Хуманитарна гимназия - ВАРНА

  • 30 991
  • 55
  •   1
Отговори
  • Мнения: 7
Здравейте момичета, този месец приеха дъщеричката ми в ХГ- Варна след 4- ти клас. През последните дни обаче чувам какви ли не мнения за тази гимназия и за преподавателите там. Притеснена съм да не объркам детето си. Моля ако някоя от вас има впечатления от тази гимназия да ги сподели. Интересува ме по скоро профил БЕЛ, също така имате ли представа на добро ниво ли се преподават чуждите езици или е само отбиване на номер както в голяма част от училищата до 7- ми клас.

Последна редакция: пн, 08 май 2023, 12:19 от Фран

# 1
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Здравей!
Аз станах фенка на тази гимназия от разкази на мои познати,чиито деца учиха там.Не знам с езиците как са нещата,но учителите по БЕЛ и Мат. били страхотни.Доста ме е яд,че не си преместих сина там след 4ти клас. Confused
След 7ми ако не успее да влезе в Езикова,както иска ,следващото му желание е Хуманитарна ,но профил История и Английски.
Мисля,че няма да си объркаш детето! Peace

И на мен ще ми е интересно да прочета още мнения за тази гимназия на родители,чиито деца са там! Thinking

# 2
  • Мнения: 2 898
От години имам ученици, които влизат там след 4 клас. В първите години подборът беше жесток. Влизаше се адски трудно, с много висок успех. За съжаление, след влизането в сила на делегираните бюджети, нещата се промениха. Със сигурност има добри учители и добри ученици. Но нивото вече е много ниско. От последния ми випуск не влезе само този, който не кандидатства. Влязоха деца с 3,50 среден успех. Сами си правете изводите.

# 3
  • Мнения: 36
Темата и на мен ще ми е полезна. Моята дъщеря сега завърши трети клас и догодина смятам да кандидатства в хуманитарната с профил БЕЛ.

nikrenipol, би ли споделила в какво ви се състоя приемния изпит тази година, както и ходихте ли на подготвителен курс към гимназията?

# 4
  • Мнения: 13
Записвам се за темата . Дъщеря ми има желание да учи там. Подчертавам-тя има желание ,а и според мнението на сегашната ни класна-има талант в българския език. Иска ми се да развия този талант и умувам за подходящо училище  newsm78

И аз ще съм блаогдарна на мнение на родители, чиито деца учат там   bouquet

# 5
  • Мнения: 7
Здравейте, съжалявам че чак сега ви отговарям, но лятото трудно сядам зад компютъра. По повод на приемния изпит в ХГ беше върху съчинение и тест. На втория ден се полага психо изпит каквото и да означава това. Според дъщеря ми не е бил с много ясни условия и децата почти не са разбрали какво трябва да правят. ОТ началото на януари малката ходи да курсове в ХГ, които продължиха до май месец, всяка неделя, без празниците. Мисля че добре ги подготвят. Друг е въпроса, че поради големия интерес паралелките с изучаване на БЕЛ и англ. ез. се увеличиха на 2 и така повечето деца бяха приети, дори и такива които не са ходили на курс. Сега притесненията ми са какво следва...

# 6
  • Мнения: 13
Успех !!!!  Hug
Ще съм Ви много благодарна ако споделите впечатленията си тази учебна година. Другата година живот и здраве може да сме ви зайци  Laughing

# 7
  • Мнения: 7
Непременно ще споделя впечатления! Но до тогава все пак се надявам да се включат и други мами , които вече имат такива...

# 8
  • Мнения: 36
Ехоо, някой има ли вече впечатления от обучението в хуманитарната гимназия? Ще съм благодарна да споделите   Peace

# 9
  • Мнения: 1
Побутвам темата, с един въпрос:

Какъв вид съчинения са се падали на изпитите през изминалите години ?
Съчнение разсъждение,
Съчинение описание или
Съчинение по преживяно

