Извинени - ниезвинени отсъстия и новите примени

  • 3 352
  • 41
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 1 347
Това, което пишеш, е чудесно, но това, което пише в първата статия, звучи така: "На първо място, искаме да бъде премахнато разделението между извинени и неизвинени отсъствия. Освен това ще се намали броят на отсъствията по неуважителни причини, след който следват дисциплиниращи мерки". Я ние не разбираме, я министърът Simple Smile (я журналистът, естествено). Ще видим какво ще измъдрят, но вече тръпки ме побиват от недомислиците им...

# 31
  • Пловдив
  • Мнения: 1 574
Не виждам как практически ще има ползва от премахването на разделение между извинени и неизвинени, защото има деца, които боледуват много. И какво ще излезе - моето дете, което  е било да кажем 100 дни у дома, защото боледува, е като ученика дето 100 часа е бягал от училище. Нещо много порочно ще се получи. Предполагам имат предвид отсъствията извинени извън боледуванията, т.е. извинените по домашни причини. Аз тях даже не ги знаех колко са, защото не сме си позволявали досега да ги ползваме. Но все пак ми е спокойно като знам че ги има. И изобщо - не ми харесват идеите им.

# 32
  • Мнения: 1 347
Добре де, обективно погледнато, по отношение на придобитите в час знания (ако приемем, че учениците посещават часовете, за да добият знания), какво значение има защо е отсъствало детето? Изпитът не е наказание (за да се чувства зле болното дете от това, че е поставено при едни и същи условия с това, което е ходило на почивка или е бягало от час), а просто стимул детето наистина да усвои необходимите знания (вместо да разчита, че учителите ще се съобразяват с факта, че е отсъствало дълго по уважителни причини) и, разбира се, проверка.

# 33
  • Пловдив
  • Мнения: 1 574
Добре де, обективно погледнато, по отношение на придобитите в час знания (ако приемем, че учениците посещават часовете, за да добият знания), какво значение има защо е отсъствало детето? Изпитът не е наказание (за да се чувства зле болното дете от това, че е поставено при едни и същи условия с това, което е ходило на почивка или е бягало от час), а просто стимул детето наистина да усвои необходимите знания (вместо да разчита, че учителите ще се съобразяват с факта, че е отсъствало дълго по уважителни причини) и, разбира се, проверка.
Това твое обективно е донякъде обективно. И ако за мен и теб е приемливо, не така ще реагира един тинейджър. За него изглежда така - 'аха той си прави каквото иска и му се разминава без последствия, а аз съм наказан незаслужено'. Освен това мотивът за всяко нещо е изключително важен, понякога повече от самото действие.  Как ще убедиш един тинейджър колко хубаво нещо е да иде на допълнителен изпит, защото е бил болен? То не че сега няма такива правила, но са за 150 отсъствия, което е напълно нормално. Но ако ги намалят например наполовина, се оказва че една настинка и един грип, и тръгваш по допълнителни изпити. А някой си вее крачолите по улицата и не стъпва в училище, и пак същото за него. Е няма как да убедиш ученик, още по-малко гимназист,  че това е справедливо.
И изобщо защо да не си мислят- 'Що пък да не си дам половин година ваканция, като после само някакви си изпити ще са ми наказанието.'
Аз подозирам, че просто засега не са ни обяснили добре какво точно умуват. Няма начин да е толкова глупаво колкото изглежда от статията в Стандарт. Поне се надявам де:)

# 34
  • Мнения: 653
Айбием, то така изнесено е лишено от всякаква мисъл. Няма... всъщност нищо няма, нищо не се разбира, звучи ми като ала-бала. Дано грешката е в журналиста, най-безобидно ми се струва.

За мен също няма значение причината за отсъствията що се отнася до юнските изпити. Единствената разлика, която виждам е, че детето което бяга системно от час демонстрира неуважение към учител и наука, за разлика от настиналото. Но до там, нищо повече.
И двете не са присъствали в час, изпуснали са материал, следва да докажат, че е наваксан, за да продължат напред.

Що се отнася до възприятията на учениците - човек се учи на отговорност. Колкото по-рано, толкова по-добре. Ако аз съм служител, отсъстващ 100 дни от работа, без значение от причините, работодателят няма да пляска с ръце, а ще ми търси заместник. Не ставам.

# 35
  • Пловдив
  • Мнения: 1 574
Айбием, то така изнесено е лишено от всякаква мисъл. Няма... всъщност нищо няма, нищо не се разбира, звучи ми като ала-бала. Дано грешката е в журналиста, най-безобидно ми се струва.

