я погледна и веднага ме обхваща чувство на ужас и отчаяние...мисля, че авторът е пресъздал повече от красноречиво усещането за безнадежност. А тази синхронност на заобикалящия свят с мрачните усещания на "субекта" засилва още повече остротата на чувството.
За мен тази картина е просто гениална.

# 95
  • Мнения: 1 288
"Познавачите" предполагам не е задължително да имат творчески талант, но "познавачи" ли са тези които го имат? Трябва ли да се захласвам по посоченото извратено изкуство, само защото мога да рисувам/моделирам/режисирам? Според мен критериите за "добро" изкуство са доста плаващи, и зависят най-вече от наблюдателя. Може критиците да смятат леглото или Мона Лиза за шедьоври, но ако на мен не ми допадат, трябва ли да повтарям като папагал че са велико изкуство? Защо критиците да имат окончателната дума за това кое е добро изкуство и кое не? Много изкуствен ми се струва този процес на оценка, много снобарски. Все пак повечето творци творят за общата публика, а не за одобрението на шепа "специалисти". Така че, според мен, каквото се харесва на хората - това е изкуство. И понеже хората са различни, едно нещо за мен може да е изкуство, а за теб не, и това е нормално. Тези извратените гадости - за мен не са.
В тоя дух, все пак има някаква универсалност, защото много хора може да не харесат творбите на Леонардо, но не могат да не признаят страхотния му талант.

# 96
  • София
  • Мнения: 7 211
Е тъй де, тъй.
Нали в изкуството има "естетизация на грозното" (ужасното, уродливото) - това по повод Мунк, някои творби на Гоя и т.н.
Въпросът е колко грозно е приемливо.
И всъщност по-скоро в това, че в отминали години това, което са считали за авангардно изкуство, е било достатъчно символично все пак.
Към днешна дата се сблъскваме с откровен буквализъм.
И именно тук някак се объркват нещата.

# 97
  • Мнения: 420
Мен пък ме втрисат картините на Йеронимос Бош, "Поща"  и "Голият обяд /кой беше автора?/, Вагнер и едно направление в джаз- музиката, което слушайки го мога лично аз да полудея.
   Изкуството го свързвам с чувство /авторово, като начало/. Днес има доста "произведения" /кавичките не са случайни/, които са далеч дори от усещането, какво остана за чувстването и такива, които съзнателно "захвърлят" възприятията ни в крайностите, но целта ми се струва по-скоро комерсиализъм, отколкото себеизява.

# 98
  • Мнения: 3 634
О, виждам, че сте стигнали до моята картина, която е просто гениална! Heart Eyes Уви, намирам другите му творби за посредствени. 

buttinsky, тази е малко отрязана, силуетите на моста са два и цветовете са много по-приятни. Невероятна е с всички въпроси, които те оставя!  Heart Eyes Heart Eyes Heart Eyes

# 99
  • Мнения: 1 288
Е тъй де, тъй.
Нали в изкуството има "естетизация на грозното" (ужасното, уродливото) - това по повод Мунк, някои творби на Гоя и т.н.
Въпросът е колко грозно е приемливо.
И всъщност по-скоро в това, че в отминали години това, което са считали за авангардно изкуство, е било достатъчно символично все пак.
Към днешна дата се сблъскваме с откровен буквализъм.
И именно тук някак се объркват нещата.
Мен лично, не ме потрисат някои от дадените по-гротескни примери, защото смятам, че изкуството е призвано да отразява действителността (която не винаги е прекрасна), па макар пречупено през индивидуланите усещания на твореца, което му придава известен субективизъм, но не отнема от универсалността му.
Права си за буквализма, но реално кой може да определи границите, и не е ли буквализмът символичен по своята същност?

# 100
  • София
  • Мнения: 7 211
Не можем да определяме граници - наистина няма как.
Виждам точна дефиниция (в символичен смисъл на понятието точно  Simple Smile) в думите на Октопод с рокля - "с всички въпроси, които те оставя". Някои произведения поставят екзистенциални въпроси на зрителя относно самия него и личните му усещания.
А други - като на Трейси Емин - единствено ме карат да се запитам "Какво ли е преживяла тази жена, че рисува точно такива неща? Я да проверя биографията ѝ."

# 101
  • София
  • Мнения: 39 017
А оня с разрязаните телета в аквариум как се казваше?
A, Деймиън Хърст. http://en.wikipedia.org/wiki/Damien_Hirst

Последна редакция: ср, 23 фев 2011, 10:50 от Дилянка

# 102
  • Пловдив
  • Мнения: 23 888
http://vkarp.com/wp-content/uploads/2010/05/kb7.jpg - кокошките са велик склуптор, защото това е яйце.

Всъщност е склуптура на Бранкузи (Brancusi)  "Началото на света"

# 103
  • София
  • Мнения: 7 211
Аз често оставам абсолютно безчувствена и към нещата на Кристо и Жан Клод  Confused
Общо взето едно-две неща ми харесват като визия (без да припадна от кеф де).
Иначе поредното опаковане на "еди-какво-си" или някакви полета с чадъри... Ми не знам, никакви емоции не ми носят.

# 104
  • При хората, които обичам
  • Мнения: 3 192
А това дали е изкуство?

Общи условия

Активация на акаунт