# 10
  • Мнения: 89
 Ако може някой да сподели впечатления от паралелката ,,Хореография''.

# 11
  • Мнения: 4
Аз съм от втория випуск от т.нар. "Хуманитарна гимназия", която после се преименува на Национална, а според една карта на Варна е "Хранителна". По онова време имаше празно място в училището и затова още едно училище беше настанено в същата сграда, поради което има хора, "завършили" въпросната гимназия далеч преди първия й випуск #Crazy По-точно така се пишат, за престиж.
Историята на гимназията е следната: събрали се учители и решили да правят колеж, но не се получило и от немай къде направили гимназия с недотам ясна представа каква ще е и за какво. Ново училище (откриха го 1988), елитни учители, изобщо сериозни заявки имаше.
В действителност нещата стояха по друг начин. В училището влизаха случайни хора, които "нямали какво да правят, та кандидатствали", както и децата на големци и връзкари, несполучили да влязат в езиковите гимназии. Докато завърша, таридицията беше все в тоя дух.
С учителите нещата се развиха малко по-особено. Някои изчезнаха, други изобщо не бяха затам, а имаше и такъв куриоз: една доцентка, доктор на педагогическите науки, се водеше преподавател там, но понеже нямаше време да се занимава с идиотчета, имаше си заместничка, която от временна стана постоянна. Но все пак се водеше, че часовете ги води доц. Х.
Обучението по "хуманитарните" предмети беше кръгла нула по вина на преподавателите и/или учениците, а по останалите дисциплини имаше и добри преподаватели. Само по БЕЛ имаше добър преподавател, по философия също, но тъй като се падаше 7-и час, на учениците не им се занимаваше (!), а учителят, като виждаше това, също не изявяваше особено желание. Историята присъстваше формално.
След като от първото паралелно пребиваващо училище завършиха всички, не се мина време и Художественото училище от Аспарухово се прехвърли в същата сграда, за ужас на елитната х. гимназия. Всъщност по това време бизнесът на художниците на Златни пясъци, Албена и др. подобни курорти процъфтяваше, алчността на повечето беше добила невероятни размери и започнаха да витаят страхове, че "ще им земат леба" някога си, затова и художественото училище се стопи. Или може би не само. След това обаче бизнесът взе да посеква и някои хора се сетиха, че може да изкарат някой лев с преподаване.
Междувременно директорката на гимназията почина, някои учители също, учителите се разбягаха, от старите са останали май трима. Гимназията обаче продължава да съществува някак си, с още по-неопределена цел. Братовчедка ми я завърши преди 6-7 години, ако не се лъжа, и впечатленията ми са в същия дух, та може би и нещата са по-зле.
По повод успехите на гимназията. Не искам да се чувстват обидени или засегнати учителите, които си вършеха работата и на които съм благодарен, но нивото беше смешно. Въпреки това са отбелязани големи успехи на учениците. Това е, защото повечето са деца на връзкари и големци, както писах по-горе. Това им позволява да "прогресират" по пътечката, да следват в чужбина, да заемат интересни постове и пр. Имаше едни такива интересни особи, като например двойкаджия-наборник, който влезе във ВУЗ и... абе да не изброявам. Всички тези "постижения" се пишат на "елитния" характер на една иначе безхарактерна и безполезна гимназия, съществуваща само за да осигури работни места на учителите в нея. Разбира се, не искам да омаловажавам личния успех на много хора, защото имаше и свестни.
След като съм живял над 12 години в София и съм имал покрай професията си контакти с ученици от софийските училища, а и от някои варненски, а като прибавя и впечатленията от разказите на братовчедка ми, мога да кажа, че историята за елитния характер на "Хранителната" гимназия е един много смешен виц. Макар че има някаква доза истина, тъй като там учеха децата на "елитарите". Учеха не е точната дума де...
Когато служех, попаднах в същата ситуация. Поделението се наричаше "Поделение на пре* връзкари", да ме прощавате за израза, защото там отиваха тия, на които връзките им не бяха достатъчно силни, та да отидат на по-добро място. Така че бих могъл да нарека това училище "Гимназията на..."

# 12
  • Мнения: 2 018
преди 6 години трябваше да избираме къде да кандидатства баткото, та като се поразровихме за информация се оказа, че най-хубавото на гимназията е името И... нищо друго!

# 13
  • Мнения: 2 344
Племенницата ми я завърши преди две години и е с много добра подготовка по немски -първи език и английски.Нямам други наблюдения ,но доста труд хвърли малката .

# 14
  • Мнения: 175
Племенникът ми завърши там преди 6години. Много добри преподаватели по БЕЛ и история. Учителите по тези предмети са невероятни, но и ученикът си го биваше. Как е сега- не знам.

# 15
  • Мнения: 10
В гимназията се учи доста БЕЛ, история, а дори и първият чужд език. Учителите са много добри. Детето ми учи там след 4-ти клас, като идваме тук от много лошо училище със слаби успехи във всичко, като изключа спортните Simple Smile) Тук се сблъскахме с истинското учене... Така че, това че не е конюнктурното училище - чисто езиково, то вече и ЕГ-тата не са истинските езикови, разкриха по 3-4 паралелки от език. А и в тази страна е нужно да има хора, които учат и история и БЕЛ, не само и единствено езици.Вижте резултатите от олимпиадите по тези предмети и няма какво да говорим като на пазар...