За мен също няма значение причината за отсъствията що се отнася до юнските изпити. Единствената разлика, която виждам е, че детето което бяга системно от час демонстрира неуважение към учител и наука, за разлика от настиналото. Но до там, нищо повече.
И двете не са присъствали в час, изпуснали са материал, следва да докажат, че е наваксан, за да продължат напред.

Що се отнася до възприятията на учениците - човек се учи на отговорност. Колкото по-рано, толкова по-добре. Ако аз съм служител, отсъстващ 100 дни от работа, без значение от причините, работодателят няма да пляска с ръце, а ще ми търси заместник. Не ставам.


Децата са свикнали с изпитите, моят син е 9ти клас и от 4ти имат матури в края на всяка година. Не самите изпити са проблема а посланието. И не става въпрос за 100 дни, а 100 часа, което е 14 дни за гимназистите. И ако някой работодател си позволява да смени работник за 14 дни болнични, има сериозен проблем с човечността си. На всеки се налага, а точно най-слабите имат най-много нужда от подкрепа, а не да ги сриташ. Според теб всички хронично болни трябва да са безработни ли?
За отговорността, разбира се, си напълно права. Просто трябва внимателно да се намери границата.
Но както сама си написала, то нищо изяснено няма, а само принципно не може да се обсъди въпроса. Защото само дозата прави едно вещество отрова или лекарство.

# 36
  • Мнения: 653
Дорис, по-напред написах нещо, което не сметнах за необходимо да пиша отново, но ще се самоцитирам
Изключвам случаи засягащи по-сериозно здравословното състояние и изискващи системни, но категорично оправдани отсъствия.
Важи не само за ученици, разбира се. Не съм олигофрен.

За внимателно поставената граница съм съгласна.
Не случайно дадох и със себе си пример. Когато бях ученичка ми беше много странно как приятели от други училища си търсят бележки, когато искат да отсъстват някой петък по лични причини. Усещах се и по-голяма, и с едно особено самочувствие от факта, че ми е гласувано доверието сама да преценя ситуацията (сега ми се струва елементарно и забавно, но когато бях на 15 това беше връх Blush).

Съгласна съм и с това, че поднесената в момента информация за промяна е толкова абсурдна, че няма накъде. Не вярвам да е истина. Струва ми се, че човек с дори малко мисъл в главата си не може да изкаже подобна щуротия.
Дано съм права.

# 37
  • Пловдив
  • Мнения: 1 574
Visible, абсолютно на едно мнение сме значи.
Малко ме е страх какво ще измъдрят, но какво да се прави, то напоследък все експерименти правят с образованието и съответно с децата ни.
Харесвам Игнатов и някак си ми се иска да вярвам, че ще е смислено крайното им предложение.

# 38
  • Мнения: 9 990
Всъщност едни 14 дена са нищожно малко време.Не се пропуска кооой знае какво като материал, че да се подлага ученика на невероятна проверка извън редовните проверки.Единствено впечатление трябва да направи, ако отсъствията са именно в дни с такива проверки-колнтолни или класни.Тогава да, няма да е проверен този ученик и да, следва да се провери.Но ако отсъства ден, а на следващия си е на чина и наравно с останалите си е написал домашното и направил контролното и си има оценка-не виждам какво повече от това има да му се проверява, защото бил отсъствал.Както писах-дъщеря ми отсъства регулярно, но интересно-не е пропуснала нито един час, в който се прави някаква проверка на знанията, има най-много оценки в класа и е с най-висок успех.А излиза достатъчно често, всеки месец, случва се по няколко пъти на месец даже.

# 39
  • София
  • Мнения: 62 595
Според мен изравняването на статута на неизвинени и извинени отсъствия е порочна идея, защото приравнява обикновените калпазани с тези, на които просто им се е наложило да отсъстват. Не разбирам какво искат да постигнат с това.

# 40
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
аз също намирам логика в премахването на понятията извинени и неизвинени отсъствия по причините посочени от Visible

... и да вметна, че училището описано от Visible все още е лицей на СУ и правилата за отсъствията все още са в сила Simple Smile

# 41
  • Мнения: 653
Както и да го разглеждаме учителите винаги знаят кой и по какви причини отсъства. Поне според мен. Каквато и система да се въведе калпазани ще има и те ще са познати, на който е нужно и колкото и нередно да е, към тях ще има открояващо се отношение.

forttuna, мислех, че след проблемите, произтекли от въвеждането на осми подготвителен клас лиценза е паднал, макар останалата връзка със СУ. Явно грешно съм разбрала, което не е лошо в крайна сметка Grinning.

Общи условия

Активация на акаунт