# 16
  • Мнения: 2 898
В гимназията се учи доста БЕЛ, история, а дори и първият чужд език. Учителите са много добри. Детето ми учи там след 4-ти клас, като идваме тук от много лошо училище със слаби успехи във всичко, като изключа спортните Simple Smile) Тук се сблъскахме с истинското учене... Така че, това че не е конюнктурното училище - чисто езиково, то вече и ЕГ-тата не са истинските езикови, разкриха по 3-4 паралелки от език. А и в тази страна е нужно да има хора, които учат и история и БЕЛ, не само и единствено езици.Вижте резултатите от олимпиадите по тези предмети и няма какво да говорим като на пазар...

Ако детето ти идва от спортно училище, нормално е да разсъждаваш така. Виж, ако беше учило в училище с изисквания, едва ли щеше да си доволна.

# 17
  • Мнения: 10
Не за съжаление, детето ми идва от едно централно училище с големи претенции без покритие.
А много жалко за начина Ви на мислене!

# 18
  • Мнения: 2 898
Детето ми учи там след 4-ти клас, като идваме тук от много лошо училище със слаби успехи във всичко, като изключа спортните :

Това са твои думи. Колкото до централни училища с големи претенции без покритие - има ги,  да.

# 19
  • Мнения: 10
Училището е добро, каквото и да пишат разни ревниви преподаватели, от които децата бягат като завършат 4-ти клас! Успех на позитивните и желаещи да учат!

# 20
  • Мнения: 2 898
Училището е добро, каквото и да пишат разни ревниви преподаватели, от които децата бягат като завършат 4-ти клас! Успех на позитивните и желаещи да учат!

Къде ги видя ревнивите преподаватели  newsm62? Всеки има право на мнение. Ти си казала твоето. Светът е шарен и добре, че е така. Ако харесвахме едно и също - щеше да е скучно.

# 21
  • Мнения: 3
Здравейте, току що завърших хуманитарна гимназия. Бях профил История и цивилизация с интензивно изучаване на английски език. Изключително съм доволна и от училището и от учителите и от стандарта !!! Сравнявайки нивото на обучение с други училища, от които имам информация от мои приятели връстници... просто това е най-добрия избор след езиковите гимназии. ТОВА Е МОЕ МНЕНИЕ ..  Дали нивото на преподаване на чужд език е добро .. ами да !!! На пример аз и около 5,6 мои съученици, включително и аз сме приети в чужбина Simple Smile)))

# 22
  • Мнения: 16
 Здравейте! Моят син тази година завърши 7 клас в НГХНИ паралелка БЕЛ и АЕ. Учителите по БЕЛ и История са много добри, но по МАТ не попаднахме на такива.

# 23
  • Мнения: 22
Ами щом в тази държава на мода са само езиците Laughing, а от българския се срамуваме.... и се оправдаваме, че го учим, тежко ни !

# 24
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Училището е добро, каквото и да пишат разни ревниви преподаватели, от които децата бягат като завършат 4-ти клас! Успех на позитивните и желаещи да учат!

Къде ги видя ревнивите преподаватели  newsm62? Всеки има право на мнение. Ти си казала твоето. Светът е шарен и добре, че е така. Ако харесвахме едно и също - щеше да е скучно.

Все ми се иска да Ви попитам,госпожо учител,кои у-ща във Варна са добри според вас? Разбрахме,че Климент,Кирил,Руското,Славейков и Хуманитарна не струват? Има ли още? Crazy

# 25
  • Мнения: 16
 Децата от 5 клас започват да изучават Фолклор и митология, както и Езикова култура. По мое мнение ако на детето му се отдава БЕЛ, това е неговото училище след 4 клас. Учи се доста и нивото е високо. Много стриктно е изискването за униформи, имат такава и по ФВС. Различните видове униформи се сменят след заповед на Директора и това е леко дразнещо, защото е имало дни в които е доста горещо, а децата са със зимната униформа и т.н. Ако имате въпроси с удоволствие ще ви отговоря.

# 26
  • Мнения: 2 898
Деска, тук съм в ролята  на майка, като всички други. Колкото до изброените училища, те са дневен ред за обсъждане, затова се изразява мнение за тях. Правя го и аз, но моите наблюдения са от кухнята и затова имам по-различен поглед. Много добри училища има в целия град, но за тях не се говори, защото са квартални.
Колкото до Хуманитарна, писах по-напред - мои ученици с успех 3,50 - 4 влязоха без проблеми. Ако това ниво ви удовлетворява - ок. Самото училище не ме касае по никакъв начин, не работя с по-големи ученици, тъй че не търсете в мен ревнив преподавател.

# 27
  • Мнения: 22
Съгласна съм с Бианка. Много от родителите очакват това да е езикова гимназия, но това е едно училище, което държи на задълбоченото изучаване на БЕЛ и история, а в допълнение дава и едно добро владеене на език, но не чак като езикова/хорариумът е друг/, и малко по-малко втори език. Моето дете избра да остане след 7-ми клас отново тук, считайки  че точно тук му е мястото. Въпреки, че прекрасно се справи на матурите по БЕЛ и сравнително добре по математикал Честно да ви кажа - убедена съм, че е в сигурни ръце! Дано после не станат мързеливи Simple Smile

# 28
  • Мнения: 22
Деска, тук съм в ролята  на майка, като всички други. Колкото до изброените училища, те са дневен ред за обсъждане, затова се изразява мнение за тях. Правя го и аз, но моите наблюдения са от кухнята и затова имам по-различен поглед. Много добри училища има в целия град, но за тях не се говори, защото са квартални.
Колкото до Хуманитарна, писах по-напред - мои ученици с успех 3,50 - 4 влязоха без проблеми. Ако това ниво ви удовлетворява - ок. Самото училище не ме касае по никакъв начин, не работя с по-големи ученици, тъй че не търсете в мен ревнив преподавател.
Мисля, че навсякъде, без МГ и 1-ва ЕГ има такива оценки за входящи, вкл. и 4 ЕГ!  говоря за 4,50 и 4,00
Блазе Ви, щом детето Ви е вундеркинд!

# 29
  • Мнения: 2 898
Мисля, че навсякъде, без МГ и 1-ва ЕГ има такива оценки за входящи, вкл. и 4 ЕГ!  говоря за 4,50 и 4,00

В посочените от теб училища се влиза с изпит. В Хуманитарна след 4 клас болшинството деца влизат с оценките от 4 клас и изпит по хореография. Точно за техния успех говоря. Успех 4- 4,50 от изпит е чудесно, но  общ успех 3,50 - 4 е слабо.

# 30
  • Мнения: 22
Мисля, че навсякъде, без МГ и 1-ва ЕГ има такива оценки за входящи, вкл. и 4 ЕГ!  говоря за 4,50 и 4,00

В посочените от теб училища се влиза с изпит. В Хуманитарна след 4 клас болшинството деца влизат с оценките от 4 клас и изпит по хореография. Точно за техния успех говоря. Успех 4- 4,50 от изпит е чудесно, но  общ успех 3,50 - 4 е слабо.
Ами хореографията е катедра "Изкуства", а не "Хуманитарен", родителите виждат в сайта какви са изискванията, а и тестовете са с танци, това е въпрос на личен избор, но децата, приети след 4-ти клас с БЕЛ - със тест и съчинение. Би трябвало да го знаете

# 31
  • Мнения: 22
Честно казано не ми се дискутират врели-некипели. Ако някоя майка иска информация - с удоволствие ще я дам. Ние сме доволни. Тестовете покрихме благодарение на предварителен курс, защото в нашето училище преди това много-много не бе на ниво писането на теми  Simple Smile Аз самата съм завършила ЕГ, но мисля, като изключа модните увлечения, че тук може да се научи повече, особено ако после се насочиш към право или филология, каквато и да е тя! Успех на хлапетата от сърце! Никога  не ги обезсърчавайте! Напротив - насърчавайте ги!

# 32
  • Мнения: 2 898
Ами хореографията е катедра "Изкуства", а не "Хуманитарен", родителите виждат в сайта какви са изискванията, а и тестовете са с танци, това е въпрос на личен избор, но децата, приети след 4-ти клас с БЕЛ - със тест и съчинение. Би трябвало да го знаете

Много работи знам. Виж, нямам нищо против училището. Просто не е това, което беше в началото. Нивото вече е много по-ниско. Но за всеки влак си има пътници. Всеки си преценява целите и възможностите.

Аз самата съм завършила ЕГ,

Защо тогава пишеш:

със тест и съчинение. Би трябвало да го знаете

# 33
  • Мнения: 22
Ами хореографията е катедра "Изкуства", а не "Хуманитарен", родителите виждат в сайта какви са изискванията, а и тестовете са с танци, това е въпрос на личен избор, но децата, приети след 4-ти клас с БЕЛ - със тест и съчинение. Би трябвало да го знаете

Много работи знам. Виж, нямам нищо против училището. Просто не е това, което беше в началото. Нивото вече е много по-ниско. Но за всеки влак си има пътници. Всеки си преценява целите и възможностите.

Ами явно всичко знаете, форумът е излишен! Спукахте се да ни цитирате отвсякъде! Артистична натура сте Sad

# 34
  • Мнения: 10
Ех, тези възможности.... за финансовите ли говорите???
А за това, че не е като преди това училище - да, нищо не е както преди! Огледайте се! Вижте един ТОХ  от миналото какъв бал е набрал, как се е трансформирал, и икономическия технукум ... хората търсят професия да усвоят в днешно време, Вие за нивото се страхувате! Нивото на кое ... ? От кое велико училище сте?  В кое велико училище учи детето Ви?

# 35
  • Мнения: 2 898
Какви финанси?! Говоря за умствен потенциал и способности! За съжаление от ден на ден всичко става по-зле. Май адекватно мислят повече децата. Родителските амбиции често нямат никакво покритие. Колкото до нивото - всички трябва да се страхуват, защото такава масова неграмотност, като в последните години, не е имало.

# 36
  • Мнения: 10
Не зная дали има масова неграмотност. Информационните технологии изпреварват книжовното образование. Много от учителите изостават. Други са мнителни и доста консервативни, не зачитат чуждо мнение и са самодоволни и са си самодостатъчни. В резултат на това доста деца не приемат тези натрапчиви начини на преподаване и просто бягат  Laughing от тази действителност.
Та неграмотността е и от другата страна на барикадата - не само у децата, а и у тези, които разпръскват знанието .... те има също какво да наваксват с темпото Laughing

# 37
  • Мнения: 2 898
Не зная дали има масова неграмотност. Информационните технологии изпреварват книжовното образование. Много от учителите изостават. Други са мнителни и доста консервативни, не зачитат чуждо мнение и са самодоволни и са си самодостатъчни. В резултат на това доста деца не приемат тези натрапчиви начини на преподаване и просто бягат  Laughing от тази действителност.
Та неграмотността е и от другата страна на барикадата - не само у децата, а и у тези, които разпръскват знанието .... те има също какво да наваксват с темпото Laughing

Уверявам те, има. Има и учители, които изостават, но те са много малко по простата причина, че стари учители почти не останаха. Младите са в крак с новостите и се справят чудесно. Колкото до чуждото мнение, човек трябва да е добре възпитан и толерантен, за да го приема. Точно тук, във форума, е пълно с хора, които не желаят да приемат различно от това, в което те си вярват / вкл. и в тази тема  smile3503/.
Ясно е желанието ти да обвиниш учителите в доста неща, но не си права. Да, във всяко стадо има мърша, но това са изключенията. От другата страна на барикадата са куп неграмотни родители с огромни претенции. Като майка ме е срам от това.

# 38
  • Мнения: 10
Да, свян винаги трябва да има Laughing

# 39
  • Мнения: 2 898
Да, свян винаги трябва да има Laughing


И е добре да го имат всички. И първо да гледат в своята чинийка, а после да коментират съседните. Преставам да се занимавам с тази тема, която всъщност доста се измести. Ти явно се разтоварваш заяждайки се и избиваш комплекси. Лека вечер.

# 40
  • Мнения: 10
Време беше и аз да пожелая лека вечер! В доста чинийки сте бръкнали, докато ни поучите ние да не бъркаме. Успех с лечението на комплексите!

# 41
# 42
# 43
  • Мнения: 10
Много жалко. Защото всеки пише - знае или не - какви са условията в училищата. Това гради лош имидж и стоят чиновниците и си измислят реформи - козметични, но вредящи на децата най-вече. Хора бъркат профилите Хореография с Хуманитарен и коментират приема на децата ни, без да знаят общите условия на кандидатстване. Така обиждат труда на хлапетата, на свестните учители и на училището като цяло. Много жалко. После къде било нивото...
Ами в лошите ни души е!

# 44
  • Мнения: 844
 newsm10
Много жалко. Защото всеки пише - знае или не - какви са условията в училищата. Това гради лош имидж и стоят чиновниците и си измислят реформи - козметични, но вредящи на децата най-вече. Хора бъркат профилите Хореография с Хуманитарен и коментират приема на децата ни, без да знаят общите условия на кандидатстване. Така обиждат труда на хлапетата, на свестните учители и на училището като цяло. Много жалко. После къде било нивото...
Ами в лошите ни души е!

# 45
  • Варна
  • Мнения: 34
Здравейте и от мене!На моето дете му предстои кандидатсване тази година и искам да попитам за мнението ви за Хуманитарната гимназия и по-специално за паралелката"Изобразително изкуство".Ще се радвам ако някой сподели своите впечатления от училището като цяло и за конкретната специалност.Наистина имам нужда от помощ,защото ми е много трудно да подредя желанията за класиране,без да имам някаква ясна представа на какво ниво са децата,които напускат училището след 12 клас.

# 46
  • Мнения: 30
Здравейте, реших да си публикувам и аз мнението за НГХНИ - Варна, тъй като преди да кандидатстваме/ след 4-ти клас/ почти не успях да намеря информация.
Дъщеря ми учи там в момента в пети клас.
Плюсове и минуси:
Плюс. Влизането е с приемен изпит. изпита е по БЕЛ и е много сериозен. Моята дъщеря го държа, затова съм запозната.
Трябва да се посетят курсовете, организирани от гимназията предварително, защото са много добри. Дори и да не влезе детето- ще са му полезни за следващите 2 години по БЕЛ.
Който няма възможност за курс- да пише с детето съчинения в къщи, поне 10 броя и да гледа от "уча.се" или друго място граматиката и да го запише на пробните изпити.

Второ. Много се учи. Ние сме в паралелка по изкуства, но видях успеха на децата при класирането- повече от половината в нашата паралелка бяха отличници от училищата, от които идваха, със 6 по БЕЛ и по МАТ. А в паралелките с БЕЛ- всички бяха отличници.

А в момента успехът на класа е нисък. На тестовете по.. - на практика по всичко, има по 1-2 шестици, 2-3 петици и всичко друго е надолу.
Например получаваме тест, на който е написана рецензия: "Браво! Личи си че си се готвила сериозно. Мн.добър 5+"

Това предимство е и недостатък. Децата могат да се демотивират. И като разберат, че за да изкарат 4 няма нужда изобщо да учат, а за да изкарат 6 трябва да учат по 4-5 часа на ден- много лесно си казват - няма смисъл.
И ми се струва, че точно това се случва. Просто стават две паралелни вселени.

Относно културата на средата- още не съм я усетила. Доста интриги има между момиченцата, което изобщо не ми харесва.
Също изобщо не ми харесва, че децата са масово със смартфони. Да дадеш на 11 год дете играчка за 200-400 лева и да го пуснеш само по автобусите и по улиците, при положение че пребиват за 10 лева - не ми се струва нормално.
Не разбирам това демонстрация ли е от страна на родителите или аз съм малко мръднала.

Трето предимство. Има дисциплина, неизвинени, униформи, контрол на достъпа.
Лошото е, че и при тази дисциплина деветокласничките пак ходят гримирани и някак изглеждат като всичко друго, но не и като деца, жадни за знания.
Униформите също изобщо не ми харесват. Вече ми писна да си гледам детето в черно като на погребение. Черни поли и панталони- добре, ама черни блузи...

Та така, обучението е сериозно. При нас в изкуствата децата имат и много извънкласни занимания и е интересно, но натоварено. Понякога се прибира в 5 часа и трябва да започва да учи за сл.ден.

Недостатък за нас е и прекалено ранното ставане. За да бъде в училище детето в 7 и 20 сутрин трябва да е на спирката в 7 без 5, тоест ставаме в 6 и 5 и времето все не достига.
В петък вече е толкова уморена, че не може да събере 2+2.
Говорим за единадесетгодишни деца.

Май повече недостатъци изказах, но - така се получи. Сякаш че в пети клас е рано за гимназия. В смисъл, това е време, в което настъпва пубертета и децата са свръх-емоционални, всичко им е интересно и ново и една гимназиална среда им идва в повече.
 
Не знам дали след седми клас ще сменим училището или ще останем там. От една страна съм поривлечена от съдържанието на учебния материал. От друга имам съмнения за средата, която ще се оформи.

Със сигурност балът й от хуманитарната ще е по-нисък, отколкото в което и да е друго училище.

Например по математика: моето дете никога не е имало проблеми с МАТ, даже миналата година се класира за областен кръг на олимпиада, почти без да иска. Сега - получи три последователни четворки. Обяснението й: не ми стигна времето да реша всички задачи. Не прави грешки в задачите, просто не й стига времето.
На последното имаме едвам петица. Грешката й: в условието на задачата пише успоредник, а е нарисуван ромб. Тя се обърква, че двете страни са равни. Обаче задачата е текстова и такава, че няма значение дали са равни или не, защото участват като общ сбор във формулата.
Така че, най-накрая отговорът е верен.
Освен това всички написани формули и разсъждения- над 10 са вярно написани, само че няколко от тях са излишни заради объркването с ромб.

Според мен трябваше да й зачетат поне половината задача, в смисъл - поне половината точки, все пак при получен отговор,  но не са.

Разбирате ли защо казвам, че изискванията са не повишени, а изсилени.

# 47
  • Мнения: 8
Дъщеря ми влезе там след 4-ти клас.Първият срок беше добре,но децата там са много гадни и почнаха да я обиждат и тя се депресира.Не иска да ходи на училище.Съветвам ви да не си местите децата там след 4-ти клас. smile3511Аз много съжалявам за това.

# 48
  • Мнения: 8
Дъщеря ми е депресирана.Всеки ден и всяка вечер плаче.Децата я тормозят измислили са прякор и постоянно я наричат с този прякор.Чудя се дали да я върна в старото и училище,защото успехът и намалява.Моля ви помогнете ми.Май вече съжалявам. smile3518Забравих да кажа, че е 5-ти клас и е в Хуманитарната.

# 49
  • Мнения: 30
Дъщеря ми е депресирана.Всеки ден и всяка вечер плаче.Децата я тормозят измислили са прякор и постоянно я наричат с този прякор.Чудя се дали да я върна в старото и училище,защото успехът и намалява.Моля ви помогнете ми.Май вече съжалявам. smile3518Забравих да кажа, че е 5-ти клас и е в Хуманитарната.

Моят съвет е да се доверите на интуицията си.
И моята е в пети за шести клас и, както казах има доста интриги между момиченцата, предателства и т.н., та чак не й се ходи на училище.
Но да се обиждат взаимно- не се стига чак до там. В смисъл, веднъж се обидят, после си изпращат сърчица и бележки колко се обичат.
Възможное детето Ви да е доста чувствително поради възрастта - влиза се в пубертета, всички са свръх-чувствителни и за тях е много важно какво говорят другите.
Възможно е да се научи да се бори. Опитайте се да й прегледате фейсбуук профила и да видите какво точно си пишат и дали не преувеличава детето.

# 50
  • Мнения: 2
Здравейте на всички! Аз съм ученик от Хуманитарната гимназия-Варна.И съм 8 клас за първа година.Искам да кажа,че може хуманитарната да не е от най-елитните училища във Варна ,но наистина успях да науча много неща ,които до 7 клас не съм разбирал.Госпожите са добри, но и доста строги.Те очакват много от нас.Аз съм с профил обществени науки и за половин година успях да науча много от немският език.Имам приятели, които учат в по-елитните гимназии , но не могат да практикуват езика.Знаят само определени неща.Както казва нашата госпожа:,,Учим се за да практикувате езика,целта ми не е да ви давам просто думи,които да знаете.Аз съм доста доволен от това, което ми дават учителите.Да има доста правила в училището,но те са за наше добро.Има ученици, които говорят лоши неща за училището, защото искат да правят каквото искат.Но училището е институция и трябва да спазваме дадените правила.И за учениците, които искат да влизат там искам да им кажа,че няма да направят грешка.Това е моето мнение и искам да бъда разбран.Лек ден!

# 51
  • Варна
  • Мнения: 701
Здравейте, реших да си публикувам и аз мнението за НГХНИ - Варна, тъй като преди да кандидатстваме/ след 4-ти клас/ почти не успях да намеря информация.
Дъщеря ми учи там в момента в пети клас.
Плюсове и минуси:
Плюс. Влизането е с приемен изпит. изпита е по БЕЛ и е много сериозен. Моята дъщеря го държа, затова съм запозната.
Трябва да се посетят курсовете, организирани от гимназията предварително, защото са много добри. Дори и да не влезе детето- ще са му полезни за следващите 2 години по БЕЛ.
Който няма възможност за курс- да пише с детето съчинения в къщи, поне 10 броя и да гледа от "уча.се" или друго място граматиката и да го запише на пробните изпити.

Второ. Много се учи. Ние сме в паралелка по изкуства, но видях успеха на децата при класирането- повече от половината в нашата паралелка бяха отличници от училищата, от които идваха, със 6 по БЕЛ и по МАТ. А в паралелките с БЕЛ- всички бяха отличници.

А в момента успехът на класа е нисък. На тестовете по.. - на практика по всичко, има по 1-2 шестици, 2-3 петици и всичко друго е надолу.
Например получаваме тест, на който е написана рецензия: "Браво! Личи си че си се готвила сериозно. Мн.добър 5+"

Това предимство е и недостатък. Децата могат да се демотивират. И като разберат, че за да изкарат 4 няма нужда изобщо да учат, а за да изкарат 6 трябва да учат по 4-5 часа на ден- много лесно си казват - няма смисъл.
И ми се струва, че точно това се случва. Просто стават две паралелни вселени.

Относно културата на средата- още не съм я усетила. Доста интриги има между момиченцата, което изобщо не ми харесва.
Също изобщо не ми харесва, че децата са масово със смартфони. Да дадеш на 11 год дете играчка за 200-400 лева и да го пуснеш само по автобусите и по улиците, при положение че пребиват за 10 лева - не ми се струва нормално.
Не разбирам това демонстрация ли е от страна на родителите или аз съм малко мръднала.

Трето предимство. Има дисциплина, неизвинени, униформи, контрол на достъпа.
Лошото е, че и при тази дисциплина деветокласничките пак ходят гримирани и някак изглеждат като всичко друго, но не и като деца, жадни за знания.
Униформите също изобщо не ми харесват. Вече ми писна да си гледам детето в черно като на погребение. Черни поли и панталони- добре, ама черни блузи...

Та така, обучението е сериозно. При нас в изкуствата децата имат и много извънкласни занимания и е интересно, но натоварено. Понякога се прибира в 5 часа и трябва да започва да учи за сл.ден.

Недостатък за нас е и прекалено ранното ставане. За да бъде в училище детето в 7 и 20 сутрин трябва да е на спирката в 7 без 5, тоест ставаме в 6 и 5 и времето все не достига.
В петък вече е толкова уморена, че не може да събере 2+2.
Говорим за единадесетгодишни деца.

Май повече недостатъци изказах, но - така се получи. Сякаш че в пети клас е рано за гимназия. В смисъл, това е време, в което настъпва пубертета и децата са свръх-емоционални, всичко им е интересно и ново и една гимназиална среда им идва в повече.
 
Не знам дали след седми клас ще сменим училището или ще останем там. От една страна съм поривлечена от съдържанието на учебния материал. От друга имам съмнения за средата, която ще се оформи.

Със сигурност балът й от хуманитарната ще е по-нисък, отколкото в което и да е друго училище.

Например по математика: моето дете никога не е имало проблеми с МАТ, даже миналата година се класира за областен кръг на олимпиада, почти без да иска. Сега - получи три последователни четворки. Обяснението й: не ми стигна времето да реша всички задачи. Не прави грешки в задачите, просто не й стига времето.
На последното имаме едвам петица. Грешката й: в условието на задачата пише успоредник, а е нарисуван ромб. Тя се обърква, че двете страни са равни. Обаче задачата е текстова и такава, че няма значение дали са равни или не, защото участват като общ сбор във формулата.
Така че, най-накрая отговорът е верен.
Освен това всички написани формули и разсъждения- над 10 са вярно написани, само че няколко от тях са излишни заради объркването с ромб.

Според мен трябваше да й зачетат поне половината задача, в смисъл - поне половината точки, все пак при получен отговор,  но не са.

Разбирате ли защо казвам, че изискванията са не повишени, а изсилени.

Здравейте, четох мнението ви в темата за Хуманитарна гимназия от пред няколко години. В момента съм в чуденка дали да запиша дъщеря си след 4 клас с рисуване. Какво е вашето мнение, доволна ли останахте, продължи ли детето ви и след седми клас там?

# 52
  • Varna
  • Мнения: 81
Здравейте , ще помоля някой да каже какво е "състоянието" на училището към момента. Учители, заетост, отношение към децата, натовареност... Другите коментари са доста стари. Замислям се да преместя дъщеря си след 4 клас. Благодаря предварително.

# 53
  • Варна
  • Мнения: 4
Здравейте и от мен ! Аз имам дъщеря, с която сме се насочили към паралелка "Изобраз. изкуство" след 7 клас.
Моля за мнения - среда, учители, качество на обучението...
Особено ще съм благодарен, ако информация сподели някой с дете във въпросната паралелка.
Предварително благодаря !

# 54
  • Мнения: 1 472
Здравейте, може ли мнение след 7 клас хумантарни паралелки?

# 55
  • Мнения: 152
И аз исках да прочета мнения за училището, но никой не пише тук.
Гледам на сайта им, че има много свободни места в горните класове, дали на какво се дължи това?

Общи условия

Активация на акаунт